Analiza Eficientei Muncii Manageriale in Cadrul IMM

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I 
SISTEMUL MANAGERIAL AL IMM - BAZA APRECIERII EFICIENTEI MANAGERIALE 
4
1.1. Factorii de mediu cu influenta asupra organizarii si functionarii IMM 4
1.2. Particularitati ale sistemului managerial la nivel de IMM 9
1.3. Managementul antreprenorial 15
CAPITOLUL II 
ANALIZA EFICIENTEI ACTIVITATII MANAGERIALE. Minighid pentru manageri in vederea gestionarii eficiente a timpului de lucru in cadrul IMM 
19
2.1. Functiile managerului 19
2.2. Tipologia managerilor 25
2.3. Eficienta muncii manageriale 35
2.3.1. Evaluarea managerilor 35
2.3.2. Perfectionarea managerilor 37
2.3.3. Promovarea managerilor 40
2.4. Tabloul de bord - instrument al managementului operativ 41
2.5. Studiu de caz - Mini ghid pentru manageri in vederea gestionarii eficiente a timpului de lucru in cadrul IMM 
43
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE 50


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
SISTEMUL MANAGERIAL AL IMM - BAZA APRECIEREII EFICIENTEI MANAGERIALE
1.1. Factorii de mediu cu influenta asupra organizarii si functionarii IMM
Viata I.M.M. este similara cu cariera profesionala; adesea ea se identifica cu persoana creatorului si managerului, in 4 etape mari: entuziasmul inceputului, cresterea si starea de euforie, confortul si autosatisfactia si starea de amorteala. 
Prima, entuziasmul, este generata de faptul ca initiatorul I.M.M. devenit patron si manager, si-a plasat de cele mai multe ori economiile fara un plan de afaceri, ignora pronosticurile uneori alarmante, acumuleaza cu maximum de entuziasm; de regula intreprinzatorii nu au studii de specialitate, invata pas cu pas din greselile savarsite.
Daca afacerea continua sa se dezvolte, patronul incepe sa angajeze, iar I.M.M. intra in a doua etapa - cresterea si starea de euforie - caracterizata prin: incidente legate de plati si de o structura pe care Robert Papin, presedintele Fundatiei Internationale a Intreprinzatorilor o numeste "grebla". Patronul se inconjoara de simpli executanti, carora le cere un singur lucru: sa faca ceea ce vrea seful si sa nu se ocupe de nimic altceva; structura afacerii seamana cu o grebla: patronul este manerul, iar executantii pot fi asemanati cu dintii greblei.
Incidentele in legatura cu platile paradoxal apar in momentele cand cifra de afaceri pare sa creasca intr-adevar; un intreprinzator poate avea succese uneori si fara cunostinte de management, dar nu ignorand principii cunoscute in toata lumea, ca de pilda, acela ca o intreprindere se finanteaza din capitaluri permanente, necesitatile din fondul de rulment. Cand a pornit afacerea, intreprinzatorul a apelat la un credit pentru a-si acoperi o parte din stocuri, dar banca i-a semnalat ca ea nu poate accepta drept garantii elemente nesigure, asa cum sunt considerate stocurile, propunandu-i sa revina dupa o anumita perioada.
In acest timp, intreprinderea descopera ca necesitatile in fonduri de rulment cresc cel putin la fel de repede ca si cifra de afaceri si ca bancherii nu accepta sa finanteze o nevoie permanenta prin credite bancare acordate pe termene scurte. Este situatia care face ca in mai multe randuri intreprinzatorul sa se vada in situatia incapacitatii de plata.
In a treia etapa - confortul si autosatisfactia - I.M.M. si patronul ei intra intr-o placuta perioada a existentei lor, insa nu lipsita de pericole, ceea ce devine caracteristic este un venit confortabil: se castiga mult, patronul devine membrul unui club, sponsorizeaza anumite activitati, este membrul al unei Camere de Comert, nu pentru contacte, ci in ideea de a-si mediatiza succesele. Cifra de afaceri creste; incep angajarile specialistilor, se elaboreaza felurite organisme fara a sesiza ca structura I.M.M. se apropie de cea a unui atom. La centru se afla patronul, iar distanta dintre el si colaboratori depinde de capacitatea acestora de a intelege ceea ce vrea managerul si a-i indeplini dispozitiile.
