1. Studiul privind MAC 3 1.1 Factorii care influenţează arderea în motoarele cu aprindere prin compresie 4 1.2 Studiul principiilor supraalimentării 6 2. Studiul distribuţiei variabile 11 2.1 Descrierea sistemului şi modul de funcţionare 12 2.2 Distribuţia la motoarele cu mai multe supape pe cilindru 14 2.3 Distribuţia cu supape şi sertare la admisie 16 2.4 Distribuţia cu supape de admisie cu taler flotant 18 2.5 Distribuţia balistică 19 2.6 Distribuţia cu discuri culisante 20 2.7 Distribuţia cu mecanism planetar 21 2.8 Distribuţia electrohidraulică 22 2.9 Distribuţia cu modificarea înălţimii de ridicare a supapelor 24 2.10 Distribuţia variabilă a autoturismelor Mercedes 25 2.11 Distribuţia VarioCam 29 2.12 Mecanisme de distribuţie cu came tridimensionale 30 2.13 Distribuţia variabilă Honda VTEC 31 2.14 Distribuţia variabilă Mitsubishi MIVEC-MD 33 2.15 Distribuţia variabilă Valvetronic BMW 34 2.16 Distribuţia variabilă Multiair 36 2.17 Distribuţia variabilă Lift Electronic Control (VTEC) 37 2.18 Distribuţia variabilă Toyota Valvematic 38 3. Calculul termic al motorului 40 3.1 Alegerea parametrilor iniţiali 40 3.2 Parametrii procesului de schimbare a gazelor 41 3.3 Parametrii procesului de comprimare 43 3.4 Parametrii procesului de ardere 43 3.5 Parametrii procesului de destindere 47 3.6 Parametrii principali ai motorului 48 3.7 Dimensiunile fundamentale ale motorului 49 3.8 Diagrama indicată 50 3.9 Calculul dinamic 57 4. Aplicaţia bielei 59 4.1 Forţele rezultate din mecanismul bielă - manivelă 59 4.2 Cinematica mecanismului bielă – manivelă 61 4.3 Calculul cămăşii de cilindru 67 4.4. Calculul pistonului 71 4.4.1 Calcul capului pistonului 73 4.4.2 Verificarea pistonului la compresie 75 4.4.3 Calculul profilului pistonului 75 4.5 Calculul bolţului 78 4.5.1 Elementele de calcul ale bolţului 78 4.6Calculul de ovalizare 83 4.7Calculul segmenţilor 85 4.7.1 Grosimea radială a segmenţilor 87 4.7.2 Verificarea segmentului în canal 89 4.8 Calculul piciorului bielei 92 4.9 Calculul corpului bielei 100 4.10 Calculul capului bielei 105 4.11 Calculul şuruburilor de bielă 108 4.12 Procesul tehnologic al bielei 111 4.12.1 Stabilirea succesiunii operaţiilor şi fixarea bazelor de aşezare 112 4.12.2 Definitivarea planului de operaţii 113 4.12.3 Studiul uzurilor bielei şi tehnologia de recondiţionare 114 4.12.4 Stabilirea succesiunilor operaţiilor în cadrul procesului tehnologic de recondiţionare al bielei 115 B I B L I O G R A F I E 116 ANEXE 117
1. Studiul privind MAC Arderea combustibilului în motoarele cu aprindere prin compresie cuprinde trei faze distincte: - prima faza t1 , respectiv α1 datorită arderii rapide a combustibilui, presiunea gazelor creşte foarte repede până în punctul D, şi cu cât durata întârzierii la autoaprindere este mai mare, cu atât cantitatea de combustibil introdusă în cilindru până în momentul aprinderii este mai mare, fapt ce duce la creşterea presiunii bruşte, motorul are o funcţionare dură şi cu bătăi . - a doua fază este cea a arderii progresive lente, urmează fazei de ardere rapidă şi durează aproximativ până în momentul în care se sfârşeşte injectarea combustibilului (punctul S) , iar gazele ating presiunea maximă . Durata acestei faze t2 , respectiv α2 este cu atât mai redusă cu cât întârzierea la autoaprindere este mai mare, etapă în care arderea combustibilului este continuă şi în destindere. - a treia fază a arderii este denumită post-ardere t3 , respectiv α3. Existenţa unei perioade de întârziere la autoaprinderea combustibilului este provocată de o serie de procese fizice şi chimice prin care trebuie să treacă combustibilul lichid injectat pentru a se putea autoaprinde, această perioadă de întârziere la autoaprindere şi funcţionarea necorespunzătoare a motorului este favorizată de următorii factori după cum urmează : utilizarea unui combustibil necorespunzător , compresie insuficientă (nerealizarea presiunii şi temperaturii necesare), pulverizare insuficient de fină a combustibilului . 1.1 Factorii care influenţează arderea în motoarele cu aprindere prin compresie Autoaprinderea şi arderea combustibilului MAC sunt influenţate de următorii factori importanţi: natura combustibilului, presiunea aerului care se injectează combustibilul, turaţia, avansul la injecţie, caracteristicile injecţiei, camerei de ardere. Natura combustibilului. Proprietatea combustibilului de a se autoaprinde uşor este apreciată mai ales prin criteriul cifrei cetanice CC . Cu cât această cifră este mai mare, cu atât combustibilul se autoaprinde mai uşor. Combustibilii cu rezistenţă mare la autoaprindere, deci cu cifra cetanică redusă, conduc la o funcţionare dură a motorului, prin creşterea întârzierii la autoaprindere ceea ce se vede din sporirea presiunii pe lagăre la scăderea cifrei cetanice. În acelaşi timp, creşte timpul de pornire şi se intensifică formarea de depozite în camera de ardere şi fumul din gazele de evacuare. Totodată, utilizarea unui combustibil cu o cifră cetanică prea ridicată conduce la mărirea consumului de combustibil. Aceasta se explică prin uşurinţa mare ce duce la descompunerea acestor combustibili, acestia formând carbon liber în camera de ardere care este îndepărtat din cilindru cu gazele de evacuare înainte de a fi ars. S-a observat că, dacă CC > 50, nu se mai obţin avantaje sensibile în ceea ce priveşte reducerea întârzierii la autoaprindere, însă, în schimb, creşte costul combustibilului. De aceea, CC a combustibililor utilizaţi în MAC este limitată în sus la aproximativ 50 de unităţi, iar în jos, la aproximativ 40 de unităţi . Temperatura şi presiunea. În urma unui experiment, s-a constatat o dependenţă importantă faţă de temperatura sau presiunea de la finalul procesului de compresiea întârzierii la autoaprindere αaa. Deoarece, la pornirea motorului rece, pirderile de caldara sunt atât de mari încât temperatura aerului în cilindru la finele procesului de compresie este insuficientă pentru a realiza o valoare corespunzatoare a lui taa, variatia αaa cu temperatura prezintă un interes deosebit pentru pornirea motorului. Dificultăţile de pornire se stopează fie prin preîncălzirea aerului aspirat, fie prin ridicare locală a temperaturii aerului din cilindru (se introduc rezistenţe electrice în cilindru care se încălzesc la pornirea motorului rece).
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.