Analiza Impozitelor Directe, Importanta Sursa a Bugetului Public National in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I.4
Consideratii generale privind impozitele. .4 
1.1. Continutul si rolul impozitelor.4
1.2. Elementele impozitului.6
1.3. Clasificarea impozitelor.7 1.4. Caracterizarea generala a impozitelor directe.10
1.5. Impozitele reale.11 
1.6. Impozitele personale.13
1.7. Cota unica de impozitare de 16%.15
Capitolul II.17
Impozitul pe venit.17
2.1. Sfera de cuprindere a impozitului pe venit.17
2.2. Contribuabilii impozitului pe venit.18
2.3. Venituri neimpozabile.18
2.4. Impozitul pe venitul persoanelor fizice.21
2.5. Impozitul pe venitul persoanelor juridice.23
2.6.Categorii de venituri supuse impozitului pe venit.26
Capitolul III.54
Impozitul pe profit.54
3.1. Depunerea declaratiilor pe impozitul pe profit.54
3.2. Venituri neimpozabile.57
3.3. Cheltuielile.58
3.4. Impozitul pe venitul microintreprinderilor.60
Capitolul IV.62
Impozitul pe dividende.62
4.1. Retinerea impozitului pe dividende.63
4.2. Contabilitatea impozitului pe dividende.65
4.3.Studiu de caz.68
Capitolul V.73
Impozitele si taxele locale .73
5.1. Impozitul si taxa pe cladiri.73
5.2. Impozitul si taxa pe teren.78
5.3. Impozitul pe mijloacele de transport.81
5.4. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate.83
5.5. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor, autorizatiilor.85
5.6. Impozitul pe spectacole.87
5.7. Taxa hoteliera.89
5.8. Taxe speciale.90
5.9. Alte taxe locale.91
5.10. Venituri bugetare ale impozitelor si taxelor locale.92
Capitolul VI.94
Dubla impunere juridica internationala.94
Bibliografie.99


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
Consideratii generale privind impozitele
1.1. Continutul si rolul impozitelor
"Impozitele reprezinta o forma de prelevare a unei parti din veniturile si/sau averea persoanelor fizice sau juridice la dispozitia statului in vederea acoperirii cheltuielilor publice. Aceasta prelevare se face in mod obligatoriu, cu tiltlu nerambursabil si fara contraprestatie directa din partea statului."1
Dupa opinia economistului Gheorghe Tasca (Probleme economice si financiare -1927), impozitul este o prelevare pe care colectivitatea sociala o cere de la individ, in virtutea principiului de solidaritate sociala, atat in scop economic si social pentru a aplana nedreptatile pricinuite de o repartitie injusta a procesului social, cat si in scop fiscal pentru a subveni la cheltuielile de interes general si la celelalte sarcini rezultand din datoriile statului.
In aceste randuri descifram influenta ideilor novatoare ale economistului german Adolf Wagner, care sustinea ca " .impozitul nu este numai un mijloc de a acoperi cheltuielile, dar si un mijloc de a corija repartitiunea averilor si a veniturilor produse de libera concurenta".2
Caracterul obligatoriu al impozitelor trebuie inteles in sensul ca plata acestora catre stat este o sarcina impusa tuturor persoanelor fizice si/sau juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa sau poseda un anumit gen de avere pentru care, conform legii, datoreaza impozit. Dreptul de a introduce impozite il are statul si el se exercita, de cele mai multe ori, prin intermediul puterii legislative (Parlamentul), iar uneori si, in anumite conditii, prin organele de stat locale. Parlamentul se pronunta in legatura cu introducerea impozitelor de stat de importanta nationala, organele de stat locale pot introduce unele impozite in favoarea unitatilor administrativ-teritoriale. In Romania, conform Constitutiei, consiliile locale sau judetene stabilesc si taxele locale, in limitele si in conditiile legii.
