Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management

Licență
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 67 în total
Cuvinte : 17002
Mărime: 1.06MB (arhivat)
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lect. univ. dr. Ciurea Jeanina Biliana
UNIVERSITATEA “EFTIMIE MURGU” REŞIŢA FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE MARKETING

Cuprins

  1. Introducere . 4
  2. Lista figurilor . 5
  3. Lista tabelelor . 6
  4. Capitolul 1. Apariţia, definirea şi conţinutul managementului . 7
  5. 1.1. Apariţia managementului . 7
  6. 1.2. Definirea managementului . 10
  7. 1.3. Subiectul, obiectul şi conţinutul managementului . 14
  8. 1.3.1. Subiectul managementului-managerul . 14
  9. 1.3.2. Conţinutul managementului . 18
  10. Capitolul 2. Stiluri şi tipuri de management . 22
  11. 2.1. Definirea stilului de management . 22
  12. 2.2. Clasificarea stilurilor de maagement. 25
  13. A. În funcţie de atitudinea faţă de responsabilitate. 27
  14. B. După modul de luare a deciziilor . 28
  15. C. În raport cu valorile care orienteză activitatea cadrelor de conducere. 30
  16. D. Teoria X, Y și Z . . 46
  17. Capitolul 3. Studiu de caz: Analiza stilului personal de conducere . 50
  18. Concluzii . 64
  19. Bibliografie . 66

Extras din licență

Introducere

Stilul reprezintă un comportament distinctiv sau caracteristic, o metodă particulară de a acționa.Conducerea este un element esențial al vieții, un factor cheie în eficientizarea organizațiilor.

Stilul de conducere reflectă modul în care managerii își exercită atribuțiile și rolul pe care îl au în organizarea și conducerea muncii, antrenând și stimulând subordonații pentru atingerea obiectivelor stabilite. Moul în care este aplicat un stil sau altul de conducere depinde de capacitatea managerului de a se conecta la realitatea unității din care face parte.

Principala idee este că nu există o rețetă infailibilă sau general valabilă în legătură cu alegerea unui stil de conducere eficient în absolut în orice situație și indiferent de conjunctură. Pornind de la aspectele teoretice și analizând situația concretă a realității în care se află, fiecare manager trebuie să își definească stilurile proprii care să îi asigure rezultatele dorite.

În urma analizei efectuate în lucrare reiese că stilurile de management practicate sunt variate și că fiecare dintre acestea poate fi eficient, în condițiile în care managerii țin cont atât de particularitățile organizației cât și de cele ale subalternilor, adaptându-se la realitatea din care fac parte.

Capitolul 1 APARIŢIA, DEFINIREA ŞI CONŢINUTUL MANAGEMENTULUI

1.1 APARIŢIA MANAGEMENTULUI

Deşi este o ştiinţă relativ tânără, ştiinţa managementului a avut un impact deosebit asupra dezvoltării societăţii umane, impact care a fost mult mai evident în ţările occidentale şi relativ mai modest în fostele ţări cu economie centralizată. În lucrarea sa fundamentală, acum peste 40 de ani, Peter Drucker spunea: “Apariţia managementului ca o instituţie esenţială, distinctă şi deschizătoare de drumuri este evenimentul central în istoria modernă. Doar rareori s-a întâmplat  dacă s-a întâmplat vreodată  ca o nouă instituţie de bază, un nou grup conducător, să se fi manifestat atât de repede cum managementul o face de la începutul acestui secol. Doar rareori în istoria umanităţii o nouă instituţie s-a dovedit atât de repede a fi indispensabilă; şi în puţine cazuri o nouă instituţie a apărut cu atât de neânsemnată opoziţie, tulburare sau controverse cum s-a întâmplat în cazul managementului. Managementul va rămâne instituţia dominantă şi de bază probabil tot atât timp cât însăşi civilizaţia de Vest va supravieţui”. Indiscutabil, aprecierea formulată de Drucker s-a confirmat pe deplin, din anii '50 şi până în prezent, iar rolul managementului în dezvoltarea socială se va accentua şi mai mult în secolul viitor.

Managementul ştiinţific a fost elaborat în SUA de către inginerul Friederick Taylor, care s-a consacrat eliminării ineficienţei şi îmbunătăţirii productivităţii muncii, iar lucrarea sa „Principiile managementului ştiinţific” apărută în anul 1911 este considerată a fi o contribuţie însemnată în domeniul managerial.

F.Taylor a accentuat dimensiunea economică a muncii şi motivaţiei, arătând că ştiinţa şi experimentele puteau contribui la rezolvarea problemelor tehnice, dar că aveau un aport mai mic la soluţionarea cerinţelor psihologice ale lucrărilor. Prin aplicarea realizărilor ştiinţei în management a crescut eficienţa, însă Taylor a fost criticat pentru exploatarea lucrătorilor.

