Analiza Serviciilor Turistice din Judetul Brasov

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I. IMPORTANTA SERVICIILOR TURISTICE PE PLAN INTERNATIONAL SI LA NIVEL NATIONAL 2
1.1 Definirea serviciilor turistice - definitie, continut, clasificare 3
1.2 Caracteristicile si particularitatile serviciilor turistice 5
1.3 Evolutia serviciilor turistice pe plan international 8
1.4 Dinamica serviciilor turistice la nivel national 12
CAPITOLUL II. ANALIZA SERVICIILOR TURISTICE IN JUDETUL BRASOV 15
2.1 Prezentarea si analizarea ofertei de cazare la nivelul regiunii Brasov 15
2.1.1 Analizarea numarului de structuri de primire turistica 16
2.2 Descrierea cererii turistice in judetul Brasov 20
2.2.1 Numarul sosirilor de turisti in judetul Brasov 21
2.2.2 Numarul innoptarilor turistice in judetul Brasov 22
2.2.3 Durata medie a sejurului in judetul Brasov 23
CAPITOLUL III. PREVIZIUNEA CIRCULATIEI TURISTICE IN JUDETUL
BRASOV SI PROPUNERI DE DEZVOLTARE A ACTIVITATII TURISTICE
IN REGIUNE 25
3.1 Previziunea numarului de turisti in judetul Brasov 28
3.2 Previziunea numarului de innoptari in judetul Brasov 30
3.3 Previziunea duratei medii a sejurului 30
3.4 Propuneri de dezvoltare a activitatii turistice in regiunea Brasov 31
3.4.1 Evidentierea principalelor probleme la nivelul judetul Brasov 31
3.4.2 Propuneri de imbunatatire pentru judetul Brasov 32
3.4.3 Programul circuitului turistic in judetul Brasov 36
CONCLUZII 38
BIBLIOGRAFIE 39
ANEXE 41


