Analiza Structurii Functionale a Suprafetei de Vanzare

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.5
Capitolul 1: TEHNICI PRIVIND AMENAJAREA UNUI HYPERMARKET.7
1.1.Designul unui hypermarket.7
1.1.1.Designul exterior al unui hypermarket.8
1.1.2. Designul interior al unui hypermarket.9
1.2.Amenajarea spatiului punctului de vanzare.11
1.3. Repartizarea spatiului magazinului.14
1.4.Implantarea raioanelor de vanzare.24
1.5.Etape in organizarea suprafetei de vanzare.27
Capitolul 2: PREZENTAREA hipermarketului PLUS DISCOUNT.30
2.1. Date de identificare ale PLUS DISCOUNT.30
2.2. Istoricul PLUS DISCOUNT in Europa.30
2.3. Elemente de caracterizare a firmei Plus Discount.32
2.3.1. Valorile PLUS DISCOUNT.32
2.3.2. Principiul Plus Discount.32
2.4. Portofoliul de produse al PLUS DISCOUNT.33
2.5. Structura organizatorica a hypermarketului Plus Discount.36
2.6. Micromediul de marketing al hypermarketului Plus Discount.39
2.7. Analiza SWOT a activitatii desfasurate in cadrul hypermarketului PLUS DISCOUNT.44
2.8. Analiza economico-financiara a SC Plus Discount SRL.48
2.8.1. Analiza ratelor de structura ale bilantului Plus Discount.48
2.8.2. Analiza echilibrului financiar al Plus Discount.52
2.8.3. Analiza gestiunii resurselor in cadrul Plus Discount.59
2.8.4.Analiza profitabilitatii si rentabilitatii Plus Discount.61
Capitolul 3. ORGANIZAREA SPATIULUI DE VANZARE IN CADRUL HYPERMARKETULUI PLUS DISCOUNT.63
3.1. Prezentarea modului de gestionare a ofertei de marfuri in cadrul raionul de electrocasnice.66
3.2.Analiza principalilor indicatori de eficienta ai raionului electrocasnice din cadrul hypermarketului Plus Discount.68
3.3.Tehnici de promovare la punctul de vanzare practicate in cadrul hipermarketului Plus Discount.75
Concluzii.79
Bibliografie.81


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Comertul reprezinta o categorie economica, proprie productiei de marfuri, care exprima relatiile economice ce se stabilesc intre oameni in cadrul schimbului de marfuri si de activitati.
Comertul este activitatea de mijlocire a schimbului, separata de productia propiu-zisa, avand ca functie principala infaptuirea distributiei marfurilor potrivit relatiei: bani-marfa-bani .
Obiectul activitatii comerciale il constituie marfa si operatiunile de vanzare - cumparare aferente ei.
Pentru a raspunde in egala masura atat intereselor producatorilor de marfuri cat si celor ale cumparatorilor, comertul trebuie sa indeplineasca un rol economic si social bine precizat, care se concretizeaza intr-o serie de functii specifice.
Rolul sau functiile economice ale comertului vizeaza in principal miscarea fizica a marfurilor si procesele complexe de vanzare - cumparare ale acestora, in timp ce rolul sau functiile sociale sunt legate de satisfacerea necesitatilor de consum ale populatiei. 
Punctul de vanzare se poate defini ca fiind locul de vanzare permanent in care patrunde clientul si unde el isi efectueaza cumparaturile. Acesta poate fi un centru de decizie autonom (comerciant independent), sau numai una din entitatile spatiale aflate in posesia unei firme comerciale, care poate sa exploateze diferite forme de organizare a activitatii de comert: magazin, magazin-depozit, depozit.
Magazinul este un sistem constructiv, proiectat a etala, a depozita si a vinde marfuri consumatorilor finali, respectiv clientelei sale. O asemenea definitie sugereaza necesitatea existentei unui plan general al magazinului, in care elementele sale definitorii sa ofere in mod distinctiv de organizare si functionare.
Un magazin trebuie sa prezinte o imagine proprie care sa-l individualizeze fata de concurentii sai. Imaginea magazinului poate fi definita ca perceptia consumatorilor asupra magazinului si atributelor sale, puse in valoare de un pachet de caracteristici: amplasarea magazinului, marimea si structura asortimentului de marfuri, ambianta si organizarea interioara, mijloace promotionale, amenajarea de ansamblu.
Aceste caracteristici sunt percepute sinergetic de catre clienti, ca fiind acele elemente care definesc personalitatea magazinului. Intrebati cum apreciaza personalitatea magazinului, consumatorii vor raspunde folosind termeni ca: cinstit, corect, demn de incredere, captivant, foarte interesant, etc. tot astfel descriind si facilitatile fizice oferite: curatenie, usor de gasit, loc de parcare, etc.
O lista de atribute nu pot fi exhaustiva. Fiecare magazin, in functie de politica sa comerciala, de particularitatile zonei de atractie, poate avea si alte atribute.
Prezenta lucrare este structurata pe trei capitole. Capilolul 1 face o prezentare teoretica a tehnicilor de amenajare a unui punct de vanzare. In capitolul 2 este prezentat hipermarketul Plus Discount, se realizeaza o analiza a micromediului organizatiei, o analiza SWOT a activitatii desfasurate in cadrul acestui hipermarket precum si o analiza economico-financiara a organizatiei in perioada 2008-2010. Capitolul 3 face o prezentare a modului de organizare a spatiului de vanzare al hipermarketului Plus Discount si o analiza a principalilor indicatori de eficienta ai raionului de electrocasnice din cadrul acestui hipermarket.
Capitolul 1.
TEHNICI PRIVIND AMENAJAREA UNUI HYPERMARKET
Punctul de vanzare se poate defini ca fiind locul de vanzare permanent in care patrunde clientul si unde el isi efectueaza cumparaturile. Acesta poate fi un centru de decizie autonom (comerciant independent), sau numai una din entitatile spatiale aflate in posesia unei firme comerciale, care poate sa exploateze diferite forme de organizare a activitatii de comert: magazin, magazin-depozit, depozit.
Hypermarket, magazin de dimensiuni foarte mari (suprafata minima de vanzare este de 2.500 mp, 5.500 mp in medie), ajungand si la peste 20.000 mp, care desface un asortiment larg de bunuri cu circulatie rapida dar si alte categorii de produse (circa 35.000 - 40.000 de referinte), in sistem autoservire (in aproape toate raioanele), la preturi joase/competitive (engl. - popular prices). Dispune de vaste parcari proprii si statie de alimentare cu carburant si practica o marja de adaos relativ scazuta (pana la 20%), fiind orientate catre o politica de imagine si de calitate, promovarea unor marci proprii si de distributie.
1.1.Designul unui hypermarket
Designul unui hypermarket reprezinta rezultatul combinarii a doua elemente care favorizeaza crearea universului de seductie a clientilor, determinand in mare parte daca si cat vor cheltui consumatorii in plus fata decat prevazusera initial. Cele doua elemente care contribuie conjugat la crearea stilului particular al magazinului sunt:
- designul exterior: fatada; vitrina / vitrinele; accesul irr magazin;
- designul interior: peretii interiori;.pardoseala; plafonul; iluminarea; sonorizarea.
Designul unui hypermarket trebuie sa creeze, prin atributele mediului sau fizic, o ambianta care:


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Structurii Functionale a Suprafetei de Vanzare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!