Analiza-Diagnostic in Turismul Rural

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 5
CONTRIBUTIA TURISMULUI RURAL LA PROMOVAREA IDENTITATII EUROPENE 5
1.1.Turismul si Uniunea Europeana 5
1.2. Programul de integrare europeana a turismului rural 7
CAPITOLUL 2 14
ANALIZA FINANCIARA LA HOTELULUI DIN ZONA RURALA VALEA UZULUI 14
2.1.Modelarea activitatii de turism rural in zona Vaii Uzului 14
2.1.1.Consideratii generale 14
2.1.2.Determinarea capacitatii optime de primire a zonei Valea Uzului 17
2.1.3. Evaluarea dimensiunilor pietei potentiale 21
2.1.4. Volumul si structura circulatiei turistice 21
2.2.Sezonalitalea activitatii turistice 24
2.3. Prognoza circulatiei turistice in zona Valea Uzului 27
2.4.Analiza financiara la hotelul de trei stele 30
2.4.1. Prezentare generala 30
2.5. Analiza SWOT 43
CAPITOLUL III 44
OBIECTIVE SI PERSPECTIVE DE ABORDARE ALE ANALIZEI-DIAGNOSTIC 44
3.1. Obiective si perspective 44
3.2. Tehnici de diagnostic 47
3.2.1. Diagnosticul juridic 48
3.2.2. Diagnosticul comercial 52
3.2.3. Diagnosticul operational (tehnic) 53
3.2.4. Diagnosticul resurselor umane 54
3.2.5. Diagnosticul managementului 55
3.3. Particularitatile diagnosticului in turism 56
3.4. Sistemul de indicatori,corelatii de echilibru si eficienta utilizati in procesul de diagnoza 59
3.4.1. Sursele de informatii in realizarea diagnosticului economico-financiar 60
3.4.2. Indicatorii economico-financiari 66
3.4.3. Analiza pe baza ratelor 68
CONCLUZII 75
Bibliografie selectiva 77


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Studiul realitatii economice impune un demers specific care sa integreze viziunea clasica, bazata pe cunoasterea relatiilor de cauzalitate si a legilor interne ale formarii si evolutiei fenomenelor, cu cea sistemica, orientata spre cercetarea coerentei acestora intr-un mediu aflat in continua schimbare. O astfel de abordare asigura, pe de o parte, o evaluare corecta a situatiei existente la un moment dat, iar pe de alta parte, identificarea vulnerabilitatilor si a oportunitatilor de dezvoltare, necesare in fundamentarea deciziilor de management. 
In sfera economica, fenomenul de globalizare a pus problema compararii datelor contabile proprii fiecarui sistem, respectiv fiecarei tari. Aceasta comparatie presupune asigurarea comparabilitatii informatiei contabile in special, a coerentei si a transparentei acesteia fata de actionari, care sunt prezenti in toate tarile lumii. In momentul de fata, sunt deja cunoscute efectele negative asupra imaginii unor societati, generate de tratarea informatiei contabile si de reevaluarea performantelor dupa reguli diferite de cele ale tarii de origine.
In acest context, se impun decizii si actiuni prompte, bazate pe un diagnostic operational, care sa integreze noile constrangeri sociale si economice, aflate in interactiune, care au un impact puternic asupra dinamicii entitatilor economice.
Realizarea unui diagnostic are drept conditie de baza asocierea unui fenomen masurabil cu un semn cauzal, pe baza unei legi generale de cauzalitate. Interpretarea fenomenelor, intemeiata implicit sau explicit pe un sistem de reprezentare, pe un model, necesita o anumita subiectivitate a analistului. Acesta trebuie sa justifice un fapt, nu prin raportare la o norma de referinta, ca in cazul auditului, ci in functie de efectele estimate privind supravietuirea, consolidarea, sau dezvoltarea unei entitati economice. Este vorba de o subiectivitate admisibila, care sa integreze datele economice, financiare si strategice ale intreprinderii. 
Analiza diagnostic presupune compararea situatiei date cu o baza de referinta. In situatia unor perioade stabile, ,,remediul" il constituie reproducerea modelului de referinta; in cazul unui sistem perturbat, trebuie sa se aiba in vedere noile conditii care nu permit aplicarea solutiilor obisnuite. Fiecare intreprindere trebuie privita ca un caz particular, motiv pentru care demersul analizei diagnostic trebuie sa fie flexibil, adaptabil la diversele situatii.
Logica cunoasterii intreprinderii prin intermediul analizei diagnostic are la baza trei procese complementare: un proces de observare, un proces de interpretare si un proces de suport al deciziei. Procesul de interpretare reuneste fazele evaluarii si previziunii. Este de neconceput un diagnostic fara analiza sau fara previziunea viitorului intreprinderii. De asemenea, diagnosticul trebuie sa conduca la o decizie explicita privind actiunea. 
Nu trebuie pierdut din vedere faptul ca organizatia supusa analizei diagnostic isi desfasoara activitatea in cadrul unui context supus constrangerilor.
De mentionat este faptul ca, in economie, rezultatele analizei diagnostic sunt raportate, de regula, la anumite valori de referinta, bazate pe informatiile statistice referitoare la comportamentul economico - financiar al firmelor, dar a caror semnificatie poate fi uneori discutabila.
Experienta tarilor europene care practica un turism eficient demonstreaza ca punerea in valoare a potentialului turistic valoros de care dispun nu se produce automat, ci depinde direct de capacitatea investitionala si managerial a agentilor din acest sector, de strategia generala in domeniul turismului. Acest lucru este cu atat mai necesar in cazul turismului rural care cuprinde unitati mici si neexperimentate. Dezvoltarea initiala a turismului rural necesita adesea subventii publice si masuri fiscale de favorizare.
Turismul rural a evoluat diferit in fiecare tara, mari deosebiri calitative observandu-se la capitolul dotari si servicii, In conditiile unificarii Europei, turismul rural romanesc trebuie sa se integreze in ansamblul european. Fiecare tara dispune de punctele sale forte si potentialul sau propriu care permit dezvoltarea spatiilor rurale, ca alternativa viabila in contextul turismului national.


Fisiere in arhiva (2):

  • Analiza-Diagnostic in Turismul Rural
    • Continut.doc
    • Coperta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!