Impozitele sunt plati care se fac catre stat cu titlu definitiv si nerambursabil.In schimbul acestora, platitorii impozitelor nu pot solicita statului un contraserviciu de valoare egala sau apropiata. 
Sarcina achitarii impozitului pe venit revine tuturor persoanelor fizice si juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa prevazuta de lege. 
Aceasta sursa este, pentru muncitori si functionari - salariul, pentru agentii economici - profitul, pentru proprietarii funciari - renta, pentru detinatorii de hartii de valoare (actiuni , obligatiuni etc.) - venitul produs de acesta (dividende, dobanzi s.a.). Micii meseriasi si liber-profesionstii suporta impozitele din venitul realizat de pe urma activitatii desfasurate.
Rolul impozitelor de stat se manifesta pe plan financiar, economic si social. Modul concret de manifestare a acestui rol cunoaste unele diferentieri de la o etapa de dezvoltare a economiei la alta. 
Rolul cel mai important al impozitelor se manifesta pe plan financiar, deoarece aceasta constituie mijlocul principal de procurare a resurselor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor publice. Astfel, in tarile dezvoltate, impozitele, taxele si contributiile procura opt, noua zecimi din totalul resurselor financiare ale statului. In cadrul tarilor in curs de dezvoltare, ponderea impozitelor si taxelor in totalul resurselor financiare publice inregistreaza deferentieri importante, variind intre cinci si noua zecimi.
Caracteristica pentru evolutia impozitelor si taxelor in perioada postbelica este tendinata de crestere continua a acestora ca marime, atat absoluta, cat si relativa.
Sporirea volumului incasarilor din impozite s-a realizat prin cresterea numarului platitorilor, extinderea bazei de impunere, precum si prin majorarea cotelor de impunere.Aceasta din urma masura a vizat, in cea mai mare parte, impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice si mai putin veniturile obtinute de societatile de capital.
Pana prin anii '70-'80, s-a observat o anumita accentuare a rolului impozitelor pe plan economic, concretizata in incercarile statului de a folosi mai multe impozite ca mijloc de interventie in activitatea economica. In functie de intentia legiuitorului, impozitele se pot manifesta ca un instrument de incurajare sau de franare a unei anumite activitati economice, de crestere ori de reducere a productiei sau consumului unui anumit produs, de impulsionare ori de ingradirea comertului exterior etc.
Referindu-se la rolul impozitelor, economistul francez, Pierre Lalumiere, sublinia ca impozitele pot fi folosite pentru a ,,incuraja (sub forma exonerarii) sau pentru a descuraja (pe calea suprataxarii) o anumita activitate economica. Fara sa inceteze de a fi un mijloc de acoperire a cheltuielilor publice, impozitul a devenit un mijloc de interventie in domeniul economic si social".
Pe plan social, rolul impozitelor se concretizeaza in faptul ca, prin intermediul lor, statul procedeaza la redistribuirea unei parti importante din produsul intern brut intre grupuri sociale si indivizi, intre persoanele fizice si cele juridice. Cu unele exceptii, tendinta este de crestere a ponderii impozitelor directe pe seama celor indirecte.In cadrul impozitelor directe, impozitul pe venitul individual si pe profitul societatilor procura in majoritatea cazurilor peste 9/10 din total, iar impozitul pe averea persoanelor fizice si pe activul net al societatilor mai putin de 1/10. Resursele financiare provenind din impozitul pe venitul persoanelor fizice intrec de peste 4 ori pe cele din impozitul pe profitul societatilor.
Potrivit Tratatului de la Maastricht, in statele membre ale Uniunii Europene, impozitele pe consum se stabilesc de catre organele comunitare (Consiliul UE), in timp ce impozitele directe sunt de competenta autoritatilor nationale. 
Proportia in care impozitele directe si cele indirecte participa la formarea veniturilor publice -problema de baza a politicii fiscale- este rezolvata in mod diferit de la o tara la alta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Impozitelor Directe, Importanta Sursa a Bugetului Public National in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!