Analiza Comparativa a Impozitelor si Taxelor la SC Biff International SRL

Extras din licenta Cum descarc?

SINTEZA LUCRARE
Teza de diploma intitulata "Analiza comparativa a impozitelor si taxelor la S.C. BIFF INTERNATIONAL S.R.L.", abordeaza fiscalitatea intreprinderii din punct de vedere a impozitelor centrale si locale, directe si indirecte datorate de o firma.
Teza este impartita in 3 capitole.
In primul capitol se prezinta notiuni introductive, in care am vorbit din punct de vedere teoretic de fiscalitatea comparata in deciziile intreprinderilor, gestiunea fiscala si ce anume inseamna gestionarea eficienta a resurselor economice, riscul fiscal - cheie a succesului in materie de gestiune.
Totodata, am evidentiat in acest capitol principalele categorii de taxe si impozite pe care o intreprindere le plateste si care sunt obligatiile si drepturile contribuabilor.
In acelasi capitol sunt prezentate regulile de procedura a inspectiei fiscale la firmele private, in care sunt evidentiate etapele care tin de desfasurarea actiunilor de inspectie fiscala si regulile dupa care organele de control se ghideaza in procesul de inspectie fiscala.
In cel de-al doilea capitol este prezentata gestiunea fiscala a principalelor impozite si taxe directe si indirecte ale firmei, cat si taxele si impozitele administratiei centrale.
Din taxele directe, am prezentat pe cele mai importante si anume : impozitul pe profit si impozitul pe venituri din salarii, iar din cele indirecte, am evidentiat taxa pe valoare adaugata, accizele si taxele vamale.
Din taxele si impozitele administratiei centrale, sunt evidentiate taxele locale care sunt urmatoarele : impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, taxa asupra mijloacelor de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si aaautorizatiilor in domeniul constructiilor, taxa pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afisaj si reclama si taxa pentru sedere in statiunile balneoclimaterice. 
Toate aceste taxe sunt expuse de la modul de derminare al lor, pana la plata efectiva a acestora.
In ultimul capitol este evidentiat un studiu practic privind fundamentarea obligatiilor fiscale directe si indirecte datorate de o firma, pe exemplul S.C. BIFF INTERANTIONAL S.R.L. Pitesti. Pe langa aceasta, este prezentat si un scurt istoric al firmei, profilul de activitate si obligatiile fiscale directe ale societatii respective.
De asemenea, in acest capitol, sunt prezentate studii practice privind fundamentarea impozitului pe profit, fundamentarea impozitului pe salarii, fundamentarea impozitelor locale si fundamentarea taxei pe valoare adaugata.
Conform normelor fiscale romanesti, intreprinderile au obligatia de a plati impozite, taxe si alte contributii, chiar daca unele dintre acestea sunt suportate de catre alti contribuabili. Beneficiari ai acestor impozite pot fi bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale sau bugetele fondurilor speciale. 
O lista a obligatiilor trebuie sa cuprinda: impozitul pe profit, impozitul pe salarii, impozitul pe dividende de la societati comerciale, impozitul pe profitul obtinut din activitatile comerciale ilicite sau din nerespectarea legii privind protectia consumatorilor, taxa pe valoarea adaugata, accizele si impozitul pe titeiul si gazele din productia interna, taxa pe jocurile de noroc, taxe vamale, taxe pentru eliberari de licente si autorizatii de functionare, taxa pe activitatea de exploatare a resurselor minerale, taxa asupra tranzactiilor cu valori mobiliare, taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat, impozitul pe cladiri si impozit pe terenuri, taxa asupra mijloacelor de transport, impozitul pe venitul agricol, taxe de timbru, alte impozite directe si alte impozite indirecte, contributia unitatii la asigurarile sociale, contributia unitatii si a personalului la fondul pentru ajutor de somaj, contributia personalului pentru pensia suplimentara, contributia unitatii si a personalului la fondul pentru asigurari de sanatate, contributia la fondul special al drumurilor publice, contributia la fondul special pentru sanatate, contributia la fondul special pentru modernizarea punctelor de trecere a frontierei precum si a celorlalte unitati vamale, contributia la fondul special de risc si accident pentru protectia persoanelor handicapate, contributia la fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, contributia la fondul special pentru protejarea asiguratilor, contributia la fondul special pentru pensii si asigurari sociale ale agricultorilor, contributia la fondul cultural national, contributia la fondul pentru modernizarea turismului, contributia la fondul special al aviatiei civile, contributia la fondul cinematografic national.
