INTRODUCERE Capitolul 1 CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A PRODUSULUI "CALCULATOR" 1.1 Definirea, Obtinerea si principiile de functionare ale produsului "calculator" 1.1.1 Otinerea produsului "Calculator" 1.1.2 Principiile de funtionare ale produsului "Calculator" 1.2 Sortimentul de "Calculatoare" 1.2.1 Criterii de clasifiacre ale Calculatoarelor 1.2.2 Tipuri de Calculatoare 1.3 Caracteristici si defecte de calitate ale Calculatoarelor 1.3.1 Caracteristici de calitate ale Calculatoarelor 1.3.2 Defecte de calitate ale Calculatoarelor 1.4 Ambalarea, Marcarea si Garantia calculatoarelor 1.4.1 Ambalarea Calculatoarelor 1.4.2 Marcarea Calculatoarelor 1.4.3 Garantia Calculatoarelor Capitolul 2 PIATA CALCULATOARELOR IN ROMANIA 2.1 Contextul economic, cererea si oferta pietei Produsului "Laptop" 2.1.1 Contextul economic al pietei Laptop-urilor 2.1.2 Caracteristici si particularitati ale pietei produsului "Laptop" 2.2 Cererea de Laptopuri 2.2.1 Continutul si formele de manifestare ale cererii 2.2.2 Factori generali si specifici de influenta ai cererii de Laptopuri 2.3 Oferta de Laptopuri 2.3.1 Categorii de oferte de Laptopuri 2.3.2 Particularitati ale ofertei de Laptopuri 2.3.3 Factori de influenta ai ofertei de Laptopuri 2.3.4 Tendinte ale ofertei de Laptopuri Capitolul 3 ANALIZA COMPARATIVA A CALITATII PRODUSULUI ,,LAPTOP" . 3.1. Metodologia analizei comparative a calitatii produselor 3.1.1. Aplicarea metodei valorilor absolute ale caracteristicilor de calitate 3.1.2.Determinarea ponderilor de importanta a caracteristicilor de calitate 3.1.3.Modalitati de calcul a indicatorului sintetic (complex) al calitatii produsului ,,Laptop" 3.2. Analiza comparativa a calitatii unor modele de Laptop-uri 3.2.1. Prezentarea modelelor de laptop-uri selectate 3.2.2. Selectionarea, clasificarea si determinarea valorilor principalelor caracteristici de calitate 3.2.3. Stabilirea ponderilor caracteristicilor de calitate si centralizarea datelor 3.2.4. Calcularea indicatorului sintetic (complex) al calitatii produselor analizate. 3.2.5. Calcularea indicatorului sintetic (complex) al calitatii si eficientei economice al produselor 3.3 Interpretarea rezultatelor analizei comparative a calitatii laptop-urilor 3.3.1 Interpretarea rezultatelor analizei comparative clasice a calitatii 3.3.2 Interpretarea rezultatelor calculului indicatorului sintetic complex al calitatii si cel al eficientei economice pentru produsul " Laptop" CONCLUZII BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Din dorinta de-a prezenta intr-o forma cat mai elocventa si veridica un produs absolut nelipsit din locuinta oricarui individ porneste motivarea alegerii acestei teme. Motivul pentru care am ales sa realizez analiza comparativa pentru laptopuri, este faptul ca in Romania varietatea gamei de laptopuri a crescut in ultimii ani, iar oamenii au inceput sa cumpere in procent din ce in ce mai mare. Laptopurile reprezinta un produs nealimentar. Tema lucrarii o constituie Analiza comparativa a calitatii laptopurilor Apple si cea a laptopurilor standard ce folosesc sistemul de operare Windows pentru a carei abordari am structurat lucrarea pe trei capitole. Pentru efectuarea analizei comparative privind calitatea laptopurilor, in prima parte s-au prezentat sortimentele si caracteristicile de calitate ale produselor comercializate pe piata romaneasca. Pentru analiza calitatii prin metoda clasica si metoda indicatorului sintetic al calitatii si al eficientei economice, au fost selectionate x produse realizate de firme diferite si anume? Prin metoda indicatorului sintetic al calitatii si eficientei economice consideram ca se obtin rezultate mai concludente, intrucat fiecare caracteristica de calitate selectionata contribuie la estimarea calitatii cu anumite ponderi stabilite de specialisti in functie de importanta caracteristicii respective, la calitatea globala a produsului.Rezultatele obtinute s-au centralizat in tabele pentru indicatorul sintetic al calitatii si pentru indicatorul sintetic al raportului calitate-pret. Din analiza datelor rezulta ca produsele firmelor nu si-au mentinut aceeasi ordine, ceea ce arata o slaba corelare a calitatii cu preturile de vanzare. Se discuta in primul capitol, Caracterizarea merceologica a produsului ,,Calculator", despre aspectele teoretice referitoare la calculatoare , cu accent pe definire, sortiment, tehnologie de fabricare, caracteristici de calitate ale calculatoarelor. Sunt prezentati principalii factori care determina variatia caracteristicilor de calitate ale calculatoarelor, ambalarea, marcarea si etichetarea calculatoarelor . In cel de-al doilea capitol, numit Piata calculatoarelor in Romania, sunt prezentate contextul economic, caracteristicile si particularitatile pietei calculatoarelor, cererea calculatoarelor dar si oferta de calculatoare.Pe parcursul capitolului sunt descrise continutul si formele de manifestare a cererii dar si factorii de influenta ai acesteia. Tot