Rezumat ... 2 Memoriu justificativ 5 CAPITOLUL 1 6 UTILIZAREA INSTRUMENTELOR DE CALCUL ELECTRONIC IN PROIECTAREA AUTOVEHICULELOR .. 6 1.1 Mathcad ... 6 1.2 MathConnex . 8 1.3 Microsoft Excel 9 1.3.1 Utilizarea Microsoft Excel in calculul dinamic al autovehiculului 10 1.3.2 Utilizarea Microsoft Excel in calculul motorului ... 12 CAPITOLUL 2 .. 13 CALCULUL DE PROIECTARE AL AUTOVEHICULELOR RUTIERE . 13 2.1. Calculul dinamic 13 2.1.1. Studiul solutiilor similare ... 13 2.1.2. Alegerea principalelor dimensiuni geometrice si de masa . 13 2.1.3. Alegerea anvelopelor .. 16 2.1.4. Definirea conditiilor de autopropulsare .. 17 2.1.5. Rezistenta la rulare . 17 2.1.6. Rezistenta aerului ... 18 2.1.7. Randamentul transmisiei 18 2.1.8. Stabilirea valorii pantei maxime , la limita aderentei . 19 2.1.9. Rezistenta la urcarea pantei 19 2.1.10. Calculul de tractiune ... 20 2.1.11. Calculul caracteristicii exterioare ... 20 2.1.12. Determinarea puterii maxime a motorului .. 21 2.1.13. Determinarea marimii rapoartelor de transmitere ale transmisie 23 2.1.14. Caracteristica de tractiune si de putere a automobilului . 25 2.1.15. Determinarea performantelor de demarare ale automobilului 27 2.2. Calculul motorului . 29 2.2.1. Adoptarea tipului de motor si a numarului de timpi ... 29 2.2.2. Calculul termic simplificat al motorului . 29 2.2.3. Adoptarea raportului de comprimare .. 30 2.2.4. Calculul admisiei 30 2.2.5. Calculul comprimarii .. 30 2.2.6. Calculul arderii ... 31 Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie 4 2.2.7. Calculul destinderii . 31 2.2.8. Parametrii caracteristici ai ciclului de functionare . 31 2.2.9. Calculul dimensiunilor fundamentale ale motorului .. 32 2.2.10. Trasarea diagramei indicate 33 2.2.11. Adoptarea tipului de mecanism motor 34 2.2.12. Coeficientul de compactitate al motorului .. 35 2.2.13. Calculul lungimilor elementelor mecanismului .. 36 2.2.14. Cinematica manivelei . 36 2.2.15. Cinematica pistonului . 37 2.2.16. Vectorul de pozitie si deplasarea pistonului ... 37 2.2.17. Viteza pistonului . 38 2.2.18. Acceleratia pistonului . 38 2.3. Transmisia autovehiculului 40 2.3.1. Ambreiajul. . 40 2.3.1.1. Rolul ambreiajului ... 41 2.3.1.2. Principiul de functionare. 41 2.3.2. Cutia de viteze. ... 43 2.3.2.1. Calculul si constructia cutiei de viteze 43 2.3.2.2. Alegerea tipului constructiv 43 2.3.2.3. Calculul cutiei de viteze .. 44 3. CAPITOLUL 3 ... 50 ANALIZA COMPARATIVA A PERFORMANTELOR AUTOVEHICULELOR RUTIERE ... 50 3.1. Generalitati . 50 3.2. Analiza performantelor autovehiculelor 60 3.2.1. Analiza timpului si spatiului de demarare .. 60 3.2.2. Analiza timpului si spatiului minim de franare .. 62 3.2.3. Analiza vitezei maxime .. 63 3.2.4. Analiza consumului de carburant ... 64 3.2.5. Analiza vitezei limita la rasturnare . 64 Concluzii 66 BIBLIOGRAFIE ... 67 Anexe . 68
Memoriu justificativ Piata auto a ultimilor zece ani s-a remarcat prin diversitatea cererii si a ofertei, lucru care a dus la cresterea numarului de automobile aflate in uz. Astfel, s-au impus masuri privind scaderea consumului de combustibil si a emisiilor poluante, masuri care sa nu afecteze performantele intr-o industrie aflata intr-o evolutie continua. Principala masura adoptata in aceasta directie a fost downsizing-ul. Downsizing-ul este un fenomen reprezentat de scaderea cilindreei motoarelor cu mentinerea performantelor la un nivel cat mai ridicat. Unul dintre efectele downsizing-ului a fost echiparea autovehiculelor din clase diferite cu motorizari similare, operatiune favorizata de utilizarea platformelor modulabile. Experienta profesionala acumulata in ultimii trei ani in departamentul de vanzari al unui showroom auto mi-a demonstrat ca aceste masuri folosite