INTRODUCERE 1 CAPITOLUL 1. TRANSPORTURILE SI MEDIUL INCONJURATOR 2 1.1.Impactul tranporturilor asupra mediului inconjurator 2 1.2. Politici adoptate in vederea reducerii poluarii 7 CAPITOLUL 2. EFECTELE TRAFICULUI RUTIER ASUPRA MEDIULUI 12 2.1. Impactul transportului urban asupra ambientului 12 2.2. Poluarea atmosferei provocata de traficul rutier 15 2.3. Efecte nocive ale poluării provocate de transporturi 16 2.4. Efectele poluării atmosferei cu monoxid de carbon 19 2.5. Efectele poluării atmosferei cu dioxid de carbon - gaze de seră 20 2.4. Soluţii de minimizare a efectelor negative ale poluării provocate de transportul rutier 21 2.5. Biodieselul, alternativa pentru motorina 24 CAPITOLUL 3. ANALIZA IMPACTULUI TRANSPORTULUI PUBLIC ASUPRA MEDIULUI – STUDIU DE CAZ LA S.C TURSIB S.A 32 3.1. Automobilul prieten sau dusman- 33 3.2. Mijloacele de transport in comun 38 3.3. Solutii de reducere a poluarii ale fimei Tursib SA 41 3.4. Politici de dezvoltare durabilă pentru Sibiu 44 CONCLUZII 49 BIBLIOGRAFIE 51
INTRODUCERE Oamenii s-au deplasat dintotdeauna, iniţial pe distanţe mai mici şi pentru procurarea hranei, mai apoi pe distanţe mai mari pentru a cuceri noi teritorii sau pentru a progresa. Astfel şi modalităţile de deplasare au evoluat, de la mersul pe jos, la bicicletă, tren, atelaje ce foloseau tracţiune animală, la automobile, trenuri de mare viteză sau mijloace de transport aerian. Deplasarea prezintă o importanţă majoră în viaţa oamenilor, mai ales atunci când aceştia locuiesc într-un oraş mare, fie că se realizează cu mijloace proprii, fie prin intermediul serviciului de transport public de persoane. Acesta este şi motivul pentru care am ales această utilitate pentru lucrarea de faţă, în care voi încerca să prezint impactul transportul public în municipiul Sibiu asupra mediului şi ce proiecte de reducere a polurii există pentru zona aflată în discuţie. Mai întâi, se cer clarificate câteva aspecte teoretice referitoare la serviciul de transport public. Astfel, serviciul regulat de transport de persoane este definit ca serviciul care asigură transportul persoanelor, potrivit graficelor de circulaţie, pe trasee specificate, în care urcarea/coborârea persoanelor transportate în/din autovehicul se face în puncte de oprire dinainte stabilite; serviciul regulat de transport de persoane presupune obligaţia respectării graficelor de circulaţie, acesta fiind accesibil oricărei persoane. Serviciul regulat special de transport de persoane este un serviciu de transport public de persoane efectuat la solicitarea unui beneficiar, prin care se asigură doar transportul anumitor categorii determinate de persoane, în măsura în care acest serviciu se desfăşoară cu respectarea graficelor de circulaţie, pe trasee specificate, în care urcarea/coborârea persoanelor transportate în/din autovehicul se face în puncte de oprire dinainte stabilite, altele decât staţiile publice. CAPITOLUL 1. TRANSPORTURILE SI MEDIUL INCONJURATOR 1.1.Impactul tranporturilor asupra mediului inconjurator Daca reziduurilor li se pemite sa domine mediul, echilibrul natural este piedut si acest dezechilibru poate avea efecte dezastruase asupra animalelor, vegetatiei si chiar a vremii. Poluarea are diferite cauze si efecte - pe uscat, in rauri si mari (poluarea apei), si in atmosfera. Chiar si zgomotul este un tip de poluare care ar trebui limitat. Principala sursa de poluare a aerului atmosferic în ultimii ani în Romania , ca si în toate tarile Europei de Est este transportul auto. Apariţia şi dezvoltarea societăţii omeneşti a impus nevoia de transport. Astfel că la nivelul acestui deceniu, activitatea de transport a ajuns să deţină 10% din P.I.B. în cazul Uniunii Europene, 8,8% în Ungaria, 8,7% în Norvegia, 7,4% în Belgia, 6,2% în Austria, 4,5% în Romania. Transporturile rutiere sunt, de departe, cele mai periculoase surse de emisii, cu o pondere de 93% in cantitatea de gaze de sera aruncate in atmosfera. Nici una dintre cele doua componente, transportul de calatori si cel de marfuri, nu s-au dovedit a fi “prietenoase” cu mediul. Ambele au emis din ce in ce mai multe gaze de sera. La finalul perioadei de timp monitorizate, s-a constatat ca mijloacele rutiere de transport a pasagerilor au atacat mediul cu 27% mai puternic, iar cele de transport marfuri cu 51%. Emisiile în atmosfera de la transportul auto depind de mai multi factori - calitatea combustibilului, starea tehnica a unitatilor de transport si starea retelelor de drumuri auto. În ultimii ani (2005-2009) s-a mentinut tendinta de majorare a ponderii benzinei cu continut redus de plumb, de la 82,5 mii tone (70,5%) în anul 2005 , pâna la 167,6 mii tone (99,0%) în anul 2008 din volumul total al benzinei importate.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.