Analiza sortimentului si a calitatii alimentelor de tip Convenience Food de pe piata romaneasca

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1. ,,CONVENIENCE FOOD" -  INOVATIE IN SFERA OFERTEI DE ALIMENTATIE IN EPOCA INDUSTRIALA 5
1.1. Mutatii in oferta de alimente in era moderna a consumului 5
1.2. Tipologia produselor de tipul convenience food 12
1.3. Avantaje si dezavantaje ale produselor de tipul convenience food 16
CAPITOLUL 2. PARTICULARITATI ALE PIETEI PRODUSELOR DE TIPUL ,,CONVENIENCE FOOD" 18
2.1. Principalii competitori pe piata a produselor de tip ,,convenience food" 18
2.2. Cercetare din surse secundare privind preferintele consumatorilor la nivel international pentru produsele de tipul convenience food 23
CAPITOLUL 3. CERCETARE EXPLOATORIE PRIVIND PERCEPTIA CONSUMATORULUI ASUPRA AVANTAJELOR SI DEZAVANTAJELOR PRODUSELOR DE TIPUL CONVENIENCE FOOD 25
3.1. Stabilirea ipotezelor si obiectivelor cercetarii 25
3.2. Elaborarea instrumentului de recoltare a datelor 28
3.3. Prelucrarea datelor si interpretarea rezultatelor 30
3.4. Analiza valorii nutritive a unor produse de tipul convenience food comercializate pe piata din Romania 42
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE 51
ANEXE 55


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Stilul de viata al societatii de astazi este foarte diferit fata de cel de acum 30 sau chiar 20 ani. Cresterea cererii de produse convenience food poate fi considerata un indicator important al schimbarii stilului de viata al individului contemporan. Convenience reprezinta mai mult decat reducerea timpul petrecut in bucatarie, acopera timpul si efortul (mental si fizic) impus de cumpararea, depozitarea si prepararea mancarii. Confortul este unul din cele mai mari trenduri in industria alimentara. Pana in momentul de fata numarul companiilor care se ocupa cu comercializarea produselor de tip convenience a evoluat alarmant, crescand nivelul competitivitatii intre principalii actori de pe fiecare segment al pietei alimentare. Cererea pentru produsele convenience food este in continua crestere, prin urmare, intelegerea consumului de acest tip de produse reprezinta un aspect important. Asadar in societatea moderna, produsele de tip convenience food constituie solutia cea mai accesibila si mai rapida pentru un segment numeros al populatiei globului.
Lucrarea intitulata Analiza sortimentului si a calitatii alimentelor de tip ,,convenience food" de pe piata Romaneasca are scopul de a informa cititorul ce presupune consumul produselor de tip concenience food precum si implicatiile pe care acesta le are pe termen lung asupra organismului uman. Motivul alegerii temei il reprezinta faptul ca tinerii din ziua de astazi se numara printre principalii consumatori ai acestui tip de alimente, ceea ce constituie un subiect de actualitate si deosebit de interesant de aprofundat, in vederea constientizarii riscurilor la care cumparatorii sunt supusi prin introducerea acestor produse in alimentatia lor.
In cadrul primului capitol, intitulat "Convenience food" -  inovatie in sfera ofertei de alimentatie in epoca industriala" este prezentata evolutia alimentelor de tip convenience food de la momentul aparitiei conceptului pana la momentul actual. De asemenea, printre subiectele abordate in cadrul acestui capitol se regasesc atat tipologia produselor, care se imparte in doua categorii (produse de tipul convenience si produse de tipul semi-convenience), cat si avantajele si dezavantajele acestora in viziunea specialistilor in domeniu. 
