Introducere pag.3 I. Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale 1.1. Piata virtuala pag. 4-10 1.2. Piata virtuala a transporturilor ..pag.10-34 a) Transport rutier ..pag.14-19 b) Transport feroviar ..pag.19-23 c) Transport prin conducte .pag.24-25 d) Transport fluvial i maritim ...pag.25-30 e) Transport aerian .pag.31-34 1.3. Concluzii pag.35 II. Capitolul 2. Activitatea de promovarepag. 2.1. Marketing ..pag.36-41 a) Definirea conceptului de marketing pag.36 b) Mixul de Marketing pag.36-41 2.2. Publicitatea on-line ...pag.41-48 a) Publicitatea on-line pe plan mondial ..pag.41-45 b) Publicitatea on-line in Romania .pag.45-48 2.3. Campania publicitara pag.48-56 a) Campania publicitara on-line ..pag.48-50 b) Campanie publicitara directa .pag.50-56 2.4. Concluzii pag.56-57 III. Capitolul 3. Bursele de transport 3.1. Bursa-elemente generale si specifice ...pag.57-63 a) Bursa de valori .pag.59-61 b) Bursele comerciale ..pag.61-62 c) Brokerii pag.62-63 3.2. Bursele de transport europene ..pag.63-64 3.3. Bursele de transport din Romania pag.64-66 3.4. Concluzii ..pag.66-67 IV. Capitolul 4 Concluzii finale 4.1 Metodologie ..pag.67 4.2 Concluzii ...pag.68-69 4.3 Critici i propuneri ...pag.69-70 V. Bibliografie pag.74-71 VI. Lista figurilor, graficelor ti tabelelor pag.75-76 VII. Anexe ...pag.77-79
Introducere Aceast lucrare are la baz analiza pietei virtuale si a modului in care firmele romanesti d etransport se prezint pe aceast piat. Astfel c incepand cu primul capitol am analizat atat stadiul in care se afl piata virtual dar si modul in care a evoluat de-a lungul timpului. La inceputul lucrrii am efectuat o baz de date care cuprinde un numr de 1185 de firme romanesti de transport pe care le-am analizat din punct de vedere al existentei pe piata virtual fie printr-un website, fie in functie de o adres de e-mail. In etapa urmtoare am analizat reactiile firmelor in ceea ce priveste deschiderea manifestat fat de campaniile de marketing. Lucrarea este structuratt astfel incat s cuprind aspectele necesare pentru a putea concluziona referitor la piata virtual a transporturilor. Structura se regaseste astfel: I Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale II Capitolul 2. Activitatea de promovare III. Cpirolul 3. Bursele de transport IV Capitolul 4. Concluzii finale Ceea ce am vrut s evidentiez in cadrul acestei lucrri este starea actual a pietei virtuale romanesti a transporturilor in comparatie cu trile mai dezvoltate din Europa in particular si in lume in general.Starea Romaniei atat din punct de vedere al existentei si raspandirii internetului cat si a capacitatii firmelor de a se sustine pe piata virtuala. Cap.1 Introducere in teoria pietei virtuale 1.1 Piata virtuala Agentii economici isi exercita capacittile in cadrul pietei. Pata reprezinta spatiul in care cererea i oferta se confrunta pentru a-i satisface nevoile. Piata este un concept economico - social, un sistem integrat de relatii de interdependenta i conexiuni directe sau inverse intre cerere, oferta, i factorii sai de influenta, manifestarea prin totalitatea actelor de vanzare i cumparare desfaurate intr-un anumit spatiu geografic.1 Piata are diferite forme in functie de criteriile pe care le consideri adecvate pentru impartirea acesteia.Astfel ca avem : a) Dupa forma bunurilor schimbate : piete unifome , piete omogene i piete diversificate b) Dupa natura bunurilor ce fac obiectul tranzactiilor comerciale : piata factorilor destinate consumului final i piata factorilor care intra intr-un proces de productie c) Dupa starea produselor supuse vanzarii-cumpararii : piata reala i piata fictiva d) Dupa locul in care se desfaoara operatiile comerciale : piete locale , piete regionale , piete nationale , piete internationale i piata mondiala. e) Dupa timpul in care se transfera bunul catre consumator : piete la termen , piete disponibile sa livreze i piete la vedere f) Dupa numarul i importanta participantilor : piete cu concurenta perfecta i piete cu concurenta imperfecta g) in functie de raportul dintre cererea i oferta unui bun : piata