Introducere . 1 Capitolul I. Aspecte teoretice privind aplicarea managementului prin obiective in organizatiile de servicii 2 Capitolul II. Prezentarea firmei - SC DOINA S.R.L. Sibiu .. 15 II.1. Prezentarea zonei in care este amplasta pensiunea DOINA din Sibiu 15 II. 2. Prezentarea firmei SC DOINA S.R.L. Sibiu .. 18 II. 3. Analiza factorilor micro si macro economici .. 20 II. 3.1. Micromediul la Pensiunea Doina . 20 II. 3.2. Macromediul la Pensiunea Doina . 22 II. 4. Tarife si pachete oferite de pensiunea DOINA .. 26 Capitolul III. Studiu de caz. Aplicarea managemetului prin obiective in cadrul SC DOINA SRL Sibiu .. 27 III.1. Sisteme de obiective la SC DOINA S.R.L Sibiu .. 27 III.2. Programele de actiune la SC DOINA S.R.L Sibiu 28 III.3. Bugetele alocate la SC DOINA S.R.L Sibiu . 29 III.4. Metodele si tehnicile manageriale aplicate la realizarea obiectivului 30 III.4.1. Metoda chestionarului . 30 III.4.2. Diagrama Pareto .. 41 III.4.3. Analiza SWOT 44 Capitolul IV. Concluzii si propuneri ... 48 Biliografie 51
INTRODUCERE Tema acestei lucrari de licenta o constituie "Aplicarea managementului prin obiective in organizatiile de servicii", o tema de actualitate datorita faptului ca reprezinta cel mai utilizat sistem de stabilire a obiectivelor de vanzare, achizitie sau de productie, de luarea deciziilor strategice si mai ales, de control strategic ale firmei. Prezentul studiu are menirea de a facilita intelegerea acestui concept complex, caracteristic organizatiilor de servicii, lucrarea fiind astfel structurata pe 4 capitole. Capitolul I aduce in atentie semnificatia notiunii de management in sensul cel mai larg ca reprezentand "integrarea si coordonarea eficace si eficienta a resurselor in scopul atingerii obiectivelor dorite". De asemenea, tot in cadrul acestui capitol am definit cateva notiuni ce intra in interactiune cu acest sistem si anume: metoda de management si tehnica de management, ce caracterizeaza managementul drept stiinta. Managementul prin obiective este potrivit lui Peter Drucker "instrumentul de management ce permite cresterea performantei prin focusarea pe rezultate nu pe activitatea in sine, asigurand scaderea si alinirea obiectivelor companiei cu obiectivele individuale ale managerilor aflati pe diferite niveluri ierarhice in cadrul organizatiei". Am prezentat in acest prim capitol principalele caracteristici ale managementului prin obiective, componentele sale, obiectivele, etapele ce trebuie parcurse pentru implementarea MBO in cadrul unei organizatii si nu in ultimul rand rezumand principalele avantaje si limitari in utilizarea MBO. In capitolul II am prezentat firma SC DOINA S.R.L SIBIU, pensiune turistica cu demipensiune, analizand zona in care aceasta este amplasata, misiunea si obiectivele sale, micro si macromediul acesteia, precum si tarifele si pachetele oferite turistilor. Capitolul III este constituit din studiul de caz privind tema abordata, mai exact "Aplicarea managemetului prin obiective in cadrul restaurantului pensiunii Doina Sibiu" prin intermediul caruia s-a urmarit aflarea opiniei clientilor asupra serviciilor prestate, aplicand tehnica chestionarului in scopul optimizarii realizarii obiectivelor stabilite. Capitolul ultim al lucrarii de fata prezinta concluzii si propuneri in ceea ce priveste tema aleasa. CAPITOLUL I. ASPECTE TEORETICE PRIVIND APLICAREA MANAGEMENTULUI PRIN OBIECTIVE IN ORGANIZATIILE DE SERVICII Managementul ca stiinta se refera la ,,studierea procesului de management in vederea sistematizarii si generalizarii unor concepte, legi, principii, reguli, a conceperii de noi sisteme, metode si tehnici care sa contribuie la cresterea eficientei activitatilor desfasurate pentru realizarea unor obiective". Studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul organizatiilor, in vederea descoperirii legitatilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere, de natura sa asigure obtinerea si cresterea competitivitatii". Managementul stiintific presupune: ,,aplicarea