Lista figurilor si tabelelor.pag.5 Introducere.pag.6 Cap.1:Hotel Intercontinental-Scurta prezentare a societatii.pag.8 1.1.Domeniul de activitate al Hotelului Intercontinental .pag.8 1.2.Misiunea Hotelului Intercontinental .pag.10 1.3.Obiectivele Hotelului Intercontinental .pag.11 Cap.2:Analiza mediului de marketing.pag.12 2.1.Mediul extern de marketing al Hotelului Intercontinental . pag.12 2.2.Macromediul Hotelului Intercontinental .pag.15 2.3.Mediul intern de marketing al Hotelului Intercontinental .pag.17 Cap.3:Gama de servicii si produse a hotelului Intercontinental.pag.21 3.1. Servicii si facilitati de oaspeti.pag.22 Cap.4:Politici si strategii de marketing aplicate.pag.24 4.1.Strategia de marketing.pag.24 4.2.Politica de produs.pag.25 4.3.Politica de pret si tarife oferite de Hotel Intercontinental .pag.27 4.4.Politica de distributie si sistemul de rezervari.pag.29 4.5.Politica de personal.pag.31 4.6.Politica de comunicatie de marketing la Hotelul Intercontinental.pag.33 Concluzii.pag.40 Puncte forte,puncte slabe Hotel Intercontinental .pag.42 Oportunitati si amenintari privind Hotelul Intercontinental .pag.44 Bibliografie.pag.45 Anexe.pag.46
INTRODUCERE: Prin conţinutul său turismul are un rol reconfortant, contribuind la refacerea capacităţii fizice a organismului, atât prin formele generale de odihnă, recreere, mişcare, cât şi prin cele specifice, de tratament balneo-medical. Turismul se manifestă ca un mijloc activ de educaţie, de ridicare a nivelului de instruire, de cultură şi civilizaţie a oamenilor. Turismul facilitează accesul la valorile culturale, favorizează schimbul de idei, de informaţii, stimulând lărgirea orizontului cultural, de cunoaştere a turiştilor şi populaţiei locale. În consecinţă, turismul are o importanţă deosebită în satisfacerea nevoilor materiale şi spirituale ale oamenilor, influenţând pozitiv dimensiunile şi structura consumului, contribuind la dezvoltarea economico-socială a unei regiuni sau ţări. Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte câteva aspecte teoretice privind mix-ul de marketing specific firmelor de turism, cu exemplificări concrete din activitatea hotelului INTERCONTINENTAL Bucuresti. Marketingul asigură orientarea spre piaţă,a tuturor acţiunilor întreprinse de managerul contemporan. Marketingul reprezinta unul din domeniile fundamentale ale activităţii de piaţă a unei întreprinderi, în cadrul căruia un loc important îl are mixul de marketing cu cele patru politici ale sale, pe care profesorul american Philip Kotler ii considera ,,cei patru P’’. Diversificarea se înscrie între soluţiile principale de perfecţionare în ceea ce priveste turismul si are influenta directa asupra creşterii eficienţei. Perfectionarea in cazul serviciilor suplimentare se remarca prin aparitia de noi facilitati iar in cazul serviciilor de baza perfectionarea priveste aspectul calitativ. Principalii factori care pot asigura succesul unei firme cu ajutorul managerilor ei sunt: lipsa de formalism, independenţa acestora, o antrenare mai mare a salariaţilor, iniţiativa şi spiritul creator, descentralizarea muncii. In vederea realizării obiectivelor firmei, atenţia managerilor trebuie sa fie concentrata in totalitate asupra clientului, nevoilor acestuia şi asupra modalităţilor de convingere a acestuia să facă afaceri cu firma. Informaţiile găsite vor duce la descoperirea avantajelor concurentei intreprinderii. La Intercontinental preocuparea permanenta este aceea de a cunoaste nevoile,dorintele si motivatiile clientilor pentru ca acestia sa fie multumiti pe deplin si sa ramana client fideli. In concluzie,la un hotel cheia succesului sta in capacitatea acestuia de cunoastere a clientilor si implicit de a-si imbunatatii relatia cu acestia de aici rezultand cresterea umarului de clienti noi si dezvoltarea hotelului.Pentru aceasta însă este nevoie de o evaluare a situaţiei hotelului şi de satisfacere a nevoilor clienţilor. Cap. 1. HOTELUL INTERCONTINENTAL – SCURTĂ PREZENTARE A SOCIETĂŢII În decursul anilor activitatea hotelieră a ţinut pasul cu evoluţia activităţii economico-sociale. Conform opiniei specialiştilor, până la al doilea război mondial activitatea hotelieră a evoluat lent, pentru ca începând cu anii '50, aceasta să devină un vector de bază al creşterii economice. "Întreaga tradiţie de câteva secole, cu bulversarea evoluţiei din ultimele decenii, a consacrat pe plan mondial două forme fundamentale de exploataţie (operare): hoteluri independente şi lanţuri hoteliere integrate ". În timp ce primele beneficiază de autonomie financiar- juridică, cele din a doua categorie funcţionează conform unor politici comune grupului. 1.1. Domeniul de activitate al Hotelului Intercontinental Domeniul de activitate al firmei îl constituie oferirea de servicii de cazare şi alimentaţie hotelieră. La nivelul unui lant hotelier integrat, dar si voluntar, prin actiunile intreprinse se realizeaza un proces cumulativ de crestere, care determina succesul astfel cu cat numarul de hoteluri este mai mare, cu atat efectul de lant, integrat sau voluntar, creste in importanta. Punerea in evidenta a economiei de volum aferente se poate face prin compararea gradelor de ocupare si a costurilor pentru o camera ocupata la Intercontinental cu o camera al unui alt hotel similar dar care nu apartine dintr-un lant hotelier.
