Analiza mixului de marleting la Orange România

Licență
7.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 45 în total
Cuvinte : 13045
Mărime: 103.39KB (arhivat)
Publicat de: Melina Nicoară
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dumitru Felicia
UNIVERSITATEA VALAHIA DIN TÂRGOVIŞTE FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA MARKETING

Cuprins

  1. INTRODUCERE.3
  2. CAPITOLUL I. MIXUL DE MARKETING. DELIMITĂRI CONCEPTUALE.5
  3. 1.1 Conceptul de mix de marketing.5
  4. 1.2 Politica de produs în servicii.8
  5. 1.3 Politica de preţ în servicii.9
  6. 1.4 Politica de distribuţie în servicii.10
  7. 1.5 Politica de promovare în servicii.11
  8. CAPITOLUL II. COORDONATELE ACTIVITĂŢII DE PIAŢĂ A ORANGE ROMÂNIA.15
  9. 2.1 Prezentarea Companiei Orange România.15
  10. 2.2 Structura organizatorică a acţionariatului.16
  11. 2.3 Gama de produse oferite şi servicii prestate.17
  12. 2.4. Mediul extern al Companiei Orange România.20
  13. 2.4.1 Componenetele micromediului companiei.20
  14. 2.4.2 Componentele macromediului companiei.25
  15. 2.5 Analiza SWOT a companiei.27
  16. CAPITOLUL III. POLITICA DE MARKETING A ORANGE ROMÂNIA.28
  17. 3.1 Piata firmei .28
  18. 3.2 Politica de produs.29
  19. 3.3 Politica de preţ.30
  20. 3.4 Politica de distribuţie.34
  21. 3.5 Politica de promovare.35
  22. CONCLUZII.39
  23. BIBLIOGRAFIE.41
  24. ANEXE.43

Extras din licență

INTRODUCERE

Mixul de marketing poate fi definit ca un instrument de realizare a politicii de marketing a firmei, care constă dintr-o combinaţie unitară a diferitelor variabile de marketing, în patru domenii distincte: produs, preţ, distribuţie şi promovare.

Aceste patru elemente sunt esenţiale şi pentru aplicarea cu succes a marketingului în servicii, aceşti factori sunt, foarte importanţi pentru că serviciile sunt produse şi consummate în acelaşi timp.

Tema aleasă, “Analiza mixului de marketing la Compania Orange România” doreste să evidenţieze atât produsele şi serviciile de calitate ,cât şi modalitatea de promovare a unora din produsele acestei companii de renume în România.

Prin prezenta teză mi-am propus să formez o imagine de ansamblu asupra mixului de marketing, structurând-o în trei capitole. (“Mixul de marketing. Delimitări conceptuale ”,” Coordonatele activităţii de piaţă a Orange România”, “Politica de marketing a Orange România”) incluzând şi alte elemente structural cum ar fi: introducerea, concluziile, bibliografia, anexele, etc.

În primul capitol, “Mixul de marketing. Delimitări conceptuale”, am prezentat conceptul general de mix de marketing ca o componentă de bază a marketingului, importanţa dezvoltării unui mix de marketing la nivelul oricărei întrerpinderi indiferent de dimensiunile sale şi am abordat din punct de vedere teoretic politicile de produs, preţ, distribuţie şi promovare.

În cadrul celui de-al doilea capitol, “ Coordonatele activităţii de piaţă a Orange România”,s-au urmărit o serie aspecte cu privire la prezentarea generală a companiei Orange România, a gamei de servicii prestate, obiectivele de marketing faţă de produsele companiei, precum şi analiza mediului extern cu micromediul şi macromediul companiei, situaţia pe piaţă şi nu în ultimul rând evaluarea performanţelor financiare ale companiei, prezentarea clienţilor şi concurenţilor.

În cel de- al treilea capitol, “Politica de marketing a Orange România”, am efectuat un studiu de caz privind strategia de piaţă şi politicile de marketing (politica de produs, preţ, distribuţie, promovare).

