Analiza comparativă a calității televizoarelor HD LED smart fata de televizoarele HD LED conventionale

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE.. 5
Capitolul 1 
CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A PRODUSULUI ,,TELEVIZOR". 7
1.1. Definirea, obtinerea si principiile de functionare ale produsului "TELEVIZOR" 
1.1.1. Obtinerea produsului ,,televizor". 8
1.1.2. Principiile de functionare ale televizorului 9 
1.2. Sortimentul de televizoare10 
1.2.1. Criterii de clasificare ale televizoarelor11
1.2.2. Tipuri de televizoare11
1.3. Caracteristici si defecte de calitate ale televizoarelor..13
1.3.1. Caracteristici de calitate ale televizoarelor..13
1.3.2. Defecte de calitate ale televizoarelor15
1.4. Ambalarea, marcarea si etichetarea televizoarelor.. 16
1.4.1. Ambalarea televizoarelor 16
1.4.2. Marcarea televizoarelor.. 18
1.4.3. Etichetarea televizoarelor 19
Capitolul 2 
PIATA TELEVIZOARELOR IN ROMANIA. 21
2.1. Contextul economic, caracteristicile si particularitatile pietei televizoarelor. 21
2.1.1. Contextul economic al pietei televizoarelor. 21 
2.1.2 Caracteristici si particularitati ale pietei televizoarelor.22 
2.2. Cererea de televizoare. 23
2.2.1.Formele de manifestare ale cererii de televizoare. 23 
2.2.2 Factori generali si specifici de influenta a cererii de televizoare.24
2.3. Oferta de televizoare pe piata din Romania. 26
2.3.1. Categorii de oferte de televizoare. 29
2.3.2. Particularitati ale ofertei de televizoare30 
2.3.3. Factori de influenta ai ofertei de televizoare 31
2.3.4. Principalii ofertanti pe piata televizoarelor. 32
2.4. Tendintele pietei televizoarelor. 35
Capitolul 3 
ANALIZA COMPARATIVA A CALITATII PRODUSULUI ,,TELEVIZOR" 37
3.1. Metodologia analizei comparative a calitatii produselor. 37
3.1.1. Aplicarea metodei valorilor absolute ale caracteristicilor de calitate.39
3.1.2. Determinarea ponderilor de importanta a caracteristicilor de calitate prin metoda matricei patratice. 40
3.1.3. Modalitati de calcul al indicatorului sintetic (complex) al calitatii produsului. 40
3.2. Analiza comparativa a calitatii unor modele de televizoare HD LED 41
3.2.1. Prezentarea modelelor de televizoare selectate 42
3.2.2. Selectionarea, clasificarea si determinarea valorilor principalelor caracteristici de calitate ale produsului analizat 44
3.2.3. Stabilirea ponderilor caracteristicilor de calitate si centralizarea datelor. 46
3.2.4. Calcularea indicatorului sintetic (complex) al calitatii produselor analizate.48 
3.2.5. Calcularea indicatorului sintetic (complex) al calitatii si eficientei economice al produselor. 50
3.3 Interpretarea rezultatelor analizei comparative a calitatii televizoarelor. 51
3.3.1 Interpretarea rezultatelor analizei comparative clasice a calitatii 51 
3.3.2 Interpretarea rezultatelor calculului indicatorului sintetic complex al calitatii si cel al eficientei economice pentru produsul " Televizor". 59
CONCLUZII62
BIBLIOGRAFIE64


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Din dorinta de-a prezenta intr-o forma cat mai elocventa si veridica un produs absolut nelipsit din locuinta oricarui individ porneste motivarea alegerii acestei teme. Motivul pentru care am ales sa realizez analiza comparativa pentru televizoare, este faptul ca in Romania varietatea gamei de televizoare a crescut in ultimii ani, iar oamenii au inceput sa cumpere in procent din ce in ce mai mare. Televizoarele reprezinta un produs nealimentar.
