Analiza Proiectarii Posturilor si Satisfatiei Angajatiilor la SC Orlando Select SRL

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL1. Descrierea si analiza posturilor 5
1.1. Analiza posturilor 5
1.1.1. Principalele obiective ale analizei posturilor 5
1.1.2. Tipuri de analiza a posturilor 8
1.1.3. Procesul analizei posturilor 9
1.2. Descrierea posturilor 10
1.2.1. Fisa postului 12
1.2.2. Definitie, scopul si rolul fisei postului 13
1.2.3. Satisfactia si performantele postului 16
CAPITOLUL 2. Metode si tehnci de analiza a posturilor 18
2.1. Analiza documentelor existente 18
2.2. Observarea si interviul 19
2.3. Chestionarul pentru analiza 20
CAPITOLUL 3. PROIECTAREA POSTURILOR 21
3.1. Modele de proiectare a posturilor 22
3.2. Metode de proiectare a posturilor 26
3.2.1. Rotatia si largirea posturilor 26
3.2.2. Imbogatirea posturilor si abordarea combinata 27
3.2.3. Echipe de lucru autonome 28 
CAPITOLUL 4. Studiu de caz la SC Orlando Select SRL 30
4.1 Prezentarea firmei 30
4.1.1 Scurt istoric a SC Orlando Select SRL 30
4.1.2 Organizarea 32 
4.1.3 Piata si concurenta 34
4.2 Analiza posturilor 34 
4.2.1 Analiza postului " Responsabil economic" 36
4.2.3 Analiza postului ,, Sef departament marfuri" 40
4.2.4 Analiza postului ,, Lucrator comercial" 44
4.3 Proiectarea unui post de ,,Responsabil resurse umane" 48
4.4 Satisfactia salariatilor privind posturile ocupate 49
CONCLUZI SI PROPUNERI 61
BIBLIOGRAFIE 64
ANEXE 65


