Analiza si Previziunea Evolutiei Serviciilor Turistice la Nivelul unei Tari

Cuprins licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E 1
1. TURISMUL SI DEZVOLTAREA ECONOMICO - SOCIALA 3
1.1 CONCEPTELE DE ,,TURISM" SI ,,TURIST" 3
1.2 CONCEPTUL SI NOTIUNI FUNDAMENTALE DIN TURISM 4
1.4 IMPACTUL TURISMULUI ASUPRA DEZVOLTARII ECONOMICO - SOCIALE 5
2. STUDIU COMPARATIV : ANALIZA SI PREVIZIUNEA EVOLUTIEI SERVICIILOR TURISTICE IN ROMANIA SI BULGARIA 14
2.1 ANALIZA EVOLUTIEI SERVICIILOR DE TURISM IN ROMANIA IN PERIOADA 2005 - 2010 14
2.2 EVOLUTIA SERVICIILOR SI GRADUL DE DEZVOLTARE ECONOMICO-SOCIALA IN PERIOADA 2005-2010 34
2.3 STUDIU COMPARATIV INTRE POPULATIA OCUPATA IN TURISM IN ROMANIA SI POPULATIA OCUPATA IN TURISM IN BULGARIA 38
2.4 PREVIZIUNEA PENTRU ANII 2011 - 2013 A SERVICIILOR DE TURISM 46
3. CONCLUZII SI PROPUNERI 55
B I B L I O G R A F I E 60
A N E X E 61


Extras din licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E
Turismul reprezinta pentru Romania sectorul economic care dispune de un valoros potential de dezvoltare, neexploatat inca suficient si care poate deveni o sursa de atractie atat a investitorilor cat si a turistilor straini. Acest lucru este insa ingreunat de concurenta puternica din partea tarilor invecinate (Ungaria, Bulgaria, Croatia) si de amploarea problemelor legate de competitivitatea turismului romanesc. Potrivit Strategiei de Dezvoltare din Planul National de Dezvoltare 2007-2013, marele avantaj al Romaniei pentru dezvoltarea turismului este oferit de prezenta resurselor naturale si culturale de o mare diversitate si armonios repartizate in teritoriu, care dau posibilitatea practicarii intregii game de forme de turism.
Pentru completarea ofertei turistice generale, slab diversificata in prezent, Romania dispune de numeroase resurse turistice de exploatat si valorificat, in vederea acoperirii intregului an calendaristic. Sunt de remarcat in acest sens cele 18 parcuri nationale si naturale, ariile protejate, rezervatia biosfera Delta Dunarii, bogatia si diversitatea patrimoniului cultural (manastiri, cetati, biserici, monumente), comunitatile umane care pastreaza valorile civilizatiei culturale rurale in viata de zi cu zi, oportunitatile de practicare a turismului de aventura, oferite de raurile nationale, a speo-turismului, turismului ecvestru, turismului de croaziera pe fluviul Dunarea, turismului uval, favorizat de faptul ca Romania este a cincea tara in ceea ce priveste viticultura, are oportunitati pentru practicarea cicloturismului, a mountain-bike-ului, dar si a concursurilor out-of-road.
Toate acestea confera Romaniei potential pentru dezvoltarea produselor turistice complexe si cresterea numarului total de turisti. 
In raport cu potenttialul turistic, dar si comparativ cu statele vecine, ponderea turismului romanesc in PIB este mica, la fel si profitul obtinut de intreprinzatorii in turism. Aceasta se datoreaza in principal lipsei produselor turistice complexe, existentei capacitatilor turistice vechi si nemodernizate, privatizate in anii 2001-2002, si lipsei facilitatilor pentru realizarea de capacitati turistice complexe, modern echipate si dotate. La acestea se adauga si lipsa capacitatilor de cazare in zonele turistice care ofera oportunitati deosebite pentru practicarea turismului de nisa si a ecoturismului. 
De asemenea, lipsesc total sau sunt insuficiente capacitatile turistice in vecinatatea parcurilor naturale, nationale sau ale altor arii protejate care sunt legiferate. Fara a avea o dezvoltare cantitativa si calitativa optima a structurilor turistice de cazare, de alimentatie si de agrement, resursele turistice naturale nu pot fi valorificate complex.
In ceea ce priveste promovarea turistica, ca factor cheie pentru consolidarea locului pe piete si obtinerea succesului, Romania trebuie sa se alinieze tendintei internationale de crestere, din ce in ce mai mult, a rolului institutiei nationale de promovare a turismului in activitatea intensiva de promovare. Activitatea de promovare turistica interna este in prezent subdimensionata, cantitatea de materiale promotionale editate este insuficienta si nu acopera cererea. Situatia este determinata de lipsa unei retele nationale de centre judetene si birouri locale de promovare si informare turistica, a unor brand-uri pe zone/regiuni turistice, de deficientele in acoperirea cu fonduri de la buget a activitatii de promovare interna si internationala, de lipsa asigurarii continuitatii institutionale in domeniul promovarii.
Lucrarea de fata cuprinde 3 capitole in care am analizat si previzionat evolutia serviciilor turistice la nivelul tarii noastre pe trei ani.
Capitolul 1 cuprinde definirea conceptelor de ,,turism" si ,,turist", repere istorice ale turismului, conceptul si notiuni fundamentale din turism, precum si aspecte ale dezvoltarii turismului din punct de vedere economico-social.
Capitolul 2 cuprinde un studiu comparativ intre serviciile turistice din Romania si Bulgaria, analiza evolutiei serviciilor de turism in Romania in perioada 2005-2010, evolutia serviciilor si gradul de dezvoltare economico-sociala in perioada 2005-2010 si previziunea pentru anii 2011-2013 a serviciilor de turism folosind metoda sporului mediu, metoda indicelui mediu de dinamica si metoda trendului liniar.
1. TURISMUL SI DEZVOLTAREA ECONOMICO - SOCIALA
1.1 CONCEPTELE DE ,,TURISM" SI ,,TURIST"
Desi considerat de cei mai multi dintre expertii in domeniu un fenomen specific epocii contemporane, turismul s-a cristalizat in a doua jumatate a secolului al XIX-lea si ca atare, primele incercari de definire si caracterizare a lui dateaza din aceasta perioada. 
Timp de un secol de la aparitie, turismul a avut o evolutie relativ lenta, ceea ce s-a reflectat si in planul clarificarilor conceptuale. 
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, mai exact incepand cu anii 1960, si ca urmare a profundelor transformari din economia mondiala, turismul cunoaste o expansiune deosebita - de unde si caracteristica pe care i-o atribuie numerosi autori, aceea de ,,fenomen specific lumii moderne" - antrenand tot mai multe resurse si un numar in crestere de tari si organisme.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza si Previziunea Evolutiei Serviciilor Turistice la Nivelul unei Tari.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!