Analiza Costului pe Unitatea de Produs

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I Costurile pe unitatea de produs - continut economic si sistemele de relatii factoriale utilizate in calculul si analiza costului pe unitatea de produs 4
1.1 Continutul economic al costului pe unitatea de produs 4
1.2 Metode folosite in calculul costului pe unitatea de produs 6
1.3 Modele deterministe utilizate in analiza costului pe unitatea de produs 16
1.4 Importanta reducerii costului pe unitatea de produs 21
CAPITOLUL II - Analiza costului pe unitatea de produs la SC TIPOGRAFIA FAST PRINT SRL 23
2.1 Prezentarea unitatii 23
2.1.1 Aspecte generale 23
2.1.2 Structura organizatorica 24
2.1.3 Evolutia principalilor indicatori economico - financiari 26
2.2 Analiza situatiei generale a costurilor de productie la SC TIPOGRAFIA FAST PRINT SRL 29
2.3 Analiza costurilor pe un exemplar pe grupe de tiparituri 31
2.4 Analiza costului pe principalele elemente de cost 33
2.4.1 Analiza costurilor cu materiile prime si materialele directe pe unitatea de produs 33
2.4.2 Analiza costurilor cu salariile directe pe produs 35
2.4.3 Analiza cheltuielilor indirecte pe produs 37
CAPITOLUL III - Posibilitati de reducere a costurilor pe unitatea de produs la SC TIPOGRAFIA FAST PRINT SRL 38
BIBLIOGRAFIE 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Analiza economica urmareste depistarea si mobilizarea rezervelor de sporire a productiei, de imbunatatire a calitatii produselor, de reducere absoluta si relativa a cheltuielilor de productie prin evitarea cheltuielilor neeconomicoase si prin eliminarea cheltuielilor neproductive.
Scopul analizei activitatii economico-financiare este acela de a urmari, pe baza sistemului informational, modul de realizare a sarcinilor prevazute in programul de activitate al unitatii, in vederea determinarii modificarii indicatorilor, a factorilor de actiune asupra fiecarui indicator economic.
Prin prezenta lucrare se doreste sa se analizeze modificarea indicatorului costul pe unitatea de produs de la o perioada la alta dar si influenta diferitilor factori precum: preturile materiilor prime si materialelor folosite in procesul de productie, consumul specific pentru fiecare produs, salariul orar, cantitatea fabricata, asupra modificarii acestui indicator ceea ce ne ajuta sa intelegem importanta analizei economico - financiare in viata unei intreprinderi 
In ultima perioada criza economica si-a pus amprenta asupra acestor factori mentinand la un nivel ridicat preturile pentru materiile prime si materiale, energie, combustibil, influentand insa in sens negativ, printre multe altele, salariile, taxele si impozitele, dobanzile la credite etc., factori ce au influentat costurile pe unitatea de produs in sensul cresterii lor, ceea ce a determinat o scadere a vanzarilor in majoritatea intreprinderilor si deci scaderea profitului.
Criza economica este in primul rand o criza globala care se resimte si la nivelul tarii noastre.
Cristian Dreger, directorul sectiei pentru analiza conjuncturii economice al institutului german pentru cercetare economica spunea : "Statele central si est europene vor suferi pe de o parte de incetinirea ritmului de crestere economica a statelor puternic industrializate pe de alta parte, vor suferi de pe urma diminuarii investitiilor directe".
Criza a afectat toate sectoarele economice precum constructiile, turismul, sectorul bugetar, sistemul financiar etc. incepand cu anul 2008 si continua inca sa se manifeste, efectele ei vor fi resimtite mai pregnant in 2010, atat de catre companii, cat si de catre sectorul public.
Dupa parerea mea economia este ca un corp omenesc, daca sufera o ramura a ei vor avea de suferit toate intr-o masura mai mica sau mai mare.
In primul capitol sunt structurate aspectele teoretice legate de costul pe unitatea de produs cum ar fi continutul economic al costului pe unitatea de produs, metodele folosite in calculul costului pe unitatea de produs, modelele deterministe utilizate in analiza costului pe unitatea de produs precum si importanta reducerii costului pe unitatea de produs, aspect foarte important in activitatea unei intreprinderi. 
Este necesar sa definim termenul de cost pentru a putea intelege importanta pe care o are acesta in activitatea economica a unei firme. Costul reprezinta acea categorie economica ce consemneaza valoric contravaloarea factorilor de productie utilizati in activitatea unitatii
Partea teoretica din primul capitol a fost pusa in aplicare in capitolul doi, in masura in care specificul societatii a permis lucrul acesta. Societatea aleasa pentru studiul de caz a fost SC TIPOGRAFIA FAST PRINT SRL cu sediul in Bucuresti, avand ca obiect de activitate tiparirea de literatura crestina. Acest capitol incepe cu prezentarea unitatii urmand ca in continuare sa fie prezentate analiza situatiei generale a costurilor de productie, analiza costurilor pe un exemplar pe grupe de tiparituri precum si analiza costului pe principalele elemente de cost. Pentru exemplificare am folosit trei dintre cartile tiparite de aceasta societate, fiecare carte fiind dintr-o anumita categorie de tiparituri.