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Intr-o lume in schimbare caracterizata prin criza acuta a resurselor, se impune ca necesitate regandirea resursei umane, singura care este practic nelimitata si regenerabila in timp.
Reconsiderarea omului, o constanta ce ofera siguranta innoirii permanente, dobandeste o importanta crescanda, caci, desi pe ansamblu, disponibilul de resursa umana este in crestere, fiecare om ramane o valoare unica, irepetabila cu sensibilitatile, aspiratiile si temerile ei. Pentru a ajunge la o valorificare tot mai buna a potentialului omului, el trebuie motivat sa-si foloseasca pe deplin capacitatile.
Analiza posturilor reprezinta temelia tuturor activitatiilor legate de resursele umane. Procesul de recrutare nu este posibil fara a se sti si a se comunica cerintele postului astfel fiind imposibil de proiectat un sistem de recompense fara ca postul sa fie proiectat in mod clar. Posturile sunt componente primare ale structurii organizatorice si au implicatii deosebite, asupra functionalitatii si eficientei acesteia asupra realizarii obiectivelor organizatiei dar si asupra angajtiilor, prin nevoile pe care le satisfac si prin caracterul lor participativ.
Am ales aceasta tema ,, Analiza proiectarii posturilor si satisfactiei angajatiilor la SC ORLANO SELECT SRL" datorita faptului ca in cadrul societatii nu s- a pus un accent deosebit pe proiectarea posturilor si pe gradul de satisfactie a angajatiilor la locul de munca.
Am ales aceasta societate deoarece lucrand in cadrul ei am dorit sa vad care sunt cerintele, atributiile si sarcinile posturilor in cadrul firmei ce trebuie indeplinite in scopul unei promovari viitoare, dar si pentru a afla care sunt parerile colegiilor despre posturile pe care le ocupa si gradul de satisfactie a lor in cadrul societatii. 
In aceasta lucrare am ales ca metodologie de analiza un chestionar care sa evidentieze descrierea posturilor si un chestionar care sa evidentieze gradul de satisfactie a angajatiilor.
Lucrarea este structurata in patru capitole si mai multe subcapitole, primul capitol prezinta notiuni cu privire la analiza posturilor, obiectivele care trebuie sa le indeplinesca analiza posturilor si tipurile de analiza a posturilor. Tot in primul capitol sunt prezentate notiuni despre scopul si rolul fisei postului, iar la finalul capitolului este prezentat modelul de realizare a analizei satisfactiei angajatilor si intrebarile folosite in realizarea chestionarului.
Al doilea capitol cuprinde metode si tehnici de analiza a posturilor, fiind structurat in trei subcapitole: Analiza documentelor existente; Observarea si interviul si Chestionarul de analiza.
Cel de- al treilea capitol prezinta notiuni elementare de proiectare a posturilor cu modele si metode de proiectare a posturilor.
Al patrulea capitol al lucrarii cuprinde studiul de caz al lucrarii de fata si este structurat in patru subcapitole: primul subcapitol cuprinde prezentarea firmei, organizarea, piata si concurenta; al doilea subcapitol prezinta analiza celor trei tipuri de posturi din cadrul societatii; in al treilea subcapitol este propus si proiectat un post nou de Responsabil resurse umane, ca urmare a analizei posturilor urmand ca in cel mai scurt timp sa fie angajata o persoana in acest post; iar cel de- al patrulea subcapitol prezinta gradul de satisfactie al angajatilor cu privire la posturile pe care le ocupa in cadrul firmei. Acest subcapitol a fost realizat in urma unui chestionar aplicat angajatiilor in perioada martie- aprilie 2008. 
Prin urmare, modul in care este definit postul, ca element de baza al structurii organizatorice, are consecinte directe nu numai asupra nivelului realizarii obiectivelor individuale si organizationale, ci si asupra satisfactiei individului si calitati vietii profesionale. 
CAPITOLUL 1. 
DESCRIEREA SI ANALIZA POSTURILOR
1.1. ANALIZA POSTURILOR
Analiza, proiectarea sau reproiectarea posturilor este una dintre cele mai importante si complexe activitati ale ale managementului resurselor umane. Aplicarea principiului " omul potrivit la locul potrivit" , presupune o cunoastere aprofundata a cerintelor si exigentelor fiecarui post pentru ca acesta sa poata fi comparat la randul lui cu capacitatile si trasaturile multidimensionale ale omului. 
Pentru o intelegere mai profunda a continutului posturilor si a cerintelor comportamentale pe posturi, analizele posturilor, proiectarea, sau reproiectarea acestora trebuie efectuata cu cat mai mult profesionalism, cat mai complet si mai complex, creand o baza reala pentru elaborarea deciziilor de personal. Adesea posturile sunt subiect de discutie ca de exemplu:
,, Incerc sa obtin un post";
,, Am fost promovat intr- un post nou";
,, Mi-ar placea in mod sigur sa am postul colegului meu" etc. 
Analiza posturilor se refera la continutul si cerintele postului si nu la persoanele care le ocupa. Pentru ca analiza posturilor sa se desfasoare in conditii corespunzatoare se impune respectarea unor cerinte: 
o analiza trebuie axata in permanenta pe obiective clare si sa utilizeze metode si tehnicii adecvate;
o postul trebuie intotdeauna prezentat asa cum exista in momentul analizei;
o sa fie cat mai multa obiectivitate si precizie;
o analiza posturilor trebuie raportata permanent la viziunea de ansamblu a proceselor de munca;
o rezultatele analizei trebuie prezentate intr-o forma clara, concisa si usor de inteles.
In unele organizatii analiza posturilor este o activitate continua, datorita schimbarilor fregvente in continutul muncii in general si al posturilor existente in special si datorita aparitiei de noi posturi.
Prin urmare rezultatele analizei posturilor nu au caracter permanent, deoarece atat continutul muncii cat si cerintele posturilor se modifica in timp.
1.1.1. PRINCIPALELE OBIECTIVE ALE ANALIZEI PROIECTARII POSTURILOR
In literatura de specialitate din tara noastra, postul este definit in general prin ansamblul obiectivelor, sarcinilor, autoritatii si responsabilitatilor care revin prin exercitare in mod permanent, a unei persoane din cadrul organizatiei.
Din definitia prezentata rezulta ca postul presupune urmatoarele componente:
o obiectivele;
o sarcinile;
o autoritatea;
o responsabilitatile;


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Proiectarii Posturilor si Satisfatiei Angajatiilor la SC Orlando Select SRL.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!