Analiza-diagnostic în Turismul Rural

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 80 în total
Cuvinte : 17598
Mărime: 510.67KB (arhivat)
Publicat de: Mariana V.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: CONF. UNIV. DR. CARMEN SÎRBU

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL I 5
  3. CONTRIBUŢIA TURISMULUI RURAL LA PROMOVAREA IDENTITĂŢII EUROPENE 5
  4. 1.1.Turismul şi Uniunea Europeană 5
  5. 1.2. Programul de integrare europeană a turismului rural 7
  6. CAPITOLUL 2 14
  7. ANALIZA FINANCIARĂ LA HOTELULUI DIN ZONA RURALĂ VALEA UZULUI 14
  8. 2.1.Modelarea activităţii de turism rural în zona Văii Uzului 14
  9. 2.1.1.Consideraţii generale 14
  10. 2.1.2.Determinarea capacităţii optime de primire a zonei Valea Uzului 17
  11. 2.1.3. Evaluarea dimensiunilor pieţei potenţiale 21
  12. 2.1.4. Volumul şi structura circulaţiei turistice 21
  13. 2.2.Sezonalitalea activităţii turistice 24
  14. 2.3. Prognoza circulaţiei turistice în zona Valea Uzului 27
  15. 2.4.Analiza financiară la hotelul de trei stele 30
  16. 2.4.1. Prezentare generală 30
  17. 2.5. Analiza SWOT 43
  18. CAPITOLUL III 44
  19. OBIECTIVE ŞI PERSPECTIVE DE ABORDARE ALE ANALIZEI-DIAGNOSTIC 44
  20. 3.1. Obiective şi perspective 44
  21. 3.2. Tehnici de diagnostic 47
  22. 3.2.1. Diagnosticul juridic 48
  23. 3.2.2. Diagnosticul comercial 52
  24. 3.2.3. Diagnosticul operaţional (tehnic) 53
  25. 3.2.4. Diagnosticul resurselor umane 54
  26. 3.2.5. Diagnosticul managementului 55
  27. 3.3. Particularităţile diagnosticului în turism 56
  28. 3.4. Sistemul de indicatori,corelaţii de echilibru şi eficienţă utilizaţi în procesul de diagnoză 59
  29. 3.4.1. Sursele de informaţii în realizarea diagnosticului economico-financiar 60
  30. 3.4.2. Indicatorii economico-financiari 66
  31. 3.4.3. Analiza pe baza ratelor 68
  32. CONCLUZII 75
  33. Bibliografie selectivă 77

Extras din licență

INTRODUCERE

Studiul realităţii economice impune un demers specific care să integreze viziunea clasică, bazată pe cunoaşterea relaţiilor de cauzalitate şi a legilor interne ale formării şi evoluţiei fenomenelor, cu cea sistemică, orientată spre cercetarea coerenţei acestora într-un mediu aflat în continuă schimbare. O astfel de abordare asigură, pe de o parte, o evaluare corectă a situaţiei existente la un moment dat, iar pe de altă parte, identificarea vulnerabilităţilor şi a oportunităţilor de dezvoltare, necesare în fundamentarea deciziilor de management.

În sfera economică, fenomenul de globalizare a pus problema comparării datelor contabile proprii fiecărui sistem, respectiv fiecărei ţări. Această comparaţie presupune asigurarea comparabilităţii informaţiei contabile în special, a coerenţei şi a transparenţei acesteia faţă de acţionari, care sunt prezenţi în toate ţările lumii. În momentul de faţă, sunt deja cunoscute efectele negative asupra imaginii unor societăţi, generate de tratarea informaţiei contabile şi de reevaluarea performanţelor după reguli diferite de cele ale ţării de origine.

În acest context, se impun decizii şi acţiuni prompte, bazate pe un diagnostic operaţional, care să integreze noile constrângeri sociale şi economice, aflate în interacţiune, care au un impact puternic asupra dinamicii entităţilor economice.

Realizarea unui diagnostic are drept condiţie de bază asocierea unui fenomen măsurabil cu un semn cauzal, pe baza unei legi generale de cauzalitate. Interpretarea fenomenelor, întemeiată implicit sau explicit pe un sistem de reprezentare, pe un model, necesită o anumită subiectivitate a analistului. Acesta trebuie să justifice un fapt, nu prin raportare la o normă de referinţă, ca în cazul auditului, ci în funcţie de efectele estimate privind supravieţuirea, consolidarea, sau dezvoltarea unei entităţi economice. Este vorba de o subiectivitate admisibilă, care să integreze datele economice, financiare şi strategice ale întreprinderii.

Analiza diagnostic presupune compararea situaţiei date cu o bază de referinţă. În situaţia unor perioade stabile, „remediul” îl constituie reproducerea modelului de referinţă; în cazul unui sistem perturbat, trebuie să se aibă în vedere noile condiţii care nu permit aplicarea soluţiilor obişnuite. Fiecare întreprindere trebuie privită ca un caz particular, motiv pentru care demersul analizei diagnostic trebuie să fie flexibil, adaptabil la diversele situaţii.

Logica cunoaşterii întreprinderii prin intermediul analizei diagnostic are la bază trei procese complementare: un proces de observare, un proces de interpretare şi un proces de suport al deciziei. Procesul de interpretare reuneşte fazele evaluării şi previziunii. Este de neconceput un diagnostic fără analiză sau fără previziunea viitorului întreprinderii. De asemenea, diagnosticul trebuie să conducă la o decizie explicită privind acţiunea.

Nu trebuie pierdut din vedere faptul că organizaţia supusă analizei diagnostic îşi desfăşoară activitatea în cadrul unui context supus constrângerilor.

