Analiza Diagnostica a Activitatii de Marketing a IS CVC Milestii Mici

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
,,Departamentul de vinzari nu este toata compania, dar ar fi bine ca toata compania sa fie un departament de vinzari." 
Anonim 
Cind un produs se vinde repede si bine, toata lumea spune: ,, a avut o buna strategie de marketing", si unele esecuri sunt puse adeseori pe seama marketingului, evident, in sens negativ, o strategie gresita de marketing. Ce inseamna totusi cu adevarat marketingul, unde incepe si unde se sfirseste acest proces, se pot intreba unii. Marketingul este un cuvint mai elegant pentru ,,a vinde" si inseamna a avea bun simt si rabdare mai multa decit orice altceva, a explicat succint Jay'Conrad Levinson, parintele ,, Gverilla Marketing".
Astazi marketingul conteaza mai mult ca oricind, dar nu atit cit trebuie. Marketingul trebuie sa se bazeze pe mai multa inteligenta pentru a intelege aspectele complexe si pe mai multa imaginatie pentru a iesi in evidenta, pentru a da afacerii o orientare dinspre exterior catre interior, ca si dinspre interior catre exterior, pentru a face afaceri in termenii doriti de client si a asigura o crestere profitabila, pentru a crea mai multa valoare pentru clienti si actionari, oferind prezentul si creind in acelasi timp viitorul. 
Economia de piata este de neconceput fara cercetari de marketing, veritabil radar menit sa ofere informatii necesare elaborarii de prognoze, un mijloc de orientare auto cuprinzatoare ale firmelor. Realizarea profitului presupune nu numai perfectionari tehnice , tehnologice si organizatorice , dar si strategii de comercializare competitive, atit pe piata interna cit si pe piata externa. In acest sens firmele trebuie sa-si alinieze produsele la cerintele si tendintele pietii, sa dea dovada de receptivitate, capacitate de adaptare la dinamica pietii. 
Philip Kotler e de parere ca "marketingul este acea functiune a firmei care identifica nevoi si dorinte inca nesatisfacute, le defineste ca atare si le masoara intensitatea si potentialul de profitabilitate, stabileste care sunt pietele-tinta pe care le poate servi cel mai bine organizatia, decide asupra produselor, serviciilor si programelor adecvate pentru servirea pietelor astfel selectate si le cere tuturor celor din organizatie sa se gandeasca la client si sa-l serveasca". 
Capitolul I. Analiza diagnostica a activitatii de marketing a I.S.CVC,,MilestiiMici".
1.1. Caracteristica generala a intreprinderii. 
Domeniul de activitate si istoria intreprinderii
Istoria viticulturii este destul de veche, aceasta a aparut aproximativ cu 15 mln. ani in urma.
Viticultura in Moldova a aparut in antichitate, aproximativ in anul 600 i.e.n. Aparitia viticulturii si a vinificatiei in Moldova se leaga cu cotropirea ei de catre trupele armate a dinastiei romane. Soiuri din care se obtin vinuri de calitate superioara se plantau pe teritoriul detinatorilor de suprafete imense, care produceau vin nu numai pentru uzul personal, dar si pentru comercializarea lui pe teritoriul tarii si in afara ei. Din momentul cind vinul a cazut sub supravegherea de stat si a incepuit sa se dezvolte activ, vinul pentru Moldova a devenit marfa si produsul de baza destinat exportului. 
Sectorul vinicol este unul dintre cele mai importante pentru Republica Moldova - producator traditional de vinuri, afirmat pe parcursul mai multor ani. Pe seama vinificatiei revine o patrime din exportul tarii si 9% din Produsul Intern Brut, in ramura sunt antrenate 25% din resursele de munca industriale.
Una din cele mai cunoscute si apreciate intreprinderi in prezent este Intreprinderea de Stat Combinatul de Vinuri de Calitate ,,Milestii Mici", fondata in 1969 este amplasata in apropierea satului Milestii Mici din raionul Ialoveni. 
