INTRODUCERE CAPITOLUL 1. PREZENTAREA FIRMEI 1.1. Prezentarea Generală a S.C. IATSA ŞTEFĂNEŞTI S.A 1.2. Produsele şi Serviciile oferite de S.C IATSA ŞTEFĂNEŞTI S.A 1.3. Mangementul firmei. Strategii de dezvoltare CAPITOLUL 2. DIAGNOSTICUL RENTABILITĂŢII LA NIVEL DE FIRMĂ 2.1. Tipuri de Analiză Economică – Financiară la nivel de firmă 2.2. Diagnosticul Comercial 2.3. Diagnosticul Financiar 2.4. Diagnosticul Resurselor Consumate 2.5. Diagnosticul Rentabilităţii Capitolul 3. STUDIU DE CAZ PRIVIND CREŞTEREA NIVELULUI DE RENTABILITATE LA S.C IATSA ŞTEFĂNEŞTI S.A 3.1. Analiza structurală a profitului 3.2. Analiza factorială a profitului aferent cifrei de afaceri 3.3. Analiza rentabilitatii pe baza ratelor, a pragului de rentabilitate CONCLUZII ŞI PROPUNERI ANEXE
Capitolul 1 PREZENATAREA FIRMEI 1.1 Prezentare Generală Staţia Service IATSA Stefăneşti a luat fiinţa in anul 1975 şi a fost cea mai mare staţie service din reţeaua naţională IATSA, având o capacitate tehnologică de reparaţie de 100 autoturisme. În anul 1996 Staţia Service IATSA Stefăneşti a fost organizată ca persoană juridică "S.C. IATSA PLATFORMA STEFANESTI S.A." şi in perioada 1996-2006 societatea a fost totalmente reorganizată şi modernizată. Societatea este Dealer Dacia de la înfiinţare şi are ca obiect de activitate întreţinere şi service pentru autoturisme, vânzare de autoturisme noi şi de la ocazie precum şi vânzare de piese de schimb în regim “en gros” şi “en detail”. Statutul de Dealer Dacia îi conferă societăţii avantajul unor preţuri mici la piesele de schimb, atractive pentru clienţi şi terţi. Important: Societatea are un Departament industrial pentru proiectare şi realizarea modificării constructive, montare suprastructuri tip furgon pe autoturismele de orice tip. Managementul Calitatii SC IATSA PLATFORMA STEFANESTI SA datorită serviciilor de înaltă calitate pe care le prestează a obţinut în anul 2007 certificarea ISO 9001 : 2000 de la AJA Registrars Ltd Anglia. În portofoliul de clienţi ai societăţii, pe langă clienţii persoane fizice, societatea colaborează şi cu producătorul de autoturisme DACIA precum şi cu toate societaţile de asigurări care au reprezentare în judeţul Argeş. Începând cu anul 2007 societatea deţine o modernă dotare tehnologică pe toate categoriile de lucrări, din care amintim: a) Pentru lucrările mecanice: - 30 elevatoare noi; - post informatic cu toată documentaţia tehnică de reparaţie pentru gama DACIA şi alte mărci; - 2 testere electronice cu bancă de date; - 2 aparate de reglat direcţia electronică cu bancă de date pentru toata gama de autoturisme; - staţie modernă pentru Inspecţii Tehnice Periodice dotată pentru orice tip de autoturism. b) Pentru lucrări de caroserie auto: - 2 standuri moderne cu bancă de date pentru îndreptat şi centrat caroserii indispensabile reparaţiilor de caroserie la autoturismele avariate; - 5 aparate de sudură în strat protector cu CO2 care evită oxidarea zonelor sudate ca în cazul sudurii clasice. c) Pentru lucrări de vopsitorie auto: - 3 cabine moderne de vopsit total dintre care 1 cabină ecologică pentru vopsele pe baza de apă; - 1 cabină de dublă pregatire vopsitorie. Toate cabinele de vopsit sunt import Germania si Italia. 1.2 Produsele şi Serviciile oferite de S.C IATSA STEFANESTI S.A SERVICE AUTO Relaţia cu clientul în cadrul societăţii se asigură prin intermediul a două compartimente specializate: Responsabili client mecanică unde se asigură diagnosticarea autoturismului, stabilirea tehnologiei de reparaţie, precum şi predarea autoturismului reparat către client cu prezentarea tuturor lucrărilor executate; Responsabili client caroserie, care asigură relaţia societăţii în mod deosebit cu societăţile de asigurări, dar şi cu clientul. În cadrul acestor compartimente se efectuează şi redactarea fişei tehnologice de reparaţie, şi a facturii fiscale pe baza căreia se plătesc serviciile executate. Resursele umane constau în specialişti în service auto: ingineri, tehnicieni, precum şi în sistemul informatic - operatori calculator. O importantă deosebită se acordă în cadrul societaţii monitorizării gradului de satisfacţie a clienţilor, care se efectuează direct de responsabil relaţii cu clienţii, zilnic, în paralel cu monitorizarea clienţilor de către SC AUTOMOBILE DACIA SA.
Dr.Elena ENACHE, Dr.Marius GUST, Dr.Geanina TUDOSE "Analiza Economica-Financiară", Editura Independenţa Economică, 2009. Dr.Marius GUST, Dr.Mihaela DIACONU, Dr.Elena ENACHE, Drd.Geanina CALIN, Drd.Sebastian ENE “Analiza Economica-Financiară”, Editura Independenţa Economică, 2003. Liviu Spătaru "Analiza Economico-Financiară", Editura Independenţa Economică, 2001. A.Işfănescu,V.Robu, I.Anghel,S.Stan "Ghid practic de evaluare a întreprinderii", Editura Tribuna Economică, Bucureşti, 2001. M. Niculescu"Dignosticul global strategic", Editura Economică, Bucureşti, 2003. M. Petcu"Analiza economico - Financiara", Editura Economica, Bucuresti, 2003. I. E. Popa"Bazele contabilităţii. Aplicaţii practice", Editura Economică, Bucureşti, 2009. M. Ristea, C.G. Dumitru "Contabilitatea în managementul întreprinderii", Editura Tribuna Economică, Bucuresti, 2005. I. Vasile „Gestiunea financiară a întreprinderii”, Editura Meteora Press, Bucuresti, 2002. M. Toma „Iniţiere în evaluarea întreprinderii”, Editura CECCAR, Bucureşti, 2005.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.