vanzatorului i piata consumatorului In cadrul acestui sir de clasificari putem introduce cea mai noua forma a pietei - piata virtuala. Acest tip de piata este un mecanism artificial creat de om datorita posibilitatii oferite de aparitia internetului, considerat ca un canal complex de propagare a informatiilor. incepand cu anii `90 s-a creat i s-a dezvoltat un nou tip de comert i anume comertul electronic. Acest lucru este datorat i accesului tot mai uor a populatiei catre un calculator i implicit catre Internet. Daca acum 10 ani o mica parte a populatiei folosea internetul i ceea ce poate oferi el,astazi a creat o dependenta. Datorita acestei nevoi tot mai acute a oamenilor de a folosi internetul plus faptul ca piata virtuala i-a largit orizonturile devenind o copie a pietei traditionale. Acest tip de comert este tot mai preferat de catre populatie datorita accesului tot mai uor la informatie cat i economia care se face la cea mai pretioasa resursa pe care o avem - timpul. Comertul electronic este un concept integrativ ce desemneaza o gama larga de servicii suportate pentru procesele de afaceri, incluzand posta electronica, cataloagele electronice, sisteme suport pentru preluarea de comenzi, logistica si tranzactii. 3Pietele virtuale sunt spre deosebire de cele normale, sisteme inchise. In lume utilizarea internetului i respectiv a pietei virtuale este un lucru cat se poate de firesc. in urma unui studiu s-a facut topul primelor 20 de tari cu cel mai mare numar de utilizatori de internet. Putem vedea acest top in Tabelul 1.1
Capitolul 1. Introducere in teoria pietei virtuale 1._IN1 http://www.studentie.ro/Curs_Marketing_PIATA TREPRINDERII--citestenr401. html 2. 1 http://facultate.regielive.ro/cursuri/economie/burse_de_marfuri_si_valori-23891.html 3. 1 http://www.bcut.ro/abir/chivu.doc 4. 1 http://www.internetworldstats.com/top20.htm 5. http://www.internetworldstats.com/stats4.htm 6. 1 http://www.internetworldstats.com/stats4.htm 7. http://www.internetworldstats.com/eu/ro.htm 8. 1 http://www.anisp.ro/?c=noutati-comunicate&idu=0802260958 9. http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-DictionaryBuget_m- ViewTermen_id-9905/Definitie_Transport.html 10. 1 http://dex.webis.ro/transport_3_1_1_200.html 11. http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf 12. 1 http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf 13.1 http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf 14. 1 http://www.mt.ro/domenii/transporturi/geostrategie.html#romania_placa%20turnanta 15. 1 http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf 16. 1 http://www.infoeuropa.ro/ieweb/jsp/page.jsp?cid=189&lid=1&id=1618 17.http://www.untrr.ro/index.php?menu=raportul_periodic_asupra_progreselor_nregistrat e_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue&page=raportul_periodic_asupra_progreselor_nre gistrate_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue 18. 1 http://www.curierulnational.ro/Specializat/2007- 11/Noi+norme+europene+privind+transportul+marfurilor+periculoase 19. http://www.mt.ro/statistici/rutier.html 20. 1 http://www.mt.ro/consiliu%20_superior_feroviar/legislatie/legislatie.html 21. http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf 22. 1 http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html 23. 1 http://www.eafacere.ro/art_item.asp?artCatID=1&artID=2169 24. 1 http://www.standard.ro/articol_4149/romania_va_ramane_in_2022_fara_gaze.html 25.http://www.mt.ro/transparenta/2008/pr%20OMT%20Amend%20Cod%20OSV%2020 07%20final.pdf 26. http://www.mt.ro/transparenta/2008/HG%20CONTRIB%20VOLUNTARA.pdf 27. 1 http://www.mt.ro/statistici/maritim.html 28. 1 http://ec.europa.eu/transport/maritime/index_en.htm 29. 1 http://ec.europa.eu/transport/iw/index_en.htm 30. 1 http://www.gov.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=59631&idrubricapresa=1 31. 1 http://www.mt.ro/statistici/fluvial.html 32. http://www.caa.ro/ro/About/index.html 33. 1 http://www.caa.ro/ro/index.html 34. 1 http://www.mt.ro/statistici/aerian.html ...
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.