Analiza Impozitelor Directe la Nivelul Judetului Cluj

Cuprins licenta Cum descarc?

Lista a tabelelor 3
Lista a graficelor 5
Introducere 7
CAPITOLUL 1 OPTIUNEA JURIDICA IN DOMENIUL FISCAL 9
1.1.Delimitarea impozitelor directe de cele indirecte 9
1.2. Caracteristici, avantaje, dezavantaje si locul impozitelor directe in Sistemul Fiscal 14
CAPITOLUL 2 FORMELE IMPOZITELOR DIRECTE 21
2.1. Clasificarea impozitelor directe 21
2.2. Impozitul pe venit 24
2.2.1. Impozitul pe venitul persoanelor fizice 24
2.2.2. Impozitul pe venitul persoanelor juridice 30
2.3. Impozitul pe profit 32
2.4. Impozitul pe avere 36
CAPITOLUL 3 IMPLICATIILE IMPOZITELOR DIRECTE PE PLAN ECONOMIC 39
3.1. Impactul impozitului pe salarii 39
3.2. Impactul impozitului pe profit 42
3.3. Impactul impozitului forfetar/minim 44
CAPITOLUL 4 STUDIU DE CAZ PRIVIND EVOLUTIA IMPOZITELOR DIRECTE LA NIVELUL JUDETULUI CLUJ 47
4.1. Prezentarea generala a judetului Cluj 47
4.2. Analiza structurala a impozitelor directe la nivelul judetului Cluj 51
4.3. Analiza evolutiei impozitelor directe la nivelul judetului Cluj 58
4.4. Analiza comparativa a impozitelor directe Cluj cu Romania 62
4.4.1. Analiza globala a impozitelor directe 62
4.4.2. Analiza globala a impozitului pe profit 67
4.4.3. Analiza globala a impozitului pe venit si pe salarii 72
4.4.4. Analiza globala a altor impozite directe 77
CAPITOLUL 5 CONCLUZII GENERALE AFERENTE LUCRARII 82
BIBLIOGRAFIE 87


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Am ales aceasta tema de lucrare, pentru ca este o problema de mare actualitate. Date fiind importanta si complexitatea temei, mi-am propus sa incerc sa ofer o imagine de ansamblu asupra impozitelor directe, fara as avea pretentia sa epuizez toate aspectele legate de acestea. O sa ma concentrez in mod special asupra uor impozite directe mai importante cum sunt: impozitul pe profit, impozitul pe venit si pe salarii si pe alte impozite directe aprobate si efectuate in finante publice la nivelul judetului Cluj. Problema de mare actualitate deriva din faptul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Procesul de aderare la Uniunea Europeana a impus realizarea unei reforme profunde in intreg sistemul administratiei publice.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala fiind principalul mecanism al colectarii veniturilor la bugetul de stat, ea trebuie sa asigure pe langa cresterea gradului de colectare al veniturilor bugetare si cresterea gradului de incredere publica in sistemul de administrare fiscala prin schimbarea modului de abordare a relatiilor cu contribuabilii si prin cresterea gradului de transparenta, fara a atinge interesele personale ale contribuabililor. Masura colectarii si mecanizarii unitare a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale trebuie sa aiba un efect pozitiv pentru disciplinarea fiscala a contribuabililor. Agentia va urmari realizarea schimbarilor necesare in managementul administatiei fiscale prin stabilirea unor criterii de evaluare a performantei obtinute de personalul din cadrul administratiilor fiscale.
In primul capitol ,,Optiunea juridica in domeniul fiscal ", am punctat principalele delimitari ale impozitelor directe fata de cele indirecte, am surprins principalele caracteristici, avantaje, dezavantaje si locul impozitelor directe in Sistemul Fiscal.
In al doilea capitol ,,Formele impozitelor directe", am prezentat clasificarea impozitelor directe care sunt prezentate in impozite reale si cuprind: impozitul funciar, impozitul pe cladiri, impozitul pe activitati economice, impozitul pe capitalul mobiliar si in impozite personale dupa cum urmeaza impozite pe venit: impozite pe venituri persoanelor fizice, impozite pe veniturile societatilor si impozite pe avere: impozitul imobiliar, impozitul pe capital, impozitul pe transferul averii, impozitul pe cresterea averii. Am sintetizat impozitul pe venitul persoanelor fizice si juridice, pe urma am prezentat impozitul pe profit si spre finalul acestui capitol am evidentiat impozitul pe avere.
In capitolul al treilea ,,Implicatiile impozitelor directe pe plan economic", am surprins impactul impozitului pe salarii pe plan economic si-am realizat un exemplu de calcul al acestui impozit, apoi am surprins impactul impozitului pe profit pe plan economic si-am realizat un exemplu de calcul al acestui impozit, iar in cele din urma am sintetizat impactul impozitului forfetar/ minim pe plan economic si am realizat un exemplu de calcul al acestui impozit.
In al patrulea capitol ,,Studiu de caz privind evolutia impozitelor directe la nivelul judetului Cluj ", am realizat o scurta prezentare a judetului Cluj, pe urma am studiat analiza strcturala a impozitelor directe la nivelul judetului Cluj pe perioada 2004-2008, am prezentat analiza evolutiei a impozitelor directe la nivelul judetului Cluj pe perioada 2004-2008, iar in finalul acestui capitol am prezentat o analiza comparativa a impozitelor directe de la nivelul judetului Cluj cu cele de la nivelul Romaniei pe perioada 2004-2008.
In concluziile generale sunt reiterate o parte dintre cele mai importante concluzii stabilite pe parcursul acestei lucrari.
CAPITOLUL 1 OPTIUNEA JURIDICA IN DOMENIUL FISCAL
1.1. Delimitarea impozitelor directe de cele indirecte
" Impozitele inseamna ceea ce platim pentru o societate civilizata"( Justice Oliver Wendell Holmes)
Impozitul reprezinta acea contributie baneasca, obligatorie si cu titlu nerambursabil, care este datorata - in temeiul legii - la buget de catre persoanele fizice si/sau juridice pentru veniturile pe care le obtin, pentru bunurile pe care le poseda, respectiv pentru marfurile pe care le produc si/sau distribuie ori pentru serviciile si lucrarile pe care le presteaza sau executa (Anca Mihaela Georgescu, 2006: 80). El este o categorie financiara, cu caracter istoric, a carei aparitie este legata de existenta statului si a banilor. Cuvantul impozit isi are originea in latinescul "imponere".
Impozitele in zilele noastre sunt obligatii precuniare, pretinse in temeiul legii de catre autoritatea publica de la persoanele fizice si juridice, in raport cu capacitatea contributiva a acestora, preluate de buget in mod silit si fara contraprestatie imedeata si folosite ca resurse pentru acoperirea cheltuielilor publuce si ca instrumente de influentare a comportamentului platitorilor, astfel incat interesele acestora sa fie armonizate in interesul public (C. Tulai, 2003: 116).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Impozitelor Directe la Nivelul Judetului Cluj.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!