Capitolul al doilea, denumit "Particularitati ale pietei produselor de tipul convenience food", vizeaza elaborarea unei imagini de ansamblu asupra pietei produselor convenience food, atat pe pietele interne cat si in cadrul pietelor externe, prezentand principalii lideri de pe piata externa si interna, conturand astfel principalele befenicii pe care acestia le ofera in stransa legatura cu preferintele consumatorilor. In cea de-a doua parte a acestui capitol a fost realizata analiza obiceiurilor si a atitudinilor consumatorilor din diferite tari ale lumii.
Cel de-al treilea capitol, intitulat "Cercetare exploatorie privind perceptia consumatorului asupra avantajelor si dezavantajelor produselor de tipul convenience food", consta in derularea unei cercetari exploatorii de tipul anchetei pilot, al carui instrument de recoltare a informatiilor a fost chestionarul la care au participat 59 de respondenti ce vizeaza perceptia consumatorilor referitoare la produsele de tip conveniece food. Astfel, putem determina comportamentul de consum si de cumparare, motivele pentru care consumatorii aleg o marca si totodata perceptia consumatorilor in legatura cu avantajele si dezavantajele produselor convenienve food. In ultima parte a acestui capitol au fost create trei meniuri pentru cina, compuse din produse convenience pentru a determina daca acestea sunt sanatoase din punct de vedere cantitativ si calitativ. Astfel prin prezentarea profilurilor nutritionale ale produselor de tip convenience food si scoaterea in evidenta a dezechilibrelor si a riscurilor la care consumatorul poate fi expus in cazul consumului exagera, se realizeaza cresterea nivelului de constientizare a efectelor pe care un regim bazat pe produse convenience il poate avea pe termen lung asupra organismului uman, acestea fiind de cele mai multe ori negative.
CAPITOLUL 1.
,,CONVENIENCE FOOD" -  INOVATIE IN SFERA OFERTEI DE ALIMENTATIE IN EPOCA INDUSTRIALA
1.1. Mutatii in oferta de alimente in era moderna a consumului
Industrializarea si urbanizarea au reprezentat elemente determinante pentru progresul tehnic din ultimii 200 de ani cu implicatii inclusiv in domeniul gastronomic, precum (Voinea, 2013):
-  construirea numeroaselor mori cu abur ca raspuns la cererea in continua crestere a painii;
-  orientarea preferintelor consumatorilor catre cartofi, fiind considerati o garnitura potrivita pentru diverse preparate culinare; fiind satiosi si totodata usor de digerat, au urcat cu usurinta in topul preferintelor oamenilor peste tot in lume;
-  descoperirea modalitatilor de producere a alcoolului din cartofi, ce a determinat cresterea consumului bauturilor spirtoase. 
Printre factorii care au determinat aparitia obiceiurilor culinare din ziua de astazi, se numara (Voinea, 2013):
-  revolutia agrara, in cadrul careia au fost fertilizate in mod artificial culturile, construite masini agricole si orientarea eforturilor asupra cresterii vitelor;
-  redistribuirea pamanturilor si eliberarea din vechea societate medievala a iobagilor;
-  dezvoltarea sporita a noilor mijloace de transport (vapoare cu aburi si cai ferate), alimentelor fiindu-le persmise transportarea ca marfuri comerciale;
-  extinderea procedeelor de conservare (sigilarea in vid precum si sterilizarea la caldura), facand posibila consumarea produselor in mod independent de fluctuatiile recoltelor;
-  crearea unor sisteme comerciale de refrigerare;
-  punerea in aplicare a descoperirilor din domeniul chimiei precum si cel al fiziologiei nutritiei in domeniul procesarii industriale a produselor alimentare;
-  aplicarea noilor metode de publicitate, punand accent pe importanta gustului si valorii nutritionale a produselor alimentare;
