Analiza Gestiunii Resurselor Umane

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 13083
Mărime: 160.34KB (arhivat)
Publicat de: Cornel Tudorache
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. 1.SCURT ISTORIC A MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE 5
  2. 1.1Consideraţii privind resursele umane 6
  3. 1.1.1Conceptul de management al resurselor umane 7
  4. 1.1.2 Factori de macro mediu 9
  5. 1.1.2.1 Filosofia mangemntului 9
  6. 1.1.2.2 Dimensiunea intreprinderii 9
  7. 1.1.2.3 Fluctuaţile în produţia de bunuri şi servicii 9
  8. 1.1.2.4 Natura relaţilor interpersonale 9
  9. 1.1.2.5 Prezenţa unui sindicat 9
  10. 1.1.2.6 Tehnologia utilizată 9
  11. 1.1.2.7 Cultura unei organizaţii 9
  12. 1.1.3 Factorii de macro mediu 9
  13. 1.2 Definirea politicii de management a resurselor umane 10
  14. 1.3 Metode folosite pentru culegerea informaţilor necesare analizei
  15. posturilor 10
  16. 2. EXIGENTELE DE OCUPARE A POSTURILOR DE MUNCA CLASA 1.GRADUL PROFESIONAL PRINCIPAL –FUNCTIONAR PUBLIC DE EXECUTIE 13
  17. 3. EVALUAREA PERFORMAŢELOR FUNCTIONARILOR PUBLICI DE EXECUŢIE DIN CADRUL INSPECTORATULUI TERITORIAL DE MUNCA, HUNEDOARA 19
  18. 4. NATURA CONFLICTELOR 28
  19. 4.1 Conflictele de interse 28
  20. 4.2 Conflictele de drepturi 30
  21. 5. DESCRIEREA POSTURILOR 31
  22. 6. POLITICI DE RESURSE UMANE 38
  23. 7. CONCLUZII 42
  24. BIBLIOGRAFIE 45

Extras din licență

1.SCURT ISTORIC A MANAGEMENTULUI

Formarea individului începe în mediul în care a crescut,continuă la şcoală, apoi la locul de muncă. Comportarea salariaţilor este o prelungire a comportamentului dobândit în familie şi la şcoală.

Formarea este influenţată şi de cetăţeni şi autorităţi, de credinţele religioase, de ideologii şi teorii ştiinţifice, pe de altă parte, formare diferă de la un grup la altul în funcţie de clasa socială, sex, generaţie, organizaţia de muncă etc.

Există astfel diferenţe de la o naţiune la alta, între subgrupurile etnice, lingvistice şi religioase din cadrul naţiunilor, dar şi de la o organizaţie la alta.

Managementul resurselor umane se defineşte în mod convenţional ca un ansamblu de activităţi prin care se asigură procurarea, dezvoltarea şi conservarea resurselor umane de care are nevoie o organizaţie pentru a-şi atinge obiectivele.

O astfel de concepţie cu privire la managementul resurselor umane pune accentul, înainte de toate, pe descrierea activităţilor componente, fără a încerca să expliciteze obiectivele specifice urmărite prin îndeplinirea acestor activităţi.

Pentru a evidenţia finalităţile managementul resurselor umane, trebuie să pornim de la obiectivele şi nevoile sistemului utilizator. În esenţă, organizaţia are ca obiectiv producţia de bunuri şi servicii pentru satisfacerea nevoilor specifice ale unei populaţii, în condiţiile satisfacerii propriilor săi membri.

Mult timp, mai ales în epoca de difuzare intensivă a concepţiilor şcolii, conducătorii au crezut că o creştere a satisfacţiei în muncă trebuie, în mod normal, să se traducă într-o creştere de productivitate, totuşi, rezultatele a numeroase lucrări de cercetare nu confirmă întotdeauna legătura de cauzalitate dintre cele două variabile. Există situaţii în care:

- productivitatea unui individ se îmbunătăţeşte în urma unei modificări de tehnologie sau de proces de producţie fără ca aceasta să conducă, în mod necesar, la o creştere a satisfacţiei în muncă;

- satisfacţia creşte ca urmare a modificării condiţiilor fizice de muncă, fără ca în mod obligatoriu să aibă loc o creştere de productivitate.

Având în vedere aceste aspecte, considerăm că productivitateaşi satisfactia in munca sunt două finalităţi distincte ale sistemului de

management al resurselor umane.

