Analiza Comparativa intre Sistemul de Invatamant Romanesc si Sistemele de Invatamant Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I - Sistemul de invatamant. Concept si component.3
Capitolul II - Sisteme de Invatamant al tarilor europene.4
1. Germania .4
2. Danemarca. .8
3. Franta.12
4. Italia .15
5. Portugalia.17
Capitolul III- Sistemul de invatamant din Romania.20
Capitolul IV- Concluzii.24
Bibliografie.25


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I - Sistemul de invatamant. Concept si componente
Sistemul de invatamant reprezinta un subsistem al sistemului social, acesta fiind subordonat si integrat in cadrul si structura generala a societatii, neavand doar o structura interna, ci supunandu-se si unor impulsuri sociale externe.
Sistemul de invatamant, privit ca un intreg, se refera, in mod fundamental, la organizarea sub forma institutionala a invatamantului, in acest sens sistemul de invatamant cuprinzand totalitatea institutiilor ce urmaresc indeplinirea unor obiective educationale. Mai trebuie spus ca sistemul de invatamant are un caracter national si istoric, cu alte cuvinte, evolueaza si se dezvolta in raport cu dezvoltarea materiala si specificul cultural al fiecarei tari. Prin urmare, exista caracteristici comune intre sistemele de invatamant dintre diferitele tari, caracteristici si deosebiri ce sunt legate de conditiile economice, sociale si culturale din respectiva tara.
Concluzionand, vom spune ca invatamantul, inteles sub forma de organism institutional, nu poate fi considerat ca avand doar o structura interna, ca rezultat al interactiunilor dintre componentele sale, ci el este supus unor presiuni sociale ce functioneaza independent si in interactiune, urmarind realizarea unor obiective educative.
Sistemul de invatamant include:
o un flux de intrare- este alcatuit din resurse umane si materiale, si anume: personal didactic, elevi, studenti, constructii si spatii scolare,dotari tehnico-materiale, timp scolar, fonduri banesti;
o procesul de invatamant- angajeaza intregul ansamblu de resurse, in vederea atingerii obiectivelor educationale, ingemanand in acest sens cele trei functii educationale esentiale: predarea, invatarea si evaluarea;
o un flux de iesire- reprezinta produsul sistemului: persoanele educate, instruite, inzestrate cu competente si atitudini prevazute de catre cererea sociala de educatie;
Capitolul II- Sisteme de invatamant al tarilor europene
1. Germania
Structura anului scolar
Vacante Invatamant primar si secundar
Data inceputului de an scolar 1 August*
Data sfarsitului de an scolar 31 Iulie*
Vacanta de toamna De la 3 la 12 zile esalonate intre 4 octombrie si 5 noiembrie*
Craciun/Anul Nou De la 8 la 15 zile esalonate intre 21 decembrie si 7 ianuarie*
Iarna/ Carnaval De la 0 la 12 zile esalonate intre 30 ianuarie si 25 februarie*
Primavara/Paste De la 6 la 15 zile esalonate intre 5 martie si 14 aprilie*
"Al treilea termen" De la 0 la 11 zile esalonate intre 10 aprilie si 9 iunie*
Vara 6 saptamani esalonate intre 20 iunie si 12 septembrie*
Zile libere si sarbatori religioase Pana la 10 zile*
*Depinde de land. Sursa Eurydice
Structura studiilor
In Germania exista mai multe forme de ingrijire a copiilor de la 0 - 3 ani, fie prin institutii de stat, private sau apartinand diferitor forme de organizatii. 
- Kinderkrippen ( Crese ) sunt in Germania institutii de ingrijire a copiilor de la pana la 3 ani. In cadrul creselor se mai face o impartire a acestora in functie de varsta copiilor, asadar copiii vor putea fi incadrati fie la Liegekrippe ( grupa de sugari de la 0 la 6 luni ), fie la Krabbelkrippe ( grupa de sugari de la 6 luni pana la 12 luni ) sau daca au implinit un an la Laufkrippe.
- Tagesmutter (mama de zi ) este o alta forma de ingrijire a copiilor,specific acestei tari, iar locul in care este desfasurata aceasta activitate este de obicei chiar locuinta persoanei care ia in ingrijire copii. Numarul de copii luati in ingrijire este de maximum cinci. Copilul care este ingrijit de o mamica de zi are parte de o ingrijire intensiva, individuala, modelata pe nevoile copilului. Avantajul este ca o Tagesmutter este mult mai flexibila in ceea ce priveste orele de aducere a copilului si aceasta poate fi in prealabil stabilita cu parintii, iar copilul ramane in acelasi mediu familial. Foarte multe mamici de zi sunt dispuse sa ingrijeasca copii si in week-end sau peste noapte. Costurile la o Tagesmutter sunt mai reduse decat la o cresa, in functie de numarul de ore ales. Tot in functie de numarul de ore alese este inclusa mancarea si bautura.
- Kindergarten/Kindertagesstatte - educatia prescolara de la varsta de 3 pana la 6 ani se face indeosebi in cadrul gradinitelor ( Kindergarten ) sau in cadrul caminelor de zi pentru copii ( Kindertagesstatte )
Toti elevii din Germania, in anul in care ajung la varsta de sase ani intra la Grundschule, care, in aproape toate landurile se refera la clasele de la 1 la 4. Dupa etapa de scoala primara, invatamantul secundar se caracterizeaza prin divizare in cai diferite de invatamant. 
Hauptschule - scoala generala care cuprinde clasele 5 -9, se incheie cu un examen de absolvire (Qualifizierter Hauptschulabschluss). Exista si posibilitatea de a absolvi clasa a 10-a speciala al carei corespondent este echivalent cu absolvirea unei Realschule, adica a avea Mittlere Reife, aceasta constand intr-o nota foarte buna la examenul de absolvire (Qualifizierter Hauptschulabschluss) a unei Hauptschule si o situatie scolara foarte buna in clasa a 9-a din cadrul acesteia, la final facandu-se o medie intre cele doua. De asemenea, exista si posibilitatea dupa abolvirea celei de-a zecea clase, de a da examenul de admitere in cadrul unei Fachoberschule - ,,FOS". Dupa ce elevii au terminat invatamantul obligatoriu se muta in invatamantul secundar superior.Gama de cursuri din oferta include invatamantul general si scoli profesionale, precum si formarea profesionala in cadrul Sistemului de Duales (sistem dual).
Realschule este scoala cu profil specilizat care presupune absolvirea a 10 clase (Mittlere Reife). Absolvirea cu succes a celor 10 clase poate deschide calea catre admiterea in cadrul unui gimnaziu sau in cadrul Fachoberschule. Diferente exista insa, de la land la land, in ceea ce priveste momentul de incepere a unei Realschule, in sensul ca se poate incepe cu clasa a 5-a sau cu clasa a 7-a.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa intre Sistemul de Invatamant Romanesc si Sistemele de Invatamant Europene.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!