Analiza Particularitatilor Marketingului pe Piata Unica Europeana

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1. Rolul concurentei asupra economiei de piata 3
1.1. Rolul concurentei libere asupra strategiilor de firma 3
1.2. Tipologia de concurentei 5
1.3. Legislatia Uniunii Europene in domeniul concurentei 11
1.4. Concentrarea intreprinderilor si acordurile de cooperare 16
Cap. 2. Strategia de marketing - calea de urmat in lupta concurentiala 24
2.1. Semnificatia abordarii strategice: modele de analiza strategica 26
2.2. Tipologia strategiilor de marketing 27
2.3. Strategia concurentiala conform lui Michael Porter 38
2.4. Notiunea de ,,piata relevanta" 45
Cap. 3. Analiza pietelor externe in contextul procesului de internationalizare 50
3.1. Etape in analiza pietelor 53
3.3.Tipologia companiilor cu activitate internationala 61
3.2 Factori care stau la baza unei analize eronate a pietelor externe 70
Cap. 4. Studiu de caz: Analiza particularitatilor euromarketingului 72
4.1. Specificul analizei Pietei Unice Europene 72
4.2. Particularitatile euromarketingului - pozitionarea strategica a firmelor pe Piata Unica Europeana 75
Concluzii 79
Bibliografie 81


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1. Rolul concurentei asupra economiei de piata
Unul dintre elementele fundamentale pe care o firma trebuie sa le aiba in vedere atunci cand activeaza pe o piata este cadrul legal, respectiv regulile jocului create de catre autoritatile statului respectiv.
,,O trasatura de baza a economiei de piata o reprezinta concurenta, motiv pentru care aceasta este cunoscuta si sub numele de economie concurentiala. Existenta si dezvoltarea concurentei este o expresie a manifestarii liberei initiative, intreprinzatorii dezvoltand activitatile pe care le considera ca fiind profitabile" .
Daca perioada contemporana este privita de catre multi analisti ca fiind o retragere a prezentei autoritatilor publice in sfera interventiei in economie, exista anumite domenii in care aceasta prezenta se afla in plina ascensiune. Politica publica in domeniul concurentei reprezinta una dintre dimensiunile in care se remarca o crestere importanta a importantei si gamei de mecanisme pe care statele le folosesc pentru a-si atinge obiectivele de politica generala si sectoriala. Dupa anumiti autori, aceste politici au depasit ca importanta alte politici clasice folosite cu preponderenta in trecut, precum politica comerciala, ca instrumente ale mixului de politica publica.
1.1. Rolul concurentei libere asupra strategiilor de firma
,,Ansamblul raporturilor de interactiune in care intra agentii economici in lupta pentru asigurarea surselor de aprovizionare si a pietelor de desfacere formeaza sistemul relatiilor de concurenta; in acest context, cunoasterea comportamentului anticoncurential reprezinta un obiectiv important al cercetarilor de marketing" .
Teoria economica sustine ideea conform careia cresterea capacitatii firmelor nationale de a concura pe piata internationala este direct influentata de nivelul de concurenta de pe piata lor de origine. Conform acestei perspective, cu cat pe o piata nationala exista o concurenta mai ridicata, cu atat firmele locale pot concura mai bine pe piata internationala. Mentinerea unui cadru concurential cat mai coerent este in consecinta cel mai bun suport pe care il poate acorda un stat firmelor nationale pentru a le pregati de competitia de pe piata globala. Pe de alta parte, cu cat firmele dintr-o economie beneficiaza de un sprijin mai puternic din partea autoritatilor publice, cu atat ele vor avea dificultati in a-si crea o pozitie avantajoasa pe piata internationala in masura in care pozitia lor este artificial creata de catre autoritatile publice din statul de origine.
Aceasta perspectiva este cu atat mai consistenta cu cat mediul international de afaceri cunoaste o tendinta puternica de liberalizare a fluxurilor comerciale, precum si de integrare a pietelor la nivel global. Tot acest proces modifica si restructureaza paleta de instrumente pe care statul national le are la dispozitie pentru a formula, implementa si gestiona politicile economice, sociale si de alta natura.
Falimentul economic al sistemului centralizat de gestiune economica - tipic fostelor state socialiste - a impus o reevaluare a modelului economiei de piata in aproape toate statele pe plan international. Astfel, in majoritatea statelor se remarca o retragere a prezentei directe a autoritatilor publice in economie prin privatizarea fostelor companii de stat - semnificand, deci, reducerea sectorului public - precum si prin incercarea de a inlatura diferitele forme de monopol de care se bucurau companiile nationale - fie ele de stat sau private. Statul isi pastreaza insa diferite mecanisme de interventie indirecta in economice, mai ales prin crearea cadrului in care sa se manifeste libera concurenta si drepturile private de proprietate.
Toate aceste elemente au un impact major asupra calitatii mediului de afaceri si a comportamentului firmelor pe piata in cauza. Crearea unui cadru concurential este astfel una dintre prioritatile pe care orice stat le promoveaza pentru a promova bunastarea generala la nivelul societatii respective.
Toate aceste elemente au efecte directe asupra comportamentului intreprinderilor pe piata, asupra procesului care are loc la nivel de firma, de formulare si implementare a strategiei de afaceri. Toate elementele mixului de marketing trebuie adaptate acestui cadru general concurential pentru a se evita situatia in care, voluntar sau involuntar, o companie poate sa afecteze libera concurenta de pe piata pe care activeaza si sa determine interventia statului.
Strategiile diverselor firme privind stabilirea pretului si distributia sunt elementele ale mixului de maketing cel mai pregnant influentate de politica privind concurenta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Particularitatilor Marketingului pe Piata Unica Europeana.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!