Analiza Managementului Resurselor Umane la SC Willis

Extras din licenta Cum descarc?

CAP. I ASPECTE TEORETICE PRIVIND ACTIVITATEA DE MANAGEMENT
I.1 Introducere in teoria managementului
Dezvoltarea teoriei managementului este strans legata de evolutia industriala. Considerat initial ca un domeniu al experientei generalizate, managementul capata un caracter stiintific numai in conditiile dezvoltarii marilor organizatii industriale, cand incepe sa se impuna interesul pentru o teorie de baza a managementului.
Unul din elementele cele mai interesante, ce rezulta din abordarea evolutiva a domeniului managementului, il reprezinta discrepanta dintre istoria indelungata a activitatii de mangement si varsta tanara - in timp istoric - a stiintei managementului. Practic, activitatea de management in forma sa initiala a aparut odata cu constituirea primelor colectivitati umane. Evolutia societatii a marcat concomitent schimbari importante in ceea ce priveste continutul activitatilor de management implicate, incepand cu scopurile urmarite, continuand cu stabilirea conducatorilor si a formelor de organizare, cu precizarea modalitatilor de adoptare si aplicare a deciziilor, si incheind cu utilizarea anumitor cai de control.
Teoreticienii care au contribuit la fundamentarea teoriei managementului sunt managerii care si-au impartasit experienta capatata in decursul practicii lor manageriale, sociologii care si-au concentrat atentia asupra relatiilor umane si a comportamentului uman, descriind astfel conceptul lor despre intreprindere sau business ca un sistem ce face parte dintr-un mediu amplu cu care se interactioneaza si unde factorii tehnici si economici sunt mult mai importanti decat cei sociali.
Instrumentarul de care dispune un manager poate fi infinit de variat sau extraordinar de limitat. Dimensionarea exacta depinde, in general, de puterea si dorinta sa sincera de a se implica in solutionarea problemelor profesionale, dar mai ales, de capacitatea integerii naturii umane. La baza oricarei actiuni se afla cel putin o motivatie, iar managerul poate alege raspunsul numai in functie de specificul stimulilor. De aceea, motivarea complexa nu isi poate atinge finalitatea decat atunci cand este insotita de crearea unui cadru adecvat cointeresarii personalitatilor implicate in procesele de munca sau de conducere.
Definirea managementului
In lucrarile de management nord-americane cele mai raspandite sunt elaborate definitii de ordin pragmatic ale managementului, de pe pozitia managerului. Spre exemplu, Reece si O?Grady definesc managementul ca fiind "procesul de coordonare a resurselor umane, informationale, fizice si financiare in vederea realizarii scopului organizatiei" iar Longenecker si Pringle il desemneaza ca fiind "procesul de obtinere si combinare a resurselor umane, financiare si fizice in vederea indeplinirii scopului primar al organizatiei - obtinerea de produse si servicii dorite de un anumit segment al societatii". Alte abordari insa, trateaza managementul si ca o stiinta. Astfel, in cunoscuta publicatie franceza ?Larousse? managemetul este definit ca "stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii", iar profesorii rusi Popova si Krasnopoiasa considera ca stiinta managementului se ocupa de "legile conducerii generale si de legile sintetice ale componentelor sale".
Din examinarea acestor definitii managementul rezida in studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii legilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere a organizatiilor, de natura sa asigure obtinerea si cresterea copetitivitatii. 
Elementele specifice stiintei managementului sunt deci procesele economice si relatiile de management, care nu trebuie confundate cu relatiile si procesele economice ce au continut total diferit prin continut si mod de manifestare, procesele si relatiile de management prezinta o serie de trasaturi particulare ce confera acestei stiinte o pronuntata specificitate. De aceea, esenta stiintei managementului o reprezinta studiul relatiilor si proceselor de management desfasurate in conceptul de sistem.
In prezent managementul apare ca un proces de transformare eficienta a input-urilor in output-uri, proces ce poate fi vazut in diferite forme, cum ar fi: functiile manageriale (planificare, organizare, control), functiile organizatiei (financiar, productie, personal, marketing).
Cea mai raspandita forma utilizata de manageri este cea care se raporteaza la functiile manageriale, cu sublinierea ca indiferent de forma la care ne raportam, conceptul de sistem decizional constituie tehnica de abordare si fundamentare a activitatilor manageriale.
Principii ale managementului
La baza conceperii si exercitarii managementului firmei se afla un ansamblu de principii care exprima nivelul de dezvoltare al stiintei managementului si fundamentele teoretice pentru modelarea de ansamblu a sistemelor manageriale ale firmelor. Aceste principii pot fi impartite astfel:
1. Principiul asigurarii concordantei dintre parametrii sistemului de management al firmei si caracteristicile sale esentiale si ale mediului ambiant. Functionalitatea si competitivitatea firmei implica o permanenta corelare, adaptare si perfectionare a sistemului de management la cultura organizationala si la contextul socio-economic in care isi desfasoara activitatea.
2. Principiile managementului participativ. Exercitarea celor mai importante si complexe procese si relatii de management in cadrul firmei, trebuie sa se bazeze pe implicarea managerilor, specialistilor si reprezentanti ai proprietarilor, apeland la leadership si realizand un nou tip de cultura organizationala.
3. Principiul motivarii tuturor factorilor implicati, a stakeholder-ilor in activitatile firmei (?stakeholder? - organismele si categoriile de persoane cu interese majore in desfasurarea si rezultatele activitatii firmei, a caror luare in considerare de catre manageri are un impact major asupra performantelor organizatiei). Motivarea poate fi considerat procesul de selectie, orientare si mentinere a comportamentului uman, proces in care oamenii aleg diferite forme de comportament: angajatii pentru atingerea scopurilor personale iar managerii pentru atingerea obiectivelor organizatiei.
4. Principiul eficacitatii si eficientei. Dimensionarea, structurarea si combinarea tuturor proceselor si relatiilor manageriale este necesar sa aiba in vedere maximizarea efectelor economico-sociale cuntificabile si necuantificabile ale firmei in vederea asigurarii unei competitivitati ridicate.
Strategii si politici de management
In conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor, un rol esential il au strategiile si politicile, eleborate de catre organismele manageriale de varf. Concretizare esentiala a previziunii, strategiile si politicile sunt esentiale pentru dezvoltarea fiecarei intreprinderi, de continutul lor depinzand, adesea decisiv, masura in care acestea isi mentin si amplifica segmentul de piata ocupat, respectiv profitabilitatea obtinuta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Managementului Resurselor Umane la SC Willis.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!