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Turismul este la ora actuala, un domeniu de activitate diferit, o componenta de dimensiuni considerabile a pietei economice si sociale, unde se evidentiaza cererea turistilor pentru o inepuizabila varietate de servicii si produse.
Activitatea turistica este sustinuta de un valoros potential turistic-natural antropic, extrem de diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.
Certitudinea acestei informatii trebuie cautata in frumusetea sublima cu care natura a daruit aceste pamanturi, in marturiile zbuciumate ale trecutului istoric si nu in ultimul rand, in privirile entuziasmate ale turistilor pentru care descoperirea fermecatoarelor obiective turistice a insemnat descoperirea unor noi perspective.
Judetul Brasov reprezinta una dintre cele mai variate zone in ceea ce priveste oferta turistica din Romania, datorita obiectivelor istorice-arheologice, a potentialul natural existent, cat si datorita resurselor pentru desfasurarea sporturilor de iarna sau sporturilor extreme (alpinism, parapanta etc.).
Prezenta lucrare a fost elaborata in scopul de a intelege termenul de serviciu turistic si totodata de a cunoaste mai bine turismul montan din judetul Brasov, precum si oferta si cererea turistilor pentru a doua cea mai cautata destinatie de vacanta din Romania (prima destinatie in topul preferintelor turistilor fiind Constanta). 
Ca suport in demonstrarea acestor afirmatii, s-au elaborat trei capitole, structurate in asa fel incat se pot analiza punctele forte ale turismul brasovean, dar si punctele slabe.
Capitolul I, denumit ,,Importanta serviciilor turistice pe plan international si la nivel national" trateaza analiza teoretica a lucrarii si anume definirea serviciilor turistice, oferta turistica pentru turisti nationali, dar si straini, la nivelul Romaniei, precum si dinamica serviciilor in intreaga tara.
In capitolul II al lucrarii, denumit ,,Analiza serviciilor turistice in judetul Brasov", s-a prezentat oferta de cazare a statiunii, in care s-a analizat numarul structurilor de primire turistica, precum si numarul locurilor disponibile. Pentru a evidentia importanta judetului pe plan national, dar si ca preferinta in materie de vacanta pentru turistul strain, s-a elaborat o caracterizare a numarului de vizitatori, pe perioada ultimilor cinci ani.
In capitolul III, s-a elaborat ,,Previziunea circulatiei turistice in judetul Brasov si propuneri de dezvoltare a activitatii turistice in regiune", unde se aduc propuneri de imbunatatire asupra turismului brasovean, ca urma a previziunilor circulatiei turistice pe anii 2013-2014-2015. 
Lucrarea de fata incearca sa elaboreze un program turistic pentru promovarea judetului Brasov in urma unei analize temeinice a serviciilor turistice oferite la nivelul acestei regiuni.
CAPITOLUL I
IMPORTANTA SERVICIILOR TURISTICE PE PLAN INTERNATIONAL SI LA NIVEL NATIONAL
Adaugat recent printre activitatile omului modern, turismul este din ce in ce mai exploatat si diversificat, capatand un loc bine meritat si foarte important in vietile oamenilor.
Exprimat, in general, prin ansamblul activitatilor, relatiilor si masurilor determinate de organizarea si desfasurarea calatoriilor de agrement sau in alte scopuri, turismul se manifesta ca un fenomen economico-social complex, rezultat din integrarea mai multor subdiviziuni ale economiei; este vorba despre activitatea din hoteluri si restaurante, transporturi, agentii de voiaj si touroperatori etc., domenii angajate direct si in principal in servirea turistilor, ca si din telecomunicatii, cultura si arta, sport, sanatate si altele, implicate in mai mica masura si indirect in aceasta privinta.
O astfel de abordare a turismului este frecvent intalnita in teoria de specialitate, intrucat raspunde cu fidelitate continutului acestuia si asigura reflectarea tuturor ramurilor sale. Totodata, ea pune in lumina prezenta, in structura turismului, a unor componente de natura serviciilor, ceea ce confera acestuia caracteristicile unei ramuri prestatoare de servicii si argumenteaza apartenenta lui la sfera tertiarului. 
Pe parcursul ultimelor sase decenii, turismul a cunoscut o expansiune continua si diversificata, devenind un sector de o importanta majora in intreaga lume, fiind de asemenea o cale rapida de crestere economica. 
Potrivit UNWTO (World Tourism Organization), in urma previziunilor, numarul de sosiri internationale de turisti pe plan mondial este de asteptat sa creasca cu 3,3% pe an, reprezentand 43 de milioane de turisti in fiecare an. Pana in anul 2030 se preconizeaza ca se va ajunge la un total de 1,8 miliarde de sosiri internationale de turisti.
Ca un serviciu comercializat la nivel international, turismul intern a devenit una dintre categoriile majore ale lumii pe plan comercial. Veniturile generate de turismul intern, inclusiv cele de transport, produse de catre turisti, au depasit 1.200 de miliarde USD in SUA in anul 2011, si 3.4 miliarde de USD, in medie, pe zi. Exporturile de turism reprezinta 30% din lumea exporturilor de servicii comerciale si 6% din totalul exporturilor de bunuri si servicii. La nivel global, in categoria exporturilor, turismul ocupa al patrulea loc, dupa combustibili, produse chimice si produse alimentare. 
Pentru multe tari in curs de dezvoltare aceasta este una dintre principalele surse externe de venituri, fiind si un important factor de creare de locuri de munca pentru un numar mare de persoane, oferind de asemenea si oportunitati de dezvoltare.
In 2011, Europa a depasit asteptarile, cu o crestere de 6% a sosirilor de turisti internationali, plasand-o pe acelasi loc cu Asia si Pacific. Sosirile turistice in Europa au ajuns la 504 de milioane de vizitatori.
In ceea ce priveste veniturile, Europa detine ponderea cea mai mare a incasarilor internationale de turism (45%) in 2011, avand o crestere de 5% fata de anul 2010.
Cresterea robusta a sosirilor turistice internationale in sudul si Europa mediteraneana (19% cota din turismul mondial) a fost cea mai mare parte produsa de catre destinatii mai mari precum: Grecia (10%), Turcia (+9%), Portugalia (9%), Croatia (+9%), Spania (8%) si Italia (6%).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Serviciilor Turistice din Judetul Brasov.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Baron Petre, Economia Turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2003
Chuck Y.Gee Dean, International Tourism: a global perspective, Editura World Tourism Organization, Madrid, Spania
Cosmescu Ioan, Nicula Virgil, Tileaga Cosmin, Diversitatea si calitatea serviciilor turistice, Editura Constant, Sibiu, 2004
Cosmescu Ioan, Turismul, Editura Economica, Bucuresti, 1998
Cristureanu Cristiana, Economia imaterialului: Tranzactii internationale cu servicii, editura All Back,1999
Cristureanu Cristiana, Strategii si tranzactii in turismul international, Editura C.H.Beck, Bucuresti, 2006
Draica Constantin, Turismul international. Practici de elaborare si distributia produsului turistic, Editura All Beck, Bucuresti, 2003
Ioncica Maria, Economia serviciilor.Abordari teoretice si implicatii practice, Editura Uranus, Bucuresti, 2006
Ioncica Maria, Economia Turismului si Serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2006
Marin-Pantelescu Andreea, Diversificarea si personalizarea serviciilor turistice in contextul globalizari, Editura ASE, Bucuresti, 2009
Nistoreanu Puiu, Management in turism, Editura ASE, Bucuresti, 2002
Nistorescu Puiu, Economia turismului ,editura ASE,Bucuresti,2005
Olteanu Valerica, Marketingul serviciilor.Teorie si practica, Editura Uranus, Bucuresti, 1999
Philip Kotler, Principiile marketingului, Editura Teora, editia a IV-a, Bucuresti
Snak Oscar, Economia Turismului, Editura Expert, Bucuresti, 2001
Stancioiu Aurelia Felicia, Strategii de marketing, Editura Economica, 2004, Bucuresti
Tigu Gabriela, Turismul montan, Editura Uranus, Bucuresti, 2001, p.192-194
Vellas Fr.,Turismul - tendinte si previziuni, Editura Walforth, Bucuresti, 1994
Zaharia Marian, Economia serviciilor, Editura Universitara, Bucuresti, 2008
Anuarul Statistic al Judetului Brasov
INS Romania in cifre Editia 2012
Institutul National de Statistica, Turismul Romaniei, 2012
Turismul Romaniei, Breviar Statistic, 2012, Institutul National de Statistica
UNWTO Tourism Highlights, 2012 Edition


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!