Analiza Impactului asupra Mediului a Sistemului de Transport Public

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL 1. TRANSPORTURILE SI MEDIUL INCONJURATOR 2
1.1.Impactul tranporturilor asupra mediului inconjurator 2
1.2. Politici adoptate in vederea reducerii poluarii 7
CAPITOLUL 2. EFECTELE TRAFICULUI RUTIER ASUPRA MEDIULUI 12
2.1. Impactul transportului urban asupra ambientului 12
2.2. Poluarea atmosferei provocata de traficul rutier 15
2.3. Efecte nocive ale poluarii provocate de transporturi 16
2.4. Efectele poluarii atmosferei cu monoxid de carbon 19
2.5. Efectele poluarii atmosferei cu dioxid de carbon - gaze de sera 20
2.4. Solutii de minimizare a efectelor negative ale poluarii provocate de transportul rutier 21
2.5. Biodieselul, alternativa pentru motorina 24
CAPITOLUL 3. ANALIZA IMPACTULUI TRANSPORTULUI PUBLIC ASUPRA MEDIULUI - STUDIU DE CAZ LA S.C TURSIB S.A 32
3.1. Automobilul prieten sau dusman- 33
3.2. Mijloacele de transport in comun 38
3.3. Solutii de reducere a poluarii ale fimei Tursib SA 41
3.4. Politici de dezvoltare durabila pentru Sibiu 44
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Oamenii s-au deplasat dintotdeauna, initial pe distante mai mici si pentru procurarea hranei, mai apoi pe distante mai mari pentru a cuceri noi teritorii sau pentru a progresa. Astfel si modalitatile de deplasare au evoluat, de la mersul pe jos, la bicicleta, tren, atelaje ce foloseau tractiune animala, la automobile, trenuri de mare viteza sau mijloace de transport aerian.
Deplasarea prezinta o importanta majora in viata oamenilor, mai ales atunci cand acestia locuiesc intr-un oras mare, fie ca se realizeaza cu mijloace proprii, fie prin intermediul serviciului de transport public de persoane. Acesta este si motivul pentru care am ales aceasta utilitate pentru lucrarea de fata, in care voi incerca sa prezint impactul transportul public in municipiul Sibiu asupra mediului si ce proiecte de reducere a polurii exista pentru zona aflata in discutie.
Mai intai, se cer clarificate cateva aspecte teoretice referitoare la serviciul de transport public. 
Astfel, serviciul regulat de transport de persoane este definit ca serviciul care asigura transportul persoanelor, potrivit graficelor de circulatie, pe trasee specificate, in care urcarea/coborarea persoanelor transportate in/din autovehicul se face in puncte de oprire dinainte stabilite; serviciul regulat de transport de persoane presupune obligatia respectarii graficelor de circulatie, acesta fiind accesibil oricarei persoane.
Serviciul regulat special de transport de persoane este un serviciu de transport public de persoane efectuat la solicitarea unui beneficiar, prin care se asigura doar transportul anumitor categorii determinate de persoane, in masura in care acest serviciu se desfasoara cu respectarea graficelor de circulatie, pe trasee specificate, in care urcarea/coborarea persoanelor transportate in/din autovehicul se face in puncte de oprire dinainte stabilite, altele decat statiile publice.
CAPITOLUL 1. TRANSPORTURILE SI MEDIUL INCONJURATOR
1.1.Impactul tranporturilor asupra mediului inconjurator
Daca reziduurilor li se pemite sa domine mediul, echilibrul natural este piedut si acest dezechilibru poate avea efecte dezastruase asupra animalelor, vegetatiei si chiar a vremii. 
Poluarea are diferite cauze si efecte - pe uscat, in rauri si mari (poluarea apei), si in atmosfera. Chiar si zgomotul este un tip de poluare care ar trebui limitat. 
Principala sursa de poluare a aerului atmosferic in ultimii ani in Romania , ca si in toate tarile Europei de Est este transportul auto. 
Aparitia si dezvoltarea societatii omenesti a impus nevoia de transport. Astfel ca la nivelul acestui deceniu, activitatea de transport a ajuns sa detina 10% din P.I.B. in cazul Uniunii Europene, 8,8% in Ungaria, 8,7% in Norvegia, 7,4% in Belgia, 6,2% in Austria, 4,5% in Romania. 
Transporturile rutiere sunt, de departe, cele mai periculoase surse de emisii, cu o pondere de 93% in cantitatea de gaze de sera aruncate in atmosfera. Nici una dintre cele doua componente, transportul de calatori si cel de marfuri, nu s-au dovedit a fi "prietenoase" cu mediul. Ambele au emis din ce in ce mai multe gaze de sera. La finalul perioadei de timp monitorizate, s-a constatat ca mijloacele rutiere de transport a pasagerilor au atacat mediul cu 27% mai puternic, iar cele de transport marfuri cu 51%. 
Emisiile in atmosfera de la transportul auto depind de mai multi factori - calitatea combustibilului, starea tehnica a unitatilor de transport si starea retelelor de drumuri auto. 
In ultimii ani (2005-2009) s-a mentinut tendinta de majorare a ponderii benzinei cu continut redus de plumb, de la 82,5 mii tone (70,5%) in anul 2005 , pana la 167,6 mii tone (99,0%) in anul 2008 din volumul total al benzinei importate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Impactului asupra Mediului a Sistemului de Transport Public.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!