Aprinderea prin Comprimare

Cuprins licenta Cum descarc?

1. Studiul privind MAC 3
1.1 Factorii care influenteaza arderea in motoarele cu aprindere prin compresie 4
1.2 Studiul principiilor supraalimentarii 6
2. Studiul distributiei variabile 11
2.1 Descrierea sistemului si modul de functionare 12
2.2 Distributia la motoarele cu mai multe supape pe cilindru 14
2.3 Distributia cu supape si sertare la admisie 16
2.4 Distributia cu supape de admisie cu taler flotant 18
2.5 Distributia balistica 19
2.6 Distributia cu discuri culisante 20
2.7 Distributia cu mecanism planetar 21
2.8 Distributia electrohidraulica 22
2.9 Distributia cu modificarea inaltimii de ridicare a supapelor 24
2.10 Distributia variabila a autoturismelor Mercedes 25
2.11 Distributia VarioCam 29
2.12 Mecanisme de distributie cu came tridimensionale 30
2.13 Distributia variabila Honda VTEC 31
2.14 Distributia variabila Mitsubishi MIVEC-MD 33
2.15 Distributia variabila Valvetronic BMW 34
2.16 Distributia variabila Multiair 36
2.17 Distributia variabila Lift Electronic Control (VTEC) 37
2.18 Distributia variabila Toyota Valvematic 38
3. Calculul termic al motorului 40
3.1 Alegerea parametrilor initiali 40
3.2 Parametrii procesului de schimbare a gazelor 41
3.3 Parametrii procesului de comprimare 43
3.4 Parametrii procesului de ardere 43
3.5 Parametrii procesului de destindere 47
3.6 Parametrii principali ai motorului 48
3.7 Dimensiunile fundamentale ale motorului 49
3.8 Diagrama indicata 50
3.9 Calculul dinamic 57
4. Aplicatia bielei 59
4.1 Fortele rezultate din mecanismul biela - manivela 59
4.2 Cinematica mecanismului biela - manivela 61
4.3 Calculul camasii de cilindru 67
4.4. Calculul pistonului 71
4.4.1 Calcul capului pistonului 73
4.4.2 Verificarea pistonului la compresie 75
4.4.3 Calculul profilului pistonului 75
4.5 Calculul boltului 78
4.5.1 Elementele de calcul ale boltului 78
4.6Calculul de ovalizare 83
4.7Calculul segmentilor 85
4.7.1 Grosimea radiala a segmentilor 87
4.7.2 Verificarea segmentului in canal 89
4.8 Calculul piciorului bielei 92
4.9 Calculul corpului bielei 100
4.10 Calculul capului bielei 105
4.11 Calculul suruburilor de biela 108
4.12 Procesul tehnologic al bielei 111
4.12.1 Stabilirea succesiunii operatiilor si fixarea bazelor de asezare 112
4.12.2 Definitivarea planului de operatii 113
4.12.3 Studiul uzurilor bielei si tehnologia de reconditionare 114
4.12.4 Stabilirea succesiunilor operatiilor in cadrul procesului tehnologic de reconditionare al bielei 115
B I B L I O G R A F I E 116
ANEXE 117


Extras din licenta Cum descarc?

1. Studiul privind MAC
Arderea combustibilului in motoarele cu aprindere prin compresie cuprinde trei faze distincte:
- prima faza t1 , respectiv ?1 datorita arderii rapide a combustibilui, presiunea gazelor creste foarte repede pana in punctul D, si cu cat durata intarzierii la autoaprindere este mai mare, cu atat cantitatea de combustibil introdusa in cilindru pana in momentul aprinderii este mai mare, fapt ce duce la cresterea presiunii bruste, motorul are o functionare dura si cu batai .
- a doua faza este cea a arderii progresive lente, urmeaza fazei de ardere rapida si dureaza aproximativ pana in momentul in care se sfarseste injectarea combustibilului (punctul S) , iar gazele ating presiunea maxima . Durata acestei faze t2 , respectiv ?2 este cu atat mai redusa cu cat intarzierea la autoaprindere este mai mare, etapa in care arderea combustibilului este continua si in destindere.
- a treia faza a arderii este denumita post-ardere t3 , respectiv ?3. Existenta unei perioade de intarziere la autoaprinderea combustibilului este provocata de o serie de procese fizice si chimice prin care trebuie sa treaca combustibilul lichid injectat pentru a se putea autoaprinde, aceasta perioada de intarziere la autoaprindere si functionarea necorespunzatoare a motorului este favorizata de urmatorii factori dupa cum urmeaza : utilizarea unui combustibil necorespunzator , compresie insuficienta (nerealizarea presiunii si temperaturii necesare), pulverizare insuficient de fina a combustibilului .
1.1 Factorii care influenteaza arderea in motoarele cu aprindere prin compresie 
Autoaprinderea si arderea combustibilului MAC sunt influentate de urmatorii factori importanti: natura combustibilului, presiunea aerului care se injecteaza combustibilul, turatia, avansul la injectie, caracteristicile injectiei, camerei de ardere. 
Natura combustibilului. Proprietatea combustibilului de a se autoaprinde usor este apreciata mai ales prin criteriul cifrei cetanice CC . Cu cat aceasta cifra este mai mare, cu atat combustibilul se autoaprinde mai usor. Combustibilii cu rezistenta mare la autoaprindere, deci cu cifra cetanica redusa, conduc la o functionare dura a motorului, prin cresterea intarzierii la autoaprindere ceea ce se vede din sporirea presiunii pe lagare la scaderea cifrei cetanice. In acelasi timp, creste timpul de pornire si se intensifica formarea de depozite in camera de ardere si fumul din gazele de evacuare. Totodata, utilizarea unui combustibil cu o cifra cetanica prea ridicata conduce la marirea consumului de combustibil. Aceasta se explica prin usurinta mare ce duce la descompunerea acestor combustibili, acestia formand carbon liber in camera de ardere care este indepartat din cilindru cu gazele de evacuare inainte de a fi ars. S-a observat ca, daca CC > 50, nu se mai obtin avantaje sensibile in ceea ce priveste reducerea intarzierii la autoaprindere, insa, in schimb, creste costul combustibilului. De aceea, CC a combustibililor utilizati in MAC este limitata in sus la aproximativ 50 de unitati, iar in jos, la aproximativ 40 de unitati .
Temperatura si presiunea. In urma unui experiment, s-a constatat o dependenta importanta fata de temperatura sau presiunea de la finalul procesului de compresiea intarzierii la autoaprindere ?aa.
Deoarece, la pornirea motorului rece, pirderile de caldara sunt atat de mari incat temperatura aerului in cilindru la finele procesului de compresie este insuficienta pentru a realiza o valoare corespunzatoare a lui taa, variatia ?aa cu temperatura prezinta un interes deosebit pentru pornirea motorului. Dificultatile de pornire se stopeaza fie prin preincalzirea aerului aspirat, fie prin ridicare locala a temperaturii aerului din cilindru (se introduc rezistente electrice in cilindru care se incalzesc la pornirea motorului rece).


Fisiere in arhiva (12):

  • Aprinderea prin Comprimare
    • Coperta.doc
    • Cuprins.doc
    • diagrame.bak
    • diagrame.dwg
    • diploma.doc
    • Plansa Valvetronic.doc
    • Planse distributii.doc
    • Prezentare diploma.ppt
    • Proces tehnologic biela.bak
    • Proces tehnologic biela.dwg
    • sectiuni_motor.bak
    • sectiuni_motor.dwg

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!