in cadrul acestui capitol sunt ilustrate categoriile de oferte si pozitionarea marcilor pe piata in toate segmentele de pret. Ulterior sunt sintetizati factorii de influenta ai pietei calculatoarelor. La finalul capitolului sunt prezentate tendintele pietei calculatoarelor. Piata calculatoarelor din Romania este in continua crestere, consumatorii avand o permanenta deschidere fata de noutatile care apar pe piata. Piata calculatoarelor din Romania s-a dezvoltat continuu, evoluand atat ca aspect exterior, calitate cat si din punct de vedere al diversitatii gamei sortimentale. In ultimul timp romanii au inceput sa devina din ce in ce mai exigenti. Producatorii trebuie sa se adapteze unor cerinte si nevoi diversificate adoptand ca strategie dezvoltarea extensiva. Formele de promovare sunt variate, pentru a atrage o cat mai mare clientela: anunturi publicitare in reviste, spoturi publicitare pentru televiziune si radio, promovarea vanzarilor (vanzarea grupata, reduceri de pret), publicitate la raft. Producatorii s-au adaptat revolutiei tehnologice, calculatoarele aparand mai nou si in magazinele online. Avand la dispozitie o gama tot mai larga de produse, consumatorii devin din ce in ce mai pretentiosi, avand gusturi din ce in ce mai sofisticate. Romanii, conservatori, sunt fideli marcilor puternice ce ofera un bun raport calitate - pret. Ei se orienteaza spre marcile de o calitate ridicata si in care au mare incredere. Acest lucru denota faptul ca un avantaj competitiv esential il poate constitui si capitalul emotional. Alti factori importanti ce pot modifica volumul vanzarilor sunt veniturile populatiei, pretul produselor, preferintele consumatorilor, perceptiile acestora asupra produselor existente pe piata precum si caracteristicile. Al treilea capitol, intitulat Analiza comparativa a calitatii laptopurilor va contine 3 subcapitole si anume: o parte teoretica, Metodologia analizei comparative a calitatii , o parte practica, Analiza comparativa a calitatii unor modele de laptopuri, efectuata pe un numar de 5 produse dar si o parte interpretativa a rezultatelor. Au fost selectionate 5 marci diferite de laptopuri pentru comparatie si anume Un aspect foarte important deoarece datele extrase din analiza comparativa a produselor pot conduce la formularea unor concluzii deosebit de interesante.
1. Burda Alexandru, Logistica si distributia marfurilor,Editia a VI-a,Bucuresti, Editura Pro Universitaria; 2018 2. Bologna N, Barbulescu G. Burda Alexandru , Merceologie I, II, Metode si tehnici de determinare a calitatii, Editura Univers, Bucuresti 3. Bologna N., Burda Alexandru., Merceologie, Editura Univeritara, Bucuresti, 2005 4. Mardar Anca , Neacsu Andreea ,Merceologie nealimentara, Editura Univers, Bucuresti, 2000 5. Redes Alexandru, Plesa Doru Alexandru , Raducanu Ileana , Petrescu Viorel, Merceologie industriala, Editura Eficient, Bucuresti, 1999 6. Stanciu Ion, Schileru Ion, Serbulescu Luminita, Onete Bogdan, Atanasie Anca, Analiza comparativa a calitatii marfurilor; Studii de caz, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2003 7. Stanciu Ion, Paraianu Elena, Schileru Ion, Merceologie : Calitatea si sortimentul marfurilor nealimentare , Editura OscarPrint, Bucuresti, 2003 8. Stanciu Ion, Calimetrie,Editura Oscar Print, Bucuresti, 2001 9. Bonoiu Ionut, Cererea de laptop-uri pe piata Romaneasca, 2009, disponibil la http://www.zf.ro/cerere-produse-electronice/ 10. Cuncea Cristina, Primele laptop-uri din Romania, 2007, disponibil la http://www.zf.ro/primelelaptop-uridinRomania 11. Mihalache Ionut, Cum functioneaza laptop-urile 2011, disponibil la http://www.electrok.ro/cum-functioneaza-lucrurile// 12. Olaru Marian, Tipuri de laptop-uri 2008, disponibil la http://www.topten.info.ro/cateogorii de laptop-uri 13. Prislan Tone, Caracteristicile pietei laptop-urilor, 2013, disponibil la http://www.zf.ro/caracteristicile pieteilaptop-urilor/ 14. Radu Alin, Criterii de clasificare a laptop-urilor, 2008, disponbil la http://www.topten.info.ro/clasificare-laptop-uri/ 15. Stan Alexadru, Economie de piata, 2016, disponibil la http://www.news.ro/economie-de-piata.html 16. Stejar Alexandru, Aspecte privind activitatea comerciala a pietei produsului laptop, disponibil la http://www.money.com/activitate-comerciala-piata-laptop-urilor/ 17. ***Merceologie si comert, Etichetarea produselor nealimentare, 2012, disponibil la https://conspecte.com/Comert/aspecte-specifice-privind-etichetarea-marfurilor-in-cadrul-uniunii-europene.html 18. ***Prospectul firmei Apple, 2019 disponibil la http://www.apple.com/laptop-uri.html 19. ***Prospectul firmei Asus, 2019 disponibil la http://www.asus.com/ laptop-uri.html 20. ***Prospectul Firmei Sony, 2019 disponibil la http://www.sony.com/ro/laptop-uri 21. ***Prospectul firmei Acer, 2019 disponibil la https://www.acer.com/ro/lp/ 22. ***Prospectul firmei Lenovo, 2019 disponibil la https://www.lenovo.ro//lp/
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.