INTRODUCERE . .. 4 Capitolul 1 Preturi si concurenta, strategia concurentiala despre concurenta ...5 1.1 Continutul si locul strategiei piata ...5 1.2 Tipuri de strategii de piata ...6 CAPITOLUL 2 Studiu de caz privind analiza concurentei pe piata asigurarilor de locuinte .15 2.1 Piata asigurarilor - scurt istoric 15 2.2 Tipologia asigurarilor ...16 2.3 Evolutia asigurarilor de locuinte pe piata din Romania 19 2.4 Analiza concurentei pe piata produselor din domeniul asigurarilor de locuinte ...22 Concluzii 25 Bibliografie .27
Introducere Lucrarea este structurata pe doua capitole, ce cuprind abordari teoretice referitoare la studiul pietei prezentate in cadrul primului capitol si exemplificarea concreta a aspectelor teoretice in cadrul asigurarilor de locuinte, aspecte descrise in cel de-al doilea capitol. Analiza pietei este unul dintre factorii cheie utilizati in mentinerea competitivitatii in raport cu concurentii. Cercetarea de piata ofera informatii importante pentru a identifica si a analiza necesitatea pe piata, dimensiunea pietei si a concurentei. Tehnici de cercetare de piata cuprind atat tehnici calitative, cum ar fi focus grupuri, interviuri in profunzime si etnografie, precum si tehnici cantitative, cum ar fi studiile referitoare la clienti, si analiza datelor secundare. Studiile de piata, care includ cercetarea sociala si de opinie, presupune colectarea sistematica si interpretarea informatiilor cu privire la persoane sau organizatii care folosesc metode si tehnici ale stiintelor sociale aplicate, statistice si analitice pentru a obtine o perspectiva sau sau pentru a sprijini procesul de luare a deciziilor. Personalizarea sau individualizarea a fost unul dintre principalele obiective in marketing pentru intreprinderi in ultimul. Segmentarea pietei este, de asemenea, una dintre abordarile strategice cele mai utilizate in marketing pentru personalizarea produselor si serviciilor. Potrivit lui Rust si Kannan (2003), pentru a obtine personalizarea sau individualizarea produselor si serviciilor oferite, deverse abordari strategice sunt necesare pentru a construi capitalului propriu pentru clienti, pentru a oferi oferte personalizate si personalizate, pentru a pune in aplicare strategii de auto-service, precum si de a dezvolta viata privata si de gestionare a riscurilor de securitate. Analiza concurentei este foarte importanta in orice domeniu, avand rolul de a fi in permanenta informat cu tendintele pietei. Identificarea concurentei contribuie la stabilirea si identificarea viitoarelor strategii abordate de firma pentru a contracara ofertele concurentilor, determinand eventualele performante ulterioare obtinute de firma pe acea piata. Aceasta analiza si identificare a concurentei se face din surse interne sau externe. Este stiut faptul ca informatia inseamna putere, in acest context insemnand puterea de a te adapta oricaror schimbari intervenite, astfel incat firma sa reactioneze eficient acestor schimbari. O buna identificare a concurentei si o analiza temeinica asupra produselor si serviciilor cu care acestia isi fidelizeaza clientii duce la o baza de date pertinenta in identificarea si adoptarea strategiei concurentiale castigatoare. Concurenta a creat mediul de afaceri si a realizat progresul permanent al acestuia. Analiza acesteia are un rol fundamental pe piata pe care firma opereaza, fiind unul dintre factorii ce genereaza dinamismul in confruntarea firmei pe piata cu concurentii, o analiza concurentiala buna va determina introducerea si sustinerea pe piata a bunurilor/serviciilor oferite de firma. Aceasta lucrare cauta sa prezinte concurenta, criteriile pe baza carora se face analiza mediului concurential si prezinta modalitati concrete in care se face analiza factorilor de influenta si a concurentilor pe piata asigurarilor de locuinte, apoi incheie cu concluzii asupra pietei si a tendintelor actuale. CAPITOLUL 1 ANALIZA CONCURENTIALA PRETURI SI CONCURENTA STRATEGIA CONCURENTIALA DESPRE CONCURENTA 1.1 Continutul si locul strategiei piata Piata este cea care reflecta relatiile de vanzare-cumparare ce au loc in societate, aflata intr-o legatura complexa cu spatiul economico-social in care aceste relatii sunt dezvoltate. Pe piata se confrunta actiunile intreprinse prin cerere si oferta, stabilind caracteristicile raporturilor dintre productie si consum, prin intermediul fluctuatiilor cererii, fluctuatiilor ofertei, precum si al stabilirii pretului pentru diverse categorii de produse si servicii, pretul fiind plata ceruta/obtinuta in schimbul unui serviciu sau al unui