legitatilor, conceptelor, metodelor si tehnicilor puse la dispozitie de stiinta managementului in practica sociala". Acest proces de aplicare a elementelor teoretico-metodologice consta practic in munca de zi cu zi a managerilor in cadrul organizatiilor. Evident ca in practica nu tot ceea ce fac managerii reprezinta management stiintific, ci numai acea parte a muncii lor care se bazeaza pe componentele sistemului de management, cealalta parte apartine conducerii traditionale pe baza de experienta, fler etc. Elementele metodologice tipic manageriale, care au fost concepute in mod special pentru a exercita procese si relatii manageriale din organizatii sunt: - Sistemul de management; - Metodele de management; - Tehnicile de management. Sistemul de management este reprezentat de ansamblul metodelor si tehnicilor specifice acestui domeniu stiintific, prin a caror folosire corelata se asigura o crestere a eficitatii muncii pe care o intreprind managerii. Sistemul de management este o constructie manageriala coerenta, riguroasa si complexa, cu faze, componente, reguli, etc. bine conturate, prin intermediul careia se exercita ansamblul proceselor si relatiilor manageriale dintr-o organizatie sau o parte apreciabila a acestora intr-o maniera specifica. Sistemul de management este folosit pentru a imbunatati munca managerilor in anasamblul ei sau pe domenii ale acesteia, vizand fie procesul de management in ansamblu, fie mai multe functii ale managementului.
Carti, tratate, cursuri 1. Burdus Eugen (2012), Tratat de management, Editura Pro Universitaria, Bucuresti 2. Burdus Eugen, Androniceanu Armenia (2000), Managementul schimbarii, Editura Economica, Bucuresti 3. Burdus Eugen, Popa Ion (2018), Fundamentele managementului organizatiei, Editia a III-a, Editura Pro Univeristaria 4. Certo Samuel (2002), Managementul modern, Editura Teora, Bucuresti 5. Crisan Silviu (2001), Management. Elemente fundamentale, Ed. Mira Design, Sibiu 6. Danaiata Ion, Nicolae Aurelian, Mariana Prediscan (2006), Management. Bazele teoretice, Editura Mirton, Editia a III-a 7. Deac Vasile; Bargu Constantin (2000) Strategia firmei, Editura Eficient, Bucuresti 8. Dobrescu Andrei (2016), Comportamentul organizational, Editura Pro Universitaria 9. Dogaru Irina (2006), Managementul prin obiective, Tribuna Economica nr. 3, Bucuresti 10. Epure Manuela (2007), Metode si tehnici moderne in cercetarile de marketing, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti 11. Gheorghe Alexandru (2009), Managementul serviciilor, Editura Epica press, Bucuresti 12. Lefter Constantin (2004), Cercetarea de marketing. Teorie si aplicatii, Editura Infomarket, Brasov 13. Lile Ramona (2011), Management general, Editura Gutenberg Univers, Arad 14. Nicolescu Ovidiu (2000), Sisteme, metode si tehnici manageriale ale organizatiei, Editura Economica, Bucuresti 15. Nicolescu Ovidiu, Verboncu Ion, (2002), Metodologii manageriale, Editura Tribuna Economica, Bucuresti 16. Nicolescu Ovidiu, Verboncu Ion (2008), Fundamentul managementului organizatiei, Editura Universitara , Bucuresti 17. Nicolescu Ovidiu, Popa Ion, Dumitrascu Danut (2017), Studii de caz relevante privind managementul organizatiilor din Romania, Editura Pro Universitaria 18. Popescu Catalin, Albu Madalina, Otelea Mihaela (2012), Metode, tehnici si intrumente aplicate in management, Editura Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti, Ploiesti 19. Popescu Catalin (2003), Managementul firmei: curs, Editura Universitatii din Ploiesti, Ploiesti 20. Verboncu Ion, Apostu Caius Mihai, Gogirnoiu Denis Mugurel, Zalman Michael (2013) Management. Eficienta. Eficacitate. Performante, Editura Universitara 21. Zaharia Valentina (2016), Management - note de curs, Editura Pro Universitaria - - * Resurse internet http://www.pensiunituristice.com/ [accesat: 10.01.2018] http://turism.gov.ro/web/ [accesat: 02.02.2018] https://www.scribd.com/doc/31428185/Pensiunea-Doina [accesat: 15.02.2018]
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.