Analiza și Perfecționarea Stilurilor de Management

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere . 4
Lista figurilor . 5
Lista tabelelor . 6
Capitolul 1. Apariţia, definirea şi conţinutul managementului . 7
1.1. Apariţia managementului . 7
1.2. Definirea managementului . 10
1.3. Subiectul, obiectul şi conţinutul managementului . 14
1.3.1. Subiectul managementului-managerul . 14
1.3.2. Conţinutul managementului . 18
Capitolul 2. Stiluri şi tipuri de management . 22
2.1. Definirea stilului de management . 22
2.2. Clasificarea stilurilor de maagement. 25
A. În funcţie de atitudinea faţă de responsabilitate. 27
B. După modul de luare a deciziilor . 28
C. În raport cu valorile care orienteză activitatea cadrelor de conducere. 30
D. Teoria X, Y și Z . . 46
Capitolul 3. Studiu de caz: Analiza stilului personal de conducere . 50
Concluzii . 64
Bibliografie . 66


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
Stilul reprezintă un comportament distinctiv sau caracteristic, o metodă particulară de a acționa.Conducerea este un element esențial al vieții, un factor cheie în eficientizarea organizațiilor.
Stilul de conducere reflectă modul în care managerii își exercită atribuțiile și rolul pe care îl au în organizarea și conducerea muncii, antrenând și stimulând subordonații pentru atingerea obiectivelor stabilite. Moul în care este aplicat un stil sau altul de conducere depinde de capacitatea managerului de a se conecta la realitatea unității din care face parte.
Principala idee este că nu există o rețetă infailibilă sau general valabilă în legătură cu alegerea unui stil de conducere eficient în absolut în orice situație și indiferent de conjunctură. Pornind de la aspectele teoretice și analizând situația concretă a realității în care se află, fiecare manager trebuie să își definească stilurile proprii care să îi asigure rezultatele dorite.
În urma analizei efectuate în lucrare reiese că stilurile de management practicate sunt variate și că fiecare dintre acestea poate fi eficient, în condițiile în care managerii țin cont atât de particularitățile organizației cât și de cele ale subalternilor, adaptându-se la realitatea din care fac parte.
Capitolul 1 APARIŢIA, DEFINIREA ŞI CONŢINUTUL MANAGEMENTULUI
1.1 APARIŢIA MANAGEMENTULUI
Deşi este o ştiinţă relativ tânără, ştiinţa managementului a avut un impact deosebit asupra dezvoltării societăţii umane, impact care a fost mult mai evident în ţările occidentale şi relativ mai modest în fostele ţări cu economie centralizată. În lucrarea sa fundamentală, acum peste 40 de ani, Peter Drucker spunea: “Apariţia managementului ca o instituţie esenţială, distinctă şi deschizătoare de drumuri este evenimentul central în istoria modernă. Doar rareori s-a întâmplat  dacă s-a întâmplat vreodată  ca o nouă instituţie de bază, un nou grup conducător, să se fi manifestat atât de repede cum managementul o face de la începutul acestui secol. Doar rareori în istoria umanităţii o nouă instituţie s-a dovedit atât de repede a fi indispensabilă; şi în puţine cazuri o nouă instituţie a apărut cu atât de neânsemnată opoziţie, tulburare sau controverse cum s-a întâmplat în cazul managementului. Managementul va rămâne instituţia dominantă şi de bază probabil tot atât timp cât însăşi civilizaţia de Vest va supravieţui”. Indiscutabil, aprecierea formulată de Drucker s-a confirmat pe deplin, din anii '50 şi până în prezent, iar rolul managementului în dezvoltarea socială se va accentua şi mai mult în secolul viitor. 
Managementul ştiinţific a fost elaborat în SUA de către inginerul Friederick Taylor, care s-a consacrat eliminării ineficienţei şi îmbunătăţirii productivităţii muncii, iar lucrarea sa „Principiile managementului ştiinţific” apărută în anul 1911 este considerată a fi o contribuţie însemnată în domeniul managerial.
F.Taylor a accentuat dimensiunea economică a muncii şi motivaţiei, arătând că ştiinţa şi experimentele puteau contribui la rezolvarea problemelor tehnice, dar că aveau un aport mai mic la soluţionarea cerinţelor psihologice ale lucrărilor. Prin aplicarea realizărilor ştiinţei în management a crescut eficienţa, însă Taylor a fost criticat pentru exploatarea lucrătorilor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Andreş S., Evaluarea şi perfecţionarea stilului de management în instituţiile financiare, Editura Mirton, Timişoara, 2006;
2. Blake Robert R. şi Jane S. Mouton, The New Managerial Grid, Editura: Gulf Publishing Company, Houston,1978;
3. Burduş E. şi I. Popa, Fundamentele managementului organizaţieieditura a3a, Editura Pro Universitaria, Bucureşti, 2013;
4. Ciurea J. B., Management, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa, 2009;
5. Cornescu V. et al, Managementul organizaţiei, Editura All Beck, Bucureşti, 2003;
6. Maloş Raul Cezar, Management, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa,2008;
7. Massie J. L., The study of management, Editura Harper & Row Publicters, New York, 1972;
8. Nicolescu O. şi Verboncu I., Management, Editura Economică, Bucureşti, 1995;
9. Nicolescu O. şi Verboncu I., Management ediţia a3a revizuită, Editura Economică, Bucureşti, 1999;
10. Nicolescu O. şi Verboncu I., Managementul organizaţiei, Editura Economică, Bucureşti, 2007;
11. Nicolae Aurelian Bibu, et al., Managementul organizaţiei, Editura Mirton, Bucureşti, 2008;
12. P. F. Drucker, The practice of management,Editura HeinemannProfessional Publishing Ltd, London;
13. Russu C., Management, Editura Expert, Bucureşti, 1993;
14. Vlăsceanu Mihaela, Psihologia organozaţiilor şi conducerii, Editura Paidela, Bucureşti, 1993;


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!