Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
EVOLUTIE IN ABORDAREA CONCEPTULUI DE MANAGEMENT.4
1.1. Istoricul conceptului de management.4
1.2. Definirea managementului.5
1.3. Scolile de management.7
1.3.1 .Scoala clasica.7
1.3.2. Scoala relatiilor umane.9
1.3.3. Scoala cantitativa.10
1.3.4. Scoala neoclasica.10
1.3.5. Scoala sistemelor sociale.11
1.4. Managementul in Romania.11
CAPITOLUL II
MANAGERUL SI PROCESUL DE MANAGEMENT.13
2.1 Procesul managerial.13
2.1.1. Procesul de management si componentele sale.13
2.1.2. Esenta,continutul si trasaturile procesului managerial.14
2.1.3. Relatiile de management.16
2.1.4. Organizarea procesului managerial.17
2.1.5. Cerintele managementului performant.17
2.2. Managerii firmei.18
2.2.1. Definirea managerului.18
2.2.2. Profilul psiho-socio-profesional al managerului.20
2.2.3. Tipologii de manageri si stiluri de managment.25
CAPITOLUL III
STILURI DE MANAGEMENT.28
3.1. Definitia,continutul,si factorii de influienta ai stilului de munca ai managerului.28
3.1.1. Definitia notiunii de stil de munca.28
3.1.2. Continutul stilului de munca al managerului.29
3.1.3. Factorii de influienta ai stilului de munca al managerului.30
3.2. Stilul de munca al managerului intre angajare si eficienta.31
3.2.1. Rolul stilului de munca in ridicarea eficientei activitatii manageriale
3.2.2. Motivatiile manageriale in construirea unui stil de munca eficient .32
3.3. Trasaturile esentialeale stilului de munca al managerului.32
3.4. Utilitatea practica a studierii tipurilor de stil managerial.33
3.5. Tipuri de stil managerial in functie de comportament si atitudine.37
CAPITOLUL IV
EVALUAREA STILURILOR DE MANAGEMENT.40
4.1. Variabila de apreciere.40
4.2. Inventarierea caracteristicilor de lucru.40
4.3. Formularea ipotezelor de lucru.41
4.4. Proiectarea instrumentelor de masura.42
4.5. Modalitati de calcul.42
CAPITOLUL V
ANALIZA STILURILOR DE MANAGEMENT.47
5.1. Scurta prezentare a societatii comerciale.47
5.2. Masurarea stilului de conducere al managerului.49
5.2.1. Analiza stilurilor de management pe baza de chestionar-componenta comportament.51
5.2.2. Analiza stilurilor de management pe baza de chestionar-componenta atitudine.59
5.3.Analiza comportamentului si atitudinii managerilor prin prisma salariatilor .68
CAPITOLUL VI
CONCLUZII.70
Bibliografie.73
Anexa nr.1.74
Anexa nr.2.76
Anexa nr.3.78


