Analiza Mediului Concurential al Firmei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.3
CAPITOLUL I
CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND CONCURENTA.5
1.1 Definirea conceptului de concurenta.5
1.2 Obiectivul si continutul concurentei.6
1.3 Functiile concurentei.10
1.4 Comportamentul concurential.13
1.5 Mediul concurential - cadru de desfasurare a activitatii agentului economic.14
CAPITOLUL II
ANALIZA MEDIULUI CONCURENTIAL SI MASURI PENTRU IMBUNATATIREA MEDIULUI COMPETITIV.19
2.1 Elementele competitivitatii firmelor.19
2.2 Strategii de competitivitate specifice firmelor.23
2.2.1 Strategii ofensive pentru obtinerea avantajului concurential.24
2.2.2 Strategiile defensive pentru protejarea avantajului concurential.28
2.3 Masuri pentru imbunatatirea mediului competitiv.31
2.4 Piata relevanta - locul de manifestare a concurentei.33
CAPITOLUL III 
STUDIU DE CAZ PRIVIND CERCETAREA SI ANALIZA PIETEI TINTA SI MEDIULUI CONCURENTIAL A S.C. SPUMOTIM S.A. PENTRU PRODUSUL SPUMA POLIURETANICA FLEXIBILA.34
3.1 Aspecte generale.34
3.2 Obiect de activitate.35
3.3 Atributiile firmei.35
3.3.1 In domeniul cercetarii - dezvoltarii.35
3.3.2 In domeniul productiei.36
3.3.3 In domeniul comercial.36
3.3.4 In domeniul activitatii de personal.37
3.3.5 In cadrul Departametului Marketing.37
3.4 Prezentarea produsului si pietei.38
3.4.1 Prezentarea produsului.38
3.4.2 Selectarea pietei consumatoare de spuma PU.40
3.5 Cercetarea si analiza pietei tinta.41
3.51 Estimari ale potentialului pietei.41
3.5.2 Estimari ale potentialului de vanzari a principalilor furnizori de spuma PU si in mod deosebit a SC SPUMOTIM SA.42
3.6 Analiza mediului concuretial.43
3.6.1 Analiza situatiei reale privind competitia pe piata tinta.49
Concluzii.54
Bibliografie.56


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prin mediul extern al intreprinderii se intelege ansamblul factorilor externi al acesteia, factori a caror existenta este susceptibila de a-i influenta comportamentul si performantele sale, afectand-o intr-un fel sau altul. Deoarece impactul poate fi direct (actiunile concurentei) sau indirect (schimbari generale in climatul de afaceri), analiza mediului extern trebuie realizata in doua contexte diferite: contextul concurential (mezomediul), generat de elemente aflate in imediata vecinatate a organizatiei si caracterizat prin posibilitati sporite de influentare a acesteia, respectiv contextul general (macromediul), mai indepartat si cu posibilitati mai reduse de influenta asupra intreprinderii.
Analiza mediului extern vizeaza studiul acelor variabile majore prin care mediul imediat sau cel largit influenteaza intreprinderea, furnizand diagnosticului informatii asupra situatiei strategice complementare in raport cu cele oferite de analiza interna. Fie ca sunt realizate in cadrul contextului concurential, fie ca privesc contextul general al macromediului, analizele realizate la acest nivel au scopul de a sesiza oportunitatile si amenintarile care exista, dar si de a identifica factorii cheie de succes ai sectorului de activitate, veritabile variabile strategice externe pe care toate intreprinderile trebuie sa le cunoasca si sa le stapaneasca pentru a supravietui. 
O oportunitate reprezinta o evolutie a mediului extern apreciata ca avand un efect pozitiv asupra intreprinderii. De exemplu, aparitia unor noi piete sau a unor noi tehnologii reprezinta cele mai clasice oportunitati pentru o firma. O oportunitate este cu atat mai notabila cu cat probabilitatea de succes si atractia ei sunt mai ridicate si cu cat este mai rapid sesizata decat concurentii.
O amenintare reprezinta o evolutie a mediului extern cu efect previzibil negativ pentru intreprindere. O scadere continua a puterii de cumparare a populatiei in conditiile economice actuale reprezinta practic o amenintare majora pentru toate intreprinderile. O amenintare este cu atat mai grava cu cat are sanse mai mari de a se produce si cu cat afecteaza mai profund competitivitatea intreprinderii in cazul in care ea devine realitate.
Analiza contextului (mediului) concurential este utila in evaluarea oportunitatilor si amenintarilor generate de acele elemente (indivizi, grupuri sau organizatii) care influenteaza direct intreprinderea, sau pot fi influentate semnificativ de catre aceasta. Ea presupune, intr-o prima faza, definirea cadrului de referinta in care se vor desfasura analizele urmatoare, deci alegerea corecta a campului de lucru. O data acest cadru ales, analiza se va axa apoi pe studiul fortelor concurentiale care-l afecteaza, deoarece rezultanta acestor forte determina performantele sale potentiale.
Prezenta lucrare este impartita in trei capitole. 
In capitolul I intitulat " CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND CONCURENTA", am explicat termenul de concurenta, detaliind din punct de vedere teoretic in subcapitolele primului capitol notiuni ca: obiectivele si continutul concurentei, functiile concurentei, comportamentul concurential, mediul concurential - cadru de desfasurare a activitatii agentului economic.