bun material. Participantii la piata sunt producatorii si consumatorii, fiecare avand ca prioritate propriul interes. Intre participantii de pe o piata exista o legatura ce arata "interdependenta functionala" a pietei. Piata reprezinta principala zona de actiune a activitatilor de marketing, care pot arata eficienta cu care firmele se misca in piata si evolutia dirijarii cererii si ofertei de bunuri si servicii pe piata, de la producator catre consumator. Piata este definita ca spatiul economic in care se desfasoara totalitatea actelor de vanzare - cumparare, evidentiind si ansamblul de relatii pe care le genereaza. Orientarea strategica a activitatii economice este o caracteristica a politicii de marketing a intreprinderii moderne. Politica de marketing incorporeaza un set de strategii, adecvate condittilor in care intreprinderea isi desfasoara activitatea si potrivit optiunilor sale. Strategia de marketing reflecta cea mai buna modalitate a companiei de a folosi in cel mai profitabil mod resursele si cunostintele tehnice de piata. Termenii prin intermediul carora se exprima strategia de marketing sunt sintetici, concisi. Strategia va fi precisa si realista si trebuie sa indice ce se urmareste in esenta, si cum se intentioneaza sa se ajunga la scopul vizat. Strategia este calea generala pentru atingerea obiectivelor specifice si ar trebui sa descrie mijlocul prin care obiectivele se vor realiza, timpul necesar si resursele allocate. Piata pe care o firma actioneaza este spatiul in care firma dobandeste o influenta si un prestigiu, fiind reprezentata si definita de catre produsele sau serviciile oferite. Piata trebuie analizata sub mai multe aspecte, cu accent pe structura acesteia, activitatile si transformarile care au loc in interiorul economiei de piata, segmentarea pietei in functie de evolutii actuale si previzionate si de fidelizarea clientilor urmarita de categoriile de ofertanti. Se poate face o clasificare a mai multor categorii de piata, spre exemplu, in functie de tranzactiile de vanzare-cumparare ce au loc : -piata bunurilor si serviciilor; -piata factorilor de productie (compusa din piata fortei de munca si piata capitalurilor si a titlurilor de valoare-tranzactionare); -piata resurselor; -piata monetara; Tinand cont de aria de desfasurare al activitatilor din piata, se pot intalni categoriile : - piata locala; -piata regionala; -piata nationala; -piata internationala; Aceste categorii de piata pot fi segmentate de asemenea si grupate dupa diverse criterii si caracteristici. Aceste categorii enumerate constituie un "tot unitar organic".
1. Barbu Catalin, Gestiunea marcii - note de curs, Craiova, 2012; 2.Barbu Catalin, Marketing international, Editura Universitaria, Craiova, 2010; 3.Constantinescu D., Managementul intreprinderii, Editura Sitech, Craiova, 2005; 4. Criveanu I., Dragomir Gh., Mitrache M., Management, Editura Sitech, Craiova, 2006; 5. Demetrescu, M., C., Analiza Inter si Intrafunctionala de Marketing, 1977, Buletinul de Marketing, No.2, p.15-31; 6. Ghergut, Alois, Management general si strategic in educatie: ghid practic, Iasi, Polirom, 2007; 7. Florescu, C., Balaure, V., Boboc, St., Catoiu, I., Olteanu, V., Pop, Al., N., Marketing, Bucuresti, Garell Poligraphis, 1992; 8. Orzan, G., Sisteme expert de marketing. Ed. Uranus, Bucuresti, 2001 9. Kotler Ph., Saunders, J., Amstrong, G., Wong, V., Principiile Marketingului, Bucuresti, Teora, 1999; 10. Kotler, P. ,Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2001. 11. Nistorescu, Tudor, Gheorghe Meghisan, Bazele marketingului, Editura Sitech, Craiova, 2008. 12. Nistorescu, Tudor, Barbu, Catalin M., Retail store design and environment as branding support in the services marketing, Management&Marketing, Editura Universitaria, Craiova, 2008. 13.Nistorescu T., Meghisan Gh., Marketing. Teorie si practica, Editura SITECH, Craiova, 2008 14.Nistorescu T., Strategia intreprinderii, Editura Universitaria, Craiova, 2003 15.R. Ogarca, C. Boceanu, C. Baloi, G. M. Mehisan, Economia intreprinderii- teste, aplicatii, studii de caz., Editura Universitaria, Craiova, 2008 16. Voiculescu, Florea, Educatia in economia de piata, Institutul European, Iasi, 2008; 17. Zaharia, Razvan, Marketing social-politic, ed. Uranus, Bucuresti, 2001; 18. www.1asig.ro 19. www.asigura.ro 20. www.asigurari.ro 21. www.asigurari-de-locuinte.ro 22. www.juridice.ro 23. www.portaldeasigurari.ro 24. https://www.britannica.com/topic/insurance/Historical-development-of-insurance, accesat la 12.05.2018
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.