Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie

Cuprins licenta Cum descarc?

Rezumat ... 2
Memoriu justificativ 5
CAPITOLUL 1 6
UTILIZAREA INSTRUMENTELOR DE CALCUL ELECTRONIC IN PROIECTAREA
AUTOVEHICULELOR .. 6
1.1 Mathcad ... 6
1.2 MathConnex . 8
1.3 Microsoft Excel 9
1.3.1 Utilizarea Microsoft Excel in calculul dinamic al autovehiculului 10
1.3.2 Utilizarea Microsoft Excel in calculul motorului ... 12
CAPITOLUL 2 .. 13
CALCULUL DE PROIECTARE AL AUTOVEHICULELOR RUTIERE . 13
2.1. Calculul dinamic 13
2.1.1. Studiul solutiilor similare ... 13
2.1.2. Alegerea principalelor dimensiuni geometrice si de masa . 13
2.1.3. Alegerea anvelopelor .. 16
2.1.4. Definirea conditiilor de autopropulsare .. 17
2.1.5. Rezistenta la rulare . 17
2.1.6. Rezistenta aerului ... 18
2.1.7. Randamentul transmisiei 18
2.1.8. Stabilirea valorii pantei maxime , la limita aderentei . 19
2.1.9. Rezistenta la urcarea pantei 19
2.1.10. Calculul de tractiune ... 20
2.1.11. Calculul caracteristicii exterioare ... 20
2.1.12. Determinarea puterii maxime a motorului .. 21
2.1.13. Determinarea marimii rapoartelor de transmitere ale transmisie 23
2.1.14. Caracteristica de tractiune si de putere a automobilului . 25
2.1.15. Determinarea performantelor de demarare ale automobilului 27
2.2. Calculul motorului . 29
2.2.1. Adoptarea tipului de motor si a numarului de timpi ... 29
2.2.2. Calculul termic simplificat al motorului . 29
2.2.3. Adoptarea raportului de comprimare .. 30
2.2.4. Calculul admisiei 30
2.2.5. Calculul comprimarii .. 30
2.2.6. Calculul arderii ... 31
Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie
4
2.2.7. Calculul destinderii . 31
2.2.8. Parametrii caracteristici ai ciclului de functionare . 31
2.2.9. Calculul dimensiunilor fundamentale ale motorului .. 32
2.2.10. Trasarea diagramei indicate 33
2.2.11. Adoptarea tipului de mecanism motor 34
2.2.12. Coeficientul de compactitate al motorului .. 35
2.2.13. Calculul lungimilor elementelor mecanismului .. 36
2.2.14. Cinematica manivelei . 36
2.2.15. Cinematica pistonului . 37
2.2.16. Vectorul de pozitie si deplasarea pistonului ... 37
2.2.17. Viteza pistonului . 38
2.2.18. Acceleratia pistonului . 38
2.3. Transmisia autovehiculului 40
2.3.1. Ambreiajul. . 40
2.3.1.1. Rolul ambreiajului ... 41
2.3.1.2. Principiul de functionare. 41
2.3.2. Cutia de viteze. ... 43
2.3.2.1. Calculul si constructia cutiei de viteze 43
2.3.2.2. Alegerea tipului constructiv 43
2.3.2.3. Calculul cutiei de viteze .. 44
3. CAPITOLUL 3 ... 50
ANALIZA COMPARATIVA A PERFORMANTELOR AUTOVEHICULELOR RUTIERE ... 50
3.1. Generalitati . 50
3.2. Analiza performantelor autovehiculelor 60
3.2.1. Analiza timpului si spatiului de demarare .. 60
3.2.2. Analiza timpului si spatiului minim de franare .. 62
3.2.3. Analiza vitezei maxime .. 63
3.2.4. Analiza consumului de carburant ... 64
3.2.5. Analiza vitezei limita la rasturnare . 64
Concluzii 66
BIBLIOGRAFIE ... 67
Anexe . 68


Extras din licenta Cum descarc?