Ultimul capitol prezinta concluziile care s-au desprins in urma acestei analize precum si cateva posibilitati de reducere a costurilor pe unitatea de produs prin care societatea SC TIPOGRAFIA FAST PRINT SRL sa isi imbunatateasca situatia economica a firmei. Reducerea costului unitar pe fondul crizei economice este foarte important pentru societate, acesta aratand de fapt pozitia firmei fata de firmele concurente pe piata. 
CAPITOLUL I
Costurile pe unitatea de produs - continut economic si sistemele factoriale utilizate in calculul si analiza costului pe unitatea de produs
1.1 Continutul economic al costului pe unitatea de produs
Ca si categorie economica general acceptata, costul reprezinta elementul valoric al consumurilor de resurse generate de activitatile intreprinderii. Factorul determinant in definirea unui cost si implicit a unei cheltuieli aste consumul (de resurse).
Astfel, costul poate fi definit, ca acea cheltuiala sau suma de cheltuieli, care corespund unei finalitati (sau obiect). Deci, diferenta intre cele doua notiuni COST si CHELTUIALA este determinata de existenta relatiei cu obiectul caruia i se determina costul si deci, asupra caruia se raporteaza o cheltuiala sau o suma de cheltuieli.
O cheltuiala este efectuata pentru ca se urmareste un scop, o finalitate. Un cost presupune obligatoriu raportarea (asocierea) la acea finalitate.
Se poate valida astfel ideea simpla, dar fundamentala, ca un cost nu se constata, el se construieste.
Termenul de cost este utilizat, dupa cum supunea Raybrun, pentru masurarea eforturilor necesare in realizarea unui bun sau serviciu. El considera insa, ca nu exista un cost ''adevarat '' pentru un bun sau un serviciu, ci exista numai bunul sau serviciul respectiv si ca acesta a implicat costuri diferite pentru scopuri diferite 
Notiunea de cost nu este recunoscuta, in mod explicit, in contabilitatea financiara, unde conectarea cheltuielilor la veniturile perioadei, vizeaza doar criteriul performantei globale.
Implicit, este insa recunoscut costul de obtinere (de achizitie, de productie) aferent bunurilor stocate si productiei imobilizate pentru a realiza evaluarea acestor categorii de bunuri in bilant.
Dupa campul de aplicare costurile se pot clasifica astfel:
- costul unei functiuni economice a intreprinderii (aprovizionare, productie, administratie);
- costul unui mijloc de exploatare (masina/echipament, loc de munca - atelier, ghiseu, magazin,depozit, birou,canal de distributie);
- costul unei responsabilitati
- costul unui produs - ce desemneaza un bun, lucrare sau serviciu creat de intreprindere corespunzator caracterului si naturii activitatii ei de exploatare.
Acest obiect corespunde, de regula, scopului final, adica finalizarii ciclului de exploatare. Cand activitatea de exploatare se concretizeaza in mai multe tipuri de produse si/sau lucrari, servicii, este necesara determinarea costurilor pentru fiecare categorie in parte. Se ofera astfel, posibilitatea cunoasterii contributiei fiecarei branse de activitati (produse) in parte la obtinerea rezultatului de exploatare global al intreprinderii si pentru determinarea profitabilitatii fiecareia dintre ele.
La acest nivel de analiza se exercita principiul conectarii cheltuielilor cu veniturile. Este necesara, in acest sens, delimitarea cheltuielilor de exploatare, pe destinatiile care corespund tipurilor de activitati generatoare de venituri. Structura cifrei de afaceri ofera posibilitatea unei astfel de delimitari.
- costul unui stadiu de elaborare (finalizare) a unui produs(lucrare);
- alte costuri, corespunzator altor campuri de aplicare.
Elementele costului sunt redate astfel : 
Elementele costului
Materiale Manopera Alte cheltuieli
Directe Indirecte Directe Indirecte Directe Indirecte
Costuri indirecte totale
Productie Desfacere Administrare
Elementele costului pe unitatea de produs are urmatoarele componente :
Materiale directe Manopera directa Costuri indirecte de fabricatie
Dupa cum se observa in schemele de mai sus costul este deci suma cheltuielilor care corespund unui obiect. 
Marimea costului de productie poate fi privita: pe unitatea de produs (de exemplu o tona de aluminiu, o tona de grau sau de fructe, un metru cub de gaz metan, o masina unealta, un automobil etc.) sau pe intreaga productie pe care o realizeaza o firma sau alta.
Costul pe unitatea de produs reflecta corelatia dintre consumul de resurse pentru obtinerea unui anumit produs si volumul productiei fizice din respectivul produs.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Costului pe Unitatea de Produs.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!