Analiza pieței virtuale a transporturilor în România

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 81 în total
Cuvinte : 18095
Mărime: 835.60KB (arhivat)
Publicat de: Mihai A.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mlesnita
Facultatea de Studii Europene
Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

Cuprins

  1. Introducere pag.3
  2. I. Capitolul 1. Introducere în teoria pietei virtuale
  3. 1.1. Piata virtuala pag. 4-10
  4. 1.2. Piata virtuala a transporturilor ..pag.10-34
  5. a) Transport rutier ..pag.14-19
  6. b) Transport feroviar ..pag.19-23
  7. c) Transport prin conducte .pag.24-25
  8. d) Transport fluvial i maritim ...pag.25-30
  9. e) Transport aerian .pag.31-34
  10. 1.3. Concluzii pag.35
  11. II. Capitolul 2. Activitatea de promovarepag.
  12. 2.1. Marketing ..pag.36-41
  13. a) Definirea conceptului de marketing pag.36
  14. b) Mixul de Marketing pag.36-41
  15. 2.2. Publicitatea on-line ...pag.41-48
  16. a) Publicitatea on-line pe plan mondial ..pag.41-45
  17. b) Publicitatea on-line în România .pag.45-48
  18. 2.3. Campania publicitara pag.48-56
  19. a) Campania publicitara on-line ..pag.48-50
  20. b) Campanie publicitara directa .pag.50-56
  21. 2.4. Concluzii pag.56-57
  22. III. Capitolul 3. Bursele de transport
  23. 3.1. Bursa-elemente generale si specifice ...pag.57-63
  24. a) Bursa de valori .pag.59-61
  25. b) Bursele comerciale ..pag.61-62
  26. c) Brokerii pag.62-63
  27. 3.2. Bursele de transport europene ..pag.63-64
  28. 3.3. Bursele de transport din Romania pag.64-66
  29. 3.4. Concluzii ..pag.66-67
  30. IV. Capitolul 4 Concluzii finale
  31. 4.1 Metodologie ..pag.67
  32. 4.2 Concluzii ...pag.68-69
  33. 4.3 Critici i propuneri ...pag.69-70
  34. V. Bibliografie pag.74-71
  35. VI. Lista figurilor, graficelor ți tabelelor pag.75-76
  36. VII. Anexe ...pag.77-79

Extras din licență

Introducere

Aceast lucrare are la baz analiza pietei virtuale si a modului in care firmele

romanesti d etransport se prezint pe aceast piat. Astfel c începând cu primul capitol

am analizat atât stadiul în care se afl piata virtual dar si modul în care a evoluat de-a

lungul timpului.

La începutul lucrrii am efectuat o baz de date care cuprinde un numr de 1185

de firme românesti de transport pe care le-am analizat din punct de vedere al existentei pe

piata virtual fie printr-un website, fie în functie de o adres de e-mail. În etapa

urmtoare am analizat reactiile firmelor în ceea ce priveste deschiderea manifestat fat

de campaniile de marketing.

Lucrarea este structuratt astfel încât s cuprind aspectele necesare pentru a

putea concluziona referitor la piata virtual a transporturilor. Structura se regaseste astfel:

I Capitolul 1. Introducere în teoria pietei virtuale

II Capitolul 2. Activitatea de promovare

III. Cpirolul 3. Bursele de transport

IV Capitolul 4. Concluzii finale

Ceea ce am vrut s evidentiez în cadrul acestei lucrri este starea actual a pietei

virtuale românesti a transporturilor în comparatie cu trile mai dezvoltate din Europa în

particular si în lume în general.Starea României atât din punct de vedere al existentei si

raspandirii internetului cat si a capacitatii firmelor de a se sustine pe piata virtuala.

