Aprovizionarea cu materii prime la SC Vel Pitar SA

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1 Aprovizionarea cu materii prime 6
1.1 Date generale privind aprovizionarea cu materii prime 6
1.2 Rolul si obiectivele aprovizionarii 6
1.3 Organizarea structurala a activitatilor de aprovizionare 7
1.4 Etapele aprovizionarii 9
1.5 Evauarea si selectia furnizorilor 10
1.6 Concretizarea relatiilor economice de aprovizionare-contractul comercial de aprovizionare 10
CAPITOLUL II OBIECTIVELE SI METODOLGIA APROVIZIONARII CU MATERII PRIME 11
2.1 Scopul aprovizionarii 11
2.2 Materiale si instrumente utilizate 11
PARTEA A II-A CONTRIBUTII PROPRII 12
CAPITOLUL III -  DESCRIEREA SOCIETATII 12
3.1 Istoricul firmei 12
3.2 Informatii generale 13
3.3 Cadrul organizatoric 14
3.4 Patrimoniul societatii 16
CAPITOLUL IV -  ACTIVITATEA DE APROVIZIONARE LA SC VEL PITAR SA 18
4.1 Generalitati 18
4.2 Organizarea in cadrul departamentului de aprovizionare 19
4.2.1 Furnizori 22
4.2.2 Materii prime si auxiliare 23
4.2.3 Clienti 27
4.3 Director logistica 21
CAPITOLUL V PARTE PRACTICA APLICATA LA SOCIETATEA SC VEL PITAR SA 28
5.1 Intocmirea documentelor necesare aprovizionarii 28
5.2 Sistemul de aprovizionare 28
5.3 Pretul 31
5.4 ELABORAREA SI FUNDAMENTAREA PLANURILOR SI PROGRAMELOR STRATEGICE DE APROVIZIONARE 31
5.5 Politica de distributie 36
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Scopul acestei lucrari este de a oferi o prezentare si, totodata, un studiu al strategiilor de marketing si politicilor folosite de firma Vel Pitar. Am optat pentru studiu Vel Pitar pentru ca domeniul ei de activitate, si anume patiserie si panificatie, va fi unul indisponibilul omului, indiferent de timpuri; dar si pentru ca de mai multi ani, firma Vel Pitar continua sa fie in topul firmelor de profil din acest domeniu de activitate, totodata au cautat sa aduca mereu cate ceva imbunatatit si nou clientilor. Punctul de la care am pornit al acestei lucrari a constituit baza de cunostinte teoretice despre mixul de marketing. In primul rand, am facut o scurta prezentare a intreprinderii, pentru o intelegere mai bina a profilului sau si pentru a cunoaste valorile dupa care se ghideaza, precum si misiunea care sta la baza organizatiei. In cadrul bunurilor de consum din Romania industria panificatiei ocupa un loc insemnat, painea constituind alimentul de zi cu zi. Importanta produselor de panificatie in satisfacerea cerintelor de hrana ale populatiei este un factor care determina ca industria de panificatie din tara noastra, alaturi de celelalte ramuri ale industriei nationale, sa se dezvolte in ritm accelerat. 
Astazi, consumatorii produselor de panificatie devin din ce in ce mai constienti de igiena pietei si a alimentatiei; pentru ca produsele sa fie sigure pentru consum, ei trebuie sa respecte atat norme tehnologice, cat si sanitare. Prin analiza principalelor coordonate ale pietei produselor de panificatie din Romania se observa ca aceasta piata aspira la o determinare si incadrare intr-o economie de piata functionala, caracterizata prin existenta unei concurente dezvoltate si loiale, un mediu de afaceri conform cerintelor, o putere de cumparare relativ in crestere si de toate tipurile de competitor. SC Vel Pitar SA este considerat un lider pe piata din Romania cu privire la productia, vanzarea, livrarea de produse de morarit si panificatie. De actualitate pentru grupul Vel Pitar constituie un jucator deosebit de insemnat in domeniul productiei si distributiei de biscuiti, napolitane, specialitati de cofetarie si produse de patiserie. Grupul Vel Pitar a schimbat modul in care, in Romania, se fac afacerile in industria de morarit si panificatie, societatea investind masiv in tehnologii moderne, inovatoare, ce ofer clientilor produse de cea mai buna calitate. Grupul Vel Pitar este lider absolut din toate punctele de vedere: dimensiune, acoperire geografica, cifra de afaceri, nivel de profit, numar de clienti, nivelul de implementare a tehnologiilor moderne si respectarea normelor legislatiei europene.
