Cuprins
- INTRODUCERE . 3
- CAPITOLUL I Marketingul activitate esenţială într-o pensiune turistică. 5
- 1.1. Conceptul şi mixul de marketing în domeniul turismului. 5
- 1.2. Mediul înteprinderii de turism. 14
- 1.3. Piaţa turistică şi prospectarea pieţei turistice. 21
- CAPITOLUL II Prezentarea şi organizarea pensiunii”Relax-Cafe”. 27
- 2.1. Prezentarea pensiunii Relax-Cafe. 27
- 2.2. Structura organizatorică a pensiunii Relax-Cafe. 30
- 2.3. Piaţa pensiunii Relax-Cafe. 37
- CAPITOLUL III Analiza activităţii pensiunii Relax-Caffe prin prisma marketingului. 43
- 3.1. Mediul de marketing al pensiunii Relax-Cafe. 43
- 3.2. Perspective de dezvoltare a pensiunii Relax-Caffe. 51
- CONCLUZII . 59
- BIBLIOGRAFIE . 62
Extras din licență
INTRODUCERE
Actualitatea temei “Analiza de marketing a activităţii turistice la pensiunea Relax-Café” se percepe în urma dezvoltării impetuase a turismului în ultimele decenii, ampla lui extindere pe plan naţional şi internaţional, avîntul continuu al mişcării turistice, care cuprinde azi categorii tot mai largi de oameni, de vîrste, pregătire şi profesiuni diferite, au determinat ca turismul să reprezinte un fenomen extreme de important al lumii contemporane, cu adînci implicaţii economice, sociale, politice şi culturale. Lumea conducerii (a managementului) a fost marcată de numeroase schimbări pe parcursul ultimilor ani. Acestea au fost datorate pe de o parte dezvoltării ştiinţei conducerii cât şi noilor curente care-şi doresc stabilirea întâietăţii pentru componente dintre cele mai diverse ale procesului conducerii.
Extraordinara dezvoltare a turismului a dus, în mod inevitabil, la dezvoltarea industriei hoteliere, ca rezultat al creşterii permanente a cererii unei game sporite de servicii. Buna desfăşurare a activităţii de turism a impus crearea de pensiuni tot mai multe şi pregătirea unui personal calificat, capabil să asigure toate doleanţele clienţilor.
Marketingul activităţii turistice este important pentru a putea răspunde necesităţilor clienţilor şi pentru a oferi servicii de calitate cît mai înaltă. Pentru aceasta în fruntea pensiunilor este nevoie de un manager care îşi pune experienţa, voinţa, simţul de răspundere şi eforturile sociale la dispoziţia întreprinderii şi a personalului angajat. Pentru ca serviciile hoteliere să se adapteze fluctuanţelor exigente ale pieţei şi pentru a repurta succese, managerul trebuie să imprime pensiunii o politică direcţională mai zveltă, mai raţională, mai pragmatică.
Pentru un management eficient, în cadrul pensiunii trebuie să existe o colaborare între personal şi şef. Autoritatea managerială, în urma unui comportament determinat, motivează şi implică angajaţi, astfel personalul devine responsabil, simţindu-se apreciat ca parte activă a unui proces operativ, care îl priveşte îndeaproape şi care ajunge să-şi pună amprenta pe atmosfera de lucru, atît de importantă într-un domeniu atît de marcat de relaţia cu publicul.
Motivul abordării acestei teme este unul simplu, de a cerceta situaţia pensiunilor din oraşul nostru, de a face o comparaţie între servciile prestate de pensiunile din oraşul nostru. De asemenea de a observa avantajele şi dezavantajele serviciilor prestate şi de a vedea ce se poate implementa şi îmbunătăţit în activitatea hotelieră din oraş. Scopul lucrării constă în a descrie, a analiza şi a explica şi a prezenta în cel mai bun mod importanţa marketingului într-o pensiune, de a scoate în evidenţă situaţia actuală pe piaţa serviciilor. Sper că scopul şi sarcinile pe care mi le-am propus să le fi realizat cu succes.
Pentru realizarea lucrării am folosit am folosit atît literatură autohtonă cît şi străină, manuale din domeniul turismului, articole din reviste, broşuri şi adrese Internet.
CAPITOLUL I
MARKETINGUL ACTIVITATE ESENŢIALĂ ÎNTR-O PENSIUNE TURISTICĂ
1.1. Conceptul şi mixul de marketing în domeniul turismului
Turismul reprezintă unul dintre acele sectoare cu cel mai mare potenţial de expasiune la scară globală.
În iulie 1991, Conferinţa Organizaţiei Mondiale de Turism (OMT), de la Ottawa, a redefinit conceptele de bază din turism, asimiland termenul de turism activităţilor care sunt “. angajate de persoane în cursul voiajelor sau sejurului lor în locuri situate în afara mediului rezidenţial pentru o perioadă de peste 24 de ore sau de cel puţin o noapte, fară a depaşi un an, în vederea petrecerii timpului liber, pentru afaceri ori pentru alte motive, adică în alte scopuri decât prestarea unei activităţi remunerate în locul vizitat” .
Conform acestei definiţii distingem următoarele forme de turism:
• turism intern (când rezidenţii unei ţări călătoresc în propria ţară);
• turism internaţional receptor (când nerezidenţii unei anumite ţări vizitează ţara respectivă);
• turism internaţional emitent (când rezideţtii unei ţări vizitează alte ţări decât cea din care provin).
Aceste trei forme de bază se pot combina rezultând alte trei forme derivate de turism:
• turismul interior (cuprinde turismul intern şi turismul receptor);
• turismul naţional (cuprinde turismul intern şi turismul emitent);
• turismul internaţional (cuprinde turismul receptor şi turismul emitent).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza de Marketing Pensiunii Relax Cafe.doc