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
EVOLUTIE IN ABORDAREA CONCEPTULUI DE
MANAGEMENT
1.1 Istoricul conceptului de management
Teoriile contemporane ale managementului sunt ultimele din lungul sir de idei si practici de management. Aplicarea principiilor de management ne determina sa ne intoarcem in antichitate si chiar in comuna primitiva.
Pentru a putea trai,supravietui si rezista omul a fost nevoit sa munceasca la inceput singur si apoi in comunitati pentru a obtine rezultate superioare. Astfel primele forme ale activitatii de management apar in cadrul primelor comunitati umane(ginta,tribul,matriarhatul)in comuna primitiva. Pentru ca sa-si poata eticheta actiunile drept ,,management",vechii lideri au practicat cateva din functiile managementului care sunt studiate si aplicate si astazi de managerii moderni. Aceste prime elemente de management se refera la alegerea conducatorului,la stabilirea sarcinilor,limitelor si responsabilitatilor lui,la modul de conducere si organizare a coletivului,la modul in care se iau deciziile,etc.
Managementul ca activitate de sine statatoare apare si se dezvolta plecand de la munca ca activitate fizica si activitate de conducere.
Inca din anul 5000 i.ch.,preotii Templelor Sumeriene tineau documente scrise pentru a-si controla sistemul complicat de taxe,proprietatile banesti si financiare. Egiptenii antici erau capabili sa inalte piramide folosind functii de management pentru planificarea,organizarea si controlul acestor proiecte la scara larga. Mai tarziu,Hammurabi a guvernat Regatul Babilonian in functie de colectia de 282 legi si reguli,numita Codul lui Hammurabi. Una din cele mai vechi organizatii neguvernamentale,Biserica Romano Catolica de asemenea a avut o indelungata istorie in management.
Ca urmare a evolutiei societatii prin trecerea de la o oranduire si de la un sistem economic la altul,are loc o trecere spre un nivel superior al activitatii de management.
Datorita accentuarii diviziunii mondiale a muncii si a aparitiei intreprinderii se inpune ca necesar un nou mod de conducere format din indivizi,altii decat proprietarul pentru a administra corespunzator intreprinderea si a-i usura acestuia sarcinile devenite prea complexe.
Inainte ca Revolutia Industriala sa aiba loc (sec.XVIII-XIX),familiile detineau si operau afaceri relativ mici ce produceau doar un singur tip de bunuri sau ofereau doar un singur fel de servicii,toate produse sub ochiul atent al proprietarului. Oricum dupa Revolutia Industriala,proprietarii au construit organizatii mari ce nu puteau fi conduse cu aceeasi tehnica folosita in intreprinderea mica de familie. Managerii acestor organizatii mari s-au confruntat cu noi probleme de management si au sustinut ca trecerea de la afacerea familiala la sistemul fabric,a fost de fapt o Revolutie in Management.
Aceasta Revolutie creaza practic conditiile pentru aparitiaintreprinderilor mari ce presupun activitati complexe,o organizare la alte dimensiuni si o conducere specializata,toate acestea pentru realizarea unei eficiente ridicate.
La inceputul sec.XX se inregistreaza cresteri in toate ramurile si in cele economice,conducerea se realizeaza pe noi fundamente,iar stiintele au o evolutie rapida. Abia in acest secol,managementul va fi definit ca un tip specific de munca respectiv,ca o functie pe care o indeplineste conducatorul(managerul) la toate nivelele intreprinderii.
Conducerea ca activitate constienta este privita din punct de vedere tehnico-organizatoric si din punct de vedere social -economic.
Punctul de vedere tehnico-organizatoric se refera la conducerea tehnica si tehnologica a productiei, respectiv cooperarea specializarea in productie la gradul de folosire a capacitatii de productie etc., in functie de nivelul de dezvoltare a tehnicii si tehnologiei.
Punctul de vedere social-economic priveste relatile de munca si cele inter umane in productie,metodele si procedeele de management initiativa si responsabilitatea la locul de munca etc.
Se considera ca secolul XX a incununat si a finalizat preocuparile in domeniul managementului incepute inca din antichitate, continuate prin aparitia primei lucrari de specialitate ,,Bogatia Natiunilor" in 1776 scrisa de Adam Smith si apoi prin definirea pentru prima data in acest secol a managementului ca stiinta.
Azi milioane de oameni din intreaga lume sunt manageri; numai in SUA, circa 15 milioane de oameni sau aproape 12% din forta de munca detin pozitii manageriale. Acesti manageri coordoneaza si controleaza resursele organizatiei, isi calauzesc oamenii spre viitor si isi ajuta organizatiile sa raspunda la orice promovare de la schimbari tehnologice la perspective sociale.
Managementul atinge viata zilnica a tuturor in diverse moduri: manageri administreaza afaceri mici si mari, spitale si scoli, organizatii filantropice si artistice, organizatii militare si guvernamentale.
1.2 Definirea managementului
Aparitia managementului e rezultatul devansari puteri proprietarului unic de dezvoltarea intreprinderii in contextul amplificarii diviziunii mondiale a muncii, a specializarii si a complicarii relatilor de productie.
In timp s-a incercat determinarea provenientei etimologice a termenului de management. Se considera ca el provine de la cuvantul ,,manus" = mana din limba latina, fiind folosit cu sensul de manevrare, pilotare. Italienii au utilizat cuvantul ,,mannegio" = prelucrare cu mana, iar a realiza un scop si ,,manier" = a manui, manipula, modela. Englezii l-au preluat ca verb ,,to manage" adica a administra, a conduce o intreprindere, a se descurca si sub forma derivatelor management si manager.
In timp cuvantul management e preluat in multe limbi cu semnificatia de a conduce o intreprindere, a gestiona, a reusi.
Unii din primi teoreticieni au vazut managementul doar ca abilitatea de a muncii cu oameni, dar managerii contemporani utilizeaza multe resurse si instrumente, astfel ca aceasta definitie a managementului trebuie extinsa dincolo de aspectele umane. Azi managementul poate fi definit ca procesul de realizare a obiectivelor organizatiilor prin planificare, organizare, conducere si control a resurselor umane, materiale, financiare si informationale ale organizatilor intr-o maniera eficienta.
Managementul este un proces distinct, un set de actiuni, de activitati coordonate in
care managerii se angajeaza sa urmareasca obiectivele organizatiei.
Prin urmare managerul este persoana care participa activ la procesul de managment
Prin cele patru functii-planificare,organizare,coordonare,control- a resurselor organizatiei.In
Functie de situatie si de resursele de care dispun, managerii pun accent pe una sau alta din cele
Patru functii ale managmentului. Din multitudinea definitiilor am selectat urmatoarele.:
,,Managmentul este stinta si arta de a conduce eficient, de a optimiza valorificarea tuturor resurseleor in vederea obtinerii succesului"


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. I. DANAIATA; N. PIRJOL - " Coducerea unitatilor in industrie, contructii si transporturi " , Curs ; - E - editia a-2-a, pentru uzul studentilor; Timisoara 1980
2. M. DUMITRESCU, "Enciclopedia conducerii intreprinderii", Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1981
3. M. DUMITRESCU, "Introducere in management", Ed. Eurounion, Oradea, 1995
4. M. GOIAN, "Introducere in management", Ed. Sedona, Timisoara , 1995
5. T. HERSENI, "Psihologia organizarii intreprinderilor industriale", Ed. Academiei, Bucuresti, 1969
6. KREITNER R.. - "Management", Fifth Edition , Boston , 1992
7. I. MORARU, "Introducere in psihologia manageriala", Ed. Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1995
8. O. NICOLESCU , C. RUSSU; - "Conducatorul in procesul conducerii moderne" ; Editura Politica 1980
9. O.NICOLESCU, I.VERBONCU, "Management", Ed. Economica, 1996
10. I. PETRESCU - "Managementul" , Editura Tipocract, Brasovia 1993
11. A.PUIU , "Management in afacerile economice",1992
12. I.STANCIOIU. Gh. MILITARU, "Management ,elemente fundamentale", Ed. Teora
13. SHANNON R.E., "Operations Research Methodologies in Industry Engineering", 1980
14. A.TABACHIU, "Conducatorul de intreprindere .Profilul psiho - socio - profesional al conducatorului de unitate economica", Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1976
15. I. URSU; D. STEGAROIU - "Stiluri de munca ale cadrelor de conducere din unitatile economice" ; Editura Stintifica si Enciclopedica, Bucuresti 1978


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!