Misiunea companiei Vel Pitar este de a oferi consumatorilor produse de panificatie de cea mai buna calitate prin intermediul unei sistem eficient de productie si distributie, precum si prin contributia specialistilor firmei. Vel Pitar recunoaste importanta specificului local ca o valoare suplimentara in actiunea sa de a oferi consumatorului produsele dorite. 
CAPITOLUL 1 APROVIZIONAREA CU MATERII PRIME
1.1 Date generale privind aprovizionarea cu materii prime
Materiile prime sunt elemente neprocesate, care sunt transformate in procesul de productie.
Acestea pot fi de natura animala sau vegetala, in functie de domeniul de activitate. 
Materiile prime devin parte componenta a produsului finit creat. In aceasta categorie se includ:
-  materiile prime pot fi produse naturale extrase din sol, furnizate de producatori mari, asigurandu-se astfel o calitate si caracteristici relativ constante, livrarea prompta, transport fluent si obtinerea lor pe baza unui contract pe terme lung;
-  semifabricatele sunt materii prime ce au trecut printr-un proces de prelucrare;
-  componentele prefabricate sunt cele care au suferit un proces superior de prelucrare si se distribuie atat pe piata producatorilor de produse finite, cat si pe cea a post-vanzarilor, accentul fiind pus pe servicii si pret.
1.2 Rolul si obiectivele aprovizionarii
Un program de aprovizionare eficient urmareste minimizarea costului de productie, a riscului si intretinerea relatiilor cu furnizorul.
Minimizarea costurilor poate fi realizata prin alegerea unui furnizor potrivit, a unui volum de livrare si a unei frecvente de livrare potrivite. Orice posibilitate de minimizare a costului care nu este identificata la timp si nu este inclusa in studiul de fezabilitate este dificil de considerat in timpul fazei de productie, ceea ce face segmentul de marketing al aprovizionarii un factor vital pentru succes.
Minimizarea riscului si increderea in furnizor se refera la increderea ca termenele limita, cantitatile, calitatea si preturile vor fi in concordanta cu standardele firmei si cu acordul contractual dintre aceasta si furnizor. Procesul de productie poate fi serios afectat in cazul livrarilor intarziate, a scaderii calitatii si a serviciilor proaste de intretinere si service.
Serviciul de achizitii nu trebuie sa fie concentrat doar pe obtinerea celui mai bun pret, ci si pe stabilirea unor relatii productive cu furnizorul. Pe termen lung sunt avantajoase relatiile de incredere reciproca, comparativ cu cele bazate pe pret, al caror orizont temporal este in general extrem de limitat.
Preturile si conditiile de achizitie sunt de asemenea importante si depind de puterea de negociere si de decizie a managerului. Aceasta presupune gasirea echilibrului intre cele doua extreme:
-  prea multi furnizori cu distributie variata a riscului, dar putere scazuta de negociere;
-  prea putini furnizori cu putere mare de negociere, dar risc crescut (reduceri pentru cantitati mari, costuri de reorganizare mari, dezvoltarea treptata a unei dependente tehnice).