Cap.1 Introducere în teoria pietei virtuale

1.1 Piata virtuala

Agentii economici îsi exercita capacittile în cadrul pietei. Pata reprezinta spatiul

în care cererea i oferta se confrunta pentru a-i satisface nevoile. Piata este un concept

economico - social, un sistem integrat de relatii de interdependenta i conexiuni directe

sau inverse între cerere, oferta, i factorii sai de influenta, manifestarea prin totalitatea

actelor de vanzare i cumparare desfaurate într-un anumit spatiu geografic.1

Piata are diferite forme în functie de criteriile pe care le consideri adecvate pentru

impartirea acesteia.Astfel ca avem :

a) Dupa forma bunurilor schimbate : piete unifome , piete omogene i piete

diversificate

b) Dupa natura bunurilor ce fac obiectul tranzactiilor comerciale : piata factorilor

destinate consumului final i piata factorilor care intra intr-un proces de

productie

c) Dupa starea produselor supuse vânzarii-cumpararii : piata reala i piata fictiva

d) Dupa locul în care se desfaoara operatiile comerciale : piete locale , piete

regionale , piete nationale , piete internationale i piata mondiala.

e) Dupa timpul în care se transfera bunul catre consumator : piete la termen , piete

disponibile sa livreze i piete la vedere

f) Dupa numarul i importanta participantilor : piete cu concurenta perfecta i

piete cu concurenta imperfecta

g) în functie de raportul dintre cererea i oferta unui bun : piata vânzatorului i

piata consumatorului

În cadrul acestui sir de clasificari putem introduce cea mai noua forma a pietei -

piata virtuala. Acest tip de piata este un mecanism artificial creat de om datorita

posibilitatii oferite de aparitia internetului, considerat ca un canal complex de propagare a

informatiilor. începând cu anii `90 s-a creat i s-a dezvoltat un nou tip de comert i

anume comertul electronic. Acest lucru este datorat i accesului tot mai uor a populatiei

catre un calculator i implicit catre Internet. Daca acum 10 ani o mica parte a populatiei

folosea internetul i ceea ce poate oferi el,astazi a creat o dependenta.

Datorita acestei nevoi tot mai acute a oamenilor de a folosi internetul plus faptul ca

piata virtuala i-a largit orizonturile devenind o copie a pietei traditionale. Acest tip de

comert este tot mai preferat de catre populatie datorita accesului tot mai uor la

informatie cât i economia care se face la cea mai pretioasa resursa pe care o avem -

timpul. Comertul electronic este un concept integrativ ce desemneaza o gama larga de

servicii suportate pentru procesele de afaceri, incluzând posta electronica, cataloagele

electronice, sisteme suport pentru preluarea de comenzi, logistica si tranzactii. 3Pietele

virtuale sunt spre deosebire de cele normale, sisteme închise.

In lume utilizarea internetului i respectiv a pietei virtuale este un lucru cat se

poate de firesc. în urma unui studiu s-a facut topul primelor 20 de tari cu cel mai mare

numar de utilizatori de internet. Putem vedea acest top in Tabelul 1.1

Bibliografie

Capitolul 1. Introducere în teoria pietei virtuale

1._IN1 http://www.studentie.ro/Curs_Marketing_PIATA TREPRINDERII--citestenr401.

html

2. 1 http://facultate.regielive.ro/cursuri/economie/burse_de_marfuri_si_valori-23891.html

3. 1 http://www.bcut.ro/abir/chivu.doc

4. 1 http://www.internetworldstats.com/top20.htm

5. http://www.internetworldstats.com/stats4.htm

6. 1 http://www.internetworldstats.com/stats4.htm

7. http://www.internetworldstats.com/eu/ro.htm

8. 1 http://www.anisp.ro/?c=noutati-comunicate&idu=0802260958

9. http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-DictionaryBuget_m-

ViewTermen_id-9905/Definitie_Transport.html

10. 1 http://dex.webis.ro/transport_3_1_1_200.html

11. http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

12. 1 http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

13.1 http://www.cnp.ro/user/repository/lucrare_transporturi.pdf

14. 1

http://www.mt.ro/domenii/transporturi/geostrategie.html#romania_placa%20turnanta

15. 1 http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf

16. 1 http://www.infoeuropa.ro/ieweb/jsp/page.jsp?cid=189&lid=1&id=1618

17.http://www.untrr.ro/index.php?menu=raportul_periodic_asupra_progreselor_nregistrat

