Analiza economică - Alitalia

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 53 în total
Cuvinte : 16841
Mărime: 254.04KB (arhivat)
Publicat de: Doru P.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. ALITALIA 4
  2. CAPITOLUL I 6
  3. PREZENTAREA GENERALĂ A COMPANIEI AERIENE ALITALIA 6
  4. 1.1. Alitalia 6
  5. 1.2. Istoria companiei 7
  6. 1.3. Imaginea Alitalia 10
  7. 1.4. Activitate şi infrastuctură 11
  8. 1.4.1. Aeroporturi 11
  9. 1.4.2. Flotă 12
  10. 1.5. Politica de personal 12
  11. 1.6. Politica de clienţi 13
  12. 1.7. Evoluţia numărului pasagerilor Alitalia în perioada 2003-2007 13
  13. .8. Alitalia pentru solidaritate, cultură şi mediu 15
  14. 1.9. Alitalia Business 17
  15. 1.10. Alitalia Cargo 18
  16. 1.11. Alitalia Express 18
  17. 1.12. Alitalia SkyTeam 18
  18. 1.13. Alitalia – Partener MILLEMIGLIA 19
  19. CAPITOLUL II 21
  20. ANALIZA ECONOMICO – FINANCIARĂ A COMPANIEI ALITALIA 21
  21. 2.1. Cifra de Afaceri 22
  22. 2.2. Veniturile 24
  23. 2.3. Cheltuielile 26
  24. 2.4. Profitul 27
  25. 2.5. Rata rentabilitaţii comerciale 29
  26. CAPITOLUL III 32
  27. E – TICKET ÎN CADRUL ALITALIA 32
  28. 3.1. Biletul electronic şi Biletul manual 32
  29. 3.2. Construcţia tarifară a bileului manual 34
  30. 3.3. E - Ticket, avantaje şi dezavantaje 39
  31. CAPITOLUL IV 42
  32. METODE DE REDRESARE ECONOMICA PENTRU ALITALIA 42
  33. 4.1. Rezervarea şi emiterea unui bilet Alitalia online 42
  34. 4.2. Categorii de tarife Alitalia 43
  35. 4.3. Îmbunataţirea serviciilor Alitalia în 2008 44
  36. 4.4. Metode de reducere a preţului biletului de avion Alitalia 46
  37. CONCLUZII 52
  38. BIBLIOGRAFIE 54

Extras din licență

ALITALIA

Alitalia - Linee Aeree Italiane este compania aeriană naţională a Italiei, care a luat nastere in 1947. Are sediul central la Roma, şi opereză pe cele doua hub-urile şi anume: Leonardo Da Vinci International Airport, Roma; Malpensa International Airport, Milano.

Alitalia transportă pasageri şi marfuri în intreaga lume incă de la înfiinţare Desfaşurand o activitate mixtă, serviciile oferite de către această companie aeriană sunt foarte variate, incluzând activităţi operaţionale de zbor şi la sol, marketing, strategii de business si vânzari.

Din anul 2001, Alitalia este membră a Alianţei Internaţionale Sky Team, ai carei membrii fac parte dintre cele mai importante companii aeriene ale lumii şi ale căror servicii sunt oferite în peste 162 de ţari, către 842 de destinaţii.

În anul 2005, Alitalia a adoptat „Codul de Etică si Carta de Valori”, ce însumează spiritul, valorile şi conceptele companiei, ajutând astfel la propria pregatire profesioanală.

Principiile continute de Cod sunt transpuse în reale angajamente care guvernează conducerea Alitala si managementul tuturor activităţilor, de la stategii de business la munca zilnică, de la relaţiile interne şi cele externe la interesul pentru mediu si întreaga comunitate naţională si internaţională.

Lucrarea de faţa cuprinde patru capitole şi anume: Cap.I Prezentarea generala a companiei aeriene Alitalia, Cap.II Analiza economico – financiara a companiei Alitalia, Cap.III E-Ticket în cadrul Alitalia, Cap.IV Metode de redresare economica pentru Alitalia.

Prezentarea generala a companiei aeriene Alitalia reprezintă capitolul în care se face descrierea companiei aeriene Alitalia de la înfintare şi până astazi. Se face o scurtă intervenţie în timp, evidenţiind ceea ce s-a realizat in fiecare an al existenţei transortatorului, se vorbeşte despre infrastructura (aeroporturi şi flota) şi se prezintă serviciile pe care le oferă acesta. Se face o evoluţie a numarului pasagerilor, care au ales calatoria cu Alitalia in perioada anilor 2003 – 2007 şi se enumera beneficiile cardului de fidelitate oferit de companie şi cum poţi beneficia de milele de zbor.

Analiza economico – financiara a companiei Alitalia se realizează in perioada anilor 2003 – 2007, din punct de vedere al cifrei de afaceri, venituri, cheltuieli, profit sau pierdere şi rata rentabilitaţii comerciale. Datorita crizei financiare in care se afla Alitalia, a dorintei guvernului italian de a privatiza comapnia, a problemelor aparute pe parcurs, mai ales cea a personalului de zbor care s-a revoltat producand anulari majore de zboruri, evolutia economico – financiara a transportatoarei italiene este fluctuanta. Guvernul italian a decis in final ca Alitalia sa rămână companie naţionala italiana, continuand sa intervina cu capital, in prag de faliment.

