Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat

Licență
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 7 fișiere: doc, docx
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 13545
Mărime: 485.62KB (arhivat)
Publicat de: Gabriel Moga
Puncte necesare: 10
UNIVERSITATEA SPIRU HARET FACULTATEA DE MANAGEMENT FINANCIAR CONTABIL CONSTANTA PROGRAM DE STUDII: CONTABILITATE SI INFORMATICA DE GESTIUNE

Cuprins

  1. INTRODUCERE 1
  2. CAP. 1 NOŢIUNEA DE INTREPRINDERE IN ROMANIA 3
  3. 1.1 Noţiunea de intreprindere 5
  4. 1.2 Evoluţia IMM-urilor in Romania 6
  5. 1.3 Structura IMM-urilor 7
  6. 1.4 Comerţul – sector reprezentativ al IMM-urilor 10
  7. CAP. 2 PREZENTAREA SECTORULUI IMM IN REGIUNEA DE SUD-EST A ROMANIEI 19
  8. 2.1 Aspecte ale dezvoltării IMM-urilor in zona de Sud-Est 19
  9. 2.2 Dezvoltarea IMM-urilor in Judeţul Constanta 22
  10. 2.3 Strategia de dezvoltare a zonei 24
  11. CAP. 3 ANALIZA STATISTICO ECONOMICA IN CADRUL COMPANIEI S.C. DANONE S.R.L 27
  12. 3.1 Descrierea companiei S.C. Danone S.R.L 27
  13. 3.2 Date de identificare a societăţii S.C. Danone S.R.L 29
  14. 3.3 Metode de organizare a contabilităţii de gestiune si calculaţia costurilor 34
  15. 3.4 Antecalculaţia in cadrul metodei de calculaţie pe faze de circulaţie 38
  16. 3.5 Elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli 40
  17. 3.6 Propuneri privind organizarea contabilităţii manageriale 47
  18. CONCLUZII 49
  19. BIBLIOGRAFIE 51

Extras din licență

Cap 1. NOTIUNEA DE ÎNTREPRINDERE ÎN ROMANIA

În România, ca şi în multe alte ţări central şi est europene, trecerea la economia de piaţă a însemnat, în esenţă, evoluţia a două componente: transferul dreptului de proprietate asupra întreprinderilor de la stat la persoane de drept privat, adică aşa numitul proces de privatizare, indiferent de metoda care s-a aplicat, precum şi apariţia unor întreprinderi particulare noi, ca rezultat al unor iniţiative particulare, independente, care au luat naştere ca urmare a schimbărilor petrecute în unităţile aflate încă în proprietatea statului.

Aceste două căi de evoluţie s-au manifestat mai mult sau mai puţin simultan, dar în ritmuri diferite. Ambele au avut însă mari repercusiuni asupra pieţei muncii. În timp ce privatizarea a dus la reducerea numărului de locuri de muncă, amplificând astfel şomajul, mai ales pe termen lung, noul sector particular a creat cea mai mare parte a noilor locuri de muncă. Având în vedere faptul că majoritatea noilor întreprinderi sunt mici şi mijlocii (“IMM”), reiese că acest sector a absorbit cea mai mare parte a forţei de muncă disponibilizate, şi a contribuit, în acelaşi timp, şi la formarea unei noi generaţii de patroni şi de angajaţi.

Pe lângă meritul de a fi contribuit la apariţia unui sector privat din ce în ce mai puternic, unele dintre aceste întreprinderi se caracterizează printr-o deosebită flexibilitate şi capacitate de adaptare la nou, manifestându-se ca o forţă motrice remarcabilă a progresului economic în România.

În timp ce eforturile şi resursele se îndreptau către privatizarea şi restructurarea “dinozaurilor” moşteniţi de la defunctul regim, a avut loc o “revoluţie tăcută” prin strădania a mii de întreprinzători, care şi-au văzut de propria lor tranziţie, luând lucrurile de la zero.

