Analiza Statistica Comparativa a Turismului Romanesc - Premize Viitoare

Extras din licenta Cum descarc?

Obiectul lucrarii de licenta il reprezinta tratarea intr-o viziune economica a unor aspecte teoretice si practice privind turismul romanesc in perioada 2005-2009.
Tema aleasa pentru cercetare in cadrul lucrarii de licenta este un subiect amplu dezbatut la nivel national, mult cercetat si teoretizat.
Prin intermediul acestei lucrari nu se doreste numai o prezentarea a resurselor turistice de care dispune Romania ci doresc sa prezint dezvoltarea turismului, starea sa actuala, evolutia sa in timp si tipurile de turism ce sunt desfasurate, alaturi de propunerea unor noi modalitati de valorificarea a acestuia. Toate acestea vor fi prezentate avand ca baza un valoros patrimoniu turistic cultural si natural, dar si schimbarile profunde pe care le-a inregistrat societatea romaneasca in ultimii ani, din punct de vedere politic, social si economic.
Pentru atingerea scopului lucrari au fost calculati si solutionati principalii indicatori prin intermediul carora este caracterizata activitatea turistica din Romania:
- Capacitatea de cazare turistica existenta
- Capacitatea de cazare turistica in functiune
- Numarul de sosiri 
- Numarul de innoptari
- Indicii de utilizare neta a capacitatii de cazare in functiune
- Numarul de unitati de cazare turistica.
Turismul este analizat si urmarit in dinamica printr-un sistem de indicatori specifici, (capacitatea de cazare, circulatia turistica, cerere turistica, oferta turistica, indici de sezonalitate, de venit, de cheltuieli, etc.). Indicatorii turistici furnizeaza informatii necesare adoptarii unor actiuni de management turistic, permitand si evaluarea efectelor resimtite in fenomenul turistic.
Metodele statistice grafice sunt indispensabile in analiza si interpretarea datelor pentru 
Subiectele de cercetare din domeniul turismului, fiind prezente si in cercetarea de fata pentru a evidentia o serie de elemente. Utilizand date cantitative actuale au putut fi realizate clasificari, comparatii si chiar prognoze cu privire la dimensiunea viitoare a fenomenului turistic.
Indicatorii statistici standard si specifici domeniului turismului, necesari a fi analizati si 
In prezenta lucrare sunt: numar de turisti, capacitate de cazare existenta si in functiune, 
Incasarile totale, densitatea circulatiei turistice. Etc
CAPITOLUL 1
PREZENTARE GENERALA A TURISMULUI
1.1 Consideratii generale privind turismul
Turism : activitate ce are caracter recreativ sau sportiv, constand in parcurgerea pe jos sau cu diferite mijloace de transport specifice a unor distante pentru vizitarea unor regiuni pitoresti, localitati, obiective economice, istorice, culturale etc. Reprezinta un fenomen socio-economic de masa care cuprinde relatiile si activitati care au loc in cadrul unei tari si in circuitul valorilor materiale si spirituale dintre tari, in procesul utilizarii timpului liber.
Din punct de vedere etimologic cuvantul turism provine din termenul englez taur (calatorie), care a fost creat in Anglia in jurul anilor 1700, pentru a desemna actiunea de a voiaja in Europa, in general, si in Franta, in special. Acest termen a fost ulterior preluat de majoritatea limbilor europene, cu sensul de calatorie de agrement. Cuvantul turism a fost folosit pentru prima data in 1811 iar cuvantul turist a fost folosit pentru prima data in anul 1840. In 1936 Liga Natiunilor a definit sintagma turist strain ca fiind o persoana care calatoreste in strainatate pentru cel putin 24 de ore. Natiunile Unite a taxat aceasta definitie corectand-o si limitand perioada de sedere la un maxim de 6 luni.
Turismul a aparut inca din antichitate, in perioada Romei si a Greciei antice, unde turismul era cunoscut, in principal paturilor superioare ale societatii, ca fiind o forma de relaxare, reculegere si de a cunoaste culturi si civilizatii noi. Totusi calatoriile se restrangeau la niste excursii mici cum ar fi Jocurile Olimpice din Grecia Antica, festivitati mici sau chiar o forma de welles ,,antic" la bai termale. La sfarsitul secolului al 17-lea, tinerii nobili erau trimisi intr-un 10 asa numit ,,grando taur", pe o perioada de mai multi ani prin aproape toata Europa. Scopul acestei calatorii era invatarea mai multor limbi straine, a culturii si pentru a dezvolta abilitati sociale. Secolul al 19-lea a fost secolul de aur al acestei experiente, multi dintre acesti calatori moderni fiind pictati de catre Pompei Baroni la Roma. Acest fenomen poate fii asociat cu excursiile in aer liber din zilele noastre.
De-a lungul traseelor formate s-a realizat o intreaga infrastructura turistica. Pionierii acestei forme de turism in masa fiind englezii, care datorita statutului colonial, au calatorit prin aproape toata lumea. Paturile inferioare ale societatii au inceput sa calatoreasca de abia la inceputul secolului al 19-lea cu scopul de a-si satisface dorinta de a cunoaste necunoscutul. S-au format anumite societati datorita carora si paturile inferioare puteau astfel sa calatoreasca de exemplu in vacante in Muntii Albi. Acesta a fost inceputul asa numitor societati alpine si totodata a primelor agentii de turism care ofereau clientii lor calatorii in toate tarile, indiferent de departarea acestora. Asa a fost posibil ca la momentul respectiv sa se organizeze calatorii in Egipt sau croaziere in Asia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Statistica Comparativa a Turismului Romanesc - Premize Viitoare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!