Analiza Ofertei Turistice pe Piata Spaniei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. TURISMUL-ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALA 4
1.1. Locul si rolul turismului in economie 4
1.2. Sistemul economic al Spaniei 4
1.3. Contributia turismului la cresterea economica 11
1.4. Turismul in comertul mondial cu servicii 12
1.5. Turismul si mediul inconjurator 12
CAPITOLUL II. PIATA TURISTICA A SPANIEI 14
2.1. Cererea si oferta turistica 14
2.2. Baza tehnico-materiala a turismului 42
2.2.1. Cazarea turistica 42
2.2.2. Alimentatia publica, baza de tratament si baza tehnico - 
materiala 45
2.2.3. Forta de munca in turismul spaniol 45
CAPITOLUL III. SERVICIILE TURISTICE 47
3.1. Turismul-activitate specifica de servicii 47
3.2. Transporturile turistice si rolul transporturilor in dezvoltarea 
activitatii turistice spaniole 48
3.3. Formele de transport utilizate in turismul spaniol 48
CAPITOLUL IV. INDICATORI TURISTICI SI ECONOMICI 51
4.1. INDICATORII DENSITATII TURISTICE 53
4.1.1. Densitatea populatiei 53
4.1.2. Densitatea teritoriului 53
4.2. INCASAREA UNITARA 54
4.3. CHELTUIALA UNITARA 54
4.4. INDICELE RAPORTULUI DE SCHIMB 55
4.5. INDICATORII EFECTELOR ECONOMICE 55
4.5.1. Indicele participarii turismului la incasarile valutare ale tarii 55
4.5.2. Indicele de acoperire a importurilor totale prin incasari din 
turism 55
4.6. BALANTA TRIAJELOR TURISTICE 55
4.6.1. Soldul balantei turistice 56
4.6.2. Soldul balantei comerciale 56
4.6.3. Indicii raportului dintre soldul balantei turistice si soldul 
balantei comerciale 56
4.7. INDICATORII POTENTIALULUI TURISTIC AL PIETEI 56
4.7.1. Intensitatea turistica 56
4.7.2. Cheltuiala turistica pe locuitor 57
4.7.3. Ponderea cheltuielilor turistice in P.I.B. 57
4.7.4. Proportia incasarilor turistice in P.N.B. 57
4.7.5. Veniturile obtinute de populatie din activitatea turistica 57
4.7.6. Cheltuieli turistice fata de importurile totale 58
4.7.7. Gradul de acoperire al importurilor prin exporturi 58
CAPITOLUL V. SEZONALITATEA SERVICIILOR TURISTICE 60
5.1. Variatiile sezoniere ale fenomenului turistic 60
5.2. Ciclurile de sezonalitate in activitatea turistica 60
5.3. Implicatiile sezonalitatii si posibilitatile de diminuare a efectelor 
lor economice in industria turistica 62
CONCLUZII 64
BIBLIOGRAFIE 65


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
SPANIA: Pentru vechii greci, reprezenta taramul unde cresteau merele de aur ale lui Hercule; pentru arabi, era intruchiparea Raiului pe pamant; pentru scriitorii George Orwell si Ernest Hemingway era o arena in care istoria oscila intre fapte eroice si tragedie, cand toreadorii flirtau cu moartea pe parcursul unei dupa-amieze.
In ciuda traficului sustinut spre statiunile de pe tarm, Spania a ramas in ochii necunoscatorilor, o tara misterioasa. Cei mai cunoscuti spanioli in intreaga lume sunt personaje de roman: Don Juan, Don Quijote si Carmen. Fiestele si flamenco sunt seducatoare, nu doar pentru caracterul lor ostentativ, cat mai ales pentru exotismul lor cu influente din afara Europei.
Pentru turistii care viziteaza Spania, calatoria poate avea doua constante. Una dintre ele este lumina: soarele stralucitor la care se ingramadesc nordicii pentru a se rasfata la caldura, rosul-auriu lucios care imbraca orase intregi, lumina pe care El Greco, Velasquez si Picasso au vazut-o si au redat-o in tablourile lor. Cealalta este o inimaginabila vitalitate omniprezenta, la fel ca lumina, putand fii vazuta prin cafenele si la grupurile ce ies la plimbare duminica seara in orasele cu pretentii si la exuberantii dansatori din cadrul festivalurilor ori in politetea nobila a unui strain aflat pe un drum de tara oferindu-se sa-si imparta mancarea cu tine si interesandu-se ce-ti mai face familia.
Dintre toate aspectele pe care Spania le ofera de-a lungul unui sejur, cea mai izbitoare este cu siguranta, "noua Spanie", cea a postfranchismului: parintele mandru al unei noi democratii, membru ambitios al Uniunii Europene, al unei Spanii care in doar cateva decenii a devenit o artista scandaloasa, o ziarista necenzurata, un politician idealist, o scena de desfasurare a evenimentelor istorice si mondiale si o mare consumatoare de informatie si cultura.
Toate acestea reprezinta Spania, o lume aparte ,,aruncata de natura si de istorie" intre Europa si Africa, intre Marea Mediterana si Oceanul Atlantic, o lume care ofera strainilor o varietate de forme de relief careia ii corespunde un popor plin de contraste, catalani, castilieni, andaluzi, basci si galicieni, toti uniti prin ,,simtul demnitatii si setea de libertate".
Anual sute de mii de turisti viziteaza Spania, insetati de a cunoaste si de a simti pulsul fierbinte al lumii spaniole.