In ceea ce priveste aprovizionarea, aceasta se poate realiza prin diferite metode, precum:
-  direct, de catre intreprindere;
-  prin agenti, care cumpara pe cont propriu sau in numele intreprinderii;
-  prin depozite de aprovizionare pentru care contribuie mai multi furnizori.
Atat furnizorii cat si cantitatile care vor fi achizitionate trebuie analizate in studiul de fezabilitate luand in considerare:
-  competitivitatea prin pret (incluzand transportul si costurile de asigurare);
-  conditii suplimentare (conditii de plata, termene de garantie, livrari la timp, asistenta acordata, pachete de servicii acordate);
-  conformitatea produselor de proces ale furnizorilor cu cerintele de calitate;
-  riscul asumat in caz de neconformitate a produselor de proces achizitionate;
-  stabilitatea asteptata a relatiilor cu furnizorul;
-  reorganizarea costurilor datorita unei schimbari ulteriore a furnizorului;
-  posibilitatea de aprovizionare directa de la producator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aprovizionarea cu materii prime la SC Vel Pitar SA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Balaure, V. (coord.) ,,Marketing", Ed. Uranus, Bucuresti, 2001
2. Constantinescu I.,Stoleru A. ,,Creativitatea, cunoasterea si stimularea potentialului creativ", Ed. Dacia, 1981
3. Corneliu Rusu ,,Management strategic", Ed. All Beck, Bucuresti, 1999
4. Florescu, C. ,,Strategii in conducerea activitatii intreprinderii", Ed. Stiintifica si Enciclopedica Bucuresti, 1987
5. Florescu, C. ,,Marketing", Ed. Independenta Economica, 1997
6. Florescu, C. (coord) ,,Marketing", Ed. Marketer, Bucuresti, 1992
7. Kotler, Ph. ,,Management -  Marketing", Ed. Teora, Bucuresti, 1997
Isfanescu, Aurel; Robu, Vasile, ,,Analiza economico-financiara", Editura ASE, Bucuresti, 2002
8. Kotler, Ph., Haider, D.H., Rain, I. ,,Marketingul locurilor", Ed. Teora, Bucuresti, 2001
9. Kotler, Ph., Saunders, J., Amstrong, G., Wong, V. ,,Principiile marketingului", Ed. Teora, Bucuresti, 1998
10. J.C. Dragan, M.C.Demetrescu ,,Noul Marketing la inceputul mileniului III", Ed. Nova, Bucuresti, 1998
11. Margulescu, Dumitru, ,,Diagnostic economico-financiar", Editura Romcart, Bucuresti, 1994
12. Moraru I.- Strategii creative transdisciplinare, Ed.Academiei, Bucuresti, 1992
13. Niculescu, Maria, ,,Diagnostic global strategic", Editura Economica, Bucuresti, 1997
14. Nicolescu Ovidiu, ,,Ghidul managerelui eficient", Ed. Tehnica, Bucuresti, 1993
15. Patriche, D. ,,Marketing industrial", Ed. Expert, Bucuresti 1994
16. Panzaru Florina, Manual de marketing:Principii clasice si practici actuale eficiente, Ed. C.H. Beck, Bucuresti, 2009
17. Pistol, Gh. M. ,,Marketing", Ed. Fundatia Romania de Maine, Bucuresti 1999 
18. Pistol, Gh., Asandei, M., Enache,E., Ciochina, I., Iordache, C. ,,Marketing", Editura Independenta Economica, Pitesti, 2001
19. Platis, M. ,,Pretul si formarea lui", Ed. Economica , Bucuresti, 1997 
20. Puiu, Al. ,,Management. Analize si studii comparative", Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2003
21. Puiu, Al. ,,Management international -  tratat, vol I+II", Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2003
22. Russu C. (coord.), Calitatea managementului firmei. Evaluare si interpretare, Ed. Economica, Bucuresti, 2008
24. www.velpitar.ro
24. www.doingbusiness.ro/financiar/raport/603468/vel-pitar-sa/
25. www.listafirme.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!