Pentru a răspunde acestor exigenţe de ordin economic şi uman, Managamentul resurselor umane îşi propune să obţină următoarele rezultate:

• să pună la dispoziţia organizaţiei efective de personal, corespunzătoare sub raport cantitativ şi calitativ, în concordanţă cu posturile existente;

• să asigure stabilitatea relativă a personalului;

• să ofere indivizilor şi grupurilor posibilitatea de a găsi răspuns la aşteptările lor şi la nevoile lor, sau altfel spus, să creeze şi să menţină un mediu de muncă satisfăcător şi valorizant.

Analiza mediului în care funcţionează sistemul de management presupune, înainte de toate, să se opereze distincţia între micro-mediu, ca ansamblu al factorilor interni organizaţiei care influenţează direct macro-mediul contextul economic, cultural, legal şi politic care acţionează indirect asupra resurselor umane.

Managementul resurselor umane presupune îmbunătăţirea continuă a activităţilor tuturor angajaţilor în scopul realizării misiunii şi a obiectivelor organizaţionale. Exercitarea unui asemenea tip de management necesită drept condiţie primordială ca fiecare manager să constituie un model de atitudine comportamentală. În acest fel, managerul trebuie să preia responsabilitatea procesului, să se implice în fiecare acţiune, să discute personal cu angajaţii progresele obţinute de aceştia şi să recompenseze rezultatele bune. Acţiunea managerială ia în considerare fiecare salariat ca o individualitate distinctă cu caracteristici specifice.

Aplicarea cu succes a obiectivelor managerului resurselor umane din cadrul oricărei organizaţii presupune existenţa unui sistem de evaluare a performanţelor, a unui sistem de stimulare a angajaţilor şi de recompensare a rezultatelor.

Principalele responsabilităţi ale departamentului de resurse umane sunt:

- recrutarea şi angajarea personalului pe bază de competenţă;

- elaborarea programului de calificare şi de perfecţionare adecvate obiectivelor întreprinderii;

- elaborarea planurilor de stimulare prin salarizare, destinate să încurajeze realizări eficiente, la costuri scăzute;

- elaborarea sistemelor de stimulare nefinanciară destinate să stimuleze interesul şi entuziasmul întregului personal pentru propria activitate;

- integrarea rapidă a noilor angajaţi, elaborarea programului de carieră pentru toţi managerii organizaţiei.

Pentru îndeplinirea acestor responsabilităţi, managerii de vârf trebuie să stabilească cu şeful departamentului de resurse umane principiile şi orientările care vor sta la baza activităţii precizând clar relaţiile de lucru dintre personalul de execuţie şi specialiştii de resurse umane, astfel încât să existe relaţii de colaborare şi armonie.

Managerul general va avea în vedere calităţile necesare personalului din departamentul resurse umane pentru că oricât de bun ar fi managementul practicat de această eficientă activitate este asigurată şi de competenţă personalului din subordine.

Locul managementului resurselor umane este bine precizat în cadrul managerului general.

Astfel managementul resurselor umane poate fi definit astfel „managementul resurselor umane reprezintă un complex de măsuri concepute interdisciplinar, cu privire la recrutarea personalului, selecţia, organizarea ergonomică a muncii, stimularea materială şi morală, până în momentul încetării contractului de muncă.

1.1.Consideraţii privind managementul resurselor umane:

Managementul resurselor umane reprezintă ansamblul de activităţi generale şi specifice, privitoare la asigurarea, menţinerea şi folosirea eficientă a personalului din cadrul agenţilor economici (societăţi comerciale, regii autonome, bănci societăţi de asigurare etc.). Managementul competitiv al resurselor umane este esenţial pentru succesul oricărei organizaţii. Responsabilitatea managementului resurselor umane revine atât managerului general cât şi şefului compartimentului de resurse umane, acesta având responsabilitatea de a se familiariza cu problematica şi procedurile utilizate în acest domeniu de către firmele performante, atât în ţară cât şi în străinătate.

Pentru a fi eficient, managerul departamentului de resurse umane trebuie să aibă o serie de calităţi: să fie stăruitor în urmărirea aplicării deciziilor, răbdător şi înţelegător faţă de opiniile altora; să fie bun negociator, să aibă simţul umorului.