Bibliografie

1. Andreş S., Evaluarea şi perfecţionarea stilului de management în instituţiile financiare, Editura Mirton, Timişoara, 2006;

2. Blake Robert R. şi Jane S. Mouton, The New Managerial Grid, Editura: Gulf Publishing Company, Houston,1978;

3. Burduş E. şi I. Popa, Fundamentele managementului organizaţieieditura a3a, Editura Pro Universitaria, Bucureşti, 2013;

4. Ciurea J. B., Management, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa, 2009;

5. Cornescu V. et al, Managementul organizaţiei, Editura All Beck, Bucureşti, 2003;

6. Maloş Raul Cezar, Management, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa,2008;

7. Massie J. L., The study of management, Editura Harper & Row Publicters, New York, 1972;

8. Nicolescu O. şi Verboncu I., Management, Editura Economică, Bucureşti, 1995;

9. Nicolescu O. şi Verboncu I., Management ediţia a3a revizuită, Editura Economică, Bucureşti, 1999;

10. Nicolescu O. şi Verboncu I., Managementul organizaţiei, Editura Economică, Bucureşti, 2007;

11. Nicolae Aurelian Bibu, et al., Managementul organizaţiei, Editura Mirton, Bucureşti, 2008;

12. P. F. Drucker, The practice of management,Editura HeinemannProfessional Publishing Ltd, London;

13. Russu C., Management, Editura Expert, Bucureşti, 1993;

14. Vlăsceanu Mihaela, Psihologia organozaţiilor şi conducerii, Editura Paidela, Bucureşti, 1993;

Preview document

Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 1
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 2
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 3
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 4
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 5
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 6
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 7
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 8
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 9
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 10
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 11
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 12
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 13
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 14
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 15
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 16
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 17
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 18
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 19
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 20
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 21
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 22
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 23
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 24
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 25
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 26
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 27
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 28
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 29
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 30
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 31
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 32
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 33
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 34
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 35
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 36
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 37
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 38
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 39
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 40
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 41
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 42
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 43
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 44
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 45
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 46
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 47
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 48
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 49
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 50
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 51
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 52
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 53
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 54
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 55
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 56
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 57
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 58
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 59
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 60
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 61
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 62
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 63
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 64
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 65
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 66
Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management - Pagina 67

Conținut arhivă zip

  • Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management.doc

Alții au mai descărcat și

Publicitatea - Factor de Creștere a Vânzărilor

CAPITOLUL I PUBLICITATEA - DEFINIŢIE ŞI TRĂSĂTURI Plecând de la sensul original al cuvântului: „acţiunea de a face public”, publicitatea şi-a...

Atitudinea consumatorilor privind publicitatea prin intermediul televiziunii, radioului și presei

INTRODUCERE Importantă componenta a activităţii promoţionale, publicitatea este, în prezent, unul dintre cele mai utilizate mijloace prin...

Analiza calității produselor la SC El Dorado SRL

Argument Modificările intervenite în societatea cotidiană tind să plaseze activităţile economice din sfera fenomenelor cantitative în cea a...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Management General

Capitolul I MANAGEMENTUL SI ROLUL ACESTUIA ÎN ACTIVITATEA UNITÃTILOR ECONOMICE În procesul reconstructiei economice complexitatea si...

Te-ar putea interesa și

Managementul Participativ și Motivarea Personalului

CAPITOLUL I ELEMENTE GENERALE DE MANAGEMENT I. 1. Conceptul de management La începutul desfăşurării unor activităţi în grupuri organizate,...

Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management

CAPITOLUL I EVOLUŢIE ÎN ABORDAREA CONCEPTULUI DE MANAGEMENT 1.1 Istoricul conceptului de management Teoriile contemporane ale managementului...

Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional

INTRODUCERE “Aproape fiecare problemă, fiecare conflict, fiecare greşeală sau neînţelegere are la nivelul cel mai de jos o problemă de...

Analiza și perfecționarea stilurilor de management la SC Contag SRL

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND APARIŢIA ŞI DEZVOLTAREA ŞTIINŢEI MANAGEMENTULUI 1.1. Din istoria managementului Managementul este...

Fundamente Teoretice ale Managemntului Firmei

CAPITOLUL I FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI FIRMEI 1.1 Obiectul de studiu 1.1.1. Definirea ştiinţei managementului După părerea...

Analiza și perfecționarea stilurilor de management la societatea comercială Filseta SA Lugoj

CAPITOLUL I ELEMENTE GENERALE DESPRE MANAGEMENT 1.1. Obiectul de studiu şi definirea ştiinţei managementului Managementul firmei este abordat...

Managementul Carierei Profesionale

CAPITOLUL I. SEMNIFICAŢIA ŞI CONCEPTUL CARIEREI 1.1. Noţiuni generale despre cariera profesională. Cariera managerială Noţiunea de carieră are...

Interpretarea rolurilor manageriale în exercitarea funcțiilor procesului de management la SC Ana Imep SA

INTRODUCERE Societatea omenească a ajuns în situaţia în care fiecare deceniu aduce noi progrese de proporţii şi predicţii surprinzătoare...

Ai nevoie de altceva?