Intreprinderea a fost fondata ca Sectie de Pastrare a Vinurilor de Marca in componenta sovhozului-fabrica ,,Moldova". Primele stocuri de vin au fost aduse aici la sfirsitul anilor c60, iar rezultatele au fost, pur si simplu, impresionante. Umeditatea relativa (85-95%) si temperatura constanta (+12-+14oC) sunt conditii ideale care asigura pastrarea si maturarea adecvata a vinurilor sub pamint. 
Cantitatile nu prea mari de vin (nu mai mult de 100 mii dal) erau pastrate in budane de stejar si cisterne emailate, in beciurile de la Milestii Mici. Cu cit mai mult vinul este pastrat in astfel de conditii, cu atit mai mult isi imbunatateste calitatile sale organoleptice. Timp de mai multe decenii aici se aduc cele mai bune vinuri din Moldova devenind exceptionale vinuri de colectie si vinuri de calitate superioara.
Trei factori primordiali s-au imbinat armonios pentru imbunatatirea si elaborarea produselor vinicole de elita de-a lungul istoriei crearii si fondarii I.S. CVC ,,Milestii Mici": 
o materia prima de inalta calitate pentru producerea vinurilor, 
o vase tehnologice performante pentru pastrarea vinului, 
o conditii ideale pentru maturarea vinului. 
Din cele mai vechi timpuri, locatarii acestui sat isi construiau case din piatra, dobindind zacamintele de calcar din galeriile subterane, situate in apropiere, toate lucrarile efectuindu-se manual pina in anii c60 ai secolului XX.
Actualmente, galeriile subterane de la Milestii Mici se intind pina la suburbiile Chisinaului. Acestea, avind o arhitectura originala in stilul vechilor castele feudale, cascada cu apa cristalina, sunt in permanenta vizitate de delegatii oficiale de stat, de numerosi turisti sau de cei interesati de frumusetile naturale care dezvaluie cultura si traditiile poporului moldovenesc.
Lungimea totala a galeriilor este de aproximativ 200 km, dintre care cca. 55 km (o suprafata de 182 mii m2) sunt utilizate in scopuri tehnologice. Grosimea stratului pina la suprafata variaza de la 30 la 85 m. Butoaiele mari de stejar au fost asamblate la intreprindere in anii 70-80 cu o capacitatea de 600 - 2000 dal de vin.
IS CVC ,,Milestii Mici" dispune de o colectie de vinuri, care a marcat faima si prestigiul intreprinderii nu numai pe piata interna ci si pe cea internationala a vinurilor. In luna august a anului 2005 ,,Colectia de Aur" Milestii Mici a fost inregistrata in Cartea Recordurilor Guinness ca fiind cea mai mare colectie de vinuri din lume. Aici se pastreaza vinuri cu o vechime de zeci de ani. Circa 2 mln de butelii de vin se pastreaza in colectie, vinurile comercializindu-se atit in tara, cit si peste hotare.
Arhitectura in stil gotic amintesc de vechile temple grecesti. Vinul este pastrat la o adancime de 80 m, in butelii, in caze. Fiecare caza dispune de un pasaport pe care este indicat numarul cazei, denumirea vinului, anul recoltei strugurilor si anul depozitarii vinului in colectie.
Vinurile de colectie sunt vinuri exceptionale, cel mai vechi vin datind din 1969. ,,Milestscoe 1986", ,,Dnestrovscoe 1984", ,,Cabernet 1986", ,,Codru 1986", ,,Negru de Purcari 1986", ,,Gratiesti 1986", ,,Auriu 1986", ,,Trandafirul Moldovei 1986" sunt vinuri care reprezinta imaginea vinificatiei nu numai in Moldova, ci si peste hotarele ei.
Vinurile din colectie sunt pastrate cu nespusa grija si atentie. Microclima care se creeaza (temperatura si umeditatea constanta) nu fac decat sa imbunatateasca calitatile vinului. Buteliile au un design foarte special si o eticheta originala care imita harta oraselului vinicol subteran. Unele caze din ,,Colectia de Aur" se dau in chirie, astfel cei interesati in mod deosebit de colectionarea vinurilor, au posibilitatea sa si le pastreze aici.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Diagnostica a Activitatii de Marketing a IS CVC Milestii Mici.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!