Analiza Statistico-Economica in Sectorul Privat

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAP. 1 NOTIUNEA DE INTREPRINDERE IN ROMANIA 3
1.1 Notiunea de intreprindere 5
1.2 Evolutia IMM-urilor in Romania 6
1.3 Structura IMM-urilor 7
1.4 Comertul - sector reprezentativ al IMM-urilor 10
CAP. 2 PREZENTAREA SECTORULUI IMM IN REGIUNEA DE SUD-EST A ROMANIEI 19
2.1 Aspecte ale dezvoltarii IMM-urilor in zona de Sud-Est 19
2.2 Dezvoltarea IMM-urilor in Judetul Constanta 22
2.3 Strategia de dezvoltare a zonei 24
CAP. 3 ANALIZA STATISTICO ECONOMICA IN CADRUL COMPANIEI S.C. DANONE S.R.L 27
3.1 Descrierea companiei S.C. Danone S.R.L 27
3.2 Date de identificare a societatii S.C. Danone S.R.L 29
3.3 Metode de organizare a contabilitatii de gestiune si calculatia costurilor 34
3.4 Antecalculatia in cadrul metodei de calculatie pe faze de circulatie 38
3.5 Elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli 40
3.6 Propuneri privind organizarea contabilitatii manageriale 47
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE 51


Extras din licenta Cum descarc?

Cap 1. NOTIUNEA DE INTREPRINDERE IN ROMANIA
In Romania, ca si in multe alte tari central si est europene, trecerea la economia de piata a insemnat, in esenta, evolutia a doua componente: transferul dreptului de proprietate asupra intreprinderilor de la stat la persoane de drept privat, adica asa numitul proces de privatizare, indiferent de metoda care s-a aplicat, precum si aparitia unor intreprinderi particulare noi, ca rezultat al unor initiative particulare, independente, care au luat nastere ca urmare a schimbarilor petrecute in unitatile aflate inca in proprietatea statului. 
Aceste doua cai de evolutie s-au manifestat mai mult sau mai putin simultan, dar in ritmuri diferite. Ambele au avut insa mari repercusiuni asupra pietei muncii. In timp ce privatizarea a dus la reducerea numarului de locuri de munca, amplificand astfel somajul, mai ales pe termen lung, noul sector particular a creat cea mai mare parte a noilor locuri de munca. Avand in vedere faptul ca majoritatea noilor intreprinderi sunt mici si mijlocii ("IMM"), reiese ca acest sector a absorbit cea mai mare parte a fortei de munca disponibilizate, si a contribuit, in acelasi timp, si la formarea unei noi generatii de patroni si de angajati. 
Pe langa meritul de a fi contribuit la aparitia unui sector privat din ce in ce mai puternic, unele dintre aceste intreprinderi se caracterizeaza printr-o deosebita flexibilitate si capacitate de adaptare la nou, manifestandu-se ca o forta motrice remarcabila a progresului economic in Romania. 
In timp ce eforturile si resursele se indreptau catre privatizarea si restructurarea "dinozaurilor" mosteniti de la defunctul regim, a avut loc o "revolutie tacuta" prin stradania a mii de intreprinzatori, care si-au vazut de propria lor tranzitie, luand lucrurile de la zero. 
Rezultatul acestor initiative a fost impresionant si a facut ca multi factori de decizie si institutii cu rol hotarator sa reconsidere principiile de baza ale conceptiilor lor despre reformele economice, si anume ca, in afara reformelor aplicate de stat de sus in jos si axate pe privatizare si pe transferul de proprietate, ar trebui incurajata si reforma de jos in sus, axata pe adevaratul spirit intreprinzator, cu incurajarea unui sector de intreprinderi mici si mijlocii puternic si dinamic. Progresul inregistrat de Romania in acest sector pana la aceasta data, atata cat este el, se datoreaza, fara indoiala, in mare parte, initiativei miilor de mici intreprinzatori care si-au castigat credibilitatea luptand in prima linie pe frontul tranzitiei catre o economie bazata pe piata libera. Analiza evolutiei acestui segment de intreprinderi este cu atat mai necesara in cazul Romaniei cu cat inainte de 1990 nu a existat o asemenea categorie de intreprinderi.
De constituirea si dezvoltarea unui sector de intreprinderi mici si mijlocii in economia romanesca se poate vorbi abia dupa 1990, cand prin Decret-Lege 54/1990 si Lege 31/1990 se creeaza cadrul juridic care reglementa aparitia si functionarea unor astfel de intreprinderi, fapt ce a condus la multiple mutatii structurale ale activitatii economice in ansamblul ei.
IMM au fost, in ultimii ani, coloana vertebrala a economiilor mai tuturor tarilor importante din Uniunea Europeana ("UE"),, Raportul privire de ansamblu asupra sectorului IMM "editia 2011 scoate in evidenta rezultatele notabile obtinute de IMM din Romania si analizeaza caracteristicile acestora, pentru a vedea daca ele sunt capabile sa joace in continuare un rol determinant in viitorul apropiat 
Romania a inceput negocierile in vederea aderarii la UE la data de 15 februarie 2000, procesul de inchidere a capitolelor de negociere se va finaliza la sfarsitul anului 2004, inclusiv prin semnarea Tratatului de Aderare. In intervalul 2005 - 2007, va continua consolidarea noului cadru de productie, bazat pe proprietatea privata, prin aplicarea unei politici corespunzatoare, care sa permita infiintarea de noi intreprinderi si sa incurajeze intreprinderile mici si mijlocii. Aceste noi firme vor fi forta capabila sa duca la o mai buna alocare a resurselor, la crearea de locuri de munca pentru cei ce si le-au pierdut ca urmare a restructurarii. 
Pentru sustinerea dezvoltarii IMM ANIMMC a promovat in 2004 strategia de dezvoltare a IMM pe termen mediu. In sedinta din data de 13 august 2004 s-a aprobat Strategia Guvernamentala de sustinerea dezvoltarii IMM pe perioada 2004-2008 promovata ca efect al consultarii partenerilor sociali, ministerelor de linie, mediului de afaceri si asociatiilor de reprezentare a IMM prin intermediul Comitetului Consultativ pentru Dezvoltarea Sectorului IMM constituit in anul 2011.


Fisiere in arhiva (7):

  • Analiza Statistico-Economica in Sectorul Privat
    • Analiza Statistico-Economica in Sectorul Privat.doc
    • bibliografie.docx
    • cap 1.docx
    • cap 2.docx
    • cap 3.docx
    • concluzii.docx
    • introducere.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!