Pentru abordarea acesteia va fi necesara structurarea lucrarii pe trei capitole. Pentru efectuarea analizei comparative privind calitatea televizoarelor, in prima parte se vor prezenta sortimentele si caracteristicile de calitate ale produselor comercializate pe piata romaneasca. Pentru analiza calitatii prin metoda clasica si metoda indicatorului sintetic al calitatii si al eficientei economice, au fost selectionate 5 produse realizate de firme diferite si anume? Samsung, Sony, LG, Toshiba, Grundig.
Prin metoda indicatorului sintetic al calitatii si eficientei economice consideram ca se obtin rezultate mai concludente, intrucat fiecare caracteristica de calitate selectionata contribuie la estimarea calitatii cu anumite ponderi stabilite de specialisti in functie de importanta caracteristicii respective, la calitatea globala a produsului. Rezultatele obtinute s-au centralizat in tabele pentru indicatorul sintetic al calitatii si pentru indicatorul sintetic al raportului calitate-pret. Din analiza datelor rezulta ca produsele firmelor nu si-au mentinut aceeasi ordine, ceea ce arata o slaba corelare a calitatii cu preturile de vanzare.
Se va discuta in primul capitol, Caracterizarea merceologica a produsului ,,Televizor", despre aspectele teoretice referitoare la televizoare , cu accent pe definire, sortiment, tehnologie de fabricare, caracteristici de calitate ale televizoarelor. Sunt prezentati principalii factori care determina variatia caracteristicilor de calitate ale televizoarelor, ambalarea, marcarea si etichetarea televizoarelor .
In cel de-al doilea capitol, Piata televizoarelor in Romania, sunt prezentate contextul economic, caracteristicile si particularitatile pietei televizoarelor, cererea televizoarelor dar si oferta de televizoare. Pe parcursul capitolului sunt descrise continutul si formele de manifestare a cererii dar si factorii de influenta ai acesteia. Tot in cadrul acestui capitol sunt ilustrate categoriile de oferte si pozitionarea marcilor pe piata in toate segmentele de pret. Ulterior sunt sintetizati factorii de influenta ai pietei televizoarelor. La finalul capitolului sunt prezentate tendintele pietei televizoarelor. 
Piata televizoarelor din Romania este in continua crestere, consumatorii avand o permanenta deschidere fata de noutatile care apar pe piata. Piata televizoarelor din Romania s-a dezvoltat continuu, evoluand atat ca aspect exterior, calitate cat si din punct de vedere al diversitatii gamei sortimentale. In ultimul timp romanii au inceput sa devina din ce in ce mai exigenti. Producatorii trebuie sa se adapteze unor cerinte si nevoi diversificate adoptand ca strategie dezvoltarea extensiva. Formele de promovare sunt variate, pentru a atrage o cat mai mare clientela: anunturi publicitare in reviste, spoturi publicitare pentru televiziune si radio, promovarea vanzarilor (vanzarea grupata, reduceri de pret), publicitate la raft. Producatorii s-au adaptat revolutiei tehnologice, televizoarele aparand mai nou si in magazinele online.
Avand la dispozitie o gama tot mai larga de produse, consumatorii devin din ce in ce mai pretentiosi, avand gusturi din ce in ce mai sofisticate. Romanii, conservatori, sunt fideli marcilor puternice ce ofera un bun raport calitate - pret. Ei se orienteaza spre marcile de o calitate ridicata si in care au mare incredere. Acest lucru denota faptul ca un avantaj competitiv esential il poate constitui si capitalul emotional. Alti factori importanti ce pot modifica volumul vanzarilor sunt veniturile populatiei, pretul produselor, preferintele consumatorilor, perceptiile acestora asupra produselor existente pe piata precum si caracteristicile. 
