Analiza Mixului de Marketing la Firma Vel Pitar

Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND MIXUL DE MARKETING
1.1. Conceptul de marketing
Noua filosofie a abordarii activitatii de afaceri este reflectata de ceea ce se numeste
''conceptul de marketing''. El a fost fundamentat in 1957 de catre John B. Mc. Kitterick - presedintele companiei General Electric - care, la o sedinta a Asociatiei Americane de Marketing, a afirmat : ''conceptul de marketing este filosofia orientarii catre consumator, care implica actiunii integrate si coordonate precum si atingerea unui anumit scop''. 
Conceptul de marketing trebuie inteles nu in sensul vechi, acela de a vinde - 
''vanzare'' - ci ,in cel nou, de ''satisfacere a nevoilor consumatorului ''. Un eminent ganditor din sfera managementului, Peter Drucker, definea marketingul ca fiind ''un proces social si managerial prin care grupurile si indivizii obtin ceea ce le trebuie si ceea ce doresc prin crearea si schimbul de produse sau valori cu alte grupuri si indivizi''. 
1.2. Analiza mediului de marketing al firmei
Mediul de marketing al unei firme este format din acei agenti si forte, altele decat
cele de marketing, care influenteaza capacitatea conducerii compartimentului de marketing de a stabili si mentine legaturi de afaceri profitabile cu clientii firmei. Mediul de marketing se caracterizeaza, atat prin ocazii favorabile cat si prin amenintari. Firmele trebuie sa-si creeze sisteme informationale si de cercetare specificice, in vederea urmaririi dinamicii mediului in care opereaza, adaptandu-se strategiile de marketing la tendintele si evolutia acestuia.
Mediul de marketing are doua componente principale: micromediul si macromediul.
1.2.1. Micromediul firmei
Micromediul firmei este format din acei factori care influenteaza direct capacitatea firmei de servire a clientele: clientii, furnizorii si concurentii. 
Clientii reprezinta o componenta a micromediului de importanta vitala pentru orice producator. Acestia alcatuiesc pietele sau componentele de piata catre care se orienteaza producatorii. In mod nomal o intreprindere poate opera in trei tipuri de piete ale cumparatorilor: piete ale consumatorilor individuali, alcatuite din persoane si gospodarii care cumpara bunuri si servicii pentru consum personal; piete industriale, in cadrul carora se poate distinge piete ale producatorilor, piete ale comerciantilor, piete ale organizatiilor sau institutiilor nonprofit si piete ale guvernului; piete internationale, atunci cand se au in vedere cumparatorii din alte tari.
Furnizorii se compun din intreprinderile care prin ofera lor asigura conditiile necesare desfasurarii activitatii de afaceri. Resursele desfasurarii unei activitatii sunt, in general, materiile prime, materialele, energia, diferite componente, echipamentele tehnice, informatiile, banii si forta de munca.
Concurentii formeaza o componenta distincta a micromediului de marketing. Raporturile de concurenta sunt influentate in principal de numarul si marimea firmelor care controleaza oferta unui anumit produs sau serviciu. Din acest punct de vedere pot fi distinse patru tipuri de structuri competitive de piata: monopolul oligopolul, concurenta monopolista si concurenta perfecta.
Astfel in cazul monopolului, numarul competitorilor se reduce la unicul ofertant, intrarea altora in cadrul pietei respective este practic exclusa, iar produsul sau serviciul oferit nu poate fi substituit.
In cazul pietei oligopoliste numarul concurentilor este foarte mic, intrarea pe piata a altor producatori este dificila, iar produsele oferite sunt fie diferentiate, fie omogene. 
Concurenta monopolista presupune concurenti numerosi, putine obstacole in patrunderea in cazul pietei respective si o oferta diferentiata cu multe posibilitati de substituire.
In schimb, o piata de tipul concurentei perfecte se caracterizeaza printr-un numar foarte mare de concurenti, nu presupune nici un obstacol de intrare, iar produsele oferite sunt omogene.
Personalul intreprinderii, cu structura sa specifica, reprezinta o alta componenta a micromediului a carei actiune conjugata si motivata este decisiva pentru indeplinirea misiunii si obiectivelor intreprinderii. Prin prisma firmei cu proprii sai salariati, pot fi concepute actiuni specifice de marketing care au in vedere promovarea unui climat de echitatea si ordine, de raspundere personala, de promovare a valorilor, de stimularea a performantei si creativitatii, de oferire a unor multiple facilitati, recompense si ajutoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mixului de Marketing la Firma Vel Pitar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bacali L., Marketing- Mix, ed.Universitatii Tehnice, Cluj- Napoca, 1997
2. Floresc C. (coordonator)- Marketing, ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1981
3. Lefter C.(coordonator)- Marketing, vol1, ed. Universitatii Transilvania, Brasov, 2000
4. Kotler P., Marketing de la A la Z, ed.Codecs, Bucuresti, 2004
5. Kotler P., Principiile Marketingului, ed. Teora, Bucuresti, 2000
6. www.doingbusiness.ro ( consultat la 26.11.2012)
7. www.evz.ro (consultat la 30.11.2012)
8. www.insse.ro (consultat la 30.11.2012)
9. www.prezi.com (consultat la 28.11.2012)
10. www.velpitar.ro (consultat la 30.11.2012)


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!