Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 16572
Mărime: 1.84MB (arhivat)
Publicat de: Cristofor Pintea
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Anghel Laurențiu-Dan
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREȘTI FACULTATEA DE MARKETING

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Introducere 2
  3. CAPITOLUL I. Mixul de marketing. Particularitățile mixului de marketing pe piața B2B. 3
  4. 1.1. Conceptul de business to business marketing 3
  5. 1.2. Caracteristici ale mixului de marketing pe piața B2B 5
  6. 1.2.1. Politica de produs 6
  7. 1.2.2. Politica de preț 8
  8. 1.2.3. Politica de distribuție 10
  9. 1.2.4. Politica de promovare 12
  10. CAPITOLUL II. Poziția S.C. ERDEMIR ROMÂNIA S.R.L. pe piața oțelului 15
  11. 2.1. Analiza pieței oțelului 15
  12. 2.2. Prezentarea S.C. ERDEMIR ROMÂNIA S.R.L. 17
  13. 2.2.1. Istoricul întreprinderii și domeniul de activitate 17
  14. 2.2.2. Situația pe piață 20
  15. 2.3. Mediul de marketing al întreprinderii 23
  16. 2.3.1. Mediul extern 23
  17. 2.3.2. Mediul intern 25
  18. CAPITOLUL III. Particularitățile mixului de marketing 27
  19. 3.1. Particularitățile politicii de produs 27
  20. 3.2. Particularitățile politicii de preț 32
  21. 3.3. Particularitățile politicii de distribuție 34
  22. 3.4. Particularitățile politicii de promovare 35
  23. Concluzii și propuneri 38
  24. ANEXE 41
  25. Anexa 1. Producția de oțel în anul 2011 41
  26. Anexa 2. Topul celor mai mari companii producătoare de oțel în 2010 42
  27. Anexa 3. Previziunea consumului aparent de oțel pentru anii 2012-2013 43
  28. Anexa 4. Raport de producţie - Ianuarie 2012 43
  29. Anexa 5. Procesul de producţie 48
  30. Anexa 6. Producția S.C. ERDEMIR ROMÂNIA S.R.L în anul 2010 49
  31. Anexa 7. Organigrama Erdemir România 50
  32. Anexa 8. Analiza produsului M530-50A 51
  33. Anexa 9. Circuitul documentelor 52
  34. Anexa 10. Tabel comparativ distribuție 53
  35. Anexa 11. Manifestări promoționale 53
  36. Anexa 12. Satisfacția clienților în anul 2011 54
  37. Bibliografie 57

Extras din licență

Introducere

Domeniu relativ nou, marketingul s-a impus ca obiect de studiu, fiind cel care poate adăuga valoare produselor sau serviciilor în contextul unei concurențe tot mai acerbe. Deși marketingul este perceput ca rezumându-se la activități de promovare și vânzări, el reprezintă o noțiune mult mai complexă. În zilele noastre putem spune că întâlnim manifestări ale marketingului în fiecare zi, de la banala activitate de a merge pe stradă și a zări un panou publicitar, până la mesaje publicitare prin intermediul televiziunii sau al internetului, sau chiar personalizate direct pe telefon sau prin e-mail. El poate fi implementat în nenumărate locuri și domenii, iar cel industrial nu reprezintă o excepție.

Marketingul, mai mult ca orice funcțiune din întreprindere se ocupă de clienți. Chiar și în cazul clienților sub formă de întreprinderi, marketingul poate fi aplicat. Deși există delimitări clare în ceea ce privește marketingul B2B și cel B2C, el poate și trebuie aplicat cu succes și în domeniul industrial.

Dincolo de orice achiziție din economia modernă există o rețea de tranzacții business-to-business. Orice produs destinat pieței finale este supus unor tranzacții succesive pe piața B2B.

Operaționalizarea activităților de marketing se realizează prin elaborarea mixului de marketing. În cadrul pieței bunurilor productive, acesta diferă semnificativ, rolul fiecărei politici fiind redimensionat. Pornind de la aceste fapte, lucrarea de față descrie prin cele trei capitole modul în care este transpusă în realitate politica de marketing a unei întreprinderi industriale ce acționează pe piața oțelului. Primul capitol delimitează conceptual marketingul business-to-business de marketingul clasic. Diferențele sunt semnificative și derivă mai mult din specificul clienților, decât din cel al produselor. Cel de-al treilea capitol prezintă activitatea întreprinderii S.C. Erdemir România S.R.L., ca și jucător al pieței oțelului. Piața întreprinderii se delimitează de cea a oțelului, prin natura produselor fabricate. Astfel, piața oțelului electric este o componentă a pieței oțelului, fiind caracterizată prin valoare mai mare a produselor și aria specifică de utilizare. Ultimul capitol analizează politicile de marketing și strategiile adoptate de către companie, în contextul sarcinii mixului de marketing de a asigura îmbinarea eficientă a celor patru variabile: produs, preț, distribuție și promovare.