Organizarea activităţilor resurselor umane se poate face pe mai multe domenii: personal, învăţământ, salarizare, cercetare. Ca tip de structură internă de organizare a departamentului de resurse umane se poate utiliza organizarea funcţională şi organizarea matriceală. Funcţia de resurse umane cuprinde toate activităţile orientate spre factorul uman, având drept obiective următoarele: conceperea, proiectarea, utilizarea optimă, întreţinerea, dezvoltarea social-umană.

Preview document

Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 1
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 2
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 3
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 4
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 5
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 6
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 7
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 8
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 9
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 10
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 11
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 12
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 13
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 14
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 15
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 16
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 17
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 18
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 19
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 20
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 21
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 22
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 23
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 24
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 25
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 26
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 27
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 28
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 29
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 30
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 31
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 32
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 33
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 34
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 35
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 36
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 37
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 38
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 39
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 40
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 41
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 42
Analiza Gestiunii Resurselor Umane - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Analiza Gestiunii Resurselor Umane.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Managementului Resurselor Umane la SC Willis

CAP. I ASPECTE TEORETICE PRIVIND ACTIVITATEA DE MANAGEMENT I.1 Introducere în teoria managementului Dezvoltarea teoriei managementului este...

Rolul culturii în mediul internațional de afaceri

Introducere Prin lucrarea de faţă “Rolul culturii in mediul international de afaceri” s-a urmărit stabilirea influenţei culturii în globalizarea...

Îmbunătățirea performanțelor manageriale la SC Alfa SRL

INTRODUCERE Managementul poate fi dimensionat prin performanţă, care reprezintă o stare de competitivitate, însoţită de un nivel de eficacitate şi...

Analiza cadrului managerial în cadrul SC X SA și implicațiile acestuia

Introducere Marimea si calitatea activitatii precum si modul de utilizare a resurselor economice de catre agentii comerciali se caracterizeaza...

Analiza SWOT la Sergiana Group

Intro - Motivația alegerii temei Analiza SWOT este percepută ca fiin un instrument la îndemână în planificare strategică. Este foarte des...

Organizarea Activității de Gestionare a Resurselor Umane și Atribuțiile Specialiștilor în Resurse Umane

Introducere: Conţinutul actual al Managementului Resurselor Umane În urma unei lungi evoluţii, conţinutul politicii de resurse umane s-a...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Resurselor Umane

Capitolul 1: PREVIZIUNEA NECESARULUI DE RESURSE UMANE Previziunea necesarului de resurse umane în cadrul organizatiilor prezinta anumite...

Te-ar putea interesa și

Managementul serviciilor hoteliere. dezvoltarea turistică - factor de progres economic - studiu de caz Hotel Ambient

INTRODUCERE Urmărirea unei calităţi superioare a produselor şi infrastructurilor turistice nu trebuie să provoace o diminuare a competitivităţii...

Managementul Resurselor Umane

Actuala lucrare este o prezentare a managementului resurselor umane si a culturi organizationale din cadrul societatii comerciale SC APRODEM SA...

Contabilitatea Mărfurilor în Sistemul EN-GROS

INTRODUCERE Am ales ca temă contabilitatea mărfurilor deoarece azi 50% din societăţii comerciale se ocupă de comercializarea mărfurilor sub forme....

Managementul Resurselor Umane

CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL RESURSELOR UMANE 1.1 RESURSELE UMANE ÎNTR-O ORGANIZAŢIE Omul este o fiinţă socială a cărui existenţă dominantă în...

Analiză economico-financiară

Capitolul I: Fundamentele teoretico-metodologice ale analizei economico-financiare 1.1. Fundamente teoretice 1.1.1. Tipuri de analiză...

Analiza asigurării de resurse umane și utilizarea acestora la SC Lady Maria SRL

INTRODUCERE Ştiinţă şi practică deopotrivă, Resursele Umane constituie astăzi unul dintre domeniile cele mai fascinante şi cu o încărcătură...

Analiza gestiunii resurselor umane la SC Uzinele Textile Timisoara SA

INTRODUCERE În pofida faptului că progresul tehnic a redus tot mai substanţial prezenţa omului în unele procese de producţie, pe nici o treaptă de...

Analiza Gestiunii Resurselor Umane

Capitolul 1. Importanta resurselor umane in organizatii Managementul modern pune in centrul preocupărilor sale omul, ca principal factor al...

Ai nevoie de altceva?