Scopul principal al acestei lucărari este de a scoate în evidenţă importanţa mixului de marketing în condiţiile societăţii contemporane deoarece produsele şi serviciile Orange s-au bucurat de o apreciere deosebită şi de recunoastere atât pe plan internaţional ,dar şi pe piaţa din România, unde se numără printre cele mai de calitate serivicii. Treptat, a apărut competiţia, care a avut o politică de marketing mult mai dezvoltată şi a reusit să obţină cote de piaţă cel putin egale în ultimii ani.

Tema abordată se referă la o problemă de maximă importanţă şi actualitate în contextul dinamicii de pe piaţă. Fundamentarea unui mix de marketing este o prioritate pentru orice companie care doreşte o dezvoltare durabilă, profitabilă şi susţinută a activităţii sale.

CAPITOLUL I

MIXUL DE MARKETING. DELIMITĂRI CONCEPTUALE

1.1 Conceptul de mix de marketing

Marketingul reprezintă un proces social şi managerial prin care grupurile sau indivizii obţin ceea ce le trebuie sau îşi doresc prin crearea şi schimbul de produse ori valori cu alte grupuri şi indivizi .

Marketingul intern se referă la faptul că firma de servicii trebuie să-şi instruiască şi să-şi motiveze angajaţii de contact cu clientul, precum şi pe toţi care asigură servicii auxiliare, să lucreze împreună ca echipă pentru a asigura satisfacţia clientului.

Dezvoltarea impetuasă a serviciilor, în ultimele decenii, a creat condiţiile apariţiei şi afirmării unei tinere ramuri a marketingului care să surprindă specificitatea şi particularităţile lor, şi anume marketingul serviciilor.

Estenţa marketingului serviciilor printr-o abordare managerială, apare ca un domeniu specializat al marketingului în al cărui conţinut se regăsesc un obiect suficient de clar delimitat precum şi o serie de metode, tehnici şi concepte specifice ori comune băuturilor şi tuturor serviciilor a căror întelegere şi utilizare nu este posibilă fără o tratare distinctă.

Viziunea de marketing a fost reflectată în literatura de specialitate prin ataşarea cuvântului corespunzător tipului de procese abordate distinct din care a rezultat: marketingul serviciilor oferite(marketing extern companiei), marketing interactiv şi marketing intern al companiei.

Ciclul de activităţi care au drept rezultat serviciile promise (oferite) abordat în optica de marketing este reflectat teoretic în cadrul unui concept denumit sugestiv marketingul extern firmei sau marketingul serviciilor promise (oferite).

Viziunea de marketing atribuită acestor procese este sintetizată astfel: în momentul exprimării de către client, pe piaţă, a nevoii de servicii sub formă de cerere, firma în baza cunoaşterii anterioare a acestuia (cercetarea de marketing) apare la întâlnire cu o ofertă (produsul promis, oferit) suţinută corespunzător de celelalte componente ale mix-ului de marketing (preţ, promovare, distribuţie) .

Bibliografie

1. Adăscăliţei Virgil Tehnici Promoţionale, Universitatea Transilvania, Facultatea de Ştiinţe Economice, Braşov, 1994

2. Anghel Laurenţiu, Florescu Constantin, Zaharia Răzvan Aplicaţii în Marketing, Editura Expert, Bucureşti, 1999

3. Balaure Virgil, Popescu Ioana Cecilia Tehnici promoţionale, Editura Metropol, Bucureşti, 1994

4. Balaure Virgil, Popescu Ioana Cecilia, Şerbănică Daniel, Vegheş Călin Tehnici promoţionale-probleme, analize, studii de caz, Editura Uranus, Bucureşti, 2000