CAPITOLUL I. Mixul de marketing. Particularitățile mixului de marketing pe piața B2B

1.1. Conceptul de business to business marketing

Dezvoltarea intensivă a marketingului a dus la apariția specializărilor în acest domeniu, aducând în prim-plan în decursul anilor 1960 marketingul industrial sau „ business to business marketing”. Alături de marketingul bunurilor de consum, marketingul agricol și cel al serviciilor, marketingul bunurilor productive se înscrie în cadrul specializărilor în funcție de profilul activității economice.

„Marketingul este acea funcție a organizației, care prin intermediul unor metode și tehnici științifice, permite identificarea și satisfacerea în mod sistematic, a nevoilor, cerințelor și dorințelor publicului țintă la nivelul dorit de acesta.” O altă definiție din anul 1985 ce apartine Asociației Americane de Marketing spune că marketingul „este procesul de planificare și execuție a conceptului, a prețului, a promovării și distribuția ideilor, bunurilor și serviciilor pentru a crea schimburi care satisfac obiectivele indivizilor și organizațiilor” . El poate fi tratat ca "o filozofie a afacerilor, care pune consumatorul în centrul preocupărilor organizaţiei" .

Termenul de marketing industrial s-a dezvoltat mai ales după anii ’60, făcând referire la activitățile specifice marketingului, desfășurate între diferite organizații. Din anii ’80 se folosește cu precădere noțiunea de business to business marketing, sau, prescurtarea B2B. Acesta poate fi tradus ca reprezentând marketingul afacerilor.

B2B marketing, ca disciplină, s-a dezvoltat impresionant prin împrumutul unor concepte din științele comportamentale sau cantitative precum și prin extinderea orizontului de la produse industriale tradiționale la marketingul serviciilor de afaceri.

Marketingul industrial este „acea ramură a marketingului global care se adresează mai degrabă clienților organizaționali decât consumatorului final sau gospodăriilor.”

Rolul marketingului, indiferent de specializare rămâne același. Diferențele care apar derivă din specificul pieței bunurilor productive și al clienților. Astfel marketingul industrial nu se diferențiază neapărat prin natura produselor, căci numeroase produse sunt achiziționate atât de clienți organizaționali cât și de cei individuali. Există produse ce pot fi achiziționate numai de întreprinderi, însă sunt puține produse care sunt cumpărate de obicei de consumatorii individuali și nu și de către cei organizaționali.

Preview document

Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 1
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 2
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 3
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 4
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 5
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 6
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 7
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 8
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 9
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 10
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 11
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 12
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 13
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 14
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 15
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 16
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 17
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 18
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 19
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 20
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 21
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 22
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 23
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 24
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 25
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 26
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 27
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 28
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 29
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 30
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 31
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 32
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 33
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 34
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 35
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 36
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 37
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 38
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 39
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 40
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 41
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 42
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 43
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 44
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 45
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 46
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 47
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 48
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 49
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 50
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 51
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 52
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 53
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 54
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 55
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 56
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 57
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 58
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 59
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 60
Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir Romania SRL.docx

Alții au mai descărcat și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Planul de Marketing Privind Lansarea unui Nou Produs

INTRODUCERE În cadrul mediului de marketing, accentuarea tulburenţei pieţelor în ultimul sfert al secolului al XX-lea, trăsătura prezentând o...

Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Rompetrol SA

Introducere În prezent, marketingul reprezintă o fliozofie a activităţilor economice care vede, în satisfacerea cerinţelor efective şi potenţiale...

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE România a intrat de mai mult de un an de zile în criză economică şi financiară. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care şi...

Mixul de Marketing - Politica de Distribuție

Introducere “Firmele au nevoie de noi concepte referitoare la modul în care trebuie să-şi organizeze activitatea, în general, şi cea de marketing,...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Instrumente de Marketing Direct Utilizate de Oriflame

Introducere Într-o epocă în care totul evoluează cu o rapiditate nu foarte uşor de urmat pentru întreprinderile existente, în care progresul...

Analiza Activității de Marketing a Unei Firme

Introducere Marketingul semnifică o nouă imagine a orientării, organizării și desfășurării unei activități economice. Orice activitate economică...

Ai nevoie de altceva?