Analiza Comparativa a Sistemului Resurselor Financiare Publice in Tari Membre ale Uniunii Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL. 1 COMPONENTELE SISTEMULUI DE RESURSE FINANCIARE PUBLICE 2
1.1. Continutul sistemului de resurse financiare publice si structura acestuia 2
1.2. Clasificarea resurselor financiare publice 5
1.3 Evolutii si mutatii in structura resurselor financiare publice pe plan international 18
CAPITOLUL 2. ANALIZA STRUCTURII SI DINAMICII RESURSELOR FINANCIARE PUBLICE IN TARILE UNIUNII EUROPENE 26
2.1 Nivelul si structura resurselor financiare publice in tarile Uniunii Europene 26
2.2 Perspective in evolutia sistemelor de resurse financiare publice in tarile Uniunii Europene 37
CAPITOLUL 3. ANALIZA COMPARATIVA A SISTEMELOR DE RESURSE FINANCIARE PUBLICE IN TARILE RECENT ADERATE 41
3.1 Analiza structurii si dinamicii resurselor financiare publice in Romania 41
3.2 Analiza structurii si dinamicii resurselor financiare publice in Bulgaria 41
CONCLUZII 59
BIBLIOGRAFIE 62


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. COMPONENTELE SISTEMULUI DE RESURSE FINANCIARE PUBLICE
1.1. Continutul sistemului de resurse financiare publice si structura acestuia
Resursele economice publice sunt privite ca un cumul ,,sui generis" luand in considerare caracteristicile lor, dar si conexiunile ce se formeaza intre sistemele de succesiune si de folosire ale lor, ce formeaza un tot apt sa indeplineasca cererea de consum sustinuta de desfasurarea obisnuita a autoritatilor si organizatiilor publice . 
Acestea formeaza un sistem comun in cumulul resurselor financiare orientate catre consumul intern, formarii de capital sau justificarii in afara granitelor si au o contributie fundamentala la desfasurarea activitatii financiar - sociale. 
Resursele reprezinta elemente ale avutiei unei tari ce deriva din produsul intern brut, la care se suprapune importul, si sunt utilizate pentru consum, formare bruta de capital si export. Resursele financiare semnifica cumulul mijloacelor financiare dintr-o economie, utile pentru finantarea scopurilor financiare si sociale, intr-o perioada de timp dinainte stabilita si la diverse etape organizatorice ale economiei .
"Resursele sunt elemente ale bogatiei unei natiuni" . Acestea pot fi materiale, umane, valutare si informationale, un rol deosebit fiind detinut de catre resursele financiare.
Resursele financiare publice semnifica cumulul mijloacelor financiare pe care institutiile publice le primeste de la indivizi si de la organizatii, in ideea suveranitatii fiscale si prin conexiuni financiare, avand ca scop generarea cheltuielilor publice . 
Resursele financiare publice se regasesc in cumulul resurselor financiare, care sunt gestionate de catre organizatiile publice in vederea atingerii scopului si indatoririlor ce le revin lor, sustinand in acelasi timp si buna desfasurare a entitatilor functionale aferente organizatiilor publice centrale, organizatiilor publice locale si companiilor cu capital de stat.
Resursele financiare publice apartin statului, respectiv autoritatilor publice si sunt folosite in scopul satisfacerii nevoilor de consum public .
Sub o alta perspectiva, resursele financiare publice semnifica acele resurse economice, de natura financiara, ce se determina de institutiile publice si se genereaza la dispozitia autoritatilor si organizatiilor de stat, centrale sau locale, pentru a-si indeplini scopurile si telurile acestora. 
Spre deosebire de mijloacele banesti care apartin persoanelor fizice sau juridice si care se administreaza in baza proprietatii private, resursele financiare publice satisfac nevoi de consum public. In acest mod, la temeiul economiei in ansamblul sau ne putem referi la resursele economice ale statului in genere, in care sunt incluse atat resursele financiare ce se gestioneaza in cadrul segmentului de stat cat si cele administrate din sectorul privat. Productia de resurse de stat si raportul dintre ele si resursele private sunt generate de hotararile distribuirii banilor intre palierul public si cel privat . Este de adaugat faptul ca distribuirea optima a resurselor intre sectorul public si cel privat (distribuirea intersectoriala perfecta) se desfasoara in conditii de folosire completa a banilor si de sustinere a utilitatilor optime pentru cumparatorii de bunuri si servicii . 
Delimitarea conceptuala ce se intemeiaza pe felul proprietatii nu elimina interferenta fenomenelor de folosire a celor doua tipuri de resurse economice care devin nu numai obisnuite ci si demne de implementat. 
Adaptarea utilizarii acestor resurse poate fi pozitiva, atat pentru cetateni cat si pentru economie in general, generand simultan o optima utilizare a resurselor statului, in consens cu legislatia caracteristica fiecarei tari in parte. 
Realizarea sistemului resurselor economice semnifica crearea de PNB si avutie de stat, ele putand fi generate si de surse din exteriorul statului, prin intermediul unor raporturi caracteristice, demonstrate prin anumite modalitati fundamentale: imprumuturi, donatii sau ajutoare terte.