Desi in Spania predomina turismul cultural, turismul de litoral si cel montan sunt de asemenea foarte bine dezvoltate, nu numai datorita peisajelor de o deosebita frumusete, ci si serviciilor de o inalta calitate oferite.
In prima parte a lucrarii de fata se prezinta importanta turismului in economia unei tari, serviciile turistice existente in Spania si modul cum aceasta oferta contribuie la dezvoltarea turismului, Spania mentinandu-si astfel pozitia (alaturi de alte tari europene ca: Franta, Italia, Austria, Olanda, Belgia, Portugalia), in topul mondial al destinatiilor turistice, realizand astfel importante venituri din aceasta ramura.
Indicatorii turistici si economici de referinta din sfera turismului, se prezinta in ultima parte a lucrarii, acestia fiind calculati pe baza datelor statistice furnizate de Organizatia Mondiala a Turismului, alaturi de sezonalitatea serviciilor turistice, o trasatura importanta ce caracterizeaza oferta turistica spaniola.
I.TURISMUL - ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALA
1.1. Locul si rolul turismului in economie
Turismul cuprinde in sfera sa de actiune o serie de activitati de natura serviciilor si anume: furnizarea de informatii, comercializarea de vacante, efectuarea unor prestatii - transport, cazare, alimentatie, agrement, tratament, etc. De asemenea, trasaturile acestor activitati, luate individual sau in totalitate, exprimate prin nematerialitate, intangibilitate, eterogenitate, consum mare de munca vie sau dinamismul si diversificarea lor permanenta, ca forme de materializare a comportamentului economic, sunt comune tuturor ramurilor componente ale sectorului tertiar.
Totodata, diversitatea activitatilor ce dau continut prestatiei turistice, ca si prezenta unora dintre ele in structura altor ramuri ale economiei, confera turismului caracterul unei ramuri de interferenta. De aici, amploarea si complexitatea legaturilor ce se dezvolta intre turism si celelalte ramuri ale economiei, indiferent din ce sector fac parte.
Aceste relatii imbraca forme diferite, manifestandu-se direct sau indirect, permanent sau periodic, pe orizontal sau vertical. Spre exemplu, pentru desfasurarea activitatii turistice sunt necesare intrari in alte ramuri ca: industria constructiilor (si indirect, industria materialelor de constructii, a sticlei, a lemnului, metalurgiei etc), energetica, alimentara, textila, etc.; de asemenea turismul intretine legaturi directe cu transporturile, telecomunicatiile, cultura si arta. La randul sau, prin produsele care le ofera, contribuie nemijlocit la asigurarea consumului populatiei.
Toate acestea ilustreaza pozitia importanta a turismului in structura mecanismului economic si rolul sau activ in procesul de dezvoltare si modernizare a economiei.
1.2. Sistemul economic al Spaniei
1. Agricultura
De cand s-a alaturat Comunitatii Europene, sectorul agriculturii, a trebuit sa respecte politicile Comunitatii Europene, rezultatul fiind acela ca multe operatii realizate la scara mica, in special obtinerea produselor lactate, a trebuit sa inceteze.
In prezent, in cadrul agriculturii spaniole lucreaza aproximativ 10% din forta de munca.
Productia de cereale ocupa un loc important in agricultura Spaniei, principalele recolte fiind cele de grau care este cultivat in Castilla, Aragon si Extremadura si de orz, cultivat in sud-estul Spaniei. De asemenea exista si o productie considerabila de orez cultivat in regiunile din nordul Valenciei si sudul Cataloniei. Cea mai importanta recolta folosita, din totalul productiei de cereale este lucerna folosita pentru hrana animalelor.
Alte recolte semnificante sunt cele de sfecla de zahar, masline (folosite in mare parte pentru ulei), legume (fasole, linte si mazare), citrice (in special portocale), mere, pere, piersici si banane, vegetale (in special rosii, ceapa si cartofi) si migdale.
Spania este una dintre cele mai mari producatoare de vin. Vita de vie, foarte raspandita, se concentreaza mai ales in zonele: La Rioja, Valdepenas in Noua Castillie, Malaga, Valea Duero in Vallavoid, Levante in Valencia si Jerez de la Frontera, aceasta din urma fiind si un important centru al productiei de cirese.
Cresterea animalelor este de asemenea o parte importanta a agriculturii spaniole. Carnea de porc constituie cea mai vasta productie, urmata de cea de pasare, vitel si miel.
Cresterea animalelor este dezvoltata mai ales in munti (in special a oilor si a caprelor) si cu precadere in Cordiliera Iberica, Cordiliera Centrala, Cordiliera Cantabrica, Sierra Morena, in Extremadura de Nord si pe valea mijlocie a Guadalquivirului.
La nivelul anului 2000 Spania a ocupat locul 7 de pe glob intre producatorii de fructe cu 13,095,000 tone si locul 9 intre producatorii de carne (4,800,000 tone) si legume (10,524,000 tone). Spania a fost si este una dintre puterile mari in domeniul pescuitului.
Principalele zone de pescuit sunt in N-V Spaniei, mai ales Vigo si La Coruna. Marile zone de pescuit sunt: Coasta Cantabrica ( sardele, ton, morua, palamida), Coasta Galiciana (mai ales sardele si morua), Coasta Andaluza (sardele), Insulele Baleare (languste) si Insulele Canare (sardele).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Ofertei Turistice pe Piata Spaniei.docx

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!