Patronul modifica responsabilitatile, scurtcircuiteaza ierarhiile si daca cineva incearca sa intervina, sa ceara explicatii, este trimis pentru informatii la "conducere", unde de cele mai multe ori este sfatuit sa-si vada de treaba, sa nu se amestece in ceea ce nu-l priveste. Se impune astfel o mentalitate care poate deveni in scurta vreme grava.
Etapa a patra este starea de amorteala, in care intreprinzatorul, cand priveste spre trecut se simte mandru de ceea ce a realizat, dar devine nelinistit cand se uita spre viitor: firma se anihileaza, colaboratorii sunt dezinteresati, unii au pierdut speranta intr-o redresare, altii sunt prea tineri pentru a se pensiona si prea batrani si bine platiti pentru o alta alternativa. Dorinta de angajament a pierit aproape la toti.
Patronul devenit si manager incepe sa-si dea seama ca s-a rupt de mediul sau economic; depasind unele mici dificultati are totusi impresia ca a ramas un om eficient. Este poate prea tarziu sa inteleaga de ce a ajuns in aceasta stare cand oamenii nu mai au incredere in el, care nu a avut nici un moment in vedere viitorul. E obosit si mai spera ca lucrurile se vor aranja de la sine, dar realitatea este alta: un tanar dinamic ii va lua locul, un concurent puternic va decide sa se ocupe serios de aceasta firma imbatranita. Si astfel un client a devenit insolvabil, bancile i-au suprimat creditele. Sunt posibile multe variante dar cu acelasi sfarsit: disparitia intreprinderii de pe piata in beneficiul alteia mai dinamica, mai flexibila si mai adaptata la noile conditii.
Principale trasaturi ale I.M.M. sunt flexibilitatea, mobilitatea si adaptabilitatea la cerintele economiei de piata, mai ales cand aceste intreprinderi sunt menite sa contribuie la modernizarea, dezvoltarea si reconstructia economiei nationale. Flexibilitatea unei intreprinderi semnifica modificarile starii aceteia, in raport cu transformarile din mediul economic; este direct dependenta de capacitatea de schimbare, a modalitatilor de alocare a resurselor materiale, umane si financiare.
O flexibilitate ridicata a firmei presupune efectuarea unor calcule nu numai pentru definitivarea strategiei, incluse si programul initial, ci si fundamentarea deciziilor care vor schimba ulterior modul de alocare a resurselor materiale si umane, in raport de modificarile curente sau previzibile din ecomomie, agentii economici urmand sa cultive supletea capacitatii de decizie a intreprinderii. Aceasta devine cu atat mai flexibila, cu cat dispune de posibilitatea de a identifica intr-un interval de timp cat mai redus natura perturbatiilor, optimizarea tipului de reactie, aparand ca o modalitate de reducere a eventualelor pierderi. Cu cat viteza de reactie este mai mare, cu atat timpul de corectie este mai scurt, iar cheltuielile de adaptare pot fi minime. Aceasta flexibilitate este legata de marimea si structura de organizare, de unde si capacitatea de adaptare, gradul sporit de competitivitate si cea mai buna rezistenta la crizele recesionate; adaptarea inseamna facilitate si rapiditate in continua diversificare (a pietei). Aceasta se justifica prin faptul ca definirea strategiei intreprinderii imprima managerilor adoptarea deciziilor in dependenta de orientarea pe care doresc sa o imprime firmelor. De pilda I.M.M. subcontractante impun o gandire pe termen scurt, in timp ce firmele cu piete regionale sau nationale, ori indreptate spre piete de inalta specializare, conduc la decizii pe o durata indelungata. Un asemenea lucru este cu putinta, deoarece dimensiunile lor le permit sa se adapteze cu usurinta la conjuncturile mediului.


Fisiere in arhiva (7):

  • Analiza Eficientei Muncii Manageriale in Cadrul IMM
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • CAPITOLUL I.doc
    • CAPITOLUL II.doc
    • CONCLUZII.doc
    • CUPRINS.doc
    • INTRODUCERE.doc
    • PRIMA PAGINA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!