Analiza SWOT a potentialului turistic montan din Romania, perspective de promovare si dezvoltare

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
Turismul reprezinta cel mai dinamic sector al economiei, devenind, in prezent, o activitate la fel de importanta ca si cele din sectoarele-cheie ale economiei nationale si chiar mondiale.
Acest fenomen este greu de delimitat deoarece este in continua dezvoltare si, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi.
Acest fenomen socio-cultural creeaza beneficii, fiind definit ca arta de a calatori pentru propria placere (M. Peyromarre Debord).
Importanta turismului la nivel mondial, national si al judetului Gorj, cat si specializarea Economia Comertului Turismului si Serviciilor m-au motivat sa abordez lucrarea cu tema Analiza Swot a potentialului turistic montan la nivelul judetului gorj. Perspective de promovare si dezvoltare.
Turismul este considerat un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturii ca rezultat al dezvoltarii comertului, industriei si al perfectionarii mijloacelor de transport" (Guy Freuler).
Pornind de la aceasta ipoteza, lucrarea de licenta, cu titlul Analiza SWOT a potentialului turismului montan din Romania, perspective de promovare si dezvoltare, analizeaza in detaliu acest fenomen socio-economic.
Primul capitol al lucrarii evidentiaza aspectele teoretice si metodologice ale turismului. Pornind de la definitia turismului si a turismului durabil, am descris principalele caracteristici ale potentialului natural si antropic si am incheiat capitolul cu prezentarea modalitatii de organizare si dezvoltare a bazei tehnico-materiale pentru turism.
Turismul este un fenomen extrem de dinamic, care isi mareste in permanenta sfera de activitate. Din acest motiv, notiunea trebuie permanent adaptata schimbarilor ce apar in viata economico-sociala.
Turismul durabil dezvolta ideea satisfacerii nevoilor turistilor actuali si industriei turistice si, in acelasi timp, a protejarii mediului si a oportunitatilor pentru viitor.
Potentialul turistic natural (fond turistic natural, oferta turistica primara) este format din totalitatea resurselor turistice puse la dispozitie de cadrul natural al unui spatiu.
Peisajul turistic antropic reprezinta totalitatea elementelor realizate de om, cu importante functii cognitive si recreative.
Al doilea capitol al lucrarii cuprinde notiuni teoretice ale analizei SWOT si analiza SWOT efectuata turismului Romaniei.
In turism, analiza SWOT poate fi folosita pentru a fi stabilite obiective corespunzatoare starii de fapt, urmarind eliminarea punctelor slabe si diminuarea impactului amenintarilor mediului extern.
Cel de-al treilea capitol este dedicat prezentarii potentialului turistic montan al judetului Gorj. Dupa descrierea potentialului turistic natural, social-economic si cultural al judetului, am efectuat o analiza SWOT a situatiie existente in domeniul turismului montan in zona si am incheiat cu un studiu de oportunitate.
Analiza SWOT a turismului, efectuata la nivelul judetului Gorj a evidentiat urmatoarele aspecte:
La nivelul judetului Gorj exista frumuseti ale peisajului sau specii floristice si faunistice aflate in regim de ocrotire si care atrag anual numerosi turisti. De asemenea, exista sate care intrunesc reale conditii de deveni sate turistice.
Complexitatea potentialului turistic gorjean, ca si gradul sau de atractivitate, sunt in stransa corelatie cu formele de relief.
In concluzie, putem spune ca judetul Gorj dispune de un potential turistic deosebit, care inca nu este suficient de cunoscut la nivel national.
Capitolul I. Aspecte teoretice si metodologice
1.1. Turismul - definitii si aspecte conceptuale
Cuvantul turism vine de la termenul englezesc to tour ( to tour a country = a face turul unei tari) si este derivat din termenul frantuzesc le tour (plimbare). Termenul frantuzesc provine din grecescul turos si latinescul tornus. La aceasta radacina, s-a adaugat terminatia frantuzeasca isme .