De menţionat este faptul că, în economie, rezultatele analizei diagnostic sunt raportate, de regulă, la anumite valori de referinţă, bazate pe informaţiile statistice referitoare la comportamentul economico – financiar al firmelor, dar a căror semnificaţie poate fi uneori discutabilă.

Experienţa ţărilor europene care practică un turism eficient demonstrează că punerea în valoare a potenţialului turistic valoros de care dispun nu se produce automat, ci depinde direct de capacitatea investiţională şi managerial a agenţilor din acest sector, de strategia generală în domeniul turismului. Acest lucru este cu atât mai necesar in cazul turismului rural care cuprinde unităţi mici şi neexperimentate. Dezvoltarea iniţială a turismului rural necesită adesea subvenţii publice şi măsuri fiscale de favorizare.

Turismul rural a evoluat diferit în fiecare ţară, mari deosebiri calitative observându-se la capitolul dotări şi servicii, În condiţiile unificării Europei, turismul rural românesc trebuie să se integreze în ansamblul european. Fiecare ţară dispune de punctele sale forte şi potenţialul său propriu care permit dezvoltarea spaţiilor rurale, ca alternativă viabilă în contextul turismului naţional.

Preview document

Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 1
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 2
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 3
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 4
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 5
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 6
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 7
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 8
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 9
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 10
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 11
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 12
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 13
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 14
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 15
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 16
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 17
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 18
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 19
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 20
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 21
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 22
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 23
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 24
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 25
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 26
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 27
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 28
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 29
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 30
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 31
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 32
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 33
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 34
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 35
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 36
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 37
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 38
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 39
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 40
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 41
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 42
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 43
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 44
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 45
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 46
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 47
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 48
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 49
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 50
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 51
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 52
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 53
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 54
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 55
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 56
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 57
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 58
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 59
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 60
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 61
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 62
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 63
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 64
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 65
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 66
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 67
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 68
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 69
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 70
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 71
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 72
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 73
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 74
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 75
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 76
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 77
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 78
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 79
Analiza-diagnostic în Turismul Rural - Pagina 80

Conținut arhivă zip

  • Analiza-Diagnostic in Turismul Rural
    • Continut.doc
    • Coperta.doc

Alții au mai descărcat și

Diagnosticul rentabilității și riscului la Compexit Trading SRL

INTRODUCERE Prezenta lucrare işi propune sa analizeze diagnosticul financiar al rentabilităţii şi riscului la Compexit Trading SRL Cluj Napoca....

Analiza indicatorilor economico-financiari la SC Silvana SA Cehu-Silvaniei

Capitolul I PREZENTAREA GENERALĂ A S.C SILVANA S.A. CEHU-SILVANIEI 1.1 CONSTITUIREA S.C SILVANA S.A. CEHU-SILVANIEI S.C. SILVANA S.A....

Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene

Capitolul 1. PARTICULARITĂŢI ALE SERVICIILOR TURISTICE Turismul este cea mai complexă industrie din lume, în derularea sa fiind implicată întreaga...

Analiza diagnostic a activității Oltchim SA

INTRODUCERE În contextul relaţiilor economiei de piaţă, diagnosticul activităţii economice a întreprinderii este una din funcţiile de bază ale...

Analiză economico-financiară în Cadrul Societății cu Răspundere Limitată Miturix-Agro

Introducere În perioada pe care o parcurgem – de trecere de la o economie supercentralizată la economia de piaţă – sunt necesare eforturi...

Politici Economice Europene

POLITICA DE PROTECŢIE A CONSUMATORILOR Rolul, conţinutul şi dinamica politicii de protecţie a consumatorilor în UE Dezvoltarea şi aplicarea...

Diagnosticul Financiar Predictiv al IMM-urilor din Turism

I. Descrierea zonei "Pastravaria Alex" este localizata in comuna Desesti, sat Mara, jud. Maramures. Este alegerea perfecta pentru servirea mesei...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Te-ar putea interesa și

Starea Actuală și Tendințe de Dezvoltare a Turismului Agrar în Republica Moldova

Întroducere Motto:” Turismul rural nu este o modă. Este o modalitate de dezvoltare echilibrată, de protejare şi valorificare a patrimoniului”...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Cercetări privind managementul resurselor agroturistice din Republica Moldova

INTRODUCERE Deşi nu are nici mare, nici deltă, nici munţi înalţi, Sora mai mică a României, Republica Moldova este un tărâm binecuvântat de...

Amenajarea turistică a regiunii de nord a Republicii Moldova

INTRODUCERE Amploarea fluxurilor turistice interne şi internaţionale pune din ce în ce mai multe probleme economice, sociale şi ecologice...

Analiza Nivelului de Dezvoltare a Turismului Rural în România

ROLUL TURISMULUI RURAL PENTRU DEZVOLTAREA TURISTICA A ROMÂNIEI Urmarindu-se unele interdependente între parte si întreg, în lucrare se prezinta...

Propunere de politică publică în domeniul turismului

I. Prezentarea generală Ministerul Turismului se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, în...

Identificarea Resurselor Agroturistice din Localitatea Calimanești

Capitolul 1 1.1 Identificarea resurselor agroturistice din localitatea Calimaneşti Prezentarea localităţii: Istoric Despre această aşezare...

Analiza Diagnostic a Economiei Județului Brăila în Perioada Tranziției la Economia de Piață

CAPITOLUL 1 CONSIDERAŢII ECONOMICE LA NIVEL NAŢIONAL 1.1. PUNCTUL INIŢIAL AL TRANZIŢIEI Startul tranziţiei a fost mult mai dificil în România...

Ai nevoie de altceva?