e_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue&page=raportul_periodic_asupra_progreselor_nre

gistrate_de_romnia_n_vederea_aderrii_la_ue

18. 1 http://www.curierulnational.ro/Specializat/2007-

11/Noi+norme+europene+privind+transportul+marfurilor+periculoase

19. http://www.mt.ro/statistici/rutier.html

20. 1 http://www.mt.ro/consiliu%20_superior_feroviar/legislatie/legislatie.html

21. http://www.untrr.ro/content/2393fe30f677a3b4b1b9b17b52bd7d3d.pdf

22. 1 http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html

23. 1 http://www.eafacere.ro/art_item.asp?artCatID=1&artID=2169

24. 1 http://www.standard.ro/articol_4149/romania_va_ramane_in_2022_fara_gaze.html

25.http://www.mt.ro/transparenta/2008/pr%20OMT%20Amend%20Cod%20OSV%2020

07%20final.pdf

26. http://www.mt.ro/transparenta/2008/HG%20CONTRIB%20VOLUNTARA.pdf

27. 1 http://www.mt.ro/statistici/maritim.html

28. 1 http://ec.europa.eu/transport/maritime/index_en.htm

29. 1 http://ec.europa.eu/transport/iw/index_en.htm

30. 1 http://www.gov.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=59631&idrubricapresa=1

31. 1 http://www.mt.ro/statistici/fluvial.html

32. http://www.caa.ro/ro/About/index.html

33. 1 http://www.caa.ro/ro/index.html

34. 1 http://www.mt.ro/statistici/aerian.html

...

Preview document

Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 1
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 2
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 3
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 4
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 5
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 6
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 7
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 8
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 9
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 10
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 11
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 12
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 13
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 14
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 15
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 16
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 17
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 18
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 19
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 20
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 21
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 22
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 23
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 24
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 25
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 26
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 27
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 28
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 29
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 30
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 31
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 32
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 33
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 34
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 35
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 36
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 37
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 38
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 39
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 40
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 41
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 42
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 43
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 44
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 45
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 46
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 47
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 48
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 49
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 50
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 51
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 52
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 53
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 54
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 55
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 56
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 57
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 58
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 59
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 60
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 61
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 62
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 63
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 64
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 65
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 66
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 67
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 68
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 69
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 70
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 71
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 72
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 73
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 74
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 75
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 76
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 77
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 78
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 79
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 80
Analiza pieței virtuale a transporturilor în România - Pagina 81

Conținut arhivă zip

  • Analiza pietei virtuale a transporturilor in Romania.pdf

Alții au mai descărcat și

Percepția riscurilor și a nevoii de gestionare a acestora în întreprinderile din România

INTRODUCERE Riscul în activitatea unei întreprinderi se referă la probabilitatea de a nu se respecta obiectivele stabilite în termeni de...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

SC Altex SRL

Capitolul I Prezentarea Generala a S.C. Altex Impex S.R.L. I.1. Scurt Istoric La data de 14 februarie 1992 ia nastere firma S.C. Altex Impex...

Studiu de Caz la Altex

Cap.1. Prezentarea firmei 1.1.Informatii generale Denumirea societatii: Altex S.R.L. Adresa: Bulevardul Independentei Nr.6, Ploiesti, Prahova...

Etapele Dezvoltării Logisticii Comerciale

INTRODUCERE Actualitatea temei: Logistica comercială easte are un rol importantă pentru întreprinderile, activitatea de baza cărora este comerţul,...

Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC Altex România SRL

Introducere Comerţul este un reprezentant în serviciul utilizatorilor şi al producătorilor, cuprinzând o parte importantă a fluxului monetar din...

Ai nevoie de altceva?