Introducere 7 Capitolul 1.Piaţa fizică a celulozei, hârtiei, sticlei şi ceramicii 9 1.1.Introducere în industria celulozei, hârtiei, sticlei şi ceramicii. 9 1.1.1 Industria celulozei şi a hârtiei 9 1.1.2. Industria sticlei şi ceramicii 10 1.2. Clasificarea industriilor 11 1.3.Situaţia pe piaţă românească a industriei hârtiei, celulozei, sticlei şi ceramicii 11 1.3.1.Evoluţia şi perspectivele industriei hârtiei şi celulozei 11 1.3.2.Cauze 13 1.3.3.Efecte 13 1.3.4.Reducerea poluării 14 1.3.5Perspectivele integrării hârtiei în UE 14 1.4 Evoluţia şi perspectivele industriei sticlei şi ceramicii 15 1.5.Situaţia pe piaţă europeana şi mondială a industriei hârtiei, celulozei, sticlei şi ceramicii 17 1.5.1. Industriei hârtiei şi celulozei 17 1.5.2. Industria sticlei şi ceramicii 20 1.6.Reciclarea 21 1.6.1. Ce reprezintă reciclarea 21 1.6.2. Cum a aparut conceptul de reciclare 22 1.6.3.Reciclarea hârtiei. Statistici 23 1.6.4.Reciclarea sticlei 25 1.6.5. Impactul deşeurilor asupra mediului 25 1.6.6.Stiati ca? 26 Capitolul 2.Piata virtuala a hartiei si celulozei, sticlei si ceramicii 27 2.1. Conceptul de E-commerce în industria hârtiei şi celulozei, sticlei şi ceramicii 27 2.1.1.Sistemul electronic de plăti 27 2.1.2. Tranzacţiile 28 2.1.3 Modalitati de plata 28 2.1.4.Servicii integrate în comerţul electronic al pieţei hârtiei şi celulozei sticlei şi ceramicii 30 2.1.5.Modele de afaceri pe piaţă virtuală 30 2.1.6 Vânzarea de conţinut 32 2.1.7.Comerţul electronic în România 33 2.1.8.Avantajele si dezavantajele comertului electronic 35 2.1.9.Legislaţia cu privire la comerţul electronic 38 2.1.10.Concluzii si propuneri 38 2.2.Studiu de caz pe piaţă viartuala a hârtiei şi celulozei, sticlei şi ceramicii 39 2.2.1.Prez entarea bazei de date 39 2.2.2. Concluzii în urmă analizei bazei de date 39 Capitolul 3.Marketingul Direct Vs E-marketing 44 3.1.Marketing general 44
Introducere Am realizat lucrarea de faţă din dorinţa de a evidenţia situaţia la momentul actual al pieţei virtuale din industria hârtiei şi celulozei, sticlei şi ceramicii şi perspectivele acesteia de dezvoltare. Spaţiul virtual şi implicit beneficiile pe care o firmă le are odata cu extinderea sa şi în domeniu nu sunt deloc de neglijat, dat fiind faptul că numărul utilizatorilor de internet din întreaga lume este în continuă creştere. Prin extinderea firmelor la nivel virtual şi folosirea de către acestea a noilor tehnologii de comunicaţie ele pot ajunge să beneficieze în final de costuri mai reduse ale producţiei, de timp economisit şi de accesul la un public mult mai mare. Structura capitolelor şi metodologia pe care am folosit-o sunt evidenţiate în cele ce urmează: Iniţial am prezentat piaţa reală sau fizică a industriilor hârtiei şi celulozei, sticlei şi ceramicii pentru a avea o privire de ansamblu în ceea ce priveşte începuturile industriilor de profil pe care le-am cercetat, o clasificare a acestora, situaţiile în care se află la momentul de faţă, cauzele şi efectele pentru care s-a ajuns în stadiul acesta şi perspectivele de dezvoltare pe viitor atât la nivel naţional cât şi la nivel european. Tot aici am dorit să includ importanta reciclării atât a hârtiei cât şi a sticlei şi nu in ultimul rand avantajele şi dezavantajele produse de către aceasta. Fiind un concept încă nou, încet, şi în ţara noastră se introduce educaţia reciclării deşeurilor, însă mai avem mult de lucru pentru a-i ajunge din urmă pe occidentali. Ulterior am descris importanta pe care comerţul electronic o ocupă în rândul firmelor şi am realizat de asemenea un studiu de caz efectuând şi analizând apoi ,o bază de date a firmelor româneşti din industriile mentionate mai sus şi nivelul la care acestea sunt situate în ceea ce priveşte prezenţa în domeniul comerţului electronic. Pentru a experimenta impactul pe care e-marketingul îl are în momentul de faţă la noi în ţara am efectuat o campanie de bannere gratuite pe piaţă virtuală www.v-market.ro şi vizite la sediul firmelor care activează în domeniu pentru a stabili un contact direct cu acestea. Firmele au fost intervievate cu ajutorul unui chestionar pentru a stabili nivelul pe care internetul îl ocupă în desfăşurarea activităţii lor însă rezultatele au fost cu mult sub aşteptări reflectând din păcate faptul că managerii români nu sunt încă familiarizaţi cu importanta internetului, cu posibilităţile nelimitate ale acestuia şi beneficiile pe care le poate aduce în activitatea firmei. Mai mult decât atât aceştia prefera sa refuze o promovare gratuită pe o piaţă virtuală decât să-şi “piarda timpul” cu detaliile legate de această campanie. Ca şi studiu de caz principal am hotărât să pornesc o mică afacere virtuală realizând un site găzduit de bravenet.com pentru piaţa virtuală a industriilor hârtiei şi celulozei, sticlei şi ceramicii, pentru ce-i interesaţi de evoluţia pieţei virtuale şi nu numai, a ţării noastre. Aici am adăugat informaţii din cerectarea pe care am realizat-o în acest domeniu urmând ca în timp să reuşesc să dezvolt această afacere şi sa-mi continui cercetarea în scopul de a face puţină lumina asupra situaţiei firmelor româneşti în raport cu noile tehnologii de comunicaţie. În final sunt prezentate concluziile la care am ajuns în urma acestei cercetări atât a pieţei virtuale cât şi a celei fizice , şi propunerile pentru ca perspectivele de dezvoltare să fie mai optimiste decât sunt în momentul de faţă.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.