Analiza Sistemului de Management al Calitatii la SC Herman Ploiesti

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
CAPITOLUL I
CONSIDERATII TEORETICE IN MANAGEMENTUL CALITATII 
1.1 Conceptul de calitate si evolutia acestuia 6
1.2 Definirea conceptului de calitate 7
1.3 Definirea conceptului de management al calitatii 7
1.4 Definirea conceptului de calitate totala 8
1.4.1 Principiile Calitatii Totale 10
1.4.2 Sistemul Calitatii totale 11
1.5 Definirea conceptului de management al calitatii totale 12
1.6 Asigurarea calitatii potrivit standardelor internationale ISO 9000 15
CAPITOLUL II
PREZENTAREA ORGANIZATIEI 
2.1 Prezentarea generala a S.C. HERMAN S.A. Ploiesti 19
2.2 Structura organizatorica a S.C. HERMAN S.A. Ploiesti 21
2.3 Politica S.C. HERMAN S.A. Ploiesti in domeniul calitatii 29
2.4 Descrierea procesului tehnologic 31
2.5 Strategia dezvoltarii 32
CAPITOLUL III
ANALIZA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII LA S.C. HERMAN S.A. PLOIESTI. STUDIU DE CAZ 
3.1 Structura organizatorica a Compartimentului Calitate 34
3.2. Prezentarea Sistemului Calitatii 38
3.3. Documentele Sistemului Calitatii 39
3.4. Prezentarea generala a Manualului Calitatii 41
3.5. Proceduri Operationale 42
3.5.1. Proceduri Administrative 42
3.5.2. Proceduri de Fabricatie 44
3.5.3. Proceduri de Control 46
3.5.4 Proceduri de labaorator 49
3.6. Proceduri de Asigurare a Calitatii 49
3.7 Propuneri pentru implementarea Sistemului de Management al Calitatii la S.C. HERMAN S.A. Ploiesti 
CONCLUZII SI PROPUNERI 66
BIBLIOGRAFIE 68
ANEXE 70
ANEXA 1 - Organigrama S.C. Herman S.A. Ploiesti 71
ANEXA 2 - Diagrama de relatii a S.C. Herman S.A. Ploiesti 72
ANEXA 3 - Declaratia conducerii privind politica in domeniul calitatii 73


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Bazele teoretice ale managementului calitatii au fost puse incepand cu anii '50 pe baza lucrarilor si cercetarilor elaborate de pionierii miscarii pentru calitate.
Analizand evolutia principalilor factori ai competitivitatii, rezulta ca, in prima jumatate a secolului nostru, departajarea pe piata a intreprinderilor se realiza prin preturi mai scazute, obtinute pe seama utilizarii unei forte de munca mai ieftine.
Incepand cu anii '50, un alt factor de competitivitate devine determinant, si anume automatizarea productiei, dar si capacitatea de adaptare a intreprinderii la cerintele pietei si calitatea produselor/serviciilor oferite.
Rolul automatizarii, ca factor de competitivitate a scazut substantial, dupa anii '80, in prezent, calitatea reprezentand principalul criteriu de departajare a intreprinderilor pe piata.
Pe baza unei analize la nivel economic mondial la nivelul anilor '90 se evidentieaza unele trasaturi definitorii ca: diversitatea si innoirea rapida a ofertei de marfuri, sub impactul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, mondializarea pietelor, facilitata de progresele inregistrate in domeniul telecomunicatiilor, cresterea exigentelor clientilor si ale societatilor. In aceste conditii, calitatea produselor si serviciilor s-a impus ca factor determinant al competitivitatii intreprinderilor.
Elaborarea de standarde europene ISO 9000, a determinat o si mai mare preocupare in ce priveste calitatea, astfel calitatea si-a imbogatit semnificatia si a capatat un sens foarte larg, primind o definitie conform unui standard international.
Multe intreprinderi manifesta un interes deosebit pentru modelele de asigurare a calitatii propuse de standardele internationale din familia ISO 9000, aflandu-se in diferite faze de implementare a unui asemenea model. Circa 200 de organizatii au un sistem al calitatii certificat pe baza acestor standarde. Ele considera ca certificarea sistemului calitatii are un impact favorabil asupra performantelor in afaceri, recunoscand, in acelasi timp, importanta imbunatatirii continue a acestui sistem si implementarea principiilor managementului total al calitatii, pentru asigurarea succesului in competitie.
Acest proces va fi facilitat de progresele inregistrate in definirea cadrului legal si institutional privind evaluarea conformitatii si acreditarea
Organismelor de certificare si de inspectie, precum si a laboratoarelor, in acord cu regulile acreditarii europene si internationale.