In capitolul II al prezentei lucrari este realizata din punct de vedere teoretic analiza mediului concurential.
Accentul lucrarii cade insa pe capitolul III care este un studiu de caz privind particularitatile mediului concurential in cadrul firmei S.C. SPUMOTIM S.A. Timisoara. In acest ultim capitol al lucrarii sunt prezentate date referitoare la activitatea de baza si obiectivele firmei S.C. SPUMOTIM S.A., Timisoara, judetul Timisoara. De asemenea, se urmareste definirea unui set de metode si tehnici folosite pentru imbunatatirea mediului competitiv al firmei, in vederea asigurarii unor informatii cat mai complete, necesare fundamentarii deciziilor din acest domeniu.
CAPITOLUL I
CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND CONCURENTA
1.1 Definirea conceptului de concurenta
Adeseori, concurenta este privita ca o rivalitate sau o intrecere intr-un anumit domeniu de activitate. Conform dictionarului explicativ al limbii romane, concurenta reprezinta: 
"o rivalitate comerciala, lupta dusa cu mijloace economice intre industriasi, comercianti, monopoluri, tari etc. pentru acapararea pietei, desfacerea unor produse, clientela si pentru obtinerea unor castiguri cat mai mari".
Concurenta sau competitia presupune existenta a doua sau mai multe intreprinderi care activeaza in cadrul unei piete pentru atragerea unui numar cat mai mare de clienti in vederea atingerii unor obiective propuse. Ca urmare, concurenta ii determina pe agentii economici sa se orienteze catre consumatori, mai precis catre nevoile acestora, incercand sa le satisfaca cat mai bine prin oferirea unor produse sau servicii diferentiate fata de cele ale celorlalti competitori. Acest lucru presupune adoptarea unui anumit comportament concurential, comportament care se manifesta in relatiile de concurenta existente intr-un domeniu de activitate sau intr-o piata.
De-a lungul timpului, pentru definirea conceptului de concurenta au fost folosite notiuni, atat din domeniul economic cat si din cel juridic. Astfel, potrivit unei definitii mai cuprinzatoare din domeniul juridic, "prin concurenta se intelege lupta dusa, atat pe plan national, cat si international, intre firme capitaliste de productie, comerciale, bancare, etc, in scopul realizarii unor profituri cat mai mari, ca urmare a acapararii unor segmente tot mai largi de piata si, in consecinta, a sporirii volumului de afaceri".
Deoarece concurenta se manifesta, atat pe plan national, cat si pe plan international, ea a fost definita si reglementata de catre Organizatia de Cooperare Economica si de Dezvoltare (OECD), organism international ce militeaza pentru crearea unui climat economic si de afaceri optim pentru statele membre, astfel: "concurenta exprima situatia de pe o piata in care firme sau vanzatori se lupta in mod independent pentru a castiga clientela cumparatorilor, in scopul de a 
atinge un obiectiv economic, de exemplu, profituri, vanzari si/sau impartirea pietei. In acest context, concurenta este adesea echivalenta cu rivalitatea. Aceasta rivalitate poate sa se refere la preturi, calitate, servicii sau combinatii ale acestor sau altor factori pe care clientii ii pretuiesc" .


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mediului Concurential al Firmei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Ili? Moga, "Preturi prin concur?nta - Concur?nta prin pr?turi", ?ditura Contin?nt, Sibiu, 2004;
2. Dumitr?scu Dalina, "Pr?turi si concur?nta", : ?ditura Didactica si P?dagogica, Bucur?sti, 2000;
3. V. Beju- ,, Preturi ", Editura Economica, Bucuresti, 2000, pg. 33;
4. Ilie Moga- ,, Preturi si concurenta ", Editura Universitatii ,,Lucian Blaga ", Sibiu, 2009;
5. Alin Marinescu, "Preturi si concurenta", Editura Uranus, Bucuresti, 2008; 
6. Dragota Victor, Ciobanu Anamaria, Obreja Laura, Dragota Mihaela -"Management financiar", Editura Economica, Bucuresti, 2003;
7. Alin Georgescu, "Curs, capitolul IV- Concurenta", Universitatea Dunarea de Jos, Galati, 2012;
8. Pirvu Ionut Andrei, "Mediul competitiv al firmei", Editura Corint, Bucuresti, 2007;
9. Camelia Suzana Ilie, "Mediul concurential al afacerilor", Editura Oscar Print, Bucuresti, 2007;
10. Doval E., "Analiza strategica a mediului concurential", Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2003, reeditare 2008; 
11. Ionescu I, Ionascu V, Popescu M, "Economia intreprinderii de turism si comert", Editura Uranus, Bucuresti, 2002;
12. Afrodita Iorgulescu, "Planificarea afacerii - Ghid de start", Editura All, Bucuresti 2006;
13. Ciobanu, I., Ciulu Ruxandra, "Strategiile competitive ale firmei", Editura Polirom, 2005, Iasi;
14. Cruceru, Ana Francisca, "Marketing - Strategii concurentiale", Editura Universitara, Bucuresti, 2006;
15. Dinu, E., "Strategia firmei - Teorie si practica", Editura Economica, Bucuresti, 2000;
16. Popescu, Delia, "Procesul decizional in intreprinderile mici si mijlocii", Editura Economica, Bucuresti, 2001;
17. Comisia Europeana, 'Internationalizarea IMM', Observatory of European SMEs, Nr. 4, 2003.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!