de catre producatorii auto, creeaza confuzii in randul clientilor care ajung in situatia de a cumpara o masina putand alege intre autovehicule de clase superioare, echipate cu motorizari de cilindree redusa, aparent in neconcordanta cu tipul de caroserie si autoturisme cu dimensiuni mai mici dar echipate cu aceeasi motorizare. Lucrarea de fata trateaza comparatia dintre patru modele ale aceluiasi constructor, dar apartinand unor clase diferite: clasa compacta, clasa medie, clasa mare si clasa SUV-urilor compacte, toate fiind motorizate de acelasi grup propulsor. Ultimul capitol are ca scop realizarea unui studiu comparativ bazat pe specificatiile tehnice ale modelelor BMW 120d, BMW 320d, BMW 520d, BMW X3 20d, analizandu-se astfel indicatorii principali ai performantelor : timpul si spatiul de demarare, viteza maxima, timpul si spatiul de franare, consumul de combustibil, viteza limita la rasturnare. Acest document doreste sa raspunda tuturor intebarilor , in ceea ce priveste gradul de performanta, intrebari ce pot aparea in momentul achizitiei unui autovehicul rutier de ultima generatie. Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie CAPITOLUL 1 UTILIZAREA INSTRUMENTELOR DE CALCUL ELECTRONIC IN PROIECTAREA AUTOVEHICULELOR Prezentarea generala a programelor Mathcad, MathConnex si Microsoft Excel 1.1 Mathcad Mathcad-ul este un instrument software profesional dezvoltat, in prezent, de firma PTC, Inc. (Parametric Technology Corporation) S.U.A. La utilizarea calculelor se va folosi versiunea Mathcad 2000 (Fig.1.1.b.) Professional, deoarece in momentul de fata versiunea actuala Mathcad nu se comercializeaza sub forma ,,free license" si nu include softul MathConnex (Fig.1.1.a.) in kit-ul de baza. a) b) Fig.1.1 Imaginea softurilor MathConnex (a) si Mathcad (b)[1] Utilitatea acestui program se materializeaza in rezolvarea ecuatiilor, a sistemelor de ecuatii algebrice, in reprezentarea graficelor unei functii, in dezvoltarea programelor si a altor operatii. Astfel, aceste programe foarte complexe pot fi utile pentru studenti, cadre didactice, ingineri sau chiar cercetatori. Un alt avantaj al utilizariii programului Mathcad este usurinta introducerii formulelor de calcul (ex. in Fig.1.2.a.), intrucat programul de fata foloseste sintaxe matematice (ex. in Fig.1.2.b.), facilitandu-se astfel verificarea corectitudinii formulelor introduse. Fig.1.2 Exemple de scriere a formulelor in Mathcad Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie Software-ul Mathcad face ca experienta lucrului cu acesta sa fie una interactiva deoarece programul reactioneaza si actualizeaza imediat informatiile care sunt modificate, iar interfata simpla (Fig.1.3) si posibilitatea personalizarii softului cu comenzile cel mai des utilizate de utilizator determina o experienta foarte placuta. Astfel, programul calculeaza si actualizeaza ecuatii si grafice, in timp real, in fiecare moment in care o variabila este modificata. Fig.1.3 Interfata programului Mathcad 2000 professional In figura este prezentata interfata programului Mathcad. Se observa ca prezinta elemente comune cu interfata Windows, drept urmare se va realiza o analiza a instrumentelor care apar in Matchad. Bara de instrumente standard (Formatting Toolbar), cuprinde: - mini bara de instrumente (4) cu rolul de a crea legaturi intre mai multe documente, de a insera componente si de a lansa MathConnex; - mini bara de instrumente (3) cu roul de a insera functii din libraria software-ului, de a insera o unitate de masura din libraria software-ului si are rol in calculul expresiilor; - mini bara de instrumente (2) cu ajutorul careia se realizeaza alinierea orizontala a expresiilor si alinierea verticala a expresiilor.