Importanta managementului calitatii este data si de construirea in anul 1998 a Fundatiei Europene pentru Managementul Calitatii (European Foundation for Quality Management - E.F.Q.M.), prin participarea a 14 mari intreprinderi industriale occidentale. Aceasta fundatie urmareste consolidarea pozitiei industriei europene pe piata mondiala, pe seama imbunatatirii calitatii produselor, serviciilor si proceselor, prin valorificarea modelului japonez de abordare a calitatii.
In proiectul de fata am realizat analiza Sistemului de Management al Calitatii al societatii HERMAN S.A. Ploiesti.
Societatea desfasoara o activitate eficienta din punct de vedere economic si complexa din punct de vedere structural.
Societatea produce cabluri (sufe) pentru diverse destinatii si sarcini intr-un atelier amplasat pe Str. Gageni din Ploiesti, atelier dotat corespunzator cu dispozitive speciale de detorsionare a cablurilor, stand de proba si masini - unelte. Activitatea se desfasoara in trei hale principale, avand o suprafata desfasurata de 241 mp. In aceeasi incinta isi desfasoara activitatea si un atelier de prelucrari mecanice prin aschiere dotat corespunzator cu masini - unelte, completat cu un atelier de confectii metalice.
Activitatii de productie i se adauga si activtatea de productie agricola, care se refera la exploatarea a 400 ha de teren arabil. Din aceasta suprafata 100 ha teren arabil constituie proprietatea firmei, iar 300 ha sunt exploatate in regim de arenda.
Activitatea de exploatare agricola se desfasoara avand ca baza doua ferme agricole situate la Barcanesti si la Sirna (in cadrul fermei Sirna se desfasoara si activitatea zootehnica).
CAPITOLUL I
CONSIDERATII TEORETICE IN MANAGEMENTUL CALITATII
1.1 Conceptul de calitate si evolutia acestuia
Fara indoiala ca stramosii nostrii stiau la fel de bine ca si noi, cat de importanta este calitatea. Aspecte legate de metrologie, specificatii de control isi au originile cu multe secole inainte de Era Crestina, dovezile tehnicii antice uluind si azi umanitatea.
Secolul XX a provocat schimbari extrem de rapide in productia de bunuri si servicii, largind aria de cuprindere a notiunii de calitate. Astfel au aparut concepte cum ar fi: controlul calitatii, imbunatatirea continua a calitatii, prevenirea defectelor, controlul statistic al proceselor, ingineria fiabilitatii, analiza costurilor calitatii, nivel zero de defecte, controlul calitatii totale, certificarea furnizorilor, cercurile calitatii, auditul calitatii, asigurarea calitatii, dezvoltarea functiilor calitatii, metodele Taguchi, benchmaring competitiv.
In perioada ce a urmat celei de-a doua conflagratii mondiale au aparut doua forte importante care au avut un impact profund asupra calitatii:
- Revolutia japoneza in materie de calitate;
- Constientizarea, cu preponderenta, a importantei calitatii produselor in mintea clientului.
Impreuna cu alte tendinte dinamizante, cele doua forte majore amintite au condus, pentru multe companii, la schimbarea conditiilor de dezvoltare a unei afaceri in simbioza cu parametrul numit calitate. Dintre cele mai importante astfel de conditii se pot aminti:
a) Competitia 
In trecut, calitatea superioara inseamna, de obicei sa platesti un pret mai mare. Astazi clientul poate sa beneficieze de calitate si de pret scazut in acelasi timp. Astfel, nu este suficient sa ai doar o buna imagine in legatura cu calitatea. Daca costurile interne necesare pentru a realiza aceasta imagine (sortare, inspectie, reprelucrare, rebuturi) sunt mari, firma va pierde din vanzari datorita costurilor ridicate necesare pentru a suplini calitatea slaba a produselor.
b) Schimbarea clientului
Unele firme intra pentru prima oara pe anumite piete care presupun exigente de nivel superior in domeniul calitatii. Daca un mic producator local de echipamente doreste sa-si extinda productia la nivelul competitiei pietei internationale, in mod cert un simplu manual de calitate va fi insuficient, trebuind implementat un sistem de calitate in conformitate cu normativele in vigoare pe piata respectiva.
c) Schimbarea combinantiei de caracteristici ale produsului
Un produs are un pret, cat si anumite caracteristici tehnico-functionale, de gabarit. Exista o combinatie optima dintre acestea, astfel incat sa se obtina o reducere a cheltuielilor interne cu o slaba calitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Sistemului de Management al Calitatii la SC Herman Ploiesti.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!