Analiza Rentabilitatii intr-o Societate Comerciala

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1: RENTABILITATEA: CONCEPT, FORME SI INDICATORI DE EXPRIMARE 1
1.1. Conceptul de rentabilitate 1
1.2. Rentabilitatea si formele de exprimare 5
1.2.1. Rentabilitatea comerciala 5
1.2.2. Rentabilitatea economic 6
1.2.3. Rentabilitatea financiara 8
1.3. Indicatorii rentabiliatii 11
1.3.1. Indicatori exprimati in marimi absolute 13
1.3.2. Indicatori exprimati in marimi relative (sistemul de rate) 16
CAPITOLUL 2: PREZENTAREA SECTORULUI DE PRODUCTIE SI COMERCIALIZARE A CARNII IN ROMANIA 19
2.1. Dinamica si concentrare pe piata produselor din carne din Romania 20
2.2. Analiza gamei sortimentale si a retelelor de distributie 22
2.2.1. Gama sortimentala 22
2.2.2. Retele de distributie si actiuni de marketing 25
2.3. Analiza diagnostic a activitatii economico-financiare a SC AGROALIM SRL 27
2.3.1. Prezentarea generala a SC AGROALIM SRL 28
Scurt istoric 28
Structura organizatorica a societatii 29
2.3.2. Analiza diagnostic a potentialului tehnico-productiv 30
2.3.3. Analiza lichiditatii si solvabilitatii 34
CAPITOLUL 3: ANALIZA RENTABILITATII SC AGROALIM SRL 37
3.1. Analiza rentabilitatii firmei 37
3.2. Analiza eficientei utilizarii fortei de munca 40
3.2.1. Structura si dinamica personalului 40
3.2.2. Remunerarea personalului 41
3.2.3. Productivitatea muncii 41
3.2.4. Conditiile de munca 42
3.2.5. Puncte forte si puncte slabe pentru domeniul resurselor umane 42
3.2.6. Puncte forte si puncte slabe pentru domeniul managementului 42
CONCLUZII 44
BIBLIOGRAFIE 45


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1: RENTABILITATEA: CONCEPT, FORME SI INDICATORI DE EXPRIMARE
1.1. Conceptul de rentabilitate
Rentabilitatea, categorie economica deosebit de importanta, cunoaste abordari conceptuale diversificate.
Rentabilitatea este definita sintetic ca fiind capacitatea intreprinderii de a realiza profit, necesar atat dezvoltarii, cat si remunerarii capitalurilor. 
In asigurarea acestei capacitati este interesat atat detinatorul cat si utilizatorul factorilor de productie, care poate fi individual sau colectiv.
Rentabilitatea demonstreaza capacitatea unei intreprinderi de a realiza profit, ceea ce inseamna ca isi acopera cheltuielile din veniturile proprii si obtine totodata un venit net sub forma profitului. 
Este privita ca "indicator sintetic calitativ important ce exprima capacitatea unei unitati economice de a obtine venit net... Constituie punctul optim de intersectie a tuturor celorlalti indicatori calitativi" (Gh. Bistriceanu si colectiv, "Lexicon de finante, credit, contabilitate si informatica financiar-contabila", volumul I, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti1981, pag. 617).
In conditiile economiei de piata, rentabilitatea constituie o conditie "sine qua non" a insasi existentei unitatii economice, scopul activitatii acesteia fiind subordonat profitului. 
Din punct de vedere marginal, rentabilitatea reprezinta, prin profit si rata rentabilitatii, un instrument de fundamentare a tuturor deciziilor care privesc atat gestiunea interna a unitatilor economice, cat si relatiile cu partenerii de afaceri, fiind, in acelasi timp, un element determinant al eficientei. 
Se impune precizarea ca notiunea de eficienta economica nu se identifica cu notiunea de rentabilitate. Eficienta este o notiune complexa si exprima rezultatele obtinute dintr-o activitate economica. Notiunea de eficienta economica are o sfera mult mai larga decat notiunea de rentabilitate, intrucat vizeaza toate laturile eficientei economice, respectiv intregul sistem de indicatori care reflecta diversele forme specifice ale eficientei economice - sistem grupat in subsisteme intre care figureaza si subsistemul indicatorilor rentabilitatii.
Eficienta se refera atat la nivel microeconomic, cat si la nivel macroeconomic, ceea ce nu este caracteristic rentabilitatii. Notiunea de eficienta reprezinta principalul factor calitativ al cresterii economice si are un caracter de previziune, fiind importanta in luarea unor decizii economice.
Intre cele doua notiuni, eficienta si respectiv rentabilitate, exista un raport ,,ca de la intreg la parte a acestui intreg". 
Rentabilitatea apare ca un instrument hotarator in mecanismul economiei de piata, in orientarea productiei in raport cu cerintele consumatorilor, productivi sau individuali. Rentabilitatea presupune obtinerea unor venituri mai mari decat cheltuielile in urma vinderii si incasarii productiei fabricate. Deci, rentabilitatea reflecta capacitatea firmei de a produce profit, oglindind intr-o forma sintetica eficienta intregii activitati economice a intreprinderii. 
Rentabilitatea este o notiune destul de generala, care masoara raportul dintre rezultate si mijloace. Optimizarea mijloacelor este pusa in relatie directa cu obiectul intreprinderii. Un anumit nivel de rentabilitate este necesar pentru mentinerea si cresterea potentialului economic al firmei, cointeresarea actionarilor sau asociatilor, angajatilor, creditorilor si statului. 
O activitate economica este rentabila daca raportul dintre venituri si cheltuieli este mai mare decat 1. Cand acest raport este egal cu 1 sau ceea ce este tot una, daca diferenta dintre numarator este 0, activitatea nu va produce beneficii, dar nici pierderi. O activitate va da nastere la pierderi cand cheltuielile sunt mai mari decat veniturile.
Obiectivul principal al oricarei gestiuni financiare consta in obtinerea unei rentabiliati indestulatoare.
In cadrul fiecarei firme se stabileste masa profitului, cu mentiunea ca aceasta nu este suficienta pentru aprecierea gradului de eficienta, profitabilitate sau rentabilitate a activitatii. In asemenea conditii, este necesara determinarea ratei profitului sau rentabilitatii, deoarece ofera informatii firmelor cu privire la mersul activitatii afacerilor. Rata rentabilitatii permite firmelor sa faca analize si sa stabileasca strategii prin care sa se urmareasca maximizarea profitului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Rentabilitatii intr-o Societate Comerciala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!