In raport cu modul distinct in care se evidentiaza institutiile publice, resursele economice publice se divid in doua categorii :
o subsistemul resurselor publice bugetare;
o subsistemele resurselor companiilor cu capital de stat si combinat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Sistemului Resurselor Financiare Publice in Tari Membre ale Uniunii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Belean Pavel, Anghelache Gabriela, Risti Lucia, Ginguta Alina, Finantele publice ale Romaniei, Ed. Economica, Bucuresti, 2007;
2. Brezeanu Petre, Macrofinante, Ed. Meteror Press, Bucuresti, 2006;
3. Catinianu F, Donath L, Seulean Victoria, Finante publice, Ed. Mirton, 1997; 
4. Donath Liliana, Moldovan Nicoleta, Finante publice, Ed. Eubeea, Timisoara, 2001; 
5. Filip Gh., Zugravu B., Finante, Ed. Junimea, Iasi, 2001; 
6. Hoanta N., Evaziunea fiscala, Ed. C. H. Beck, Bucuresti, 2010; 
7. Lefter Chirila, Banut Alexandru, Finante publice, contabilitate bugetara si de trezorerie, Ed. Economica, Bucuresti, 2002;
8. Manolescu G., Buget, abordare economica si financiara, Ed. Economica, Bucuresti, 1997; 
9. Matei Gheorghe, Dracea Marcel, Dracea Raluca, Mitru Narcis, Finante publice, Ed. Sitech, Craiova, 2007;
10. Moraru Dan, Finante - Editia a - II - a, Ed. Economica, Bucuresti, 2006;
11. Moraru Dan, Nedelescu Mihai, Stanescu Cristina, Preda Oana, Finante publice - Sinteze, aplicatii, teste-grila, Ed. Economica, Bucuresti, 2007;
12. Mosteanu Tatiana, Campeanu Emilia, Panaite Alice Ileana, Stoian Andreea, Tatu Lucian, Catarama Delia, Brasoveanu Iulian, Tudor Roxana, Gyorgy Attila, Miricescu Emilian, Finante publice - Note de curs si aplicatii pentru seminar, Ed. Universitara, Bucuresti, 2005;
13. Mosteanu Tatiana, Vuta Mariana, Campeanu Emilia-Mioara, Gyorgy Attila, Catarama Delia-Florina, Buget si trezorerie publica, Ed. Universitara, Bucuresti, 2004;
14. Nedelcu Mihai, Stanescu Cristina, Plaiasu Neculae, Sindilaru Razvan, Moraru Dan, Finante publice si evaziune fiacala, Ed. Economica, Bucuresti, 2008;
15. Popescu D. Nicolae, Finante publice, Ed. Economica, Bucuresti, 2002;
16. Roman Daniela Lidia, Finante aplicate - Volumul 1, Ed. Economica, Bucuresti, 2001;
17. Stroe Radu, Dan Armeanu, Finante - Editia a - II - a, Ed. ASE, 2004;
18. Stefura Gabriel, Proces bugetar public, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza, Iasi, 2007;
19. Talpos I., Enache C., Fiscalitate aplicata, Ed. Orizonturi Universitare, Timisoara, 2001;
20. Tudorache Dumitru, Secareanu Constantin, Finantele publice. Finantele firmei, Ed. Universitara, Bucuresti, 2006;
21. Vacarel Iulian, Finante publice, Editia a - IV - a, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
22. Vacarel Iulian, Bistriceanu Gheorghe D., Bercea Florian, Anghelache Gabriela, Mosteanu Tatiana, Bodnar Maria, Georgescu Florin, Finante publice, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003;
23. Business look, Economic Outlook Autumn 2012, Uncertainty Takes Its Toll On The Economy, http://www.businesseurope.eu/content/default.asp?Pag eID=568&DocID=310 07;
24. Comisia Europeana, Structures of the Taxation Systems in the European Union", 2012, http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/gen_info/economic_analysis/tax_structures/index_en.htm;
25. Comisia Europeana, Investitia in viitorul nostru comun - Bugetul Uniunii Europene, http://ec.europa.eu/archives/publications/index_en.htm;
26. Eurostat, Evolutiile impozitarii in Uniunea Europeana, 2013,http://ec.europa.eu/taxatio n_customs/resources/documents/taxation/gen_info/economic_analysis/tax_structures/2013/report.pdf;
27. International Financial Statistics, Govermment Finance Statistics Yearbook , August 2010;
28. International Monetary Fund, Statistiques Financieres internationals Annuaire, 2010;
29. United Nation, Monthly Bulletin of Statistics, Septembrie, 2010;
30. Organization for Economic Cooperation and Development, O.C.D.E. Economic Outlook, nr. 99, Decembrie 2010, www.oecd.com;
31. Statistiques Financieres Internationals Annuaire, 2010.
***
32. Codul fiscal al Romaniei, http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/ Cod_fiscal_norme_2012 .htm;
33. Legea privind finantele publice nr. 500 / 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 597 din 13 august 2002;
34. Legea Nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finantele publice locale, http://discutii.mfinant e.ro/static/10/Mfp/ legislatie/Legea273_finpublocale.pdf.
***
35. www.buget-finante.ro;
36. www.businesseurope.eu;
37. www.ec.europa.eu/eurostat;
38. www.eur-lex.europa.eu.ro;
39. www.europa.eu;
40. www.eurostat.ec.europa.eu;
41. www.imf.org;
42. www.mfinante.ro;
43. www.seekingalpha.com;
44. www.uniuneaeuropeana.ro.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!