Analiza Relatiei Produs-Marfa din Perspectiva Mondializarii Pietei

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. EFECTE POZITIVE SI EFECTE NEGATIVE ALE MONDIALIZARII 3
CAPITOLUL 2. ORGANIZATII COMERCIALE INTERNATIONALE 12
2.1. CONSTITUIREA PRINCIPALELOR ORGANIZATII COMERCIALE PE PLAN MONDIAL 12
2.2. ORGANIZATIA MONDIALA A COMERTULUI 17
2.3. CREAREA UNIUNII EUROPENE SI A ALTOR GRUPARI ECONOMICE LA NIVEL EUROPEAN SI MONDIAL 22
CAPITOLUL 3. DIMENSIUNI ALE CALITATII MARFII PE PIATA MONDIALA 30
3.1. BUN - PRODUS - MARFA 30
3.2. CLASIFICAREA ECONOMICA A BUNURILOR DESTINATE PIETEI 37
3.3. DIMENSIUNI ALE CALITATII MARFII PE PIATA MONDIALA 44
3.4. REFLECTAREA CALITATII MARFII DIN PRISMA CONSUMATORULUI 48
CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ: ANALIZA RELATIEI PRODUS-MARFA DIN PERSPECTIVA MONDIALIZARII PIETEI 59
4.1. IMPACTUL MONDIALIZARII PIETEI ASUPRA RELATIEI PRODUS - MARFA 60
4.4. SOLUTII STRATEGICE: DEZVOLTAREA OFERTEI DE MARFURI PRIN CALITATE, DESIGN SI ESTETICA 64
CONCLUZII 76
BIBLIOGRAFIE 82


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. EFECTE POZITIVE SI EFECTE NEGATIVE ALE MONDIALIZARII
In decursul timpului, umanitatea a fost martora unor profunde schimbari in structura si functionarea economiei, cu performante impresionante sub aspect tehnic, in productie, comert, servicii si mai ales in sistemul informational si comunicational, dar si cu decalaje si disfunctionalitati ingrijoratoare privind repartitia marfurilor si a veniturilor, precum si gestiunea starilor conflictuale si de criza.
In cautarea celui mai adecvat termen pentru a reda aceste schimbari, cu aproximativ doua secole in urma, specialistii optau intre conceptele de internationalizare si mondializare. Intre timp, statisticile nationale si internationale au evidentiat faptul ca principalul beneficiar al acestor schimbari l-au reprezentat intreprinderile, companiile producatoare multinationale sau transnationale, ceea ce i-a determinat pe specialisti sa adere la conceptul de globalizare. Schimbul de bunuri intre tari a devenit o reflectare a economiei mondiale, prin sfera cuprinzatoare de manifestare pe care a dobandit-o, influentand vizibil dezvoltarea economiei fiecarui stat.
Cresterea dependentei statelor lumii de bunurile si serviciile produse de fiecare dintre acestea a determinat sporirea intereselor companiilor producatoare pentru extinderea activitatilor la nivel international. Importanta pietelor externe este cu atat mai mare cu cat majoritatea intreprinderilor sunt angrenate intr-un proces de dezvoltare care le obliga sa gaseasca noi oportunitati de afaceri in alte tari, pe masura ce pietele interne se maturizeaza si se ingusteaza.
Curentele comerciale si financiare manifestate pe piata mondiala, fluxurile de informatii si transformarile tehnologice inregistrate continua sa creeze o interdependenta din ce in ce mai stransa intre economiile tuturor tarilor lumii. Economiile nationale sunt supuse unor presiuni concurentiale din ce in ce mai crescute, fortele pietei jucand un rol foarte important in stabilirea criteriilor de supravietuire sau dominatie pe piata. In conditiile liberalizarii acestor curente si fluxuri comerciale si informationale, sistemul fondat pe regulile Organizatiei Mondiale a Comertului va facilita o buna integrare a tarilor lumii in sistemul comercial mondial, dar incadrarea acestora in acest sistem se va face de la niveluri extrem de diferite.
In procesul de globalizare sunt parti care castiga si parti care pierd, astfel incat acest fenomen creeaza la nivelul pietelor nationale si pietei mondiale ,,invinsi" si ,,invingatori". Odata cu eliminarea barierelor din calea concurentei libere, sectoare intregi de activitate isi vad periclitata soarta, fiind amenintate cu disparitia sau, cel putin, cu ,,rationalizari" drastice pentru cresterea eficientei.
Desi prezinta anumite avantaje, cum ar fi oportunitatea unor piete mai largi, posibilitatea producerii si comercializarii unei game mai mari de bunuri, sanse sporite pentru atragerea de capitaluri si pentru intrarea in ,,jocul" schimburilor de tehnologii de varf, mondializarea antreneaza, totusi, consecinte nefaste pentru umanitate, in special prin marginalizarea unor grupuri sau indivizi care nu fac parte din proces si prin daunele pe care le provoaca mediului inconjurator, apeland la concurenta neloiala si indarjita.
Prin urmare, realizarea Pietei Unice interne si globalizarea economiei, dupa parerea specialistilor, genereaza atat efecte pozitive, cat si efecte negative. Dintre efectele pozitive ale crearii Pietei Unice Europene si ale liberalizarii si mondializarii schimburilor comerciale retinem cateva : 
- intensificarea schimburilor comerciale intracomunitare; 
- accelerarea procesului de inovare tehnologica in tarile membre; 
- cresterea stabilitatii economice si stimularea investitiilor; 
- sporirea potentialului economic si a capacitatii de absorbtie a pietei comunitare;
- functionarea fara piedici a pietelor si liberalizarea totala a activitatilor comerciale, industriale si financiare, la nivel mondial; 
- achizitionarea rapida de competenta, crearea si utilizarea rapida si eficace atehnologiei si informatiei, exploatarea pietelor:
Globalizarea economiei nu se poate produce fara a implica si consecinte negative: 
- sporirea treptata a competentelor supranationale acordate institutiilor comunitare, in detrimentul promovarii unor programe economico-sociale in interesul propriilor natiuni;


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Relatiei Produs-Marfa din Perspectiva Mondializarii Pietei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!