Al treilea capitol, Analiza comparativa a calitatii televizoarelor, va include 3 subcapitole si anume: o parte teoretica, Metodologia analizei comparative a calitatii , o parte practica, Analiza comparativa a calitatii unor modele de televizoare, efectuata pe un numar de 5 produse dar si o parte interpretativa a rezultatelor. Se va selecta 5 marci diferite de televizoare pentru comparatie si anume: Samsung, LG, Sony, Grunning si Toshiba.
Obiectivul lucrarii va fi analizarea modelelor mai sus mentionate in scopul realizarii unei predictii cat mai exacte a calitatii televizoarelor dar si din punctul de vedere al interpretarii rezultatelor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza comparativa a calitatii televizoarelor HD LED smart fata de televizoarele HD LED conventionale.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Burda Alexandru, Logistica si distributia marfurilor, Editia a VI-a,Bucuresti, Editura Pro Universitaria; 2018
2. Bologa N, Barbulescu G. Burda Alexandru , Merceologie I, II, Metode si tehnici de determinare a calitatii, Editura Univers, Bucuresti
3. Bologa N., Burda Alexandru., Merceologie, Editura Univeritara, Bucuresti, 2005
4. Mardar Anca , Neacsu Andreea ,Merceologie nealimentara, Editura Univers, Bucuresti, 2000
5. Redes Alexandru, Plesa Doru Alexandru , Raducanu Ileana , Petrescu Viorel, Merceologie industriala, Editura Eficient, Bucuresti, 1999
6. Stanciu Ion, Schileru Ion, Serbulescu Luminita, Onete Bogdan, Atanasie Anca, Analiza comparativa a calitatii marfurilor; Studii de caz, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2003
7. Stanciu Ion, Paraianu Elena, Schileru Ion, Merceologie : Calitatea si sortimentul marfurilor nealimentare , Editura OscarPrint, Bucuresti, 2003
8. Stanciu Ion, Calimetrie,Editura Oscar Print, Bucuresti, 2001
9. Bonoiu Ionut, Cererea de televizoaare pe piata Romaneasca, 2009, disponibil la http://www.zf.ro/cerere-produse-electrocasnice/
10. Cuncea Cristina, Primele televizoare din Romania, 2007, disponibil la http://www.zf.ro/primele televizoare din Romania
11. Mihalache Ionut, Cum functioneaza televizoarele 2011, disponibil la 
http://www.electrok.ro/cum-functioneaza-lucrurile//
12. Olaru Marian, Tipuri de televiore,2008, disponibil la http://www.topten.info.ro/cateogorii de televizoare 
13. Prislan Tone, Caracteristicile pietei televizoarelor, 2013, disponibil la http://www.zf.ro/caracteristicile pietei teleizoarelor/
14. Radu Alin, Criterii de clasificare a televizoarelor, 2008, disponbil la http://www.topten.info.ro/clasificare-televizoare/
15. Stan Alexadru, Economie de piata, 2016, disponibil la http://www.news.ro/economie-de-piata.html
16. Stejar Alexandru, Aspecte privind activitatea comerciala a pietei produsului televizor, disponibil la http://www.money.com/activitate-comerciala-piata-televizoarelor/
17. ***Merceologie si comert, Etichetarea produselor nealimentare, 2012, disponibil la https://conspecte.com/Comert/aspecte-specifice-privind-etichetarea-marfurilor-in-cadrul-uniunii-europene.html
18. .***Prospectul firmei Sony, 2018 disponibil la http://www.sony.com/aparate-tv.html
19. ***Prospectul firmei Toshiba, 2018 disponibil la http://www.toshiba.com/ aparate-tv.html
20. ***Prospectul Firmei LG, 2018 disponibil la http://www.lg-electronics.com/ro/televizoare
21. ***Prospectul firmei Samsung, 2018 disponibil la https://www.samsung.com/ro/tv/
22. ***Prospectul firmei Grunding, 2018 disponibil la https://www.grunding.ro//tv/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!