5. Cetină Iuliana Marketingul Serviciilor, Editura Uranus, Bucureşti, 2009

6. Cruceru Anca Strategii de comunicare promoţională, Editura ASE, Bucureşti, 2005

7. Olteanu Valerică Marketingul Serviilor, Editura Ecomar, Bucureşti, 2003

8. Papuc Mihai Tehnici promoţionale, Editura Universitară, 2004

9. Popescu Ioana Cecilia Comunicarea în marketing: concept, tehnici, strategii, Editura Uranus, Bucureşti, 2002

10. Şerbănică Daniel Relaţii publice, Bucureşti, Editura ASE, 2003

11. Kotler Philip, Armstrong Gary Saunders John, Wong Veronica Principiile marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 1999

12. Kotler Philip, Armstrong Gary Principiile marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 2008

13. Anghel Laurenţiu Strategia promoţională a firmei, în revista Marketing Management, studii, cercetări, consulting nr:3-4, Aromar, Bucuresti, 1994

14. www.orange.ro

15. http://ro.wikipedia.org/wiki/Zapp_Mobile

16. http://www.smartnews.ro/Business/11239.html

17. http://ro.wikipedia.org/wiki/RCS_%26_RDS

18. http://www.orange.ro/about/2005_raport_csr.pdf

19. http://ro.wikipedia.org/wiki/Orange_Rom%C3%A2nia

20. http://www.ancom.org.ro/DesktopDefault.aspx?tabid=2939

21. http://ro.wikipedia.org/wiki/Vodafone_Rom%C3%A2nia

22. http://ro.wikipedia.org/wiki/Cosmote_Rom%C3%A2nia

23. http://www.vrajitorul.eu/firma/9010105/orange-romania-sa

24. http://www.adevarul.ro/financiar/Veniturile_Orange_Romania_au_scazut_cu_10-2_0_252574868.html

25. http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/35542/Orange-a-investit-1-4-miliarde-euro-in-Romania.html

26. http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/80949/Miza-pe-clienti-la-Orange-Cum-a-revenit-pe-crestere-baza-de-utilizatori.html

Preview document

Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 1
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 2
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 3
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 4
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 5
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 6
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 7
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 8
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 9
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 10
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 11
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 12
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 13
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 14
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 15
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 16
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 17
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 18
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 19
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 20
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 21
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 22
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 23
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 24
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 25
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 26
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 27
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 28
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 29
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 30
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 31
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 32
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 33
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 34
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 35
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 36
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 37
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 38
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 39
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 40
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 41
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 42
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 43
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 44
Analiza mixului de marleting la Orange România - Pagina 45

Conținut arhivă zip

  • Analiza mixului de marleting la Orange Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Satisfacția consumatorilor cu privire la serviciile de telefonie oferite de către compania Orange România

Prezenta lucrare, intitulată „Satisfacția consumatorilor cu privire la serviciile de telefonie oferite de către compania Orange România” constituie...

Lucrare de licență - marketingul direct - o alternativă în politica de promovare a firmei

CAPITOLUL 1 –BAZELE MARKETINGULUI DIRECT Explicarea continutului conceptual al comunicÎrii reprezinta o misiune destul de spinoasã pentru cÎ...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

E-marketingul Serviciilor de Telefonie Mobilă

INTRODUCERE Influenţa Internetului ca piaţă în societatea informaţională şi recunoaşterea importanţei valorii bunurilor (activelor, assets)...

Analiza Mediului de Marketing la Vodafone România

1 Introducere Despre Vodafone Group Compania Vodafone a fost înfiinţată în anul 1984 ca o divizie a Racal Electronics Plc., cunoscută atunci ca...

Mixul de marketing

1. Introducere De-a lungul timpului, societatea s-a bucurat de diversele domenii din evoluţia culturală precum: pictura, grafica, sculptura,...

Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone

Introducere Secolul XXI este considerat de marea majoritate a specialiștilor secolul revoluției informaționale și tehnologice, începută încă din...

Analiza mixului de marketing al companiei transnaționale Cosmote

1. Prezentarea companiei Cosmote (scurt istoric) Cel mai nou si cel mai mic operator de telefonie din tara, o divizie a operatorului de telefonie...

Ai nevoie de altceva?