Aplicatie Web - Chestionar de Evaluare al Calitatii Actului Didactic

Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. INTRODUCERE
1.1 Actul didactic - context general
1.1.1 Istoric
Inceputul secolului al XXI-lea si al mileniului al III-lea este puternic marcat de o societate, care, in ansamblul sau, este fondata pe cunoastere si informatie si care ar putea fi denumita generic ,,societate a cunoasterii". Multiplicarea si amplificarea, dinamismul si dezvoltarea achizitiilor din toate domeniile cunoasterii - cultura, stiinta, tehnica, tehnologie etc., au determinat imbogatirea substantiala a sistemului de valori al societatii contemporane si o mai eficienta orientare a acestuia in consonanta cu necesitatile viitorului. Sintagmei ,,societate a cunoasterii", i se asociaza cu necesitate, o alta sintagma cu ecou afectiv aparte pentru noi, slujitorii scolii: ,,societate educativa". [Ion07] 
1.1.2 Educatia
Educatia se dovedeste a fi una din cheile dezvoltarii, principalul agent al dezvoltarii viabile, si, totodata, o trebuinta vitala a individului. De aceea ea trebuie pusa in serviciul dezvoltarii si situata in centrul vietii sociale, trebuie modernizata si eficientizata. Are rol decisiv in calificarea specialistilor si in formarea respectului fata de munca, a civismului si patriotismului. Educatia ,,responsabilizeaza" oamenii, ii face activi si productivi, ii invata cum sa se insereze in viata civila si in procesele democratiei. [Pic03] 
Educatia este un fenomen social, o relatie intre generatii, o relatie intre individ si societete. In cadrul acestei relatii, omul nu este numai purtator, ci si creator de valori iar educatia nu inseamna numai asimilare, ci si productivitate sau creativitate spirituala.
1.1.3 Avantajele invatarii
Investitia in invatare se dovedeste a fi cea mai eficienta si de lunga durata in conditiile flexibilitatii sistemelor de invatamant si dezvoltarii structurilor formative.
Ca sursa fundamentala a umanitatii, invatarea este o sursa inepuizabila de deschidere si dezvoltare a capacitatilor umane de actiune in conditii si situatii noi.
Nevoia de invatare este una dintre cele mai sublime nevoi umane care innobileaza potentialul de actiune al universului uman.
Pentru deceniile urmatoare va deveni o necesitate vitala invatarea permanenta de tip anticipativ si participativ, iar in practica invatarii, toate drumurile duc spre autoinvatare si interinvatare. [Mur83] 
1.1.4 Evaluarea
Lucrarea de fata isi propune sa abordeze problematica pe care o genereaza realizarea proceselor de evaluare indreptate asupra calitatii actului didactic.
Preocuparile pe taramul teoriei pedagogice si al practicii scolare indreptate in directia perfectionarii activitatii sunt, in vremea noastra, mai frecvente ca oricand. 
Intr-o lucrare de pionerat in literatura pedagogica de la noi, consacrata evaluarii, V. Pavelcu 
( 1986) apreciaza ca ,,ciclul existentei noastre este un sir de examene in fata naturii, a societatii, a propriei constiinte". [Rad04] 
Observatiile efectuate asupra actiunilor omului au condus la constatarea: cu cat o activitate este mai complexa, cu atat actiunile evaluative devin mai necesare, evidente si isi amplifica rolurile.
B. Bernstei afirma ca ,,realitatea nerealizata declanseaza activitatea menita sa o realizeze". Ori, daca actiunile vizeaza realizarea unor scopuri, este firesc ca, in desfasurarea lor, sa se tinda si catre cunoasterea efectelor pe care le-au produs, a rezultatelor obtinute.
Este in logica lucrurilor ca, intreprinzand o anumita activitate, realizatorul acesteia sa se intereseze, in final, ca si pe parcursul ei, de masura in care si-a atins scopul urmarit si chiar de modul in care s-a derulat activitatea. Interesul pentru cunoasterea rezultatelor activitatii si a desfasurarii acesteia este determinat de dorinta legitima de realizare a scopurilor vizate si de necesitatea reglarii activitatii. Nici o practica nu se poate lipsi de mijloace de reglare fara ca ea sa nu se degradeze.
Incercand o ,,radiografie" a evaluarii, Alain Kerlan considera ca sunt necesare demersuri si atitudini metodologice concretizate in parcurgerea anumitor etape cum ar fi: 
Figura 1.1 Procesul evaluarii.
- I. Definirea problemei si a obiectivelor - Aceasta prima etapa presupune din partea celor implicati in cercetare definirea cu atentie a problemei si stabilirea obiectivelor cercetarii. De asemenea este prezenta preocuparea asigurarii demersului evaluativ calitate precum validitate, relevanta, fidelitate.
- II. Elaborarea planului cercetarii - Consta in elaborarea celui mai eficient plan de obtinere a informatiilor necesare. Trebuie stiut ca elaborarea unui plan de cercetare presupune luarea unor decizii referitoare la sursele de date, modalitatile de cercetare, instrumentele de cercetare, esantionarea si metode de contactare.
Sursele de date pot fi: 
- date secundare - constituite din totalitatea datelor colectate de-a lungul timpului la nivelul organizatiei in cauza. Acestea se refera la: baze de date, surse guvernamentale, informatii ale diferitelor organizatii non-guvernamentale, informatii din surse cvasi-publice, rapoarte ale unor agentii specializate, paginile internet, etc.
- date primare - se refera la informatii obtinute pentru prima oara si se obtin de obicei prin intervievarea unor persoane sau a unor grupuri.
Instrumentele de cercetare
Analistii au la dispozitie instrumente speciale pentru obtinerea datelor primare, un exemplu fiind cercetarea online (prin Internet) - strangerea de date primare prin anchete derulate pe Internet si prin focus-grupuri online.
Chestionarele - reprezinta instrumentul cel mai des utilizat pentru obtinerea datelor primare si consta dintr-un set de intrebari la care subiectii trebuie sa raspunda.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aplicatie Web - Chestionar de Evaluare al Calitatii Actului Didactic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!