E-Ticket în cadrul Alitalia este capitolul in care se face comparatia intre biletul electronic si cel manual, de hârtie. Comparaţia se face pe baza construcţiei tarifara a biletului manual, calcul ce se ascunde in spatele e-ticket-ului si care se efectuează cu ajutorul sursei tarifare Passenger Air Tariff, carte editata de IATA (Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian) şi SITA (Societatea Internaţională a Telecomunicaţiilor Aeronautice). Avantajele si deyavantajele celor doua tipuri de bilete de avion, sunt evidenţiate tot in acest capitol.

Metode de redresare economică pentru Alitalia reprezinta capitolul în care se vorbeşte despre paşii de rezervare a unui bilet de avion online cu Alitalia şi tarifele practicate de aceasta. Alături de acestea, se descriu metodele de reducere a preţului biletului de avion al companiei, în scopul atragerii mai multor clienţi şi a promovarii serviciilor Alitalia pe care aceasta le-a înnoit si îmbunataţit in anul 2008.

Nu se stie niciodata dacă ceea ce se zvoneşte despre Alitalia este si adevărat. O companie cu o istorie bogată, cu o cultură, reguli şi credinţe bine stabilite şi sădite în fiecare asociat Alitalia, o companie care se confrunta anual cu o situaţie financiră critică, reuşeşte să se mentină în picioare, să creeze, să uimească, să dea dovadă de profesionalism si sa îsi mentină şi atraga numeroşi clienţi.

Bibliografie

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Land Transport, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Hotels, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Water transport, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Tour pakeges, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, The business Environment of Travel an Tourism Industry, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Geography in Travel Planning, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Travel Formalities, Ediţia 5,6, Anul 2005

International Travel and Tourism Trainig Programme, Air Transport Essential, 5.6 Edition, 2005,

International Travel and Tourism Trainig Programme, Air Fares & Ticketing, 5.6 Edition, 2005

Preview document

Analiza economică - Alitalia - Pagina 1
Analiza economică - Alitalia - Pagina 2
Analiza economică - Alitalia - Pagina 3
Analiza economică - Alitalia - Pagina 4
Analiza economică - Alitalia - Pagina 5
Analiza economică - Alitalia - Pagina 6
Analiza economică - Alitalia - Pagina 7
Analiza economică - Alitalia - Pagina 8
Analiza economică - Alitalia - Pagina 9
Analiza economică - Alitalia - Pagina 10
Analiza economică - Alitalia - Pagina 11
Analiza economică - Alitalia - Pagina 12
Analiza economică - Alitalia - Pagina 13
Analiza economică - Alitalia - Pagina 14
Analiza economică - Alitalia - Pagina 15
Analiza economică - Alitalia - Pagina 16
Analiza economică - Alitalia - Pagina 17
Analiza economică - Alitalia - Pagina 18
Analiza economică - Alitalia - Pagina 19
Analiza economică - Alitalia - Pagina 20
Analiza economică - Alitalia - Pagina 21
Analiza economică - Alitalia - Pagina 22
Analiza economică - Alitalia - Pagina 23
Analiza economică - Alitalia - Pagina 24
Analiza economică - Alitalia - Pagina 25
Analiza economică - Alitalia - Pagina 26
Analiza economică - Alitalia - Pagina 27
Analiza economică - Alitalia - Pagina 28
Analiza economică - Alitalia - Pagina 29
Analiza economică - Alitalia - Pagina 30
Analiza economică - Alitalia - Pagina 31
Analiza economică - Alitalia - Pagina 32
Analiza economică - Alitalia - Pagina 33
Analiza economică - Alitalia - Pagina 34
Analiza economică - Alitalia - Pagina 35
Analiza economică - Alitalia - Pagina 36
Analiza economică - Alitalia - Pagina 37
Analiza economică - Alitalia - Pagina 38
Analiza economică - Alitalia - Pagina 39
Analiza economică - Alitalia - Pagina 40
Analiza economică - Alitalia - Pagina 41
Analiza economică - Alitalia - Pagina 42
Analiza economică - Alitalia - Pagina 43
Analiza economică - Alitalia - Pagina 44
Analiza economică - Alitalia - Pagina 45
Analiza economică - Alitalia - Pagina 46
Analiza economică - Alitalia - Pagina 47
Analiza economică - Alitalia - Pagina 48
Analiza economică - Alitalia - Pagina 49
Analiza economică - Alitalia - Pagina 50
Analiza economică - Alitalia - Pagina 51
Analiza economică - Alitalia - Pagina 52
Analiza economică - Alitalia - Pagina 53

Conținut arhivă zip

  • Analiza Economica - Alitalia.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Analiza economică Alitalia

АLITАLIА Аlitаliа - Linee Аeree Itаliаne este compаniа аeriаnă nаţionаlă а Itаliei, cаre а luаt nаstere in 1947. Аre sediul centrаl lа Romа, şi...

Ai nevoie de altceva?