In conditiile unei presiuni fiscale mari, contribuabilii pot ajunge sa deruleze operatiuni care sa nu respecte normele fiscale, contabile sau de alta natura, intrand in starea de evaziune fiscala. Aceasta este definita, in Romania, ca fiind sustragerea, prin orice mijloace, in intregime sau in parte, de la plata impozitelor, taxelor si a alte sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si fondurilor speciale extrabugetare de catre o persoana fizica sau juridica romana sau straina. Se poate spune ca tentativele de evaziune fiscala au aparut odata cu impozitul, deoarece orice prelevare de catre stat a unor sume de la contribuabili nu poate sa nu fie simtita ca o constrangere de catre acessia din urma. Evaziunea fiscala se manifesta atat in interiorul unei tari, cat si la nivel international si, pe langa mecanismele necesare pentru buna colectare a impozitelor, statele trebuie sa se doteze si cu instrumente de lupta impotriva acestor fenomene. 
Este considerata persoana impozabila orice persoana care desfasoara, de o maniera independenta si indiferent de loc, activitati economice de natura celor prevazute in continuare, oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activitati.
Activitatile economice cuprind activitatile producatorilor comerciantilor sau prestatorilor de servicii, inclusiv activitatile extractive, agricole si activitatile profesiilor libere sau asimilate acestora. De asemenea, constituie activitate economica exploatarea bunurilor corporale sau necorporale in scopul obtinerii de venituri cu caracter de continuitate.
Nu actioneaza de o maniera independenta angajatii sau oricare alte persoane
legate de angajator printr-un contract individual de munca sau prin orice alte instrumente juridice care creeaza un raport angajator/angajat in ceea ce priveste conditiile de munca, remunerarea sau alte obligatii ale angajatorului.
Institutiile publice nu sunt persoane impozabile pentru activitatile care sunt desfasurate in calitate de autoritati publice, chiar daca pentru desfasurarea acestor activitati se percep cotizatii, onorarii, redevente, taxe sau alte plati, cu exceptia acelor activitati care ar produce distorsiuni concuren tiale daca institutiile publice ar
fi tratate ca persoane neimpozabile, precum si a celor prevazute in continuare.
Institutiile publice sunt persoane impozabile pentru activitatile desfasurate in calitate de autoritati publice, dar care sunt scutite de taxa.
Dupa 1998, in tara noastra sistemul fiscal a fost in permanenta supus reorganizarii, concentrandu-se atentia pe termen scurt asupra atingerii obiectivului major, acela de incasare a veniturilor fiscale la buget. Intreprinderile romanesti nu au beneficiat de optiunile fiscale juridice, decat in mica masura. Lipsa unui management fiscal atat la nivel executiv cat si parlamentar in stabilitatea in timp a legislatiei, s-a rasfrant ca un ,,bumerang'' asupra bugetului de stat, fie facilitand frauda si evaziunea fiscala, fie transformarea contabilitatii ca principala sursa de informatii pentru administratiile fiscale.
Fiscal este termenul ce priveste fiscul si competentele ce ii revin. Obiectivele fiscalitatii constau in calculul, perceperea, asezarea, urmarirea platii impozitelor, taxelor si contributiilor datorate de unitatile economice, statului. Ele sunt indeplinite de componentele sistemului fiscal - mecanismul fiscal si aparatul fiscal. 
Obiectivele gestiunii fiscale ale intreprinderii au in vedere asigurarea securitatii si eficacitatii fiscale, prin intermediul cercetarii prescriptiilor de forma si fond cum ar fi: amanari, esalonari, scutiri, toate impuse de dreptul fiscal. Se evita astfel sanctiunile si penalitatile fiscale si se procedeaza la o mai buna alocare a resurselor sale financiare. Obtinerea de avantaje fiscale presupune ca intreprinderea cunoaste bine ansamblul de masuri in vigoare, ceea ce nu tine de caracterul temporar al regulii fiscale, de frecventele modificarii legislative si de publicitate care reuneste traditional masurile cele mai speculative, lasand in umbra celelalte dispozitii mai exacte, dar uneori la fel de avantajoase.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Impozitelor si Taxelor la SC Biff International SRL.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!