Totusi, desi nu avea inca o denumire specifica, turismul a aparut inca din istoria antica, sub diferite forme:
- Calatoriile grecilor vechii Eliade efectuate cu ocazia Jocurilor Olimpice si pelerinajele acestora la locurile de cult Dodona si Delfi;
- Calatoriile de explorare ;
- Pelerinajele de la Mecca, Ierusalim, Roma, Santiago de Compostela;
Dupa anul 1900, activitatea turistica s-a intensificat si s-a diversofocat pe plan mondial, creandu-se curentii turistici cu tari exportatoare de turisti (tourist sources) si tari importatoare de turisti (tourist destinations), initiindu-se sintagma de industrie a turismului, introdusa de Societate Geografica din Viena .
La inceputul anilor 1900 s-a conturat si prima definitie a turismului, data de Ehmeyer Feuler , care arata ca turismul, in sensul modern al cuvantului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbare a mediului inconjurator, pe nasterea si dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumusetile naturii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza SWOT a potentialului turistic montan din Romania, perspective de promovare si dezvoltare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Barbu Gh. (coord.), Turismul in economia nationala, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1981
2. Catrina I.,Contabilitate manageriala, EdituraFocus Petrosani 2009
3. Catrina I., L.Guran, Sistemul metodelor de calculatie a costurilor, economie matematica si probleme actuale ale economiei de piata, Editura Focus, Petrosani, 2009
4. Catrina (Spranceana) I., Economia intreprinderii in contextul managementului schimbarii, Editura Focus Petrosani 2010
5. Catrina (Spranceana) I. Catrina Oana Maria si Alexandru Nicolae,Managementul calitatii in afaceri, EdituraFocus Petrosani 2015
6. Candea M., Erdeli G., Simio T. , Peptenaru D. , Potentialul turistic al Romaniei si amenajarea turistica a spatiului, Editura Universitara, Bucuresti, 2003
7. Cristureanu C., Economia si politica turismului international, Editura ABEONA, Bucuresti, 1992
8. Dictionarul limbii romane moderne, Editura Acad. R. P. R., Bucuresti, 1959
9. Ehmeyer Feuler, Handbuck der Schwezeischen Volkswitshaft, 1905
10. Fazzei F. , Manual pentru turismul de munte, Editura Cartea Universitara, Bucuresti, 2004
11. Grigore N., Potentialul natural al turismului, Editura Universitatii, Bucuresti, 1975
12. Mazilu, M., (2004a), ,,Ecoturism si amenajari turistice, Editura Scrisul Romanesc, Craiova.
13. Mazilu, M., (2004b), Ecologie si protectia mediului inconjurator, Editura Mirton, Timisoara. 
14. Minciu R., Economia Turismului, editia a III-a, revizuita si adaugita, Ed. Uranus, Bucuresti,2005
15. Miu F., Teiusanu I. , Geografia turismului, Editura Paralela 45, Pitesti, 2008
16. Muntele, I. si Iatu, C., (2003), Geografia turismului, Editura Sedcom Libris, Iasi.
17. Lector univ dr. Nastase C. , Dezvoltare durabila si turism durabil, Revista de turism, nr. 3, Universitatea ,,Stefan cel Mare" Suceava, Romania
18. Neacsu N. , Baltaretu A. , Neacsu M., Economia Turismului, manual de studiu individual
19. Anuarul Statistic al Romaniei, 2006
20. Organizatia Mondiala a Turismului, publicatia Turismul in anul 2010
21. Proiect european, Analiza Swot
22. 
Surse online: 
1. http://www.editurauranus.ro/marketing-online/14/pdf/10.pdf
2. www.ipedia.ro
3. http://www.cjgorj.ro/Date%20site/Programe%20-%20Strategii/Studiu%20valorificare%20potential%20turistic/Studiu%20turism%20-%20RO.pdf
4. http://www.vreausamacalific.ro/wp-content/uploads/2012/01/Analiza-de-nevoi1.pdf 
5. www.profudegeogra.eu
6. imgkid.com
7. dincolodeharti.blogspot.com
8. www.touringromania.com
9. http://www.gorjeanul.ro/turism-2/de-la-schela-pe-drumul-neamtului#.VXu2Yvntmko
10. romanianturism.com
11. www.ghiduri-turistice.info
12. https://ice25ice.wordpress.com/2013/02/01/obiective-turistice-din-judetul-gorj/
13. http://www.vacantesicalatorii.ro/modules/revista/articole/articol.php?artID=2307
14. www.romanianmonasteries.org
15. www.mitropoliaolteniei.ro
16. www.salvamont.gorj.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!