1. Bologa O., Ciortan S., Ionita B., Proiectarea interactiva. Prelucrarea datelor experimentale obtinute in laborator, Galati, 2003; 2. Burciu M., Dinamica AR Indrumar de proiectare ; 3. Burciu M., Motoare cu ardere interna cu piston - procese termodinamice, supraalimentare, caracteristici de functionare si instalatii, Ed. Europlus, Galati, 2006; 4. Ciortan S.,Calculul si constructia AR - Note de curs; 5. Fratila Gh., Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1977; 6. Rakosi E., Manolache Ghe., Procese si caracteristici ale m.a.i pentru autovehicule rutiere, curs in format electronic, 2007; 7. Scarpete D., Calcul dinamic al motoarelor cu ardere interna, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004; 8. Scarpete D., Dinamica Automobilelor, Editura Semne, Bucuresti, 1999; 9. Scarpete D., Motoare cu ardere interna II, - Indrumar de proiectare; 10. Tabacu I., Transmisii mecanice pentru autoturisme, Editura Tehnica, Bucuresti, 1999; 11. Untaru M. , s.a. Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1982; 12. Untaru M., s.a. Dinamica autovehiculelor pe roti, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1981; 13. Uzuneanu K., Motoare cu ardere interna II, - Note de curs; 14. ***http://www.jato.com/suv-takes-over-as-the-best-selling-segment-in-europe-forthe- first-time/ 15. ***http://automotorpad.com/news/250425-porsche-is-preparing-to-celebrate-50- years-of-the.html 16. ***http://dictionarauto.blogspot.ro/2007/11/repartizarea-autoturismelor-peclase. html 17. ***http://floteauto.ro/news/inmatriculari-masini-noi-pe-clase-2010-2014-berline- 3-volume/ 18. ***http://floteauto.ro/news/top-10-cele-mai-populare-suv-uri-compacte/ 19. ***http://viteze.ro/special/analiza/piata-auto-europeana-duduie-cresteri-cu-douacifre- in-februarie/ 20. ***http://www.abublog.ro/istoria-automobilului/ 21. ***http://www.auto-testdrive.ro/piata-masinilor-noi-din-europa-in-2015-suv-urileocupa- cea-maimare%20cota-de-piata 22. ***http://www.caranddriver.com/bmw/i8 23. ***http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Scitech/Auto/SUVurile+noua+tendinta+pe+ piata+auto+din+Europa 24. ***http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=127506 25. ***http://www.proiecte.ro/mecanica/cutie-de-viteze-57752 26. ***http://www.referat.ro/referate/Ambreiaj_complect_922c4.html 27. *** http://www.stelian-tanase.ro/scurta-istorie-automobilul/ 28. ***https://dedeporsche.com/2013/02/07/50-years-of-the-porsche-911-a-sports-carcelebrates- a-special-anniversary/ 29. ***https://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_automobilului 30. ***https://www.cavaleria.ro/auto/motoarele-turbo-inceputul-unei/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.