Anghel, L. ;Petrescu, E. – Business to business marketing, (ediţia a II-a), Editura U ranus, Bucureşti,2002. Anghel, L.; Florescu, C.; Zaharia, R.; - Aplicaţii în marketing, Editura Expert, Bucureşti, 1999. Balaure, V.; Popescu, I. C.;Şerbănică, D.;Vegheş, C. – Tehnici promoţionale – Probleme analize,studii de caz, Editura Uranus, Bucureşti,1999. Bălan, C.; Boboc, Şt.; Cătoiu, I.; Olteanu, V.; Pop, N. Al.; Teodorescu, N.; - Marketing, (ediţia a II- a), Editura Uranus, Bucureşti, 2002. Cătoiu, I.;(coordonator); Bălan, C.; Dănăţiu, T.; Orzan, Gh.;Popescu, I. C.; Vegheş, C.; Vrânceanu, D.; - Cercetări de marketing, Editura Uranus ,Bucureşti, 2002. Cătoiu, I.; Teodorescu, N.- Comportamentul consumatorului, Editura Uranus, Bucureşti, 2003. Grigorescu, C.- Dezvoltarea şi specializarea serviciilor, Editura Academiei Române, Bucureşti, 2000 http://www.bucurestihoteluri.ro/hotelintercontinental.php?gad=1 http://www.referat.ro/referate/Mixul_de_marketing_-_hotelul_Sofitel_610a3.html http://www.businessarenamagazine.ro/-1862.html http://www.fastimo.com/industria-de-evenimente-campioana-anonima-a-profitului-din-turism/ http://www.business24.ro/turism/hoteluri/piata-hoteliera-isi-revine-cum-pot-profita-hotelurile-de-turismul-business-1533725 http://www.tourneo.net/ro/hoteluri-bucuresti/hotel-intercontinental.html http://www.business24.ro/turism/turism-in-romania/industria-de-evenimente-campioana-anonima-a-profitului-din-turism-1532660 http://www.epractica.ro/isj-ph/download.htm?id=10318 http://www.businessarenamagazine.ro/-1862.html Ioncică, M., Minciu, R., Stănciulescu, G. - Economia serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2000 Kotler, Ph. – Managementul marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 1997. Kotler, Ph.;Armstrong, G.; Saunders, J.;Wong, V. - Principiile marketingului, Ediţia europeană, Editura Teora,Bucureşti, 1998 Lupu, N.-Hotelul-economie şi management, Ediţia a IlI-a, Editura All Beck, Bucureşti, 2002 Oferta turistică mondială, Editura Uranus, Bucureşti, 2003 Stăncioiu, A. – Strategii de marketing în turism, (Ediţia a II-a revizuită şi adăugită), Editura Economică, Bucureşti, 2004. Stănciulescu, G., Ababei, D., Ţală, M. -Evaluarea întreprinderii hoteliere. Stănciulescu, G. -Tehnica operaţiunilor de turism, Editura AII Beck, Bucureşti, 2002 Şerbănică, D., Brătfălean, N. – Relaţiile publice, Ed. Gruber, Bucureşti, 2003 Zaharia, R. – Marketingul social – politic, Editura Uranus, Bucureşti, 2001
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.