Analiza Executiei Bugetului Public al Romaniei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
1. Conceptul de buget public 7
1.1. Consideratii generale 7
1.2. Continutul bugetului public 8
1.3. Principiile bugetare 9
1.4. Sistemul unitar bugetar 15
2. Sistemul cheltuielilor publice 17
2.1. Clasificarea cheltuielilor publice 17
2.2. Clasificarea cheltuielilor 18
2.3. Analiza structurala si dinamica a cheltuielilor publice 21
2.3. Caracteristicile principalelor cheltuieli publice 22
3. Sistemul veniturilor publice 34
3.1.Conceptul de venit public 34
3.2. Clasificarea veniturilor publice 34
3.3. Venituri ordinare 36
4. Studiu de caz 46
Concluzii 
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Bugetul public national reprezinta un plan financiar ce sugereaza ideea de echilibru intre cele doua mari componente: venituri si cheltuieli.
Prin intermediul bugetului se poate stabili un echilibru intre nevoile colective si mijloacele cu care ele se acopera. De aceea, un buget bine alcatuit da posibilitatea ca sa se realizeze o imagine de ansamblu asupra raportului dintre valoarea bunurilor produse si eforturile depuse pentru obtinerea acestora.
In conditiile finantelor clasice, bugetul public este considerat, ca act legislativ, doar o lista a cheltuielilor si a veniturilor publice, fara specificarea vreunei legaturi cu starea si perspectivele economiei nationale.
Bugetul este informativ, orientativ si nu este executoriu, in consecinta nu se supune aprobarii legislativului. Bugetul economiei nationale serveste ca baza pentru argumentatia financiar-economica, politica si sociala a guvernului.
Tot in primul capitol o sa aprofundam, principiile: universalitatea, unitatea, anualitatea, echilibrul, realitatea, specializarea, publicitatea bugetului de stat.
In acelasi capitol este cuprins sistemul bugetar cu tot ce cuprinde:
-bugetul asigurarilor sociale de stat
-bugetele locale
-bugetele fondurilor special
-bugetul trezoreriei statului
-bugetele institutiilor publice autonome
-bugetele institutiilor publice finantate integral/partial
-bugetul institutiilor publice finantate integral din venituri proprii
-bugetele creditelor externe rambursabile, contractate sau garantate de stat 
-bugetele fondurilor externe nerambursabile
-bugetul general consolidat
Datorita faptului ca ne aflam intr-o perioada mai dificila, mai exact ne confruntam cu o criza mondiala am dorit sa relatam din documentatia care mi-a fost pusa la dispozitie sa facem o comparatie intre cele doua mari componente : venituri si cheltuieli.
In ultimii ani ceea ce certifica si din lucrarea prezenta observam ca situatia nu este tocmai in favoarea noastra, cum am prezentat in capitolul III in studiul de caz pe care l-am efectuat: analiza cheltuielilor publice ale Romaniei pe o perioada de 5 ani.
1. CONCEPTUL DE BUGET PUBLIC NATIONAL
1.1. CONSIDERATII GENERALE
Economia unei tari, datorita dimensiunii si complexitatii sale, nu-si poate desfasura activitatea fara sa-si elaboreze un program economic pe durata determinata, care sa se reflecte intr-un program financiar. Acest program financiar cuprinde veniturile si cheltuielile unei anumite perioade.
Statul a aparut pe o anumita treapta de dezvoltare a societatii, cand s-a facut simtita tot mai mult diferentierea sociala si materiala. Odata cu aparitia statului au aparut si primele elemente de finante: darile, tributurile, birurile, impozitele, cheltuielile statului si altele.
In toate oranduielile social-economice finantele s-au manifestat ca relatii sociale de natura economica aparute in procesul impartirii venitului national, fiind strans legate de indeplinirea functiilor si sarcinilor statului. Daca aceste oranduiri s-au deosebit dupa criterii politice, economice sau sociale si finantele au dobandit un anumit continut adecvat acestor conditii. Rezulta ca sfera finantelor difera de la o oranduire la alta. Astfel, in sclavagism si feudalism, sfera finantelor a fost mai restransa datorita dezvoltarii productiei si a relatiilor banesti, aflate in faza incipienta. In schimb in societatea capitalista, finantele au cunoscut o larga dezvoltare determinata de revirimentul economic marcat prin cresterea productiei, intensificarea relatiilor de schimb, a circulatiei banilor sau a dezvoltarii functiilor si sarcinilor statului, care pentru a fi indeplinite necesitau resurse banesti sporite.
Sarcinile finantelor publice, ca sector al activitatii economico-sociale sunt, in mare masura, aduse la indeplinire prin intermediul bugetului, ca principal plan financiar.
Bugetul reprezinta deci, un plan financiar, ce sugereaza ideea de echilibru intre cele doua mari componente: venituri si cheltuieli.
Veniturile publice, provenind in principal din impozite si taxe, ar putea genera mari inechitati intre membrii societatii, de aceea se impune existenta unui program financiar - bugetul public. Acesta trebuie sa aiba in vedere raportul dintre puterea de contributie a persoanelor si agentilor economici, pe de o parte si nevoile sau necesitatile sociale, pe de alta parte. Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aceste nevoi sunt: utilitate, necesitate si indispensabilitate.
Prin intermediul bugetului se poate stabili un echilibru intre nevoile colective si mijloacele cu care ele se acopera. De aceea, un buget bine alcatuit da posibilitatea ca sa se realizeze o imagine de ansamblu asupra raportului dintre valoarea bunurilor produse si eforturile depuse pentru obtinerea acestora.
In statele moderne, a prevedea si stabili nevoile financiare ale unei perioade determinate constituie o obligatie primordiala a organelor statului. De asemenea, aducerea la cunostinta, tuturor celor care suporta aceste sarcini fiscale este foarte importanta pentru indeplinirea lor corespunzatoare.
Ca atare, ,,a face buget inseamna a enumera, a evalua si a compara in mod periodic, dinainte si pe o perioada de timp in viitor, cheltuielile de facut si veniturile de perceput".
In doctrina moderna este consacrata conceptia ca bugetul public reprezinta actul juridic necesar pentru stabilirea si autorizarea prealabila a veniturilor si cheltuielilor publice.
Resursele financiare publice se constituie si se gestioneaza printr-un sistem unitar de bugete: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului si bugetele altor institutii publice cu caracter autonom, in conditiile asigurarii echilibrului financiar.
Resursele si cheltuielile reflectate in aceste bugete, cumulate la nivel national, alcatuiesc resursele financiare publice totale, respectiv cheltuielile publice totale care, dupa eliminarea transferurilor dintre bugetele respective evidentiaza dimensiunile efortului financiar public, pe anul respectiv, starea de echilibru sau de dezechilibru, dupa caz.
Potrivit art. 157(1) din Constitutia Romaniei conceptul de buget public national este o notiune sintetica a trei institutii juridice diferite: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele locale ale comunelor, oraselor si judetelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Executiei Bugetului Public al Romaniei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!