Introducere.1 Capitolul 1 Mediul de marketing - Mediul intern şi extern - Abordare teoretică.3 1.1.Mediul intern de marketing.3 1.2.Mediul extern de marketing .3 1.3. Modalităţi de analiză a mediului de marketing.11 Capitolul 2 Principalele coordonate ale activităţii S.C. Ricu Prodcom S.R.L.18 2.1.Descrierea firmei.18 2.2. Evoluţia firmei şi perspectivele de dezvoltare.19 2.3. Organizarea S.C. RicuProdcom S.R.L.19 2.4. Compartimentul de marketing al S.C. Ricu Prodcom S.R.L.21 Capitolul 3. Analiza mediului de marketing al S.C. RicuP rodcom S.R.L.25 3.1. Mediul intern de marketing .25 3.2. Mediul extern.28 Capitolul 4. Propuneri de îmbunătăţire în cadrul activităţii S.C. RicuProdcom S.R.L.39 Concluzii.41 Bibliografie .42
Introducere În lucrarea de faţă vom examina şi vom prezenta mediul de marketing al S.C. Ricu Prodcom S.R.L., respectiv componentele micromediului si ale macromediului care influenţează atât firma, cat si pieţele de afaceri si concurenţii. În capitolul întâi vom aborda partea teoretică a analizei mediului de marketing s S.C. Ricu Prodcom S.R.L., unde vom putea urmări toate componentele de bază ale firmei respective. În capitolul doi vom face prezentarea şi descrierea firmei, evoluţia firmei de când a fost înfiinţată, organizarea sa, compartimentul de marketing din care se desfpşoară politicile firmei (politica de preţ, de produs, de distribuţie şi politica de promovare). În capitolul trei, vom analiza componentele mediului de marketing şi a intersectării lor cu locul de desfăşurare unde S.C. Ricu Prodcom S.R.L. îşi dezvoltă şi desfăşoară activitatea. În ultimul capitol, capitolul 4, vom stabili şi vom arăta care sunt propunerile de îmbunătăţire ale firmei şi obiectivele sale, stabilite pentru viitorul apropiat, iar în cele din urmă vom trage concluziile analizei mediului de marketing a S.C. Ricu Prodcom S.R.L. Am ales această temă, pentru a arăta care este mediul de marketing al unei firme, de a identifica componentele acestuia, şi de a analiza factorii ce alcătuiesc şi construiesc mediul unei firme (mediul de marketing). Multi manageri concep marketingul ca fiind un departament funcțional a cărui sarcină constă în a analiza piața, discerne ocazii favorabile, a formula strategii de marketing, a elabora strategii și tactici concrete,a propune un buget și a stabili pârghii de control. Dar, marketingul înseamnă mai mult decât atât. Marketingul trebuie și să impulsioneze restul companiei în a deveni orientată spre clienți și dirijată de piață. Comportamentul de marketing trebuie să convingă pe toată lumea din firmă să creeze și să furnizeze valoare superioară pentru fiecare client. Capitolul 1.Mediul de marketing - Mediul intern şi extern - Abordare teoretică. 1.1.Mediul intern de marketing: Fructificarea ocaziilor oferite de mediul extern ori contracararea amenințărilor acestuia este determinată de potențialul întreprinderii,de capacitatea sa de a realiza acest lucru. Un astfel de potențial este expresia modului în care s-a angajat. Cunoasterea potențialului presupune deci cunoașterea elementelor ce stau la baza desfașurării activitații întreprinderii,a modului în care acestea se combină și efectelor pe care le generează în cadrul mediului extern. Conținutul mediului intern : Mediul intern al întreprinderii este alcătuit din totalitatea elementelor ce asigură realizarea obiectului de activitate al acestuia. Acesta intră în acțiune nu ca o suma aritmetică, ci ca un ansamblu în care componentele ”conlucrează” ,condiționându-se reciproc,potentându-se sau anihilâlându-se una pe cealaltă după caz. Conținutul static al mediului este dat de elementele sale componente privite izolat,fără surprinderea legăturii dintre acestea și a raporturilor în care se află unele cu altele. Conținutul dinamic al mediului intern este exprimat de efectul sinergic produs prin asamblarea în procesul activității a resurselor de care dispune firma.El este pus in evidență de ”sinergia” firmei definită ca ”rezultantă a forțelormotrice interne ireductibile ale întreprinderii“ . 1.2.Mediul extern de marketing : Definiție și caracteristici: Abordând mediul extern la nivelul întreprinderii el este alcătuit dintr-o rețea de variabile endogene cărora întreprinderea le opune propriile sale resurse-umane,materiale si financiare- respectiv un set de variabile endogene . Unele componente ale mediului extern influențează pe o arie mai largă mai multe industrii și întreprinderi,pe termen lung, și împotriva lor întreprinderea nu poate decide acțiuni de previziune sau control.Elealcatuiescmacromediul.Alte componente ale mediului extern sunt specifice anumitor industrii şi pot influenţa unele firme mai mult decât pe altele. Ele au o acţiune directă asupra întreprinderii şi alcătuiesc micromediul.
• A.L.Ristea(coord.).,Valeriu Ioan Franc., Dorina Tănăsescu., Margareta Topiţa., „Marketing”, Editura Expert., Bucureşti 2010., p.44. • Anghel L., Marketing, Ed. A.S.E. Bucureşti 2002, p. 52. • Balaure V.(Coord.),op.,cit.,p.68. • Berkowitz E.N., Kerin R.A., Rudelins W., Marketing,Editura Irwin,Boston,1989,p.57-64. • Berkowitz E.M.,Kerin R.A.,Rudelins W.,op.cit.,p.66-68. • Bouquere F., Management-Politique,Strategie,Pratique,Paris,1969,p.113. • Dicţionar de economie politică, p. 549. • Florescu C., ”Strategii în conducerea activităţii întreprinderii”, p. 43 • Florescu C., Marketing, Editura Independența Economică, 1997,pag.124. • Florescu C., Marketing, Editura Independența Economică, 1997,pag.183. • Hill E., O’Sullivan T., op. cit.,p.38 • Hill E., O’Sullivan T.,op. cit.., p. 48 • Ionescu Gh. Gh., op.cit.,p.37 • KotlerPh., Dubois B., op.,p. 160-163 • KotlerPh., Dubois B., op. Cit., p. 143 • KotlerPh., Dubois B., op. cit., p. 144. • KotlerPh., Dubois B., op.cit., p. 145. • KotlerPh., Dubois B.,op., p.148. • KotlerPh., Dubois B.,op.cit.,p.160. • Lambin J.J.,”Le marketing stratégique”,Ed. Ediscience International, Paris, 1994, op.,p.32
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.