Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 76 în total
Cuvinte : 21115
Mărime: 211.62KB (arhivat)
Publicat de: Violeta Dicu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Georgescu Nicolae
Este un proiect de diploma prezentat la facultatea de economie din Craiova.

Extras din licență

ANALIZA REZULTATELOR CARE EXPRIMĂ VOLUMUL DE ACTIVITATE AL FIRMEI

Orice întreprindere, indiferent de profil, dimensiune şi de spaţiul socio-economic în care activează, trebuie să-şi probeze permanent viabilitatea, capacitatea de concurenţă şi adaptare, performanţa economico-financiară, aceasta cu atât mai mult cu cât mecanismele clasice ale economiei de piaţă se formează şi urmează să funcţioneze cu toate rigorile ce le presupun.

Sintetic, astfel de probleme îşi găsesc reflectarea în eficienţa activităţilor care au la bază anumite determinări cantitativ-calitative ale factorilor de producţie – natura, munca şi capitalul.

Activitatea de producţie şi comercializare reprezintă un obiectiv important al societăţii comerciale, indiferent de forma de proprietate, deoarece prin aceasta se realizează bunuri necesare satisfacerii unor nevoi sociale. Orice activitate tehnico-productivă trebuie să răspundă unei nevoi sociale.

Prin introducerea în consum a factorilor de producţie se obţin produse, se efectuează lucrări sau se realizează servicii, produsele urmând să fie comercializate, iar lucrările şi serviciile recepţionate. Rezultă că agenţii economici, indiferent de ramura de producţie în care este inclusă activitatea lor şi indiferent de forma de proprietate, urmăresc valorificarea bunurilor şi serviciilor, acestea urmând să fie realizate în strictă concordanţă cu cerinţele consumatorilor.

Pentru comensurarea activităţii de producţie şi comercializare, în practică se poate folosi un sistem de indicatori valorici, fiecare, prin conţinut şi mod de determinare, având o anumită putere informaţională. Sistemul de indicatori trebuie să fie cuprinzător, dar rezonabil, pentru a permite realizarea scopului informaţiei, respectiv evaluare şi decizie.

1.1. ANALIZA VALORII PRODUCŢIEI FIZICE

Activitatea de producţie şi comercializare în întreprinderile sau societăţile cu profil industrial reprezintă o latură importantă a activităţii acestor unităţi, care se reflectă asupra rezultatelor economico-financiare obţinute de fiecare întreprindere.

Scopul activităţii oricărei societăţi comerciale îl constituie realizarea unor produse, lucrări şi servicii care să satisfacă anumite nevoi sociale şi obţinerea unui anumit profit în urma activităţii desfăşurate. Realizarea acestui deziderat impune o analiză a activităţii economice, aceasta având ca obiectiv evaluarea producţiei obţinute cu ajutorul unor indicatori cantitativi şi calitativi, explicarea condiţiilor în care a fost realizată, identificarea rezervelor interne de sporire a acestei producţii în perioadele următoare şi de obţinere ritmică a producţiei, îmbunătăţirea parametrilor de calitate.

Principalele surse de date pentru analiza activităţii de producţie sunt:

- planul de afaceri al firmei;

- rapoartele statistice privind realizarea programului de producţie;

- contul de profit şi pierderi;

- evidenţa operativă.

1.1.1.Producţia fizică

Producţia fizică reprezintă rezultatul de bază al oricărui proces productiv, acestea reprezentând raţiunea pentru care există orice întreprindere. De producţia fizică sunt legate, direct sau indirect, toate celelalte rezultate ale întreprinderii.

Producţia exprimată în unităţi naturale sau fizice reprezintă un ansamblu de indicatori care definesc, pe produse şi grupe de produse, volumul fizic al producţiei industriale obţinute într-o anumită perioadă de timp, la toate nivelele organizatorice. Se iau în considerare, în acest sens, cantităţile totale de produse finite fabricate, destinate atât vânzării în afară, cât şi consumului productiv în cadrul aceleiaşi unităţi.

Determinarea nivelului producţiei fizice este deosebit de importantă, datorită următoarelor considerente:

Preview document

Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 1
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 2
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 3
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 4
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 5
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 6
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 7
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 8
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 9
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 10
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 11
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 12
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 13
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 14
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 15
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 16
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 17
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 18
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 19
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 20
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 21
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 22
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 23
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 24
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 25
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 26
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 27
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 28
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 29
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 30
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 31
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 32
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 33
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 34
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 35
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 36
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 37
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 38
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 39
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 40
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 41
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 42
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 43
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 44
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 45
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 46
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 47
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 48
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 49
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 50
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 51
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 52
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 53
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 54
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 55
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 56
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 57
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 58
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 59
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 60
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 61
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 62
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 63
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 64
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 65
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 66
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 67
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 68
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 69
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 70
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 71
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 72
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 73
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 74
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 75
Analiza Rezultatelor care Exprimă Volumul de Activitate al Firmei - Pagina 76

Conținut arhivă zip

  • Analiza Rezultatelor care Exprima Volumul de Activitate al Firmei.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea întreprinderii SC DPR Draexlmaier Procese de Producție România SRL

Sinteză 1. Mod de abordare Evaluarea societăţii a fost realizată atât prin metode patrimoniale, cât şi prin metode financiare. Dintre metodele...

Caiet practică

Potrivit regulamentului scolar al anului III de studii din cadrul Facultatii de Stiinte Economice am efectuat practica in productie la societatea...

Managementul Organizației

Introducere Una dintre caracteristicile definitorii ale societăţii contemporane este schimbarea în sens general, manifestată pe toate planurile...

Analiza cifrei de afaceri la SC Aurora SA

Analiza diagnostic a fost iniţiată în ţările dezvoltate industrial după anii 60 ca o metodă de perfecţionare a managementului unei firme....

Rentabilitatea în Turism

Introducere Factorii economici exteriori au facut ca în ultimii zece ani piata romaneasca a turismului sa se caracterizeze printr-o mare...

Metode de calculație a costurilor la SC Motz East SRL

Problematica abordată în cadrul lucrării surprinde aspecte ce privesc metodele de calculatie a costurilor precum şi analiza indicatorilor...

Proiect Economic SC Andavia SRL

Cap.1. SINTEZA STUDIULUI 1.1. ELEMENTE DE IDENTIFICARE Denumirea: S.C. ANDAVIA S.R.L. Oradea Sediul social: Oradea, Str. Sf Apostol Andrei, bl....

Evaluarea întreprinderilor prin diagnosticare financiară

Cap. I. Prezentarea societăţii comerciale Elemente de identificare Denumirea: SC “ALEXIAConf” S.A. Timişoara; Sediul social: Str. C.Brediceanu,...

Ai nevoie de altceva?