-  explozia demografica;
-  dezvoltarea sporita a oraselor, determinata de migratia semnificativa a populatiei din zonele rurale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza sortimentului si a calitatii alimentelor de tip Convenience Food de pe piata romaneasca.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

[1]. Abeysinghe, C.P. si Illeperuma, C.K., 2006. Formulation of an MSG (Monosodium Glutamate) free Instant vegetable soup mix. Jolunal of the National Science Foundation of Sri Lanka, 34(2), pp. 91-95
[2]. Ahlgren, M., Gustafsson, I.B. si Hall, G., 2004. Atittudes and beliefes directed thowards ready-meal consumption, Food Service Technology, 4, pp. 159-169
[3]. Andersen, A.J.C. si Williams, P.N., 1965. Margarine. a II-a ed. rev. Oxford: Pergamon Press
[4]. Berry, S. si Norman, P., 2014. Crisps buoyed Britain in its darkest hour. The Telegraph, [online] Disponibil la: <https://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/10965628/Crisps-buoyed-Britain-in-its-darkest-hour.html> [Accesat la 12 Aprilie 2019]
[5]. Brunner, T.M., Horst, K. si Siegrist, M., 2010. Convenience food products. Drivers for consumption. Appetite, 55, pp. 498-506
[6]. Catoiu, I., Balan, C., Orzan, G., Popescu, I.C., Veghes, C., Vranceanu, D. si Danetiu, T., 2009. Cercetari de marketing. Tratat. Bucuresti: Uranus
[7]. Costa, L., 2011. A historia de extrato de carne. Stravaganza. [online] Disponibil la: <https://stravaganzastravaganza.blogspot.com/2011/03/historia-do-extrato-de-carne.html> [Accesat la 17 Martie 2019].
[8]. Curtis, K.R., McCluskey, J.J si Wahl, T.I., 2007. Consumer preferences for western-style convenience foods in China. China Economic Review, 18, pp. 1-14
[9]. Daniels, S. si Glorieux, I., 2015. Convenience food and family lives. A socio-typological study of household food expenditures in 21st-century Belgium. Appetite, 94, pp. 54-61
[10]. Davidson, I., 2018. Biscuit, Cookie and Cracker Production: Process, Production and Packaging Equipment. Cambridge, MA: Academic Press
[11]. Dayan, A. si Bouquerel, F., 2008. Studiile de piata. Bucuresti: C.H. Beck
[12]. Erickson, M.C. si Hung, Y.C. eds., 1997. Quality in Frozen Food. New York, NY: Springer Sience+Business Media
[13]. Espinoza-Orias, N. si Azapagic, A., 2017. Understanding the impact on climate change of convenience food: Carbon footprint of sandwiches, Sustainable Production and Consumption, 15, pp. 1-15
[14]. Finlay, M.R., 1992. Quackery and Cookery: Justus von Liebig's Extract of Meat and the Theory of Nutrition in the Victorian Age. Bulletin of the History of Medicine, 66(3), pp. 404-418
[15]. Jackson, J.M. si Shinn, B.M., 1979. Fundamentals of food canning technology. Connecticut: AVI Publishing Company
[16]. Jackson, P. si Viehoff, V., 2016. Reframing convenience food, Apettite, 98, pp. 1-11
[17]. Kinton, R. si Ceserani, V., 1992. The theory of catering. London: Hodder & Stoughton
[18]. Laso, J., Margallo, M., Fullana, P., Bala, A., Gazulla, C., Irabien, A. si Aldaco, R., 2017. Introducing life cycle thinking to define best available techniques for products: Application to the anchovy canning industry. Journal of Cleaner Production, 155, pp. 139-150
[19]. Lohman. S., 2018. A Brief History of Bread. History. [online] Disponibil la: <https://www.history.com/news/a-brief-history-of-bread?fbclid=IwAR3b8WauR_VD6ADtA9cCH5QQZRRzyrPbjixvcjnAaKeaCbip5qKl5X2cZEQ> [Accesat la 27 Mai 2019]
[20]. Prutianu, S., Anastasiei, B. si Jijie, T., 2005. Cercetarea de marketing. Studiul pietei pur si simplu. Iasi: Polirom
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!