Analiza sezonalitatii turismului din cadrul complexului istoric arheologic si turistic Orheiul Vechi

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I CARACTERISTICA ASPECTELOR GENERALE ALE SEZONALITATII 8
1.1. Analiza si rolul fenomenului de sezonalitate turistica 8
1.2. Analiza problemelor negative ale variatilor cererii asupra turismului 16
1.3. Ciclurile de sezonalitate in activitatea turistica, implicatiile sezonalitatii si posibilitatile de diminuare a efectelor lor economice in industria turistica 19
CAPITOLUL II INFLUIENTA SEZONALITATII A SUPRA SERVICIILOR DE CAZARE SI RESTAURATIE 24
2.1. Efectele sezonalitatii turistice si principalele modalitati de diminuare a efectelor economice asupra industriei de cazare si alimentare 24
2.2.Strategii si perspective de atenuare a sezonalitatii in restauratie 27
2.3. Intelegerea fenomenului sezonalitatii activitatii turistice: cauze, forme de manifestare, indicatori, metode si solutii de atenuare. 29
CAPITOLUL III ROLUL SEZONALITATII COMPLEXULUI ARHEOLOGIC - ISTORIC SI TURISTIC ORHEIUL VECHI IN DEZVOLTAREA TURISMULUI 40
3.1. Analiza obiectivelor cercetarii si informatiile necesare pentru determinarea metodologica de cercetare. 40
3.2. Analiza si interpretarea datelor privind sezonalitate in regiunea studiata 46
3.3. Tendintele sezonalitatii prevazute pentru anul 2015 58
CONCLUZII SI PROPUNERI 65
BIBLIOGRAFIE 69
ANEXE 75


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei. In unele activitati si domenii ale serviciilor, dar mai ales in domeniul turistic se pot remarca de-a lungul timpului existenta unor variatii ale cererii si consumului, situatie care se petrece la nivel global mai ales in domeniul turistic. Aceste variatii prezinta o concentrare prea mare de cerere in unele perioade de timp respectiv in alte perioade, cererea este foarte scazuta sau chiar inexistenta.
Structurile de alimentare fie individuale fie din cadrul unei unitati turistice prezinta un domeniu de activitate care de-a lungul timpului a devenit foarte cuprinzator, fiind astazi o afacere profitabila pentru multe societati. Pana in prezent serviciile de restauratie au incercat in mare masura sa se adapteze nevoilor consumatorilor, atat din punct de vedere al tipului unitatii cat si a serviciilor pe care acestea le ofera, insa variatiile cererii au continuat sa existe si aici.
Lucrarea de fata presupune studierea variatilor mai sus amintite in domeniul restauratiei. In aceasta privinta este esentiala identificarea fenomenului si care sunt factorii care determina acest fenomen in general. Am decis ca in acest sens sa evidentiem un aspect problematic care apare in randul restaurantelor din zona Orheiul Vechi, in acest sens am realizat un studiu al fenomenului la nivelul zonei, care nu prezinta activitate turistica. 
Scopul cercetarii este acela de a analiza sezonalitatea turismului din cadrul complexului istoric - arheologic si turistic Orheiul Vechi si a identifica localurile care prezinta variatii ale cererii si in ce masura sunt ele afectate de acest fenomen pe parcursul unui an, strategiile pe care le adopta precum si diferentele care apar intre aceeste localuri.
Reiesind din scopul propus obiectivele tezei sunt:
1. Cercetarea literaturii temei date;
2. Analiza rolulului fenomenului de sezonalitate turisti
3. Analiza problemelor negative ale variatilor cererii asupra turismului
4. Analiza ciclurilor de sezonalitate in activitatea turistica, implicatiile sezonalitatii si posibilitatile de diminuare a efectelor lor economice in industria turistica.
5. Studierea efectelor sezonalitatii turistice si principalele modalitati de diminuare a efectelor economice asupra industriei de cazare si alimentare
6. Intelegerea fenomenului sezonalitatii activitatii turistice: cauze, forme de manifestare, indicatori, metode si solutii de atenuare.
7. Analiza si interpretarea datelor privind sezonalitate in regiunea complexului arheologic - istoric si turistic Orheiul Vechi 
8. Studiul tendintelor sezonalitatii prevazute pentru anul 2015.
Nivelul cercetarii stiintifice. Tema data este foarte importanta pentru specialisti dar, din diferite motive nu sunt editate multe lucrari de specialitate. Vorzsak A. se refera la importantei deciziei de cumparare unde literatura de specialitate, analizeaza particularitatile comportamentul consumatorului de servicii intr-o serie mai restransa a etapelor, acestea fiind: precumpararea, cumpararea sau consumul, evaluarea servicilor sau postcumpararea serviciilor. Plaias I, considera ca ambele clasificari ale procesului in luarea deciziei de cumparare atrag atentia faptului ca nu trebuie realizata o concentrare doar pe cumpararea propriu-zisa, ci pe toate etapele, in egala masura.
In cele ce urmeaza vom tine cont de cel de al doilea model care descrie procesul cumpararii de servicii in comparatie cu bunurile materiale. Pentru prima etapa se identifica alegerea si modul prin care consumatorul isi face alegerea unui serviciu, adica luarea deciziei de cumparare. Aceasta prima etapa incepe in momentul constientizarii nevoii sau dorintei de a achizitiona un bun material sau un serviciu.
In acest sens exista o diferenta intre comportamentul consumatorului de bunuri materiale si comportamentul consumatorilor de servicii deoarece in cazul serviciilor, consumatorul se bazeaza in mare masura pe surse personale de informare (ex. persoane care au experimentat serviciul respectiv) si mai putin pe sursele non-persoanale, in timp ce la achizitionarea de bunuri materiale, consumatorul se bazeaza pe ambele surse de informare, in egala masura.
O alta diferenta (Vorszak A., 2004) care apare aici, este faptul ca serviciile sunt mai restranse decat bunurile materiale, ele se caracterizeaza prin urmatoarele tipuri de trasaturi: intangibilitate, inseparabilitate, eterogenitate, perisabilitate si lipsa proprietatii. 
Metodologia si metodele de studiu. Principalele metode in elaborarea tezei sunt metodelor de comparare, observare, deductiei si inductiei; sistematizarea si studierea documentelor de arhiva in baza analizei la nivel de micro si macrosistem a izvoarelor valorificate, analiza revistelor, cartilor si hartilor vechi ne-au permis realizarea obiectivelor propuse si evidentierea particularitatilor dezvoltarii turismului rural si petrecerii timpului liber in afara orasului. 
Importanta lucrarii. Cercetarea de fata fiind importanta pentru a cunoaste care sunt elementele care influenteaza aceasta sezonalitate si care sunt efectele acestora, precum si modalitatile si strategiile de atenuare a sezonalitatii, importante mai ales pentru unitatile de restauratie care se confrunta cu acest fenomen.
Structura si continutul lucrarii. Prezenta teza include: introducere, trei capitole cu trei subcapitole, studiu de caz, concluzii, note, bibliografie si anexe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza sezonalitatii turismului din cadrul complexului istoric arheologic si turistic Orheiul Vechi.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!