Memoriu justificativ
Piata auto a ultimilor zece ani s-a remarcat prin diversitatea cererii si a ofertei, lucru care
a dus la cresterea numarului de automobile aflate in uz. Astfel, s-au impus masuri privind
scaderea consumului de combustibil si a emisiilor poluante, masuri care sa nu afecteze
performantele intr-o industrie aflata intr-o evolutie continua. Principala masura adoptata in
aceasta directie a fost downsizing-ul.
Downsizing-ul este un fenomen reprezentat de scaderea cilindreei motoarelor cu
mentinerea performantelor la un nivel cat mai ridicat. Unul dintre efectele downsizing-ului a
fost echiparea autovehiculelor din clase diferite cu motorizari similare, operatiune favorizata
de utilizarea platformelor modulabile. Experienta profesionala acumulata in ultimii trei ani in
departamentul de vanzari al unui showroom auto mi-a demonstrat ca aceste masuri folosite de
catre producatorii auto, creeaza confuzii in randul clientilor care ajung in situatia de a
cumpara o masina putand alege intre autovehicule de clase superioare, echipate cu motorizari
de cilindree redusa, aparent in neconcordanta cu tipul de caroserie si autoturisme cu
dimensiuni mai mici dar echipate cu aceeasi motorizare. Lucrarea de fata trateaza comparatia
dintre patru modele ale aceluiasi constructor, dar apartinand unor clase diferite: clasa
compacta, clasa medie, clasa mare si clasa SUV-urilor compacte, toate fiind motorizate de
acelasi grup propulsor. Ultimul capitol are ca scop realizarea unui studiu comparativ bazat pe
specificatiile tehnice ale modelelor BMW 120d, BMW 320d, BMW 520d, BMW X3 20d,
analizandu-se astfel indicatorii principali ai performantelor : timpul si spatiul de demarare,
viteza maxima, timpul si spatiul de franare, consumul de combustibil, viteza limita la
rasturnare. Acest document doreste sa raspunda tuturor intebarilor , in ceea ce priveste gradul
de performanta, intrebari ce pot aparea in momentul achizitiei unui autovehicul rutier de
ultima generatie.
Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie
CAPITOLUL 1
UTILIZAREA INSTRUMENTELOR DE CALCUL ELECTRONIC IN
PROIECTAREA AUTOVEHICULELOR
Prezentarea generala a programelor Mathcad, MathConnex si Microsoft Excel
1.1 Mathcad
Mathcad-ul este un instrument software profesional dezvoltat, in prezent, de firma
PTC, Inc. (Parametric Technology Corporation) S.U.A.
La utilizarea calculelor se va folosi versiunea Mathcad 2000 (Fig.1.1.b.) Professional,
deoarece in momentul de fata versiunea actuala Mathcad nu se comercializeaza sub forma
,,free license" si nu include softul MathConnex (Fig.1.1.a.) in kit-ul de baza.
a) b)
Fig.1.1 Imaginea softurilor MathConnex (a) si Mathcad (b)[1]
Utilitatea acestui program se materializeaza in rezolvarea ecuatiilor, a sistemelor de
ecuatii algebrice, in reprezentarea graficelor unei functii, in dezvoltarea programelor si a altor
operatii. Astfel, aceste programe foarte complexe pot fi utile pentru studenti, cadre didactice,
ingineri sau chiar cercetatori.
Un alt avantaj al utilizariii programului Mathcad este usurinta introducerii formulelor
de calcul (ex. in Fig.1.2.a.), intrucat programul de fata foloseste sintaxe matematice (ex. in
Fig.1.2.b.), facilitandu-se astfel verificarea corectitudinii formulelor introduse.
Fig.1.2 Exemple de scriere a formulelor in Mathcad
Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie
Software-ul Mathcad face ca experienta lucrului cu acesta sa fie una interactiva
deoarece programul reactioneaza si actualizeaza imediat informatiile care sunt modificate, iar
interfata simpla (Fig.1.3) si posibilitatea personalizarii softului cu comenzile cel mai des
utilizate de utilizator determina o experienta foarte placuta. Astfel, programul calculeaza si
actualizeaza ecuatii si grafice, in timp real, in fiecare moment in care o variabila este
modificata.
