Analiza Concurentei prin Preturi

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. ANALIZA CONCURENTIALA - ROL SI MODALITATI DE REALIZARE.5 
1.1 Premisele analizei concurentiale.5
1.2 Analiza concurentiala a cererii.7
1.3 Analiza concurentiala a ofertei.14
1.4 Analiza SWOT.29
CAPITOLUL 2. ANALIZA CONCURENTEI PRIN PRETURI.33
2.1. Premizele analizei concurentei prin preturi.33
2.2. Obiectivele politicii de preturi.42
2.3.Strategii de pret.46
2.4. Reactia concurentilor prin pret.54
CAPITOLUL 3. ANALIZA CONCURENTEI PRIN PRET PE PIATA VOPSELELOR.56
3.1. Analiza dinamicii concurentiale.56
3.2. Analiza concurentiala prin preturi.65
CONCLUZII SI PROPUNERI.72
BIBLIOGRAFIE.76


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Mediul economic este, in prezent, in majoritatea tarilor un mediu prin excelenta dinamic si puternic concurential, iar tendinta imprimata de fenomenul de globalizare la nivel social si economic determina o crestere importanta a complexitatii acestuia.
Daca in trecut conditiile de piata erau mult mai stabile, permitand utilizarea unor tehnici si aplicatii relativ simple, in prezent, firmele trebuie sa-si dovedeasca abilitatile intr-un mediu adesea incert, greu de controlat, cu sensuri si frecvente de evolutie schimbatoare. Tactica de a urma pe ,,ceilalti" in ceea ce trebuie realizat nu mai constituie o garantie a succesului in conditiile in care nu mai exista o majoritate de actiune, iar diferentierea si specializarea ,,bantuie" mentalitatile de afaceri. Singurul reper pe care il pot avea firmele pentru a sti daca au gresit sau nu directia, il constituie consumatorii. 
Prin aceasta lucrare ne propunem sa realizam un studiu privitor la posibilitatile de cunoastere a concurentilor si a potentialului competitiv propriu, a strategiilor de punere in practica a intentiilor concurentiale si a modalitatilor prin care putem sa ne depasim rivalii prin utilizarea inteligenta a tacticilor aferente stretegilor de pret
Lucrarea este structurata pe 3 capitole:
- primul capitol realizeaza o introducere teoretica in analiza concurentei din perspectiva cererii si a ofertei.
- in capitolul doi se pune accent pe studierea concurentei prin pret, plecand de la modalitatea de fundamentare a preturilor, trecand prin obiectvele specifice si finalizand cu strategiile si reactiile strategice prin pret.
- ultimul capitol constituie o analiza practica din punct de vedere concurential a domeniului vopselurilor din Romania, prin selectarea a o serie de producatori locali. Studiul practic se deruleaza pe doua componente: analiza dinamicii concurentiale a pietei analizate si analiza concurentei prin preturi in cadrul acesteia.
CAPITOLUL 1
ANALIZA CONCURENTIALA - ROL SI MODALITATI DE REALIZARE
1.1 Premisele analizei concurentiale
Scopul oricarui participant la activitati economice este de a obtine sau de a-si apropia un avantaj de natura financiara, materiala, sociala, psihologica sau spirituala intr-o masura direct proportionala cu valoarea cedata in schimb. In acest proces de schimb, un rol important in raportul de forte dintre ofertant si consumator il joaca gradul de intensitate concurentiala existent de fiecare parte. Acest grad de intensitate concurentiala este dat nu numai de numarul ofertantilor sau consumatorilor existenti ci mai ales de nivelul de importanta a nevoii de satisfacut pe de o parte si de valoarea si diversitatea produselor si serviciilor menite a le satisface pe de alta parte. Din acest punct de vedere mediul concurential poate imbraca trei forme de manifestare :
a) mediul turbulent caracteristic pietelor in care barierele de intrare si de iesire sunt foarte slabe, fapt ce permite schimbari extrem frecvente ale structurii si clasamentului concurential, limitand aplicabilitatea planificarii strategice de marketing la perioade scurte de timp.
b) mediul activ caracteristic majoritatii pietelor si produselor, avand un grad normal spre ridicat de intensitate concurentiala, fapt care reclama o atitudine dinamica si o strategie concurentiala sensibila la semnalele pietei.
c) mediul pasiv caracteristic domeniilor aflate in ultima faza de maturitate sau in declinul ciclului lor de viata, unde gradul de intensitate concurentiala este foarte scazut datorita diversitatii reduse de produse si servicii si datorita lipsei de evolutie a structurii nevoilor de consum.
In literatura de specialitate exista mai multe criterii de clasificare a formelor de concurenta, majoritatea avand ca punct de plecare intreprinderea sau produsul. Considerand ca maniera moderna de abordare a analizei concurentiale este mai adecvata si mai utila supravietuirii firmelor in mediul dinamic actual, prezinta interes convertirea tipologiilor existente in acest sens sau prezentarea celor care subscriu deja acestei optici.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Concurentei prin Preturi.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!