Rezultatul acestor iniţiative a fost impresionant şi a făcut ca mulţi factori de decizie şi instituţii cu rol hotărâtor să reconsidere principiile de bază ale concepţiilor lor despre reformele economice, şi anume că, în afara reformelor aplicate de stat de sus în jos şi axate pe privatizare şi pe transferul de proprietate, ar trebui încurajată şi reforma de jos în sus, axată pe adevăratul spirit întreprinzător, cu încurajarea unui sector de întreprinderi mici şi mijlocii puternic şi dinamic. Progresul înregistrat de România în acest sector până la această dată, atâta cât este el, se datorează, fără îndoială, în mare parte, iniţiativei miilor de mici întreprinzători care şi-au câştigat credibilitatea luptând în prima linie pe frontul tranziţiei către o economie bazată pe piaţa liberă. Analiza evolutiei acestui segment de intreprinderi este cu atat mai necesara in cazul Romaniei cu cat inainte de 1990 nu a existat o asemenea categorie de intreprinderi.

De constituirea si dezvoltarea unui sector de intreprinderi mici si mijlocii in economia romanesca se poate vorbi abia dupa 1990, cand prin Decret-Lege 54/1990 si Lege 31/1990 se creeaza cadrul juridic care reglementa aparitia si functionarea unor astfel de intreprinderi, fapt ce a condus la multiple mutatii structurale ale activitatii economice in ansamblul ei.

IMM au fost, în ultimii ani, coloana vertebrală a economiilor mai tuturor ţărilor importante din Uniunea Europeană (“UE”)„ Raportul privire de ansamblu asupra sectorului IMM ”ediţia 2011 scoate în evidenţă rezultatele notabile obţinute de IMM din România şi analizează caracteristicile acestora, pentru a vedea dacă ele sunt capabile să joace în continuare un rol determinant în viitorul apropiat

România a început negocierile în vederea aderării la UE la data de 15 februarie 2000, procesul de închidere a capitolelor de negociere se va finaliza la sfârşitul anului 2004, inclusiv prin semnarea Tratatului de Aderare. În intervalul 2005 – 2007, va continua consolidarea noului cadru de producţie, bazat pe proprietatea privată, prin aplicarea unei politici corespunzătoare, care să permită înfiinţarea de noi întreprinderi şi să încurajeze întreprinderile mici şi mijlocii. Aceste noi firme vor fi forţa capabilă să ducă la o mai bună alocare a resurselor, la crearea de locuri de muncă pentru cei ce şi le-au pierdut ca urmare a restructurării.

Pentru susţinerea dezvoltării IMM ANIMMC a promovat în 2004 strategia de dezvoltare a IMM pe termen mediu. În şedinţa din data de 13 august 2004 s-a aprobat Strategia Guvernamentală de susţinerea dezvoltării IMM pe perioada 2004-2008 promovată ca efect al consultării partenerilor sociali, ministerelor de linie, mediului de afaceri şi asociaţiilor de reprezentare a IMM prin intermediul Comitetului Consultativ pentru Dezvoltarea Sectorului IMM constituit în anul 2011.

Preview document

Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 1
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 2
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 3
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 4
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 5
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 6
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 7
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 8
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 9
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 10
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 11
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 12
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 13
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 14
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 15
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 16
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 17
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 18
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 19
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 20
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 21
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 22
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 23
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 24
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 25
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 26
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 27
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 28
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 29
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 30
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 31
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 32
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 33
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 34
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 35
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 36
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 37
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 38
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 39
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 40
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 41
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 42
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 43
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 44
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 45
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 46
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 47
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 48
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 49
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 50
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 51
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 52
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 53
Analiza Statistico-Economica în Sectorul Privat - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Analiza Statistico-Economica in Sectorul Privat
    • Analiza Statistico-Economica in Sectorul Privat.doc
    • bibliografie.docx
    • cap 1.docx
    • cap 2.docx
    • cap 3.docx
    • concluzii.docx
    • introducere.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Analiza procesului de privatizare a comerțului românesc în perioada 1995-2004

CAPITOLUL 1. PARTICULARITĂŢI ALE COMERŢULUI ROMÂNESC 1.1 O succintă abordare istorică Privită în contextul său istoric, se remarcă faptul că...

Principalele destinații turistice ale lumii după încasările din turismul internațional

Introducere Etimologic, cuvântul "turism" provine din termenul englez "tour" (călătorie), sau "to tour", "to make a tour" (a calatori, a face o...

Analiza statistico-economică a activității turistice a Republicii Moldova

ABSTRACT: This paper analyze the situation of tourism in Moldova. Promoting Moldova as attractive tourist destination is a shared responsibility of...

Economia și Organizarea Turismului Internațional

5. PREZENTAREA CURSULUI 5.1. Prezentarea capitolului: Introducere în turismul internaţional 5.1.1. Introducere la capitol: Industria călătoriilor...

Ai nevoie de altceva?