Fig.1.3 Interfata programului Mathcad 2000 professional
In figura este prezentata interfata programului Mathcad. Se observa ca prezinta
elemente comune cu interfata Windows, drept urmare se va realiza o analiza a instrumentelor
care apar in Matchad.
Bara de instrumente standard (Formatting Toolbar), cuprinde:
- mini bara de instrumente (4) cu rolul de a crea legaturi intre mai multe documente, de a
insera componente si de a lansa MathConnex;
- mini bara de instrumente (3) cu roul de a insera functii din libraria software-ului, de a insera
o unitate de masura din libraria software-ului si are rol in calculul expresiilor;
- mini bara de instrumente (2) cu ajutorul careia se realizeaza alinierea orizontala a expresiilor
si alinierea verticala a expresiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza comparativa a performantelor unor autoturisme de serie.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bologa O., Ciortan S., Ionita B., Proiectarea interactiva. Prelucrarea datelor
experimentale obtinute in laborator, Galati, 2003;
2. Burciu M., Dinamica AR Indrumar de proiectare ;
3. Burciu M., Motoare cu ardere interna cu piston -  procese termodinamice,
supraalimentare, caracteristici de functionare si instalatii, Ed. Europlus, Galati,
2006;
4. Ciortan S.,Calculul si constructia AR -  Note de curs;
5. Fratila Gh., Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si
Pedagogica, Bucuresti, 1977;
6. Rakosi E., Manolache Ghe., Procese si caracteristici ale m.a.i pentru autovehicule
rutiere, curs in format electronic, 2007;
7. Scarpete D., Calcul dinamic al motoarelor cu ardere interna, Editura Didactica si
Pedagogica, Bucuresti, 2004;
8. Scarpete D., Dinamica Automobilelor, Editura Semne, Bucuresti, 1999;
9. Scarpete D., Motoare cu ardere interna II, - Indrumar de proiectare;
10. Tabacu I., Transmisii mecanice pentru autoturisme, Editura Tehnica, Bucuresti,
1999;
11. Untaru M. , s.a. Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si
Pedagogica, Bucuresti, 1982;
12. Untaru M., s.a. Dinamica autovehiculelor pe roti, Editura Didactica si Pedagogica,
Bucuresti, 1981;
13. Uzuneanu K., Motoare cu ardere interna II, - Note de curs;
14. ***http://www.jato.com/suv-takes-over-as-the-best-selling-segment-in-europe-forthe-
first-time/
15. ***http://automotorpad.com/news/250425-porsche-is-preparing-to-celebrate-50-
years-of-the.html
16. ***http://dictionarauto.blogspot.ro/2007/11/repartizarea-autoturismelor-peclase.
html
17. ***http://floteauto.ro/news/inmatriculari-masini-noi-pe-clase-2010-2014-berline-
3-volume/
18. ***http://floteauto.ro/news/top-10-cele-mai-populare-suv-uri-compacte/
19. ***http://viteze.ro/special/analiza/piata-auto-europeana-duduie-cresteri-cu-douacifre-
in-februarie/
20. ***http://www.abublog.ro/istoria-automobilului/
21. ***http://www.auto-testdrive.ro/piata-masinilor-noi-din-europa-in-2015-suv-urileocupa-
cea-maimare%20cota-de-piata
22. ***http://www.caranddriver.com/bmw/i8
23. ***http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Scitech/Auto/SUVurile+noua+tendinta+pe+
piata+auto+din+Europa
24. ***http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=127506
25. ***http://www.proiecte.ro/mecanica/cutie-de-viteze-57752
26. ***http://www.referat.ro/referate/Ambreiaj_complect_922c4.html
27. *** http://www.stelian-tanase.ro/scurta-istorie-automobilul/
28. ***https://dedeporsche.com/2013/02/07/50-years-of-the-porsche-911-a-sports-carcelebrates-
a-special-anniversary/
29. ***https://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_automobilului
30. ***https://www.cavaleria.ro/auto/motoarele-turbo-inceputul-unei/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!