ALITALIA 4 CAPITOLUL I 6 PREZENTAREA GENERALĂ A COMPANIEI AERIENE ALITALIA 6 1.1. Alitalia 6 1.2. Istoria companiei 7 1.3. Imaginea Alitalia 10 1.4. Activitate şi infrastuctură 11 1.4.1. Aeroporturi 11 1.4.2. Flotă 12 1.5. Politica de personal 12 1.6. Politica de clienţi 13 1.7. Evoluţia numărului pasagerilor Alitalia în perioada 2003-2007 13 .8. Alitalia pentru solidaritate, cultură şi mediu 15 1.9. Alitalia Business 17 1.10. Alitalia Cargo 18 1.11. Alitalia Express 18 1.12. Alitalia SkyTeam 18 1.13. Alitalia – Partener MILLEMIGLIA 19 CAPITOLUL II 21 ANALIZA ECONOMICO – FINANCIARĂ A COMPANIEI ALITALIA 21 2.1. Cifra de Afaceri 22 2.2. Veniturile 24 2.3. Cheltuielile 26 2.4. Profitul 27 2.5. Rata rentabilitaţii comerciale 29 CAPITOLUL III 32 E – TICKET ÎN CADRUL ALITALIA 32 3.1. Biletul electronic şi Biletul manual 32 3.2. Construcţia tarifară a bileului manual 34 3.3. E - Ticket, avantaje şi dezavantaje 39 CAPITOLUL IV 42 METODE DE REDRESARE ECONOMICA PENTRU ALITALIA 42 4.1. Rezervarea şi emiterea unui bilet Alitalia online 42 4.2. Categorii de tarife Alitalia 43 4.3. Îmbunataţirea serviciilor Alitalia în 2008 44 4.4. Metode de reducere a preţului biletului de avion Alitalia 46 CONCLUZII 52 BIBLIOGRAFIE 54
ALITALIA Alitalia - Linee Aeree Italiane este compania aeriană naţională a Italiei, care a luat nastere in 1947. Are sediul central la Roma, şi opereză pe cele doua hub-urile şi anume: Leonardo Da Vinci International Airport, Roma; Malpensa International Airport, Milano. Alitalia transportă pasageri şi marfuri în intreaga lume incă de la înfiinţare Desfaşurand o activitate mixtă, serviciile oferite de către această companie aeriană sunt foarte variate, incluzând activităţi operaţionale de zbor şi la sol, marketing, strategii de business si vânzari. Din anul 2001, Alitalia este membră a Alianţei Internaţionale Sky Team, ai carei membrii fac parte dintre cele mai importante companii aeriene ale lumii şi ale căror servicii sunt oferite în peste 162 de ţari, către 842 de destinaţii. În anul 2005, Alitalia a adoptat „Codul de Etică si Carta de Valori”, ce însumează spiritul, valorile şi conceptele companiei, ajutând astfel la propria pregatire profesioanală. Principiile continute de Cod sunt transpuse în reale angajamente care guvernează conducerea Alitala si managementul tuturor activităţilor, de la stategii de business la munca zilnică, de la relaţiile interne şi cele externe la interesul pentru mediu si întreaga comunitate naţională si internaţională. Lucrarea de faţa cuprinde patru capitole şi anume: Cap.I Prezentarea generala a companiei aeriene Alitalia, Cap.II Analiza economico – financiara a companiei Alitalia, Cap.III E-Ticket în cadrul Alitalia, Cap.IV Metode de redresare economica pentru Alitalia. Prezentarea generala a companiei aeriene Alitalia reprezintă capitolul în care se face descrierea companiei aeriene Alitalia de la înfintare şi până astazi. Se face o scurtă intervenţie în timp, evidenţiind ceea ce s-a realizat in fiecare an al existenţei transortatorului, se vorbeşte despre infrastructura (aeroporturi şi flota) şi se prezintă serviciile pe care le oferă acesta. Se face o evoluţie a numarului pasagerilor, care au ales calatoria cu Alitalia in perioada anilor 2003 – 2007 şi se enumera beneficiile cardului de fidelitate oferit de companie şi cum poţi beneficia de milele de zbor. Analiza economico – financiara a companiei Alitalia se realizează in perioada anilor 2003 – 2007, din punct de vedere al cifrei de afaceri, venituri, cheltuieli, profit sau pierdere şi rata rentabilitaţii comerciale. Datorita crizei financiare in care se afla Alitalia, a dorintei guvernului italian de a privatiza comapnia, a problemelor aparute pe parcurs, mai ales cea a personalului de zbor care s-a revoltat producand anulari majore de zboruri, evolutia economico – financiara a transportatoarei italiene este fluctuanta. Guvernul italian a decis in final ca Alitalia sa rămână companie naţionala italiana, continuand sa intervina cu capital, in prag de faliment. E-Ticket în cadrul Alitalia este capitolul in care se face comparatia intre biletul electronic si cel manual, de hârtie. Comparaţia se face pe baza construcţiei tarifara a biletului manual, calcul ce se ascunde in spatele e-ticket-ului si care se efectuează cu ajutorul sursei tarifare Passenger Air Tariff, carte editata de IATA (Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian) şi SITA (Societatea Internaţională a Telecomunicaţiilor Aeronautice). Avantajele si deyavantajele celor doua tipuri de bilete de avion, sunt evidenţiate tot in acest capitol. Metode de redresare economică pentru Alitalia reprezinta capitolul în care se vorbeşte despre paşii de rezervare a unui bilet de avion online cu Alitalia şi tarifele practicate de aceasta. Alături de acestea, se descriu metodele de reducere a preţului biletului de avion al companiei, în scopul atragerii mai multor clienţi şi a promovarii serviciilor Alitalia pe care aceasta le-a înnoit si îmbunataţit in anul 2008. Nu se stie niciodata dacă ceea ce se zvoneşte despre Alitalia este si adevărat. O companie cu o istorie bogată, cu o cultură, reguli şi credinţe bine stabilite şi sădite în fiecare asociat Alitalia, o companie care se confrunta anual cu o situaţie financiră critică, reuşeşte să se mentină în picioare, să creeze, să uimească, să dea dovadă de profesionalism si sa îsi mentină şi atraga numeroşi clienţi.
International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Land Transport, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Hotels, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Water transport, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Tour pakeges, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, The business Environment of Travel an Tourism Industry, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Geography in Travel Planning, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Training Programme, Foundation Course, Travel Formalities, Ediţia 5,6, Anul 2005 International Travel and Tourism Trainig Programme, Air Transport Essential, 5.6 Edition, 2005, International Travel and Tourism Trainig Programme, Air Fares & Ticketing, 5.6 Edition, 2005
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.